Корекційно-розвиткове заняття "Коло мого спілкування "

Про матеріал
Мета: створити позитивну мотивацію, взаємну довіру, повагу; сприяти подальшому об’єднанню групи, вдосконалювати уміння ефективного спілкування. комунікативних навичок.
Перегляд файлу

Заняття

 

Тема: Коло мого спілкування

Мета: створити позитивну мотивацію, взаємну довіру, повагу; сприяти подальшому об’єднанню групи, вдосконалювати уміння ефективного спілкування. комунікативних навичок.

 

Хід заняття:

 

1. Вправа  «Вітання» (5 хв.)

Мета: створити гарний настрій, налаштувати на позитив.

         -  Доброго дня всім! Я рада бачити вас у такому гарному настрої. Давайте свій настрій продемонструємо аплодисментами.  Посміхніться один одному. Усмішка робить життя радісним, посилює в людях віру, любов і просто покращує настрій. Посмішка нічого не коштує, але дорого цінується! Це просто щастя!

 

2.  Вправа «Розуміння» (15 хв.)

Мета: вдосконалювати уміння ефективного спілкування. комунікативних навичок.

      -   Одне з основних умінь людини, яку ми називаємо товариською, полягає в здатності читати думки і відчуття іншої людини по очах, по виразу обличчя і т.п. В якому ступені ці здібності розвинені у вас? Давайте перевіримо прямо зараз. Серед членів групи виберіть будь - кого, чий стан і думки ви вгадуватимете. Протягом трьох хвилин письмово вказати про що він думає.

Потім розповідають цій людині про неї.

Той, чий стан описували, може прокоментувати цю розповідь, тобто висловити свою думку.

 

3.  Вправа «Ми з тобою однієї крові» (15 хв.)

Мета: вдосконалювати уміння ефективного спілкування. комунікативних навичок, вчити поважати один одного, виховувати дружні відносини.

- Пам'ятаєте Мауглі? І урок, який дав йому вчитель - ведмідь Балу? Правильно, перш ніж щось зробити, скажи заклинання: «Ми з тобою однієї крові, ти і я!» І тоді тебе приймають і розуміють, що ти такий же. Давайте подумаємо над тим, що ж об'єднує нас? Для цього потрібно вибрати собі партнера і сісти поряд з ним. Візьміть чистий аркуш паперу і ручку. Напишіть заголовок «Наша схожість».

Подивіться уважно на людину, що сидить поряд з вами. Інший характер, ріст, вага, колір волосся тощо? Напевно, ви бачите дуже багато відмінностей. І це природно, адже він - Інший. Але зараз подумайте про те, що вас об'єднує, в чому полягає ваша схожість? Протягом 4-5 хвилин ви мовчки працюватимете, заповнюючи ваш листок під заголовком «Наша схожість».

При цьому постарайтеся написати не тільки про чисто фізичні або біографічні ознаки, по яких ви схожі один на одного. Вони, зрозуміло, важливі, але поміркуйте більше про психологічні характеристики, які вас можуть об'єднувати.

Після того, як ви закінчите перераховувати схожість, потрібно обмінятися списками, для того, щоб виразити свою згоду або незгоду з тим, що написав ваш партнер. Якщо ви нічого не маєте проти його записів, вони залишаються в списку. Якщо вас щось не влаштовує, ви просто викреслюєте цей запис, тим самим даючи зрозуміти, що ваш партнер помилився. Після взаємного аналізу ви можете обговорити результати роботи, особливо якщо є викреслені записи.

 

4. Вправа «Інтерв'ю» (прийом відкритого запитання) (10 хв.)

Мета: розвиток комунікативних якостей, уміння формулю­вати запитання; формування інтересу до співрозмовника та його внутрішнього світу.

  • Відкрите запитання припускає розгорнуту інформатив­ну відповідь. Починати варто зі слів що, хто, як, скільки, чому, де, з якою метою.

        Таким чином, візьмемо інтерв'ю в кожного з присутніх. Завдання ведучого: за допомогою мінімальної кількості запи­тань якомога повніше з'ясувати погляди того, хто відповідає, на певні проблеми

 

5. Гра «Німе кіно» (15 хв.)

Мета: зняття втоми та напруження, підтримка позитивно­го емоційного фону.

         Звук з'явився в кіно на початку 30-х років 20 століття. До цього кіно було німим. Це значить, що актори не вимовляли слів: для передачі почуттів і думок вони використовували яскраві, виразні жести. Спробуйте створити німий фільм за мотивами байок А.Крилова:

  • Ворона та Лисиця;
  • Бабка та Мураха;
  • Квартет;
  • Вовк і ягня.

 

6.  Коло мого спілкування (10 хв.)

Мета: розвиток комунікативних навичок, підвищення ефективності міжособистісної взаємодії

  -   У кожної людини є знайомі. У когось багато хороших друзів, а хтось за все життя так і не зміг знайти справжнього друга. Зараз ви проаналізуєте коло своїх знайомих і запишете їх імена, вказуючи вік, ім’я, прізвище, тип відносин.

Обговорення.

  • В яких відносинах ви з цими людьми?
  • Хто лідер у вашій парі під час спілкування?
  • Хто з вас ініціює спілкування?
  • Які почуття ви переживаєте під час розмови з кожним з них?
  • Що є предметом розмови, про що ви найчастіші говорите, які       проблеми обговорюєте?
  • Яким чином ви закінчуєте бесіду?
  • Що випробовуєте після її завершення?
  • Як часто відбуваються ваші зустрічі і як довго вони тривають?

 

6.  Вправа «Я тебе розумію» (15 хв.)

Мета: вдосконалювати уміння ефективного спілкування. комунікативних навичок.

Кожному підлітку пропонується серед членів групи вибрати товариша, чий стан і думки він зможе відгадати по очах, по виразу обличчя, по позі і т.п.

Учасникам дається 3 хвилини на те, щоб письмово висловити, про що думав товариш під час заняття, які почуття переживав і т. д,

Продовження вправи може проходити в двох варіантах.

А. Кожен підліток, звертаючись до товариша, стан якого він описував, розповідає йому про нього (про його стан і його думки). Той, чий стан описували, може прокоментувати цю розповідь.

Б. Кожен підліток описує стан партнера, який не знає, що все це відноситься до нього. Діти повинні визначити, чий стан був описаний.

       

9.  Підсумок проведення заняття (5 хв.)

  •      Що сьогодні було для вас цікавим? Що ні?

Група стає в коло. Ведучий говорить побажання і добрі слова. Вдихає в долоні тепло і передає одному з учасників. Далі тепло долонь передається.

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
9 листопада 2019
Переглядів
1066
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку