Позакласний захід "Квест «Благословенні ви, сліди, Не змиті вічності дощами, Мандрівника Сковороди…» (М.Рильський)"

Про матеріал
Мета позакласного заходу: поширювати знання учнів про життя і творчість Г.С.Сковороди; формувати у дітей уміння працювати в команді, розвивати творчі здібності, здатність до взаємодії, формувати громадянську і загальнокультурну компетентності, бажання читати твори Г.Сковороди; виховувати любов до національної культури, почуття патріотизму
Перегляд файлу

Квест «Благословенні ви, сліди,
              Не змиті вічності дощами,
              Мандрівника Сковороди…» (М.Рильський)

Мета:  поширювати знання учнів про життя і творчість Г.Сковороди; формувати у дітей уміння працювати в команді, розвивати творчі здібності, здатність до взаємодії, формувати громадянську і загальнокультурну компетентності, бажання читати твори Г.Сковороди; виховувати любов до національної культури, почуття патріотизму

Хід квесту

Ведуча. Добрий день усім, хто вирішив спробувати свої сили в літературному квесті!  Сьогодні ми перевіримо знання про життєвий і творчий шлях відомого українського письменника, філософа, мислителя - Григорія Савича Сковороди. Давайте привітаємо гучними оплесками команди-квестори!

Ведуча по черзі називає команди.

Ведуча.  Стежити за правильністю і чесністю квесту буде професійне журі у складі:

голови журі –___________________________________________________

членів журі -  ___________________________________________________ 

 

Ведуча . А зараз настав час ознайомити вас з умовами нашого літературного квесту. Першим вашим завданням буде презентувати назву та девіз вашої команди. Потім кожна команда отримає маршрутний лист, у якому позначено ключові пункти, на яких ви будете виконувати завдання на літературознавчу тематику. Ці завдання дадуть вам змогу отримати певну кількість балів. Окрім того, на кожній станції ви будете отримувати ключові слова, з яких потім, після проходження останнього ключового пункту, складете речення та презентуєте його зміст в оригінальній формі, що і буде останнім вашим завданням.

Ведуча.  Хочу нагадати вам правила гри.

Правило 1. Застосовуйте при виконанні завдань всю вашу енергію та креативність! У вас все вийде, рухайтесь далі та перемагайте!

Правило 2. На виконання кожного із завдань у вас від 1 до 5 хвилин. Не намагайтесь зекономити час – додаткових балів це не принесе, а от за перевищення ліміту часу бали знімаються.

Правило 3. Якщо ви заметушились і не знаєте, куди рухатись далі, чи як правильно виконати завдання, шукайте допомого у Помічників.

Правило 4. З Помічниками, як із суддями, НЕ СПЕРЕЧАЮТЬСЯ!

 Правило 5.  Не консультуйтесь з членами інших команд, не заважайте та не допомагайте іншим командам: це змагання, тому завдання кожної команди – перемога! За порушення цього правила команда може бути відправлена на перший етап змагань чи дискваліфікована.

Бажаємо успіхів!

Ведуча  Я оголошую перше завдання. Прошу кожну команду презентувати свою назву та девіз.

Поки журі підводить підсумки першого завдання, прошу капітанів отримати маршрутні листи та вирушити по ключових пунктах.

Станція 1 «Запитання - відповідь» 

Методичний коментар:   потрібно дати якнайбільше правильних відповідей за 1 хвилину

Кожна правильна відповідь – 1 бал

1. Де народився Г.С.Сковорода? (в селі Чорнухи на Полтавщині)

2. Ким був батько Григорія ? ( Сава був малоземельним селянином з козаків )

З. Хто   навчив   хлопця   нотної  грамоти   і   поставив   першим  співаком у церковному хорі? ( Дяк-скрипаль)

4. Де навчався письменник?  ( у Києво-Могилянській академії)

5. Чому Сковорода потрапив у Петербург? (Співати в придворній капелі цариці Єлизавети Петрівної)

6. У якому колегіумі Сковорода викладав піїтику? (У Переяслівському колегіумі)

7. Як звали учня Григорія Савича, якого він навчав в с.Коврай на Переяславщині? (Василь Томара)

8. Що пов'язує життя філософа з Харковом ? (Був викладачем у Харківському колегіумі)

9. Чому автор назвав збірку «Байки Харківські»? (Бо написані байки в с. Бабаї поблизу Харкова)

10. Яка байка присвячена темі сродної праці ? ( "Бджола і Шершень ")

11. До якої збірки взяті за епіграф слова із Біблії? («Сад Божественних пісень»)

12. У якому творі Г.Сковорода висміює вади суспільства?  («Всякому місту…»)

13.  В якому творі української літератури ми знову зустрічаємо вірш «Всякому городу нрав и права?» (І. Котляревський «Наталка-Полтавка»). 

14. Що завжди лежало в торбі мандруючого філософа?  (Біблія і флейта)

15. Якими мовами досконало володів Митець? (латинь, єврейська, грецька, польська, німецька, італійська та французька)

16. Що відповів Григорій гінцям Катерини II на її ж прохання до Сковороди - бути придворним філософом ? (« Мені моя сопілка і вівця дорожчі царського вінця ").

17. Що передав педагог своєму другу Михайлові Ковалинському під час останньої зустрічі? ( Рукописи своїх творів)

18.У   якому селі помер Г.Сковорода?  (У Пан-Іванівці)

19. Які слова написані на могилі великого філософа? («Світ ловив мене, та не спіймав ")

20. Скільки творів Г.Сковороди було надруковано за його життя? (Жодного).

21. Представником якого літературного напряму є Г.Сковорода? (Бароко)

22. В чому вбачав щастя Сковорода ? (В житті за совістю, в свободі)

23. Хто автор першого поетичного великого твору про Сковороду — поеми “Грицькс Сковорода”? (Пантелеймон Куліш. « Грицько Сковорода. Староруська поема».)

24. Назвіть художні твори про життєвий і творчий шлях Сковороди. (Поезії про Г.Сковороду створили П.Тичина, М.Рильський, А.Малишко, Б.Олійник, П.Мовчан, І.Драч, Ліва Костенко, Л.Горлач, М.Самійлевко та ін. Прозові художні твори про життєвий і творчий шлях Сковороди створили: І.Драч, С.Кримський, М.Попович, Л.Ляшенко, І.Пільгук, Вас.Шевчук, Вал.Шевчук та ін.)

Станція 2 «Географічна»

Ведуча Вітаємо вас на зупинці «Географічна». Зараз ви

отримаєте карту України, на якій ви повинні позначити правильно якомога

більше географічних міст , які пов'язані із Г.Сковородою. За кожну

правильну відповідь – 1бал.

Орієнтовна відповідь: Чорнухи на Полтавщині, Київ, Переяслав, Коврай на Переяславщині, Харків, Сковородинівка

Станція 3 «Теоретична»

На цій станції вам треба дати визначення термінів. Кожна правильна відповідь оцінюватиметься  1 балом.

Байка -… (невеликий алегоричний, здебільшого віршований твір повчального змісту)

Кант -…(вокальний жанр, урочиста пісня духовного або світського змісту, що виконується без супроводу на три (чотири)голоси)

Панегірик - …( Похвальний вірш )

Сила- … (Мораль байки Сковороди)

Епістолярний жанр -… (листування)

Станція 4 «Математична»

У Г.Сковороди було добре розвинуте логічне мислення, вміння спостерігати, аналізувати і робити висновки .  На цій станції ви попрацюєте з цифрами, продемонструєте свої математичні здібності та покажете знання про геніального мудреця . Ціна правильної  відповіді – 1 бал.

1.Скільки років було Сковороді, коли він народився? (0)

2. Скласти цифри числа, коли будемо святкувати 300-річчя з дня народження Григорія Савича (03.12.2022= 3+1+2+2+0+2+2+2= 14)

3.Скільки творів ввійшло в збірку «Сад Божественних пісень»? (30)

4.Яку найбільшу кількість букв о можна знайти в Сковороді? (сорок дві о)

5.Скільки років мандрував філософ? (25)

6. Розшифруй число 1794 (рік смерті)

Станція 5  «Афористична»

Багато висловів Григорія Сковороди стали крилатими. Зараз перевіримо, як гарно ви їх знаєте. Вам треба продовжити афоризм. За правильну відповідь зараховується 1 бал.

1. Більше думай і … (тоді вирішуй); [3]

2.Немає нічого небезпечнішого за підступного ворога, але немає нічого … (ядовитішого від удаваного друга); [3]

 3.Все минає, але…  ( любов після всього зостається);

4. Як нерозумно випрошувати те, чого… ( можеш сам досягти!);

 5. З усіх утрат втрата… (часу найтяжча);

6. Краще голий та правдивий, ніж … (багатий та беззаконний);

7.Не розум від книг, а … (книги від розуму створилися);

   8.Без ядра горіх ніщо, так само як … ( і людина без серця)

9. Любов виникає з любові; коли хочу, щоб мене любили, я сам перший люблю.

10.Бери вершину і … (матимеш середину).

Станція 6 «Асоціативна»

На цій станції ви отримаєте малюнки-символи, за якими повинні будете відгадати назву твору Г. Сковороди

 

Результат пошуку зображень за запитом "малюнок свиня"

«Мурашка і Свиня»

 

 

.

Результат пошуку зображень за запитом "зображення щука"

 

«Щука і Рак»

 

Результат пошуку зображень за запитом "зображення вовк"

 

«Собака і Вовк»

Результат пошуку зображень за запитом "зображення щука"

 

Результат пошуку зображень за запитом "зображення бджола"

 

«Бджола та Шершень»

 

Результат пошуку зображень за запитом "зображення поле"

Результат пошуку зображень за запитом "зображення вовк"Результат пошуку зображень за запитом "зображення поле"

«Ах поля, поля зелені»

Результат пошуку зображень за запитом "зображення поле"

Станція 7 «Творча»

За 2 хв. скласти сенкан до слова Сковорода

Г.Сковорода

мудрий, талановитий

пише, навчає, мандрує

« жив так, як учив, і учив так, як жив"

митець

Ведуча. Отже, це була остання станція! Під час проходження станцій ви отримували ключові слова, з яких зараз повинні скласти афоризм Г.Сковороди:

Не за обличчя судіть, а за серце.

Журі підводить підсумки літературного квесту та оголошує результат      

                                  Церемонія нагородження

 

 

docx
Додано
28 листопада 2022
Переглядів
441
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку