Контрольне заняття з розвитку мови та ознайомлення з
навколишнім середовищем
для дітей 4-го року життя
«Пригоди з Колобком-мандрівником»
Розробила вихователь: Каверіна В.П.
Мета Перевірити і закріпити знання дітей, вміння вживати узагальнюючі поняття з тем: «Дикі тварини» , «Свійські тварини», «Транспорт». Розвивати вміння порівнювати предмети за спільними та відмінними ознаками. Продовжувати вчити утворювати прикметники з іменників за допомогою суфіксів. Виявити і перевірити вміння дітей добирати слова-ознаки, дієслова, антоніми. Закріпити вміння будувати прості речення. Продовжувати знайомити дітей з особливостями тваринного світу рідного краю . Формувати у дітей основи екологічно-доцільної поведінки. Розвивати активність малят під час виконання музично-рухових етюдів. Сприяти розвиткові елементарної оціночно-контрольної діяльності. Виховувати дружні взаємини.
Обладнання : декорація лісу, декорація сільського подвір’я , чарівне дерево з кольоровими торбинками на ньому, дидактичні ігри «Де чия матуся?», «Що робить ведмедик?», «Їде,плаває, літає?», «Який сік?» коректурна таблиця № 1-4 «Вони живуть поряд» магнітофон, диски, колобок, іграшки – заєць, білка,ведмедик, їжак , корова, кішка,вівця,свинка,коза, костюм для персонажа тітоньки Федори.
Хід заняття.
Радо ми усій вітаєм!
І здоров’я всім бажаєм.
Добрий день!
Колобок (на ширмі)
Колобок рум’яний бік
Я від діда й баби втік
Вас запрошую до казки
Тож збирайтеся будь ласка
Я по світу крізь гуляю
І про все на світі знаю.
Вихователь
Завдання1 «Транспорт – їде, плаває, літає?»
(діти за картинкою називають вид транспорту та визначають спосіб і місце де він пересувається. Наприклад: машина – їде по дорозі)
Дидактична гра «Закінчи речення»
«Машина,автобус, велосипед їдуть по… (дорозі)»
«Літак , гелікоптер летить у …(небі)»
«Літаком керує …(пілот)»
«Машину, автобус веде …(шофер)»
«Корабель, човен пливе по…(морю)»
Колобок
Вихователь (бере колобка в руки)
Вийшли із садка малята
Тут за місто погуляти
Туп,туп, туп маленькі ніжки
Не стомилися не трішки.
А у нашому ліску
Чудо дерево росте
Чудо – чудо пречудове
Не листочки на ньому,
А мішечки на ньому,
Наче яблучка.
Завдання 2 (від зайчика)
Відгадайте загадки
Хвіст куценький, довгі вуха,
Має в шафі два кожуха.
Влітку одягає сірий,
Ну а взимку теплий білий. (заєць) Клишоногий, волохатий,
Влітку спритний і завзятий.
Ну а взимку лежебока,
У барлозі гріє бока.(ведмідь)
Йшов із ріжками стіжок,
Пригощав малих діток.
Молочком таким смачненьким
І поживним смачненьким.(корова) Невелика та сіренька,
В нірці мешкає тихенько.
У ночі по хаті нир,
Я шукаю сало сир.(мишка)
До пухнастого хвоста
Лічить шубка її руда.
Як рушає полювати
Не виходить зайчик з хати.(лисиця)
«Знайди картинку назви слово»
«Про кого можна сказати?»
Рогата (корова), хитра(лисиця), руда(білочка), сірий(заєць), волохатий (ведмідь), пухната (кішка)
Завдання 3(від ведмедика)
Дидактична гра «Що робить ведмедик?» (діти вибирають картинку називають дію)
Завдання 4 (від лисички)
Дидактична гра «Скажи навпаки»
літо тепле, а зима (холодна)
слон великий, а миша (маленька)
лимон кислий,а цукерка(солодка)
день світлий, а ніч (темна)
дівчина молода, а бабуся (старенька)
брудне взуття, а плаття (чисте)
Пальчикова гімнастика
Прилетіли дві ворони,
дві ворони кар-карони
кар, кар, кар.
Влаштували тут базар.
Завдання5 (від білочки)
Білка – це лісова тварина, живе вона на дереві в дуплі. Їсть вона шишки, горішки та грибочки. Тіло вкрите хутром, голова в неї маленька,вушка гостренькі, великий пухнастий хвіст. (2-3 дитини складають розповідь за зразком)
Фізхвилинка музична «П`яточка носочок раз, два, три»
Туп , туп маленькі ніжки
Не стомилися не трішки
Дидактична гра «Хто як кричить?» (аудіо запис голосів свійських тварин)
Послухайте та визначте хто кричить.
Свинка каже хрю, хрю
Я картопельку люблю
Півник голосно кричить
Кукурудзи принесіть.
І корівка тут, як тут
А мені травиці жмут.
М’яса ласого шматок
З’їв би радо пес Дружок.
Пальчикова гімнастика
Я корівоньку свою
Рано вранці подою,
Я поглажу її бока
Дай корівка молока.
Дидактична гра «Назви дитинчат»
(діти отримують картинки з дорослою твариною, а самі знаходять картинку з малюком тварини та називають)
у корови – теля, у кози – козеня, у вівці – ягня,у свині – порося,у конячки – лоша,у курки – курча, у собаки – щеня,у кішки –кошеня.
Дидактична гра «Який сік?»
Сік з ананасу – ананасовий,
Сік з банану – банановий,
Сік з апельсину – апельсиновий,
сік з винограду – виноградний,
сік з груші – грушевий,
сік з персика – персиковий,
сік з абрикоса – абрикосовий,
сік зі сливи – сливовий.
Федора
Вихователь
Додаток до заняття наочність.