Календарне планування "Біологія 11 клас" складено відповідно до навчальної програми «Біологія» для 10-11 класів навчальних закладів з українською мовою навчання наказ МОН від 28.10.2010 №1021. Підручник: Балан П.Г., Вервес Ю.Г.: Біологія: підручник для 11 кл. загальноосвіт. навч. закл.:рівень стандарту, академічний рівень.- К.Генеза, 2012.
За навчальним планом 52 год., у ІІ семестрі 2 год/тижд.
Біологія 11 клас
Складено відповідно до навчальної програми «Біологія» для 10-11 класів навчальних закладів з українською мовою навчання наказ МОН від 28.10.2010 №1021. Підручник: Балан П.Г., Вервес Ю.Г.: Біологія: підручник для 11 кл. загальноосвіт. навч. закл.:рівень стандарту, академічний рівень.- К.Генеза, 2012.
За навчальним планом 52 год., у ІІ семестрі 2 год/тижд.
Закономірності мінливості |
|||
16 |
Модифікаційна мінливість – наслідок взаємодії генотипу та умов довкілля. |
|
|
17 |
Статистичні закономірності модифікаційної мінливості. Лабораторна робота №3. Вивчення мінливості у рослин. Побудова варіаційного ряду і варіаційної кривої. |
|
|
18 |
Мутаційна мінливість. Практична робота №2. Розв’язування типових задач на визначення типу мутацій . |
|
|
19 |
Причини мутацій. Закон гомологічних рядів спадкової мінливості. |
|
|
Генотип як цілісна система |
|||
20 |
Генетика людини |
|
|
21 |
Роль генотипу і середовища у формуванні фенотипу. Медична генетика. |
|
|
22 |
Генетичні основи селекції організмів. |
|
|
23 |
Контрольна робота. Генотип як цілісна система |
|
Тематична |
Над організмові рівні організації живої природи. Популяція. Екосистема. Біосфера. |
|||
24 |
Екологічні чинники. Поняття про середовище існування, шляхи пристосувань до нього. |
|
|
25 |
Біологічні адаптивні ритми організмів. |
|
|
26 |
Популяція: її характеристики та структура. Популяційні хвилі. Гомеостаз популяцій. |
|
|
27 |
Багатовидові угруповання організмів: біоценози, біогеоценози, екосистеми. |
|
|
28 |
Різноманітність, розвиток і продуктивність екосистем. |
|
|
29 |
Біосфера та її межі. Роль організмів у біосфері. Вплив діяльності людини на стан біосфери. |
|
|
30 |
Збереження біорізноманіття. Охорона біосфери. |
|
|
31 |
Роль живих організмів у біосфері. Біомаса. Практична робота №3. Розв’язування задач з екології. |
|
|
32 |
Контроль знань з теми: Надорганізмові рівні життя. |
|
Тематична |
Основи еволюційного вчення |
|||
33 |
Становлення еволюційних поглядів. Основні положення еволюційного вчення Ч. Дарвіна. |
|
|
34 |
Основні положення синтетичної гіпотези еволюції. |
|
|
35 |
Вид і його критерії. Видоутворення. |
|
|
36 |
Макроеволюційний процес. |
|
|
37 |
Практична робота №4. Порівняння природного і штучного добору. |
|
|
38 |
Сучасні уявлення про фактори еволюції: синтез екології та еволюційних поглядів. |
|
|
Історичний розвиток і різноманітність органічного світу |
|||
39 |
Гіпотези виникнення та початкові етапи розвитку життя на Землі. |
|
|
40 |
Еволюція одноклітинних та багатоклітинних організмів. |
|
|
41 |
Розвиток життя протягом палеозойської ери. |
|
|
42 |
Еволюційні події мезозойської ери. |
|
|
43 |
Еволюційні події кайнозойської ери. |
|
|
44 |
Контроль знань: Система органічного світу як відображення його історичного розвитку. |
|
|
45 |
Можливості і перспективи застосування досягнень біології у забезпеченні існування людства. |
|
Тематична |
46 |
Узагальнення курсу. Загальна біологія. Досягнення біології у забезпеченні існування людства. |
|
ІІ семестр/ Річна |