Міністерство освіти і науки України
Луганського національного університету
імені Тараса Шевченка»
КОНТРОЛЮЮЧІ ТЕСТОВІ ЗАВДАННЯ
З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
«Історія фізичної культури»
(навчальний посібник для студентів спеціальності
«Середня освіта (Фізична культура)»
ВНЗ І – ІІ рівнів акредитації)
Укладач: Крошка С.А.,
викладач предметів
фізкультурного циклу
Педагогічний сценарій
контролюючого посібника
Тестові завдання з дисципліни
«Історія фізичної культури»
10. Тест № 10
11. Тест № 11
12. Тест № 12
13. Тест № 13
14. Тест № 14
15. Тест № 15
5. Відповіді на тестові завдання
Крошка Світлана Андріївна — вчитель-методист, магістр фізичного виховання, викладач предметів фізкультурного циклу Лисичанського педагогічного коледжу
Шановні студенти!
Ви маєте змогу перевірити свої знання з навчальної дисципліни «Історія фізичної культури та підготуватися до складання модулів
Тестові завдання складені з таких тем:
1.
За виконання завдання ви отримаєте бали, які будуть переведені в оцінку. Кожне питання має 3 відповіді, але правильне тільки одне. Уважно читайте твердження, знайдіть вірну відповідь та натисніть відповідну літеру.
Шкала оцінювання:
10 – 9 оцінка «відмінно»
8 – 7 оцінка «добре»
6 – 5 оцінка «задовільно»
4 – 1 оцінка «незадовільно»
Тест №1. Вступ, значення, зміст та завдання предмету
1. Навчальна дисципліна складається з скількох розділів:
а) 3;
б) 1;
в) 4.
2. Періодизація історії фізичної культури відповідає загальноприйнятій в історичній науці та включає скільки періодів:
а) 4;
б) 1;
в) 3.
3. Метою виховання він вважав підготовку джентльмена, який уміє розумно і прибутково вести свої справи, має здоровий дух у здоровому тілі і вміє поводитись у товаристві:
а) Дж.Локк;
б) Песталоцці;
в) П.Ф.Лесгафт.
4. Другим періодом періодизації ІФК є:
а) історія фізичної культури середніх віків;
б) історія фізичної культури Стародавнього; світу
в) період новітнього часу.
5. Прихильниками теорії гри були:
а) Бюхер, Гросс, Спенсер, Летурно;
б) К. Дим, В. Кербі;
в) Б.Жіллет.
6. Перші Олімпійські ігри відбулися у:
а) 1896 р.;
б) 1892 р.;
В) 1900 р.
7. «Мета фізичного виховання не придбання сили, а користування нею». Таке визначення належить:
а) ЖоржуДемені;
б) Жоржу Еберу;
в) Мирославу Тирші.
8. Що є першоосновою виникнення фізичних вправ:
а) ігрова діяльність людини;
б) трудова діяльність людини;
в) ритуальна діяльність.
9. Назвати найважливіші змагання (ігри) Стародавньої Греції:
а) Олімпійські ігри;
б) Панафінейські ігри;
в) Дельфійські ігри.
10. Основні фактори виникнення Олімпійських ігор:
а) наявність системи змагань (атлетика) у галузі фізичної підготовленості;
б) військові потреби;
в) розвиток культури, мистецтва.
Тест № 2. Фізичне виховання і змагання у рабовласницькому суспільстві
1. В Афінах була створена система виховання, основною метою якої була:
а) підготовка воїна-рабовласника;
б) всебічно розвинена особистість;
в) інтелектуально розвинені бійці.
2. До якоговіку афінські хлопчики виховувались дома:
а) семирічного;
б) дев’ятирічного;
в) сімнадцятирічного.
3. Загони ефебів – державна військова організація, де могли займатися:
а) діти лише забезпечених батьків;
б) хлопці по досягненню 10 років;
в) юнаки, які закінчили палестру.
4. Метою виховання в Спарті була підготовка:
а) спритного, сильного, витривалого воїна, який не вміє розмірковувати і звик до покори;
б) всебічно розвиненої особистості;
в) виховання кволого воїна для подальшого життя і розмноження.
5. За змістом стародавня гімнастика поділялась на розділи:
а) палестрику, орхестрику та ігри;
б) педономіку, ігри, гімнасію;
в) ефебіку, ігри, палестику.
6. Основою палестрики було п’ятиборство (пентатлон), яке складалось з;
а) бігу, стрибків, метання списа, метання диска і боротьби;
б) плавання, бігу, метання спису;
в) стрибків, плавання, метання спису, марафонського бігу.
7. Глядачами на Олімпійських іграх були:
а) тільки чоловіки;
б) тільки жриці богині Деметри та юнаки до 18 років;
в) тільки жінки.
8. Улюбленими розвагами римського натовпу були:
а) виступи акторів, цькування звірив, гладіаторські ігри, особливо змагання колісниць:
б) біг на 5 стадій, гладіаторські бої, цькування звірів;
в ) співи та танці.
9. Суспільні свята у Римі втратили своє значення і почали перетворюватись у видовища. Це було пов’язано з великими змінами у суспільно-економічному житті Римської республіки, з появою величезної маси люмпен-пролетаріату, гаслом яких стають слова:
а) «Хліба і видовищ!»;
б) «Свята та миту»;
в) «Будь готовий до війни».
10. Гладіатори – це;
а) раби, військовополонені та інші особи, яких примушували битися на арені цирку між собою або з дикими звірами;
б) боєць на арені цирку;
в) професіонал, який бився бойовою зброєю.
Тест № 3. Фізичне виховання і змагання у феодальному суспільстві
1. У період феодалізму мав місце:
а) незначний соціальний попит на фізичне виховання і змагання; соціальні функції фізичного виховання і змагань проявляються, в основному, у сфері військової діяльності;
б) значний соціальний попит на фізичне виховання, утверджується схоластична система освіти і виховання;
в) церква починає пропагувати змагання, вдосконалює заняття фізичними вправами.
2. Виховання лицарів зводилося до оволодіння ними «лицарськими доблестями»:
а) їздити верхи, плавати, полювати, стріляти з луку, боротися, розважальним іграм на площадках і грі з м'ячем для служби при дворі, мистецтву читання віршів, основним танцювальним рухам;
б) фехтування, плавання, полювання, гра в шахи і складання віршів;
в) їзда верхи, стрільба із луку, фехтування.
3. Третя ступінь лицарської підготовки – фізичне вдосконалення була доступна:
а) тільки багатим сеньйорам:
б) всім лицарям;
в) ремісникам та шляхетним воїнам.
4. З метою перевірки військово-фізичної підготовленості лицарів проводилися лицарські турніри, що були своєрідною формою спортивних змагань. Турніри підрозділялися на:
а) масові бої (бухурди) і одиночні (жут чи тьост);
б) лицарські двоюої;
в) «же де пом».
5. Гуманізм:
а) напрям суспільної думки, який характеризується захистом гідності і свободи особистості, її всебічного розвитку, боротьбою за людяність суспільних відношень;
б) культурно-філософський рух кінця Середньовіччя – початку Нового часу, що ґрунтувався на ідеалах гуманізму та орієнтувався на спадщину античності;
в) швидка радикальна зміна всієї самостійної органічної або неорганічної системи.
6. Цінні ідеї про фізичне виховання молодого покоління висловили ранні соціалісти-утопісти:
а) Томас Мор і Томмазо Кампанелла;
б) Я.А.Коменський та Ієронім Меркуріаліс;
в) Вітторіно да Фельтре та Франсуа Рабле.
7. Представник раннього гуманізму організував школу «Будинок радості», де застосовував нові методи виховання, засновані на принципах гуманістичної педагогіки, поєднанні розумового, естетичного і фізичного виховання:
а) Вітторіно да Фельтре;
б) Франсуа Рабле;
в) Томмазо Кампанелла.
8. Він поділяв усі фізичні вправи на три групи: істинні (лікувальні), військові (необхідні) і помилкові (атлетичні):
а) Ієронім Меркуріаліс;
б) Томмазо Кампанелла;
в) Томас Мор.
9. Пануючими станами при феодалізмі були:
а) світські феодали (лицарі) і духівництво;
б) громадяни та лицарі;
в) панівна верхівка та бухурди.
10. В Індії великою популярністю стала користуватися система, в основі якої лежали норми руху тіла, ритуальні вправи, пов'язані з бігом та іграми, яка називалася:
а) хатха-йога;
б) калланетика;
в) схоластика.
Тест № 4. Розвиток фізичної культури в період брозквіту буржуазії
1. Хто відображав нові погляди у сфері фізичного виховання в епоху Відродження:
а) гуманісти;
б) педагоги та лікарі;
в) феодали.
2. Чому буржуазія у період становлення капіталістичного ладу зацікавилась питаннями фізичного виховання:
а) у зв'язку із військовими погребами;
б) у зв'язку з необхідністю вдосконалення системи виховання;
в) у зв'язку з досягненнями педагогіки, психології, медицини.
3. Які соціальні передумови призвели до виникнення та розвитку буржуазних національних систем гімнастики:
а) розвитку педагогічних поглядів щодо значення фізичного виховання об'єднання держав і формування буржуазних націй;
б) ідеї всезагальності освіти і виховання, які були висунуті епохою Просвіти;
в)введення військового обов'язку у багатьох державах.
4. Хто є засновником німецької системи гімнастики:
а) Фрідріх Ян;
б) Ернст Айзелен;
в) Франц Нахтегалл.
5. Основні причини виникнення турнерського руху:
а) як організаційна форма фізичного виховання;
б) намагання об'єднання германських держав;
в) як засіб підготовки юнкерів у Пруссії.
6. Хто є засновником французької системи гімнастики:
а) Франціско Аморос;
б) Жорж Ебер;
в) Айседора Дункан.
7. Характерні риси французької системи гімнастики:
а) природно-прикладна спрямованість;
б) наявність елементів лікарсько-педагогічного контролю;
в) високий рівень підготовки педагогів.
8. Хто є засновниками шведської системи гімнастики:
а) Ялмар Лінг;
б) Іоган Генріх Гутс-Мутс;
в) П. Ф. Лесгафт.
9. Хто і коли заснував сокольський гімнастичний рух:
а) М. Тирш, 1862 p.;
б) П.Ф. Лесгафт, 1880 р.;
в) Анжело Моссо, 1890 p.
10.Чому англійська буржуазія не була зацікавлена гімнастичними метода-ми фізичного виховання:
а) ці методи не відповідали меті підготовки підростаючого покоління англійської буржуазії;
б) основною військовою силою в Англії був морський флот;
в) культивування принципу «self-confidence».
Тест № 5. Виникнення системи фізичної освіти
1. Цей відомий вчений «розчиняв» спорт у гімнастиці, застосовуючи для спортивних вправ гімнастичний метод:
а) Жорж Демені;
б) Дельсарт;
в) Делькроз.
2. Одним з перших значних діячів у галузі художньої гімнастики був:
а) Дельсарт;
б) Жорж Демені;
в )М. Тирш.
3. Французький офіцер запропонував свій, так званий «природний метод фізичного виховання», який складався переважно із вправ військово-прикладного характеру:
а) Жорж Ебер;
б) Жорж Демені;
в) Томас Мор.
4. Модернізацією шведської гімнастики займався датчанин Нільс Бук. Його «Основна гімнастика» складалась із серії модернізованих вправ шведської гімнастики і призначалась для допризовників. Всі вправи Бук поділяв на:
а) дев'ять груп;
б) сім груп;
в) 12 груп.
5. Засновником бойскаутського руху є:
а) Роберт Баден-Пауел;
б) Ернст Томсон Сетон;
в) П'єр де Кубертен.
6. Якого року був утворений Міжнародний Олімпійський комітет:
а) 1894;
б) 1896;
в) 1891.
7. У якому році відбулись перші Олімпійські ігри сучасності:
а) 1896;
б) 1894;
в) 1891.
8. Хто був засновником сучасного олімпійського руху:
а) П'єр де Кубертен;
б) Роберт Баден-Пауел;
в) Ернст Томсон Сетон.
9. IV Олімпійські ігри були проведені 1908 року:
а) у Лондоні;
б) у Берліні;
в) у Москві.
10. Жінки вперше брали участь у Олімпійських іграх:
а) 1900 р. у Парижі;
б) 1896 р. у Афінах;
в) 1926 р. у Берліні.
Тест № 6. Військова фізична підготовка Київської Русі та вітчизняної системи фізичного виховання
1. Які фізичні вправи та ігри входили до складу системи ФВ стародавніх слов’ян:
а) біг, стрибки, метання;
б) боротьба, рухливі ігри, забави.
в) стрільба з луку, їзда верхи.
2. Що було первинною ланкою традиційної народнопобутової форми військово-фізичної підготовки у Київській Русі:
а) сім'я та рід;
б) «дома молоді»;
в) «лісові школи», народне ополчення.
3. Назвіть форми військово-фізичної підготовки населення в Київській Русі:
а) військово-фізичне виховання в побуті, у княжому війську, у культових і навчальних закладах
б) фізичне виховання в родині (сім'ї);
в) військово-фізичне виховання у княжому війську.
4. Назвіть найпоширеніші засоби військово-фізичної підготовки населення в Київській Русі:
а) народні рухливі ігри та забави, народні танці, національні види боротьби, фізичні вправи змагального характеру, полювання;
б) військові походи;
в) фехтування, стрільба із луку.
5. Назвіть елементи організаційних форм фізичного виховання у побуті українського народу у період козаччини?
а) школи, парубоцькі громади, мандрівні борці;
б) «вулиця»;
в) чумакування.
6. Чому надавалося пріоритетне місце в спеціальній підготовці козаків:
а) вдосконаленню навичок у плаванні, пірнанні, бігові, їзді верхи;
б) цілеспрямованому розвитку рухових якостей;
в) володінню різними видами зброї, засобами пересування.
7. Хто був засновником вітчизняної системи фізичного виховання:
а) П. Лесгафт;
б) О. Бутовський;
в) М. Пирогов.
8. Назвіть найпоширеніші види спорту в Україні у другій половині XIX ст.:
а) легка атлетика, боротьба, футбол, теніс;
б) фехтування, гімнастика, боротьба;
в) хокей, легка атлетика, фехтування, теніс.
9. У якому році була проведена Перша Всесоюзна спартакіада:
а) 1928 рік;
б) 1925 рік;
в) 1930 рік.
10. У якому році і де був заснований першій в Україні інститут фізичної
Культури:
а) 1930 рік, Харків;
б) 1924 рік, Київ;
в) 1927 рік, Одеса.
Тест № 7. Фізична культура і спорт у капіталістичних країнах
1. Розвиток фізичної культури і спорту у Німеччині був підпорядкований:
а) військовим цілям;
б) розквіту країни та спорту у світі;
в) здобуванню рекордів.
2. Чаммер Остей створив тоталітарні об'єднання з найбільш розповсюджених видів спорту. Скільки їх:
а)15 «уніфікованих»;
б) 20 тоталітариних;
в) 10 системних.
3. Гелендешпорт – це:
а) спорт на місцевості у бойовій обстановці;
б) цькування собаками;
в) військово-топографічні знання.
4. В Італії розвивалась система фізичного виховання, направлена на:
а) посилення військово-спортивного виховання молоді, формування альпійських підрозділів;
б) створення жахливої машини руйнування цивілізації;
в) розквіт країни та пропагувння краси тіла.
5. У Японії фізкультурно-спортивний рух був спрямований на:
а) мілітаризацію та ідеологічний вплив на населення;
б) інструмент підвищення інтенсифікації праці, як знаряддя великого бізнесу;
в) для нівелювання соціальних конфліктів, що викликає розвиток фабрично-підприємницького спорту.
6. На Іграх в Антверпені вперше:
а) був піднятий олімпійський прапор, спортсмени давали олімпійську клятву, було прийняте олімпійське гасло: «Швидше, вище, сильніше»;
б) створено олімпійську символику: п’ять сплетених кілець;
в) запалили олімпійський вогонь.
7. В своєму розвитку фізична культура і спорт в країнах Східної Європи, які у той час здійснювали соціалістичні перетворювання, пройшли декілька етапів:
а) IV;
б) ІІ;
в) V.
8. Професійний спорт – це:
а) комерційний напрям діяльності у спорті, пов'язаний з підготовкою та проведенням видовищних спортивних заходів на високому організаційному рівні з метою отримання прибутку;
б) організована за певними правилами діяльність людей, що полягає в зіставленні їх фізичних та інтелектуальних здібностей, а також підготовка до цієї діяльності та міжособові стосунки, що виникають в процесі гри;
в) асоціація сприяння міжнародному руху "Спорт для всіх" (TAFISA), яка представляє робочу групу комісії Міжнародного олімпійського комітету.
9. З якого року відбуваються Всесвітні ігри (World Games) з неолімпійських видів спорту:
а) 1981р.;
б) 1900р.;
в) 1926р.
10. У якому році відбулися перші Всесвітні ігри з розумових видів спорту – аналог Олімпійських ігор:
а) 2008р.;
б) 1999р.;
в) 2014р.
Тест № 8. Розвиток фізичного виховання і спорту у Російській імперії
1. Кому належить вислів: «Фізичне виховання є складовою частиною всебічного виховання, важливим засобом зміцнення, розвитку і вдосконалення матеріальної основи людської свідомості»
а) І. М.Сєченову;
б) М.І.Пирогову;
в) К.Д.Ушинському.
2. Засновником вітчизняної народної школи є:
а) К.Д.Ушинський;
б) А.С.Макаренко;
в) І.Пирогов.
3. Хто є творцем вітчизняної системи фізичного виховання:
а) П.Ф.Лесгафт;
б) К.Д.Ушинський;
в) Е.А.Покровській.
4. Успішна військова підготовка учнів у 1909 році здійснювалася у напіввійськових загонах:
а) «потішних»;
б) «кумедних»;
в) «смішних».
5. Російську імперію в першому Олімпійському комітеті представляв:
а) Олексій Бутовський;
б) Костянтин Ушинський;
в) Іван Піддубний.
6. Якого року пройшла Перша київська спортивна олімпіада:
а) 1913;
б) 1920;
в) 1896.
7. До складу МОК 1894 року входили:
а) 12 країн;
б) 20 країн;
в) 18 країн.
8. Російська імперія вперше офіційно взяла участь в Олімпійських іграх на змаганнях:
а) 1900 р.;
б) 1904 р.;
в) 1896 р.
9. На І Олімпійських іграх, в індивідуальному порядку, був заявлений підданий Російської імперії, (народженний в Полтавській губернії, Україна):
а) Микола Ріттер;
б) Іван Піддубний;
в) Іван Самсонов.
10. У якому році французький антрепренер Дюмон організував турнір професійних борців за участю чемпіона світу Поля Понса, знаменитого французького борця Рауля де Буше, видатного українського борця Івана Піддубного з Полтавщини:
а) 1904;
б) 1900;
в) 1896.
Тест № 9. Фізична культура і спорт в Незалежній Україні
1. У якому році офіційно створений Національний олімпійський комітет України:
а) 1990р.;
б) 1992р.;
в) 2000р.
2. Першим президентом НОК був:
а) Валерій Борзов;
б) Сергій Бубка;
в) Іван Федоренко.
3. Членами МОК в Україні є:
а) Борзов Валерій, Бубка Сергій;
б) Володимир Кличко, Яна Клочкова;
в) Лілія Подкопаєва, Сергій Бубка.
4. На XVII олімпійських іграх 1994 року стала переможницею:
а) Баюл Оксана;
б) Лілія Подкопаєва;
в) Кравець Інесса.
5. Найтитулованіший український боксер:
а) Василь Ломаченко;
б) Володимир Кличко;
в) Віталій Кличко.
6. Україна вперше взяла участь в Олімпійських іграх, як незалежна держава:
а) 1994 р.;
б) 1998 р.;
в) 1990 р.
7. Хто був прапороносцем збірної України на церемонії відкриття Олімпійських ігор 1996 року:
а) Сергій Бубка;
б) Яна Клочкова;
в) Володимир Кличко.
8. Кого зі спорсменів України називають «золотою рибкою»:
а) Яна Клочкова;
б) Лілія Подкопаєва;
в) Інесса Кравець.
9. На пекінській Олімпіаді-2008 українці встановили рекорд, завоювавши:
а) 27 медалей;
б) 35 медалей;
в) 43 медалі.
10. На засіданні технічного комітету Міжнародної федерації гімнастики було затверджено новий елемент в опорному стрибку. Він отримав базу 7,0 балів і був названий на честь:
а) Ігоря Радівілова:
б) Олега Вєрняєва;
в) Олександра Береша.