Майстер – клас
Технологія розвитку критичного мислення як засіб формування мовної особистості учня на уроках української літератури
Автор майстер – класу:
Вікторія Володимирівна Блудова ,
вчительукраїнськоїмовиталітератури загальноосвітньої школи
І – ІІІ ступенів № 4
Покровської міської ради
ПОКРОВСЬК- 2020 р
Категорія учасників: вчителі -предметники шкіл міста.
Необхідне обладнання:
комп’ютер, проектор, слайдова презентація
роздавальний матеріал для всіх учасників майстер-класу.
Завдання майстер-класу:
сприяти розвитку педагогічної творчості, обмін досвідом;
залучати творчі педагогічні кадри до використання різних інтерактивних технологій з метою організації самоосвітньої діяльності учні
Хід майстер – класу
Вступна частина.
Шановні колеги! Вітаю вас!
Дозвольте представитись. Учитель української мови та літератури загальноосвітньої школи № 4 Покровскої міської ради Блудова Вікторія Володимирівна
Маю бажання познайомити всіх присутніх з досвідом своєї роботи з теми:
Завдання майстер класу:
IІ Визначення актуальності досвіду, постановка проблеми.
В теперішній час, коли розвиток науки і техніки рухається надзвичайно швидко, коли з`являються все нові і нові відкриття, набуває проблема формування творчої активності учня і вчителя. Для вчителя важливо зробити навчальний процес творчим, осмисленим, активізувати всю пізнавальну діяльність школярів.
В.О. Сухомлинський вважав, щоб дитина була палко зацікавлена навчанням, їй необхідне багате, різноманітне, приваблююче, інтелектуальне життя. Тож кожен учитель має зробити навчання зрозумілим, цікавим та різноманітним.
Слайд- 4 Прогнозовані результати
Досвід роботи дозволяє в умовах роботи загальноосвітньої школи максимально використовувати можливості інтерактивних технологій на уроках української мови та літератури.
Таким чином намагаюсь розв’язувати важливі задачу сучасної школи – створення умов, що забезпечують бажання і можливості дітей навчатися самостійно і творчо розвиватися.
Практична частина майстер – класу.
Інтерактивне навчання. Знайомство. Вправа “Коло”
Прошу стати учасників у коло
Люди безперервно стикаються зі світом запахів. Аромати в нашому житті грають значну роль.
Подивіться на фрукт у моїх руках.
Візьміть його, роздивіться, відчуйте аромат і передайте наступному учаснику. Скажіть, з чим асоціюється у вас груша?
Я, Вікторія. Груша у мене асоціюється з медовим смаком
До рослинних символів відносяться верба, калина, дуб, тополя. Калина це символ краси та ніжності, а дуб могутності та довголіття
А чи знаєте ви що символізує груша?
Відповіді учасників
Груша це мне тільки символ вічного кохання і радості, але й уособлення молодої самотньої жіночої долі. Груша - символ рідної землі.
Давайте пригадаємо у яких творах української літератури порушено проблему землі
Євшан-зілля М.Вороний, В. Стефаник “Камінний хрест”, О Кобилянська “Земля”
Сьогодні ми попрацюємо над повістю І.Нечуя -Левицького “Кайдашева сім`я” де також порушено проблему землі, батьків і дітей, добра і зла
МЕТОД «РОМАШКА БЛУМА
Зараз за допомогою прийома Ромашка Блума ми будемо відповідати на питання за повістю Кайдашева cім`я
1.Просте питання. В якому селі відбуваються подіі твору? Назвіть головних героїв?
2.Уточнюче питання Чи правильно я зрозуміла, що під час сварки Мотря вибила свекрусі деркачем око?
3. Пояснювальне питання. Чому Кайдашиха була незадоволена оглядинами в Балашів на Западинцях?
4. Творче питання. Що я порадили сім’ям, щоб жити в злагоді
5. Оціночне питання (Що добре? Що погано?)
6. Практичне питання. Як ти ставишся до головних героїв твору?
Мета цього методуполягає у навчанні учнів усвідомленого та цілеспрямованого формулюванню запитань різного типу.
В основній частині уроку ромашка використовується після першого знайомства з темою за підручником для осмислення нової інформації, її систематизації.
Поділ учасників на пари. (Кожен з учасників обирає героя, який йому до вподоби)
І пара (Карпо і Мотря)
ІІ пара (Лаврін і Мелашка)
Щоб краще відчути колорит українського народу пропоную вам одягти традиційні, українські головні убори. Уявімо себе героями твору і виконає
А зараз ми продовжуємо працювати над твором «Кайдашева сім`я»
Поміркуйте! Яких життєвих цінностей не вистачало родині Кайдашів аби жити в мирі та злагоді і розташуйте їх від найголовнішої до менш важливої
Дякую за увагу!