Контрольне заняття з розвитку мови та ознайомлення з навколишнім середовищем для дітей 4-го року життя «Пригоди з Колобком-мандрівником»

Про матеріал
Мета Перевірити і закріпити знання дітей, вміння вживати узагальнюючі поняття з тем: «Дикі тварини» , «Свійські тварини», «Транспорт». Розвивати вміння порівнювати предмети за спільними та відмінними ознаками. Продовжувати вчити утворювати прикметники з іменників за допомогою суфіксів. Виявити і перевірити вміння дітей добирати слова-ознаки, дієслова, антоніми. Закріпити вміння будувати прості речення. Продовжувати знайомити дітей з особливостями тваринного світу рідного краю . Формувати у дітей основи екологічно-доцільної поведінки. Розвивати активність малят під час виконання музично-рухових етюдів. Сприяти розвиткові елементарної оціночно-контрольної діяльності. Виховувати дружні взаємини. Обладнання : декорація лісу, декорація сільського подвір’я , чарівне дерево з кольоровими торбинками на ньому, дидактичні ігри «Де чия матуся?», «Що робить ведмедик?», «Їде,плаває, літає?», «Який сік?» коректурна таблиця № 1-4 «Вони живуть поряд» магнітофон, диски, колобок, іграшки – заєць, білка,ведмедик, їжак , корова, кішка,вівця,свинка,коза, костюм для персонажа тітоньки Федори.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Контрольне заняття з розвитку мови та ознайомлення з

навколишнім середовищем

для дітей 4-го року життя

«Пригоди з Колобком-мандрівником»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                               Розробила вихователь: Каверіна В.П.

 

 

 

 

 

Мета Перевірити і закріпити знання дітей, вміння вживати узагальнюючі поняття з тем: «Дикі тварини» , «Свійські тварини», «Транспорт». Розвивати вміння порівнювати предмети за спільними та відмінними ознаками. Продовжувати вчити утворювати прикметники з іменників за допомогою суфіксів. Виявити і перевірити вміння дітей добирати слова-ознаки, дієслова, антоніми. Закріпити вміння будувати прості речення. Продовжувати знайомити дітей з особливостями тваринного світу рідного краю . Формувати у дітей основи екологічно-доцільної поведінки. Розвивати  активність малят під час виконання музично-рухових етюдів. Сприяти розвиткові елементарної оціночно-контрольної діяльності. Виховувати дружні взаємини.

Обладнання : декорація лісу, декорація сільського подвір’я , чарівне дерево з кольоровими торбинками на ньому, дидактичні ігри «Де чия матуся?», «Що робить ведмедик?», «Їде,плаває, літає?», «Який сік?» коректурна таблиця № 1-4 «Вони живуть поряд»  магнітофон, диски, колобок, іграшки – заєць, білка,ведмедик, їжак , корова, кішка,вівця,свинка,коза, костюм для персонажа тітоньки Федори.

                                            Хід заняття.

  • Діти сьогодні на заняття до нас завітали гості, давайте з ними привітаємось.

Радо ми усій вітаєм!

І здоров’я всім бажаєм.

Добрий день!

  • Діти я хочу вас сьогодні запросити у казку, а до якої зараз ви дізнаєтесь. (звучить запис казки «Колобок»)

Колобок (на ширмі)

Колобок рум’яний бік

    Я від діда й баби втік

    Вас запрошую до казки

    Тож збирайтеся будь ласка

    Я по світу крізь гуляю

    І про все на світі знаю.

  • Діти хочете разом зі мною у подорож?

Вихователь

  • Так колобочку, але діти давайте спочатку пригадаємо, на чому ми з вами можемо відправитися уподорож? (на потязі, автобусі, машині, літаком)
  • Молодці!

Завдання1 «Транспорт – їде, плаває, літає?»

(діти за картинкою називають вид транспорту та визначають спосіб і місце де він пересувається. Наприклад: машина – їде по дорозі)

Дидактична гра «Закінчи речення»

«Машина,автобус, велосипед їдуть по… (дорозі)»

«Літак , гелікоптер летить у …(небі)»

«Літаком керує …(пілот)»

«Машину, автобус веде …(шофер)»

«Корабель, човен пливе по…(морю)»

Колобок

  • Діти тут зовсім не далеко, я вам пропоную відправитися пішки.

Вихователь (бере колобка в руки)

  • Нущо діти вирушаємо?

 

Вийшли із садка малята

Тут за місто погуляти

Туп,туп, туп маленькі ніжки

Не стомилися не трішки.

  • Діти подивіться куди це ми з вами потрапили?(до лісу)
  • Що росте в лісі? (ялики, кущі, гриби, квіти, дерева)
  • А  це що? «Чудо-дерево»

А у нашому ліску

Чудо дерево росте

Чудо – чудо пречудове

Не листочки на ньому,

А мішечки на ньому,

Наче яблучка.

  • Діти а колобочок мені підказує, що в цих мішечках підказки для нас куди далі йти,але щоб їх дістати треба завдання виконати. Ну що готові? (так)

Завдання 2 (від зайчика)

  • Діти зайчик хоче дізнатися,чи багато ви знаєте про живу природу. Тож уважно слухайте запитання,а підказкою вам стане ця табличка з малюнками (коректурна таблиця 1-4)

Відгадайте загадки

Хвіст куценький, довгі вуха,

Має в шафі два кожуха.

Влітку одягає сірий,

Ну а взимку теплий білий. (заєць)                                                    Клишоногий, волохатий,

                                                                                                                   Влітку спритний і завзятий.

                                                                                                                   Ну а взимку лежебока,

                                                                                                                   У барлозі гріє бока.(ведмідь)

Йшов із ріжками стіжок,

Пригощав малих діток.

Молочком таким смачненьким

І поживним смачненьким.(корова)                                              Невелика та сіренька,

                                                                                                                   В нірці мешкає тихенько.

                                                                                                                   У ночі по хаті нир,

                                                                                                                   Я шукаю сало сир.(мишка)

До пухнастого хвоста

Лічить шубка її руда.

Як рушає полювати

Не виходить зайчик з хати.(лисиця)

 

«Знайди картинку назви слово»

  • Живе в лісі?
  • Сторожить будинок?
  • Плаває в річці?
  • Ховається в нірки?

«Про кого можна сказати?»

Рогата (корова), хитра(лисиця), руда(білочка), сірий(заєць), волохатий (ведмідь), пухната (кішка)

Завдання 3(від ведмедика)

  • Наш ведмедик веселун весь час рухається на місті не сидить назвіть що він робить.

 Дидактична гра «Що робить ведмедик?» (діти вибирають картинку називають дію)

Завдання 4 (від лисички)

Дидактична гра «Скажи навпаки»

літо тепле, а зима (холодна)

слон великий, а миша (маленька)

лимон кислий,а цукерка(солодка)

день світлий, а ніч (темна)

дівчина молода, а бабуся (старенька)

брудне взуття, а плаття (чисте)

 

Пальчикова гімнастика

 Прилетіли дві ворони,

дві ворони кар-карони

кар, кар, кар.

Влаштували тут базар.

 

Завдання5 (від білочки)

  • Білочка любить слухати про себе розповіді.
  • Де живе білочка?
  • Чим вкрито тіло?
  • Яка в неї голова, тулоб, хвіст, вушка?
  • Чим живиться?

Білка – це лісова тварина, живе вона на дереві в дуплі. Їсть вона шишки, горішки та грибочки. Тіло вкрите хутром, голова в неї маленька,вушка гостренькі, великий пухнастий хвіст. (2-3 дитини складають розповідь за зразком)

Фізхвилинка музична «П`яточка носочок раз, два, три»

  • Ну що дітки давайте складемо всі частини картинки яку ми отримали та дізнаємось куди нам далі йти.(діти складають пазл з 4-х частин)
  • Це будиночок. Ну що ідемо далі?

Туп , туп маленькі ніжки

Не стомилися не трішки

  • Діти подивіться ми потрапили на повір’я тітоньки Федори, а її вдома немає.
  • Ой як у неї багато тварин живе. Діти нагадайте мені яких тварин тримають люди у себе на подвір’ї та для чого? (корову, козу свиню, курочку, півня, вівцю та інших)

Дидактична гра «Хто як кричить?» (аудіо запис голосів свійських тварин)

Послухайте та визначте хто кричить.

  • А ось послухайте віршик, що тварини люблять їсти.

Свинка каже хрю, хрю

Я картопельку люблю

Півник голосно кричить

Кукурудзи принесіть.

І корівка тут, як тут

А мені травиці жмут.

М’яса ласого шматок

З’їв би радо пес Дружок.

 

Пальчикова гімнастика

 

Я корівоньку свою

Рано вранці подою,

Я поглажу її бока

Дай корівка молока.

 

Дидактична гра «Назви дитинчат»

(діти отримують картинки з дорослою твариною, а самі знаходять картинку з малюком тварини та називають)

у корови – теля, у кози – козеня, у вівці – ягня,у свині – порося,у конячки – лоша,у курки – курча,  у собаки – щеня,у кішки –кошеня.

Дидактична гра «Який сік?»

  • Діти тітонька Федора справжня господиня поралась на кухні та наготовила багато соку. Давайте подивимось який сік?

Сік з ананасу – ананасовий,

Сік з банану – банановий,

Сік з апельсину – апельсиновий,

 сік з винограду – виноградний,

сік з груші – грушевий,

сік з персика – персиковий,

сік з абрикоса – абрикосовий,

сік зі сливи – сливовий.

  • Дітки а ось і тітонька!

Федора

  • Добрий день дітки, рада що ви до мене завітали,дякую  що поки мене не було ви мені по господарству допомогли навіть худобу нагодували. Корову подоїли. За це вас пригощу смачними пряничками.

Вихователь

  •  Дякуємо тобі Федора загостинець, а нам вже час повертатися до дитсадочка.
  • До побачення ! (діти уходять з подвір’я)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток до заняття наочність.

3_7r8Em6BtE.jpg8leKTdvkbXU.jpg

ASC7h2xhR1Q.jpgDOnSifVsJ7g.jpgqJOszZU_t70.jpgxqIYdOgwO9U.jpg

 

 

 

 

 

getImageлт.jpggetImageывапр.jpg

тп.jpgввр.jpg

 

 

docx
Додано
22 квітня 2021
Переглядів
802
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку