Контролююча програм з навчальної дисципліни "Історія фізичної культури"

Про матеріал
КОНТРОЛЮЮЧІ ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «Історія фізичної культури» (навчальний посібник для студентів спеціальності «Середня освіта (Фізична культура)» ВНЗ І – ІІ рівнів акредитації)
Перегляд файлу

Міністерство освіти і науки України

ВП «Лисичанський педагогічний коледж

Луганського національного університету

імені  Тараса Шевченка»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

КОНТРОЛЮЮЧІ ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ

З НАВЧАЛЬНОЇ     ДИСЦИПЛІНИ

«Історія фізичної культури»

(навчальний посібник для студентів спеціальності

«Середня освіта (Фізична культура)»

ВНЗ І – ІІ рівнів акредитації)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Укладач: Крошка С.А.,

викладач предметів

фізкультурного циклу

 

 

 

 

 

 

 


Педагогічний сценарій

контролюючого посібника

Тестові завдання з дисципліни

«Історія фізичної культури»

 

  1. Про автора
  2. Методичні рекомендації по роботі з посібником
  3. Шкала оцінювання
  4. Тестові завдання

 

  1. Тест № 1
  2. Тест № 2
  3. Тест № 3
  4. Тест № 4
  5. Тест № 5
  6. Тест № 6
  7. Тест № 7
  8. Тест № 8
  9. Тест № 9

10. Тест № 10

11. Тест № 11

12. Тест № 12

13. Тест № 13

14. Тест № 14

15. Тест № 15

 

 

 

5. Відповіді на тестові завдання

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

 

Крошка Світлана Андріївна — вчитель-методист, магістр фізичного виховання, викладач предметів фізкультурного циклу Лисичанського педагогічного коледжу

 

 

 

 

 

 

 

Шановні студенти!

     Ви маєте змогу перевірити свої знання з навчальної дисципліни «Історія фізичної культури та підготуватися до складання модулів

 

     Тестові завдання складені з таких тем:

1.

 

  За виконання завдання ви отримаєте бали, які будуть переведені в оцінку. Кожне питання має 3 відповіді, але правильне тільки одне. Уважно читайте твердження, знайдіть вірну відповідь та натисніть відповідну літеру.

 

Шкала оцінювання:

10 – 9            оцінка «відмінно»

8 – 7              оцінка «добре»

6  – 5             оцінка «задовільно»

4 – 1              оцінка «незадовільно»

 

 


Тест №1. Вступ, значення, зміст та завдання предмету

1.  Навчальна дисципліна складається з скількох розділів:

а) 3;

б) 1;

в) 4.

 

2. Періодизація історії фізичної культури відповідає загальноприйнятій в історичній науці та включає скільки періодів:

а) 4;

б) 1;

в) 3.

 

3. Метою виховання він вважав підготовку джентльмена, який уміє розумно і прибутково вести свої справи, має здоровий дух у здоровому тілі і вміє поводитись у товаристві:

 а) Дж.Локк;

 б) Песталоцці;

 в) П.Ф.Лесгафт.

 

4. Другим періодом періодизації ІФК є:

 а) історія фізичної культури середніх віків;

  б) історія фізичної культури Стародавнього; світу

 в) період новітнього часу.

 

5. Прихильниками теорії гри були:

 а) Бюхер, Гросс, Спенсер, Летурно;

 б) К. Дим, В. Кербі;

 в) Б.Жіллет.

 

6. Перші Олімпійські ігри відбулися у:

 а) 1896 р.;

б) 1892 р.;

В) 1900 р.

 

7. «Мета фізичного виховання не придбання сили, а користування нею». Таке визначення належить:

 а) ЖоржуДемені;

 б) Жоржу Еберу;

 в) Мирославу Тирші.

 

8. Що є першоосновою виникнення фізичних вправ:

 а) ігрова діяльність людини;

 б) трудова діяльність людини;

 в) ритуальна діяльність.

 

9. Назвати найважливіші змагання (ігри) Стародавньої Греції:

 а) Олімпійські ігри;

 б) Панафінейські ігри;

 в) Дельфійські ігри.

 

10. Основні фактори виникнення Олімпійських ігор:

 а) наявність системи змагань (атлетика) у галузі фізичної підготовленості;

 б) військові потреби;

 в) розвиток культури, мистецтва.

 

Тест № 2. Фізичне виховання і змагання у рабовласницькому суспільстві

1. В Афінах була створена система виховання, основною метою якої була:

 а) підготовка воїна-рабовласника;

 б) всебічно розвинена особистість;

 в) інтелектуально розвинені бійці.

 

2. До якоговіку афінські хлопчики виховувались дома:

а) семирічного;

 б) дев’ятирічного;

 в) сімнадцятирічного.

 

3. Загони ефебів – державна військова організація, де могли займатися:

  а) діти лише забезпечених батьків;

 б) хлопці по досягненню 10 років;

 в) юнаки, які закінчили палестру.

 

4. Метою виховання в Спарті була підготовка:

 а) спритного, сильного, витривалого воїна, який не вміє розмірковувати і звик до покори;

 б) всебічно розвиненої особистості;

 в) виховання кволого воїна для подальшого життя і розмноження.

 

5. За змістом стародавня гімнастика поділялась на розділи:

 а) палестрику, орхестрику та ігри;

 б) педономіку, ігри, гімнасію;

 в) ефебіку, ігри, палестику.

 

6. Основою палестрики було п’ятиборство (пентатлон), яке складалось з;

 а)  бігу, стрибків, метання списа, метання диска і боротьби;

 б) плавання, бігу, метання спису;

 в) стрибків, плавання, метання спису, марафонського бігу.

 

7. Глядачами на Олімпійських іграх були:

 а) тільки чоловіки;

 б) тільки жриці богині Деметри та юнаки до 18 років;

 в) тільки жінки.

 

8. Улюбленими розвагами римського натовпу були:

 а) виступи акторів, цькування звірив, гладіаторські ігри, особливо змагання колісниць:

 б) біг на 5 стадій, гладіаторські бої, цькування звірів;

 в ) співи та танці.

 

9. Суспільні свята у Римі втратили своє значення і почали перетворюватись у видовища. Це було пов’язано з великими змінами у суспільно-економічному житті Римської республіки, з появою величезної маси люмпен-пролетаріату, гаслом яких стають слова:

 а) «Хліба і видовищ!»;

 б) «Свята та миту»;

 в) «Будь готовий до війни».

 

10. Гладіатори – це;

 а) раби, військовополонені та інші особи, яких примушували битися на арені цирку між собою або з дикими звірами;

 б) боєць на арені цирку;

 в) професіонал, який бився бойовою зброєю.

 

 

Тест № 3. Фізичне виховання і змагання у феодальному суспільстві

1. У період феодалізму мав місце:

 а) незначний соціальний попит на фізичне виховання і змагання; соціальні функції фізичного виховання і змагань проявляються, в основному, у сфері військової діяльності;

 б) значний соціальний попит на фізичне виховання, утверджується схоластична система освіти і виховання;

 в) церква починає пропагувати змагання, вдосконалює заняття фізичними вправами.

 

2. Виховання лицарів зводилося до оволодіння ними «лицарськими доблестями»:

 а) їздити верхи, плавати, полювати, стріляти з луку, боротися, розважальним іграм на площадках і грі з м'ячем для служби при дворі, мистецтву читання віршів, основним танцювальним рухам;

 б) фехтування, плавання, полювання, гра в шахи і складання віршів;

 в) їзда верхи, стрільба із луку, фехтування.

 

3. Третя ступінь лицарської підготовки – фізичне вдосконалення була доступна:

 а) тільки багатим сеньйорам:

 б) всім лицарям;

 в) ремісникам та шляхетним воїнам.

 

4. З метою перевірки військово-фізичної підготовленості лицарів проводилися лицарські турніри, що були своєрідною формою спортивних змагань. Турніри підрозділялися на:

 а) масові бої (бухурди) і одиночні (жут чи тьост);

 б) лицарські двоюої;

 в) «же де пом».

 

5. Гуманізм:

 а) напрям суспільної думки, який характеризується захистом гідності і свободи особистості, її всебічного розвитку, боротьбою за людяність суспільних відношень;

 б) культурно-філософський рух кінця Середньовіччя – початку Нового часу, що ґрунтувався на ідеалах гуманізму та орієнтувався на спадщину античності;

 в) швидка радикальна зміна всієї самостійної органічної або неорганічної системи.

 

6. Цінні ідеї про фізичне виховання молодого покоління висловили ранні соціалісти-утопісти:

 а) Томас Мор і Томмазо Кампанелла;

 б) Я.А.Коменський та  Ієронім Меркуріаліс;

 в) Вітторіно да Фельтре та Франсуа Рабле.

 

7. Представник раннього гуманізму організував школу «Будинок радості», де застосовував нові методи виховання, засновані на принципах гуманістичної педагогіки, поєднанні розумового, естетичного і фізичного виховання:

 а) Вітторіно да Фельтре;

 б) Франсуа Рабле;

 в) Томмазо Кампанелла.

 

8. Він поділяв усі фізичні вправи на три групи: істинні (лікувальні), військові (необхідні) і помилкові (атлетичні):

 а) Ієронім Меркуріаліс;

 б) Томмазо Кампанелла;

 в) Томас Мор.

 

9. Пануючими станами при феодалізмі були:

 а) світські феодали (лицарі) і духівництво;

 б) громадяни та лицарі;

 в) панівна верхівка та бухурди.

 

10. В Індії великою популярністю стала користуватися система, в основі якої лежали норми руху тіла, ритуальні вправи, пов'язані з бігом та іграми, яка називалася:

 а) хатха-йога;

 б) калланетика;

 в) схоластика.

 

 

Тест № 4. Розвиток фізичної культури в період брозквіту буржуазії

1. Хто відображав нові погляди у сфері фізичного виховання в епоху Відродження:

 а) гуманісти;

 б) педагоги та лікарі;

 в) феодали.

 

2. Чому буржуазія у період становлення капіталістичного ладу зацікавилась питаннями фізичного виховання:

 а) у зв'язку із військовими погребами;

  б) у зв'язку з необхідністю вдосконалення системи виховання;

 в) у зв'язку з досягненнями педагогіки, психології, медицини.

 

3. Які соціальні передумови призвели до виникнення та розвитку буржуазних національних систем гімнастики:

 а) розвитку педагогічних поглядів щодо значення фізичного виховання об'єднання держав і формування буржуазних націй;

 б) ідеї всезагальності освіти і виховання, які були висунуті епохою Просвіти;

 в)введення військового обов'язку у багатьох державах.

 

4. Хто є засновником німецької системи гімнастики:

 а) Фрідріх Ян;

 б) Ернст Айзелен;

 в) Франц Нахтегалл.

 

5. Основні причини виникнення турнерського руху:

 а) як організаційна форма фізичного виховання;

 б) намагання об'єднання германських держав;

 в) як засіб підготовки юнкерів у Пруссії.

 

6. Хто є засновником французької системи гімнастики:

 а) Франціско Аморос;

 б) Жорж Ебер;

 в) Айседора Дункан.

 

7. Характерні риси французької системи гімнастики:

 а) природно-прикладна спрямованість;

 б) наявність елементів лікарсько-педагогічного контролю;

 в) високий рівень підготовки педагогів.

 

8. Хто є засновниками шведської системи гімнастики:

 а) Ялмар Лінг;

 б) Іоган Генріх Гутс-Мутс;

 в) П. Ф. Лесгафт.

 

9. Хто і коли заснував сокольський гімнастичний рух:

 а) М. Тирш, 1862 p.;

 б) П.Ф. Лесгафт, 1880 р.;

 в) Анжело Моссо, 1890 p.

 

10.Чому англійська буржуазія не була зацікавлена гімнастичними метода-ми фізичного виховання:

 а) ці методи не відповідали меті підготовки підростаючого покоління англійської буржуазії;

 б) основною військовою силою в Англії був морський флот;

 в) культивування принципу «self-confidence».

 

 

Тест № 5. Виникнення системи фізичної освіти

1. Цей відомий вчений «розчиняв» спорт у гімнастиці, застосовуючи для спортивних вправ гімнастичний метод:

 а) Жорж Демені;

 б) Дельсарт;

 в) Делькроз.

 

2. Одним з перших значних діячів у галузі художньої гімнастики був:

а) Дельсарт;

б) Жорж Демені;

в )М. Тирш.

 

3. Французький офіцер запропонував свій, так званий «природний метод фізичного виховання», який складався переважно із вправ військово-прикладного характеру:

а) Жорж Ебер;

б) Жорж Демені;

в) Томас Мор.

 

4. Модернізацією шведської гімнастики займався датчанин Нільс Бук. Його «Основна гімнастика» складалась із серії модернізованих вправ шведської гімнастики і призначалась для допризовників. Всі вправи Бук поділяв на:

а) дев'ять груп;

б) сім груп;

в) 12 груп.

 

5. Засновником бойскаутського руху є:

а) Роберт Баден-Пауел;

б) Ернст Томсон Сетон;

в) П'єр де Кубертен.

 

6. Якого року був утворений Міжнародний Олімпійський комітет:

 а) 1894;

 б) 1896;

 в) 1891.

 

7. У якому році відбулись перші Олімпійські ігри сучасності:

 а) 1896;

 б) 1894;

в) 1891.

 

8. Хто був засновником сучасного олімпійського руху:

 а) П'єр де Кубертен;

 б) Роберт Баден-Пауел;

 в) Ернст Томсон Сетон.

 

9. IV Олімпійські ігри були проведені 1908 року:

а) у Лондоні;

б) у Берліні;

в) у Москві.

 

10. Жінки вперше брали участь у Олімпійських іграх:

а) 1900 р. у Парижі;

б) 1896 р. у Афінах;

в) 1926 р. у Берліні.

 

Тест № 6. Військова фізична підготовка Київської Русі та вітчизняної системи фізичного виховання

 

1. Які фізичні вправи та ігри входили до складу системи ФВ стародавніх слов’ян:

а) біг, стрибки, метання;

б) боротьба, рухливі ігри, забави.

в) стрільба з луку, їзда верхи.

 

2. Що було первинною ланкою традиційної народнопобутової форми військово-фізичної підготовки у Київській Русі:

а) сім'я та рід;

б) «дома молоді»;

в) «лісові школи», народне ополчення.

 

3. Назвіть форми військово-фізичної підготовки населення в Київській Русі:

а) військово-фізичне виховання в побуті, у княжому війську, у культових і навчальних закладах

б) фізичне виховання в родині (сім'ї);

 в) військово-фізичне виховання у княжому війську.

 

4. Назвіть найпоширеніші засоби військово-фізичної підготовки населення в Київській Русі:

а) народні рухливі ігри та забави, народні танці, національні види боротьби, фізичні вправи змагального характеру, полювання;

б) військові походи;

в) фехтування, стрільба із луку.

 

5. Назвіть елементи організаційних форм фізичного виховання у побуті українського народу у період козаччини?

а) школи, парубоцькі громади, мандрівні борці;

б) «вулиця»;

в) чумакування.

 

6. Чому надавалося пріоритетне місце в спеціальній підготовці козаків:

а) вдосконаленню навичок у плаванні, пірнанні, бігові, їзді верхи;

б) цілеспрямованому розвитку рухових якостей;

в) володінню різними видами зброї, засобами пересування.

 

7. Хто був засновником вітчизняної системи фізичного виховання:

а) П. Лесгафт;

б) О. Бутовський;

в) М. Пирогов.

 

8. Назвіть найпоширеніші види спорту в Україні у другій половині XIX ст.:

а) легка атлетика, боротьба, футбол, теніс;

б) фехтування, гімнастика, боротьба;

в) хокей, легка атлетика, фехтування, теніс.

 

9. У якому році була проведена Перша Всесоюзна спартакіада:

а) 1928 рік;

б) 1925 рік;

в) 1930 рік.

 

10. У якому році і де був заснований першій в Україні інститут фізичної

Культури:

а) 1930 рік, Харків;

б) 1924 рік, Київ;

в) 1927 рік, Одеса.

 

 

Тест № 7. Фізична культура і спорт у капіталістичних країнах

1. Розвиток фізичної культури і спорту у Німеччині був підпорядкований:

а) військовим цілям;

б) розквіту країни та спорту у світі;

в) здобуванню рекордів.

 

2. Чаммер Остей створив тоталітарні об'єднання з найбільш розповсюджених видів спорту. Скільки їх:

а)15 «уніфікованих»;

б) 20 тоталітариних;

в) 10 системних.

 

3. Гелендешпорт – це:

 а) спорт на місцевості у бойовій обстановці;

 б) цькування собаками;

 в) військово-топографічні знання.

 

4. В Італії розвивалась система фізичного виховання, направлена на:

а) посилення військово-спортивного виховання молоді, формування альпійських підрозділів;

б) створення жахливої машини руйнування цивілізації;

в) розквіт країни та пропагувння краси тіла.

 

5. У Японії фізкультурно-спортивний рух був спрямований на:

а) мілітаризацію та ідеологічний вплив на населення;

б) інструмент підвищення інтенсифікації праці, як знаряддя великого бізнесу;

в) для нівелювання соціальних конфліктів, що викликає розвиток фабрично-підприємницького спорту.

 

6. На Іграх в Антверпені вперше:

а) був піднятий олімпійський прапор, спортсмени давали олімпійську клятву, було прийняте олімпійське гасло: «Швидше, вище, сильніше»;

б) створено олімпійську символику: п’ять сплетених кілець;

в) запалили олімпійський вогонь.

 

7.   В своєму розвитку фізична культура і спорт в країнах Східної Європи, які у той час здійснювали соціалістичні перетворювання, пройшли декілька етапів:

а) IV;

б) ІІ;

в) V.

 

8. Професійний спорт – це:

а) комерційний напрям діяльності у спорті, пов'язаний з підготовкою та проведенням видовищних спортивних заходів на високому організаційному рівні з метою отримання прибутку;

б) організована за певними правилами діяльність людей, що полягає в зіставленні їх фізичних та інтелектуальних здібностей, а також підготовка до цієї діяльності та міжособові стосунки, що виникають в процесі гри;

в) асоціація сприяння міжнародному руху "Спорт для всіх" (TAFISA), яка представляє робочу групу комісії Міжнародного олімпійського комітету.

 

9. З якого року відбуваються Всесвітні ігри (World Games) з неолімпійських видів спорту:

 а) 1981р.;

 б) 1900р.;

 в) 1926р.

 

10. У якому році відбулися перші Всесвітні ігри з розумових видів спорту – аналог Олімпійських ігор:

а) 2008р.;

б) 1999р.;

в) 2014р.

 

Тест № 8. Розвиток фізичного виховання і спорту у Російській імперії

 

1. Кому належить вислів: «Фізичне виховання є складовою частиною всебічного виховання, важливим засобом зміцнення, розвитку і вдосконалення матеріальної основи людської свідомості»

 а) І. М.Сєченову;

б) М.І.Пирогову;

в) К.Д.Ушинському.

 

2. Засновником вітчизняної народної школи є:

а) К.Д.Ушинський;

б) А.С.Макаренко;

в) І.Пирогов.

 

3. Хто є творцем вітчизняної системи фізичного виховання:

  а) П.Ф.Лесгафт;

  б) К.Д.Ушинський;

  в) Е.А.Покровській.

 

4. Успішна військова підготовка учнів у 1909 році здійснювалася у напіввійськових загонах:

а) «потішних»;

б) «кумедних»;

в) «смішних».

 

5. Російську імперію в першому Олімпійському комітеті представляв:

а) Олексій Бутовський;

б) Костянтин Ушинський;

в) Іван Піддубний.

 

6. Якого року пройшла Перша київська спортивна олімпіада:

 а) 1913;

 б) 1920;

 в) 1896.

 

7. До складу МОК 1894 року входили:

 а) 12 країн;

 б) 20 країн;

 в) 18 країн.

 

8. Російська імперія вперше офіційно взяла участь в Олімпійських іграх на змаганнях:

а) 1900 р.;

б) 1904 р.;

в) 1896 р.

 

9. На І Олімпійських іграх, в індивідуальному порядку, був заявлений підданий Російської імперії, (народженний в Полтавській губернії, Україна):

а) Микола Ріттер;

б) Іван Піддубний;

в) Іван Самсонов.

 

10. У якому році французький антрепренер Дюмон організував турнір професійних борців за участю чемпіона світу Поля Понса, знаменитого французького борця Рауля де Буше, видатного українського борця Івана Піддубного з Полтавщини:

 а) 1904;

 б) 1900;

 в) 1896.

 

Тест № 9. Фізична культура і спорт в Незалежній Україні

1. У якому році офіційно створений Національний олімпійський комітет України:

 а) 1990р.;

 б) 1992р.;

  в) 2000р.

 

2. Першим президентом НОК був:

 а) Валерій Борзов;

 б) Сергій Бубка;

 в) Іван Федоренко.

 

3. Членами МОК в Україні є:

 а) Борзов Валерій, Бубка Сергій;

 б) Володимир Кличко, Яна Клочкова;

 в) Лілія Подкопаєва, Сергій Бубка.

 

4. На XVII олімпійських іграх 1994 року стала переможницею:

а) Баюл Оксана;

б) Лілія Подкопаєва;

в) Кравець Інесса.

 

5. Найтитулованіший український боксер:

 а) Василь Ломаченко;

 б) Володимир Кличко;

 в) Віталій Кличко.

 

6. Україна вперше взяла участь в Олімпійських іграх, як незалежна держава:

 а) 1994 р.;

 б) 1998 р.;

 в) 1990 р.

 

7. Хто був прапороносцем збірної України на церемонії відкриття Олімпійських ігор 1996 року:

 а) Сергій Бубка;

 б) Яна Клочкова;

 в) Володимир Кличко.

 

8. Кого зі спорсменів України називають «золотою рибкою»:

 а) Яна Клочкова;

 б) Лілія Подкопаєва;

в) Інесса Кравець.

 

9. На пекінській Олімпіаді-2008 українці встановили рекорд, завоювавши:

 а) 27 медалей;

 б) 35 медалей;

 в) 43 медалі.

 

10. На засіданні технічного комітету Міжнародної федерації гімнастики було затверджено новий елемент в опорному стрибку. Він отримав базу 7,0 балів і був названий на честь:

а) Ігоря Радівілова:

б) Олега Вєрняєва;

в) Олександра Береша.

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Станиславовна Елена
    Дякую за наданий матеріал.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
26 жовтня 2019
Переглядів
2053
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку