ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ (ЯСЛА-САДОК) КОМБІНОВАНОГО ТИПУ «ОЛЕНКА»
БРОВАРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Консультація для вихователів
«Як використовувати Internet ресурси для підвищення професійного рівня»
Підготувала:
вихователь
Д.Рудько
2021р.
Ми живемо у час стрімких змін і нестримних потоків інформації. Набуті знання швидко застарівають, з’являються нові технології, модифікуються старі. Як устигнути за всіма змінами? Як зорієнтуватися у вирі інформації, відібрати якісну? Як вносити в освітній процес новітні ідеї, методики, що відповідають вимогам часу? Для цього педагог має вчитися впродовж усього свого життя. Ідеться не лише про традиційні курси підвищення кваліфікації та участь у методичних заходах, а й про дистанційну освіту, чудові можливості для якої дає Інтернет.
Дистанційна освіта дає змогу навчатися безперервно, без відриву від роботи, вчасно отримувати відповіді на запитання, постійно дізнаватися про нові технології, методики, шляхи розв’язання нагальних проблем, запозичувати кращий досвід. І для науковців, і для практиків дистанційне навчання - неодмінна умова професійного розвитку, вдосконалення й правильного вибору напрямів подальшої діяльності.
Джерела дистанційної освіти доступні всім і дають змогу не тільки здобувати інформацію,а й спілкуватися,ділитися власним досвідом з іншими та швидко отримувати зворотний зв'язок.
СОЦІАЛЬНІ МЕРЕЖІ
Соціальні мережі Сооglе+, Fасеbоок, Тwitter та інші - своєрідна скарбничка різноманітних матеріалів з усього світу. Матеріали ці різної якості, тож потребують зваженого погляду й адаптування до власних потреб. Соціальні мережі також створюють можливість для неформального спілкування, обговорення важливих освітніх питань, пошуку однодумців.
Саме соцмережі дають змогу за найкоротший час дізнаватися про нове в освіті, оперативно ознайомлюватися з досвідом колег, ставити запитання й отримувати на них відповіді, налагоджувати контакти, стежити за семінарами, конференціями та іншими очними й заочними освітянськими заходами.
Педагогам дошкілля раджу звернути увагу на такі спільноти у соцмережах Fасеbоок та СооgІе+: “Джміль - живопис, музика, література дітям”.
На відміну від профілів у соціальних мережах, спільноти формуються за інтересами, що створює можливість цікавого спілкування з колегами. Сформувати цільову аудиторію кожен охочий може і у власному профілі, але до цього доведеться докласти більше зусиль. Зазвичай адміністратори груп роблять це за нас.
СОЦІАЛЬНИЙ СЕРВІС PINTEREST
Часто ми занотовуємо потрібну інформацію на наліпках і приклеюємо їх у зручних для нас місцях (на дошці, екрані комп’ютера, стіні, холодильнику тощо). Але коли таких нотаток збирається багато, дуже важко швидко знайти серед них потрібну. Тож цілком імовірно, що замість упорядкування інформації ми в такий спосіб лише збільшимо хаос.
Соціальний сервіс Ріnterest(організатори називають його “всесвітнім каталогом ідей”) надає змогу використовувати звичну й зручну для нас форму нотаток: створює нотатки -піни (англ. ріn- канцелярська кнопка), робить їх яскравими (до кожної нотатки можна додати зображення або відеофрагмент), організовує тематичні дошки для їх розміщення.
Кожен пін зберігає інформацію про сайт, на якому можна знайти докладнішу інформацію, короткий коментар власника щодо знайденої інформації, коментарі інших пінерів (користувачів сервісу), інформацію про те, як інші пінери поширюють ваш пін, тощо. Головне - мережа дає змогу зберігати джерело інформації (якщо воно нам відоме), автора, його ідею, а отже, поширює і перетворює, а не сприяє плагіату.
За допомогою Ріnterest можна розповсюджувати інформацію у соцмережах та публікувати на різних ресурсах (сайтах, блогах тощо).
Ріnterest можна успішно використовувати для дистанційного навчання - куратор публікує пін-завдання на дошці кожного учня; той виконує його і розміщує пін-відповідь. Крім того, куратор може розміщувати на своїй дошці матеріали з теми, оголошення (у коментарях одразу можна побачити, хто їх прочитав, як відреагував тощо).
Отже, величезна перевага соцмереж та соцсервісів -швидкістьздобуття знань, їх постійний потік. Кожен має змогу оперативно отримувати інформацію і так само швидко публікувати свою. Але, водночас, надзвичайно потужний потік інформації у соцмережах непросто проаналізувати, вибрати з нього потрібне (важко уважно переглянути всі публікації, не пропустити важливі новини), непросто і привернути максимум уваги інших користувачів до своїх повідомлень.
ПЕДАГОГІЧНА ПРЕСА
Фахові періодичні видання (та їхні електронні варіанти) подають ретельно дібрані фахівцями, вивірені, відредаговані, адаптовані, викладені зрозумілою мовою матеріали про сучасні тенденції в освіті, напрями розвитку, технології та прийоми роботи з дітьми, досвід колег тощо. Відразу і теорія, й практика, яка її підкріплює.
Перевагу, вважаємо, варто віддавати комплектам видань - у такому випадку зберігатиметься наступність у подачі інформації, виникатиме менше суперечностей під час порівняння відомостей з різних видань. Прикладом може бути лінійка журналів МОН України: “Дошкільне виховання" розставляє акценти, інформує про напрями розвитку, пояснює складні моменти, радить, як краще діяти, наводить приклади вдалого впровадження новітніх педагогічних розробок; “Палітра педагога” публікує об’ємні розробки на допомогу педагогові-перспективні та календарні плани, добірки конспектів занять, ігри, вправи, сценарії свят та розваг тощо; “Джміль” подає кращі ілюстровані зразки впровадження описаних у “ДВ” і “ПП” ефективних технологій роботи з дітьми, з найбільш складних тем і питань, зокрема й електронні (е-додатки можна безоплатно завантажити на сайті jmil.com.ua).
ВЕБ-ФОРУМИ
Форуми передбачають обговорення певної проблеми. За тим, щоб учасники не відхилялися від заданої теми, стежать модератори.
Часто форум відкривається напередодні або по завершенні певної події, щоб глядачі та учасники могли обговорити її, висловити свої зауваження, поділитися враженнями. Зокрема, темою форуму може стати обговорення результатів всеукраїнської наради працівників дошкільної освіти, громадська дискусія щодо будь-якого важливого документа, висвітлення власного досвіду та його обговорення з колегами. Форуми також успішно використовують для різних консультацій.
Перевага форумів у тому, що саме на них можна знайти різні думки та поради з певних проблем, що допоможе не зациклюватися на власному досвіді; ширше подивитися на певне питання, розглянути його зусібіч; побачити, як проблему розв’язували інші; повчитися на чужих помилках, побачити, як сприймають ваші рекомендації інші люди. Отже, форум можна розглядати як зібрання різних поглядів на проблему, додатковий матеріал для її аналізу. Робити ж висновки та діяти ви маєте самі.
ЕЛЕКТРОННІ БІБЛІОТЕКИ
Електронні бібліотеки - аналог традиційних. У них зберігаються електронні варіанти книг та статей з певних тем.
Електронні бібліотеки створюються в усьому світі. Вони дають змогу, не виходячи з дому, знайти потрібну книжку й одразу користуватися нею.
Незаперечні переваги електронних бібліотек - автоматичний пошук, швидке орієнтування в змісті, а також можливість копіювати вибрані фрагменти і працювати з ними. Дуже часто в електронній бібліотеці можна знайти книги, які давно не перевидавалися (особливо наукову та професійну літературу). Часом це є мало не єдиною можливістю прочитати шукані видання.
Поповнювати електронні бібліотечні фонди часто допомагають ентузіасти, які оцифровують друковані видання. При цьому в тексті можуть виникати помилки (друкарські, пропуски частин тексту або навіть сторінок тощо). Тож користуючись електронними бібліотеками, варто звертати увагу на якість книг, перевіряти сумнівні фрагменти. Завважмо: помилки можливі навіть у надрукованих на папері та ретельно вичитаних книжках. То що вже казати про електронні?