Комунальний дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 4 " Чайка"
із спеціалізацією по розвиваючому навчанню
Контрольне заняття з математики
«У пошуках казок»
Вихователь: Дудник Ольга Іванівна
м.Нікополь
Мета:уточнити знання дітей про цифри в межах 5
перевіритинавички порядкового рахунку в межах 5
закріпити поняття «пара», розвивати вміння виділяти однакові та різні деталі,
закріпити знання про розмір предметів, уміння користуватись методом накладання та прикладання, визначати довжину предмета, оперувати поняттям «короткий», «довший», «найдовший»
вправляти у дітей у співвідношенні за шириною словами: «широкий, вужчий,найвужчий», величиною: «низький, вищий, найвищий», щза розміром «маленький, більший, найбільший», за товшиною « тонкий, товщий, найтовший»
уточнити занння дітей про частини доби (ніч, ранок, день, вечір) поняття (вчора, сьогодні, завтра)
розвивати логічне мислення, уміння орієнтуватися ( попереду, позаду, зліва, справа)
виховувати дружні стосунки, чуйність, кмітливіцсть, бажання займатися математикою.
Обладнання: книжка зі сторінками, математичні лінійки, набір цифр
Сонце загляда в віконце,
І сміються дітлахи.
Нам дарує книжку сонце,
Де живуть наші казки.
(Вихователь розгортає книжку , а там порожны сторінки)
пішли від нас.
-Як же їх повернути? Скласти нові казки. Пошукати в бібліотеці. Попросити їх щоб повернулися.)
- Ми підемо на пошуки наших казок, ви згодні? (Так)
-Я пропоную вам вирушити на казковому паровозі.
-щоб відправитись на ньому треба купити квитки.
Ось завдання перше вам,
Дружним вправним малюкам.
Треба уважно відшукати,
Швидко пару добирати.
Дидактична гра «Добери пару»
-Що продається тільки парами? (чоботи, тапки, шкарпетки..)
-Чому? Тому що у олюдей по дві руки та по дві ноги)
Всі готові? Відправляємось!
Рухлива гра «На паровозі»
Їде, їде паровоз,
Вздовж ялинок та беріз.
Стрибнув вітер, вітерець,
Паровозу навпростець.
Паровоз його вітає,
Вітерцю відповідає-
Ту-ту-ту-ту-ту.
Подивіться?!
Ліс чудовий появився.
Ми в нім будем мандрувати,
Зможем казку відшукати.
(Діти сідають за столи)
Ялинки цифри дарували,
Щоб цифри ви повикладали.
Рядок швиденько викладали,
Будьте уважні і часу не гайте.
Викладіть цифри від 1 до 5
Викладіть ялинки.
Під ялинками грибочки 9
Чого більше ялинок чи грибочків?
На скільки?
Що треба зробити, щоб їїх стало порівну? (Додати 1 грибочок або забрати 1 ялинку)
Що можна сказати про ялинки та грибочки? (Їх порівну)
Ой, лежить щось під ялинкою,
Чарівна мабуть це скринька.
Відчиніть її будь ласка,
Там сховалась дивна казка.
Але, щоб кришку нам піджняти,
Треба загадку відгадати
Загадка:
Ой набридло на віконці
Вже на сонечку сидіть.
Я візьму і покочуся, щоб побачити весь світ (Колобок)
Покотився вдаль Колобок
Із лісочка на горбок,
Через поле, через гай
За блакитний небокрай.
Зупинився там він трішки,
Бо стелились три доріжки.
Подивився колобок,
І звернувся до діток:
Повернусь я казку вам,
Якщо виконаєте ви завдання.
Дидактична гра «Порівняй стежки за шириною»
Відпочиньмо дітвора
Розімятись нам пора.
Часу, дітлахи, не гайте
Фізкульхвилинку починайте.
За казками ми пішли,
Не одразу їх знайшли!
Ніжками ми тупали, кулачками стукали.
Памятають казки нас,
Нахилились ми на «Раз».
А на два ми піднялись,
І за руки узялись.
Всі по колу ми пішли.
Наші казочки знайшли. (Рухи)
Клубок закотився
І в казці опинився
Привів нас клубок на казкову галявину –
Перед нами теремок.
Не низький і не висок.
Дидактична гра «Хто де стоїть»
Дидактична гра «Який хвіст найдовший»
Вихователь викликає дітей і дає завдання виміряти хвости у звірят)
- А в кого короткий хвіст?
- А в кого довший?
- А в кого найдовший?
Молодці мої малята,
Любі хлопчик й дівчата.
Всі завдання розвязали,
Казочку ми відгадали.
Всі швиденько поспішіть
І до мене підійдіть.
Подивились прямо-
Нову казочку знайдемо.
Ліворуч підемо-знову в терем зайдемо.
Праворуч підемо- у річку впадемо.
Назад ми підемо-
Колобка повернемо.
(Діти розповідають що знаходиться попереду, позаду, праворуч , ліворуч)
Ось будиночок стоїть,
Стоять три ліжечка у нім.
Де найбільше, порівняйте?
І хто живе тут, відгадайте? (Три ведмеді).
А ви памятаєте, діти, як їх звати?
(Михайло Іванович, Анастасія Петрівна та Михасик)
Хто з ведмедиків маленький?
Хто з ведмедів більший?
А хто найбільший?
В кого ліжечко низеньке?
В кого вище?
А в кого найвище?
Дидактична гра»Частини доби»
Діти, коли всі сплять у ліжках міцно і світить місяць? (Вночі)
А чк називається частина доби коли світить сонце і всі прокидаються? (Ранок)
А як називається частина доби коли дітки перебувають у дитячому садочку – займаєтесь та граєте (День)
Діти а коли ви приходите після дитячого садочка, разом з батьками вдома відпочиваєте та вечеряєте? (Вечір)
Добре ми попрацювали,
Всі казки ми відгадали.
Гано вийшло в нас усе,
Але час в садочок вже,
Ми залишимо тваринок,
Хай в будиночку живуть.
Попрощаємось з гостями
Й повертаємось з казками
- Дітки. Розглянемо книжки. Тут написані казки
Дидактична гра «Порівняйте книжки за товшиною»
Товста книжечка з якою казочкою?
А тоненька книжечка з якою казкою?
А найтоненька книжка з якою казкою?
Як ми дізналися ? (Способом прикладання)
Шшшшшшшш
Тихо сатло внас у групі,
Чути шелест сторінок.
Це знайомі нам герої
Повернулись до книжок
(показуєсторінки в ній зявились казки)
Дидактична гра «Вчора, сьогодні, завтра»
Сьогодні звірі гуляли вказковому лісі
А ви чим сьогодні займались?
А вчора бабуся спекдла колобка
А вчора що робили?
Завтра звірі підуить в ліс по гриби?
А ви що завтра будете робити?
- День вчорашній, що це за день? (Вчора- це день, що минув).
- А завтра? (Завтра-це день, що буде)
- А сьогодні (Сьогодні- це зараз).
Підсумок заняття
- Молодці діти! Гарно попрацювали, правильно виконували всі завдання і отримуєте в подарунок-розмальовки.