Консультація "Використання інтернет ресурсу для підвищення професійно рівня"

Про матеріал
Консультація для вихователів. Допоможе вихователям підвищити свій професійний рівень за допомогою інтернет ресурсів,соціальних мереж.
Перегляд файлу

ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА-САДОК) КОМБІНОВАНОГО ТИПУ «ОЛЕНКА» 

БРОВАРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

 

 

 

Консультація для вихователів

 «Як використовувати Internet ресурси для підвищення професійного рівня»

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                                               Підготувала:

                                                                                            вихователь

                                                                                         Д.Рудько

 

 

 

 

 

 

2021р.

Ми живемо у час стрімких змін і нестримних потоків інформації. На­буті знання швидко застарівають, з’являються нові технології, модифі­куються старі. Як устигнути за всіма змінами? Як зорієнтуватися у вирі інформації, відібра­ти якісну? Як вносити в освітній процес новітні ідеї, методики, що відповідають вимогам часу? Для цього педагог має вчитися впродовж усього свого життя. Ідеться не лише про традиційні курси підвищення кваліфікації та участь у методичних заходах, а й про дистан­ційну освіту, чудові можливості для якої дає Інтернет.

Дистанційна освіта дає змогу навчатися без­перервно, без відриву від роботи, вчасно отримувати відповіді на запитання, постійно ді­знаватися про нові технології, методики, шляхи розв’язання нагальних проблем, запозичувати кращий досвід. І для науковців, і для практиків дистанційне навчання - неодмінна умова про­фесійного розвитку, вдосконалення й правиль­ного вибору напрямів подальшої діяльності.

Джерела  дистанційної  освіти  доступні  всім  і  дають  змогу  не  тільки здобувати інформацію,а  й  спілкуватися,ділитися    власним  досвідом  з  іншими  та  швидко  отримувати  зворотний  зв'язок.

СОЦІАЛЬНІ  МЕРЕЖІ

Соціальні мережі Сооglе+, Fасеbоок, Тwitter та інші - своєрідна скарбничка різноманітних ма­теріалів з усього світу. Матеріали ці різної якості, тож потребують зваженого погляду й адаптуван­ня до власних потреб. Соціальні мережі також створюють можливість для неформального спіл­кування, обговорення важливих освітніх питань, пошуку однодумців.

Саме соцмережі дають змогу за найкоротший час дізнаватися про нове в освіті, опера­тивно ознайомлюватися з досвідом колег, ста­вити запитання й отримувати на них відповіді, налагоджувати контакти, стежити за семінара­ми, конференціями та іншими очними й заочними освітянськими заходами.

Педагогам дошкілля раджу звернути ува­гу на такі спільноти у соцмережах Fасеbоок та СооgІе+: “Джміль - живопис, музика, література дітям”.

На відміну від профілів у соціальних мережах, спільноти формуються за інтересами, що ство­рює можливість цікавого спілкування з колега­ми. Сформувати цільову аудиторію кожен охочий може і у власному профілі, але до цього доведеться докласти більше зусиль. Зазвичай адміні­стратори груп роблять це за нас.

СОЦІАЛЬНИЙ  СЕРВІС PINTEREST

Часто ми занотовуємо потрібну інформацію на наліпках і приклеюємо їх у зручних для нас місцях (на дошці, екрані комп’ютера, стіні, холодильнику тощо). Але коли таких нотаток збирається багато, дуже важко швидко знайти серед них потрібну. Тож цілком імовірно, що замість упорядкування інформації ми в такий спосіб лише збільшимо хаос.

Соціальний сервіс Ріnterest(організатори на­зивають його “всесвітнім каталогом ідей”) надає змогу використовувати звичну й зручну для нас форму нотаток: створює нотатки -піни (англ. ріn- канцелярська кнопка), робить їх яскрави­ми (до кожної нотатки можна додати зображен­ня або відеофрагмент), організовує тематичні дошки для їх розміщення.

Кожен пін зберігає інформацію про сайт, на якому можна знайти докладнішу інформацію, короткий коментар власника щодо знайденої ін­формації, коментарі інших пінерів (користувачів сервісу), інформацію про те, як інші пінери поширюють ваш пін, тощо. Головне - мережа дає змогу зберігати джерело інформації (якщо воно нам відоме), автора, його ідею, а отже, поширює і перетворює, а не сприяє плагіату.

За допомогою Ріnterest можна розповсюджу­вати інформацію у соцмережах та публікувати на різних ресурсах (сайтах, блогах тощо).

Ріnterest можна успішно використовувати для дистанційного навчання - куратор публі­кує пін-завдання на дошці кожного учня; той ви­конує його і розміщує пін-відповідь. Крім того, куратор може розміщувати на своїй дошці матеріали з теми, оголошення (у коментарях од­разу можна побачити, хто їх прочитав, як відреагував тощо).

Отже, величезна перевага соцмереж та соцсервісів -швидкістьздобуття знань, їх постій­ний потік. Кожен має змогу оперативно отриму­вати інформацію і так само швидко публікувати свою. Але, водночас, надзвичайно потужний по­тік інформації у соцмережах непросто проаналі­зувати, вибрати з нього потрібне (важко уважно переглянути всі публікації, не пропустити важли­ві новини), непросто і привернути максимум ува­ги інших користувачів до своїх повідомлень.

ПЕДАГОГІЧНА  ПРЕСА

Фахові періодичні видання (та їхні електронні варіанти) подають ретельно дібрані фахівцями, вивірені, відредаговані, адаптовані, викладені зрозумілою мовою матеріали про сучасні тен­денції в освіті, напрями розвитку, технології та прийоми роботи з дітьми, досвід колег тощо. Від­разу і теорія, й практика, яка її підкріплює.

Перевагу, вважаємо, варто віддавати комп­лектам видань - у такому випадку зберігати­меться наступність у подачі інформації, виника­тиме менше суперечностей під час порівняння відомостей з різних видань. Прикладом може бути лінійка журналів МОН України: “Дошкільне виховання" розставляє акценти, інформує про напрями розвитку, пояснює складні момен­ти, радить, як краще діяти, наводить приклади вдалого впровадження новітніх педагогічних розробок; “Палітра педагога” публікує об’ємні розробки на допомогу педагогові-перспек­тивні та календарні плани, добірки конспектів за­нять, ігри, вправи, сценарії свят та розваг тощо; “Джміль” подає кращі ілюстровані зразки впро­вадження описаних у “ДВ” і “ПП” ефективних тех­нологій роботи з дітьми, з найбільш складних тем і питань, зокрема й електронні (е-додатки можна безоплатно завантажити на сайті jmil.com.ua).

 

 

ВЕБ-ФОРУМИ

Форуми передбачають обговорення певної проблеми. За тим, щоб учасники не відхилялися від заданої теми, стежать модератори.

Часто форум відкривається напередодні або по завершенні певної події, щоб глядачі та учас­ники могли обговорити її, висловити свої заува­ження, поділитися враженнями. Зокрема, темою форуму може стати обговорення результатів всеукраїнської наради працівників дошкільної освіти, громадська дискусія щодо будь-якого важливого документа, висвітлення власного досвіду та його обговорення з колегами. Форуми також успішно використовують для різних консультацій.

Перевага форумів у тому, що саме на них мож­на знайти різні думки та поради з певних проб­лем, що допоможе не зациклюватися на власно­му досвіді; ширше подивитися на певне питання, розглянути його зусібіч; побачити, як проблему розв’язували інші; повчитися на чужих помилках, побачити, як сприймають ваші рекомендації інші люди. Отже, форум можна розглядати як зібран­ня різних поглядів на проблему, додатковий ма­теріал для її аналізу. Робити ж висновки та діяти ви маєте самі.

ЕЛЕКТРОННІ  БІБЛІОТЕКИ

Електронні бібліотеки - аналог традиційних. У них зберігаються електронні варіанти книг та статей з певних тем.

Електронні бібліотеки створюються в усьому світі. Вони дають змогу, не виходячи з дому, зна­йти потрібну книжку й одразу користуватися нею.

Незаперечні переваги електронних бібліо­тек - автоматичний пошук, швидке орієнтуван­ня в змісті, а також можливість копіювати вибра­ні фрагменти і працювати з ними. Дуже часто в електронній бібліотеці можна знайти книги, які давно не перевидавалися (особливо наукову та професійну літературу). Часом це є мало не єди­ною можливістю прочитати шукані видання.

Поповнювати електронні бібліотечні фонди часто допомагають ентузіасти, які оцифровують друковані видання. При цьому в тексті можуть ви­никати помилки (друкарські, пропуски частин тексту або навіть сторінок тощо). Тож користу­ючись електронними бібліотеками, варто звер­тати увагу на якість книг, перевіряти сумнівні фрагменти. Завважмо: помилки можливі навіть у надрукованих на папері та ретельно вичита­них книжках. То що вже казати про електронні?

 

 

docx
Додано
23 квітня 2021
Переглядів
400
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку