Загальноосвітня школа I-III ступенів №10
Новокаховської міської ради
Херсонської області
Міський конкурс
«Сучасний урок»
корекційно-розвиткове заняття
на тему: «Розвиток зорового та слухового сприймання.
Овочі. Кольори.»
Автор: Здоровець Анна Олегівна,
вчитель початкових класів,
вчитель фізичної реабілітації
2018-2019 н. р.
Тема: Розвиток зорового та слухового сприймання. Овочі. Кольори
Мета :навчальна: закріпити знання про овочі, їх ознаки, місця де вони ростуть; формувати поняття «овочі»; повторити основні кольори; навчити порівнювати овочі за кольором та формою; продовжувати вчити орієнтуватися на аркуші паперу;
розвиваюча: розвивати логічне і конструктивне мислення, пам 'ять, мову, творчу уяву, пізнавальну активність, вміння концентрувати увагу, порівнювати, узагальнювати, класифікувати, систематизувати на наочній і вербальній основі; розвивати математичну, інформаційну, комунікативну компетентності;
виховна: виховувати інтерес до навчання, бажання приносити користь людям;
корекційна: корегувати повноту відтворення словесного матеріалу; вдосконалювати артикуляційний, дихальний та голосовий апарат; працювати над вдосконаленням і якісним розвитком кінестетичного сприймання, просторового орієнтування.
Тип: корекційно-розвиткове заняття
Обладнання: комп'ютер, телевізор, презентація, муляжі овочів, аркуш паперу, шість цеглинок LEGO; картинки із зображенням овочів, «чарівний» мішечок.
Перебіг заняття:
І. Вступна частина
1. Привітання (2хв.) Слайд 2.
Доброго ранку! Доброго дня!
Все навкруг добрим хай буде щодня!
Подивись, скільки , гостей прийшло до нас на заняття! Привітаймося з ними.
Учень: - Добрий день! Ми зичимо всім. Хай справді добрим буде він.
А тепер дивись тільки на мене і слухати, лише мене.
Починається заняття. Побажаємо собі успіху! Посміхнімося! Нехай гарний настрій допоможе нам міркувати, бути розумними і кмітливими.
Для того, щоб ми краще займались на занятті давай с тобою налаштуємось. (Вчитель з учнем, взявшись за руки, промовляють разом такі слова.)
Очі дивляться,
Вуха слухають,
Голова думає,
а руки виконують.
Методичний коментар: організаційний момент націлений на підготовку здобувача освіти до продуктивної роботи, задає тон спілкуванню, заряджає позитивним настроєм.
ІІ. Основна частина (20хв.)
2.1. Вправа «Назви одним словом» (2хв.) Слайд 3.
Дитині показуємо картинку із зображенням овочів.
Методичний коментар: вправа на розвиток узагальнення.
2.2. Вправа «Кольоротерапія» (2хв.) Слайд 4.
Методичний коментар: ця вправа спрямована на розвиток у дитини сенсорного сприймання кольору та закріплення кольорів.
Щоб виконати наступні вправи нам необхідно виконати пальчикову гімнастику. Приготували наші руки, пальчики.
Прослухай уважно віршик. Коли почуєш назву овочу, по черзі загинай пальчики на руці. Потім даси відповідь: «Скільки овочів росте на городі?»
На городі у Федори
Ростуть на грядках помідори,
А у нашого Бориска
Є смачна-смачна редиска.
А на грядці у Філата
Багато різного салату.
У Каті і у Толі
Картоплі виросло доволі.
У родині Петруків
Чотири грядки буряків
Один, два, три, чотири, п'ять -
Підемо врожай збирать.
Методичний коментар: вправа на розвиток уваги, уяви, уміння слухати та розуміти. Розвивати математичну компетентність.
2.4. Вправа «Чарівний» мішечок у поєднанні з дидактичною грою «Овоч який?» (3хв.) Слайд 6.
Ми розім’яли наші пальчики, вони нам допоможуть добре виконати наступну вправу. У мене є «чарівний мішечок», в середині якого знаходяться овочі. Тобі треба дістати овоч з мішечка і, не дивлячись, на дотик назвати його та вказати ознаки. Даємо відповідь за зразком, наприклад: помідор – червоний, круглий.
-Діставай з мішечка, ти не помилишся! Я в тебе вірю!
огірок - зелений, довгий;
морква - помаранчева, довга, тонка;
- Ти, молодець! Всі овочі впізнав, не помилився.
Методичний коментар: вправа на розвиток тактильного сприймання.
2.5. Вправа «Шаткування капусти!» (2хв.) Слайд 7.
Руками імітуємо відповідні рухи:
Методичний коментар: Пальчикова гімнастика сприяє розвитку дрібної моторики рук, швидкісно-моторних реакцій, м'язової рухливості.)
2.6. Виконання дихальної вправи «Пахощі» (1хв.)
Слайд 8.
А зараз ми дізнаємось, який аромат має наш салат з капусти. Уявимо, що перед нами тарілочка з салатом, який ми приготували.
Робимо повільний глибокий вдих через ніс – затримка дихання (ніби насолоджуємося запахом) – плавний, тривалий видих через рот (промовляючи: «Який чудовий запах».)
Методичний коментар: під час виконання дихальної вправи, потрібно обов'язково дихати носом, а видихати ротом, що сприяє розвитку дихальної мускулатури, особливо м'язів, які забезпечують глибокий видих. Це дозволить не лише швидко ліквідувати кисневий голод, який утворюється внаслідок інтенсивної роботи, але й загартовувати організм.
2.7. Робота з шість цеглинок LEGO (3хв.) Слайд 9.
Перед тобою шість цеглинок LEGО , зараз я буду називати овоч, а тобі необхідно підняти вгору ту цеглинку, кольору якого відповідає цей овоч.
помідор
морква
капуста
кукурудза
баклажан
-Чудово, ти впорався із завданням. Скажи, чи всі кольори цеглинок ми використали? (Ні.)
- Якого кольору ти не піднімав? (Блакитного.)
- Чи можеш ти назвати овоч блакитного кольору? (Показую картинку та знайомлю учня з сортом картоплі блакитного кольору.)
- Що ще може бути блакитного кольору?
Методичний коментар: під час виконання завдання з цеглинками LEGO дитина вчиться зосереджуватися, асоціативно мислити, логічно обґрунтовувати свою думку.
2.8. Вправа «Город» (3 хв.) Слайд 10.
- Зараз ми з тобою будемо самі садити свій город. Перед тобою лежить аркуш паперу.
- Уяви, що це наш город. Поряд на тарілці - що там? (Овочі).
- Вірно. А тепер будь уважним. Я називатиму тобі місце куди потрібно садити овоч.
Методичний коментар: вправа на розвиток просторового орієнтування.
2.9. Вправа «Що змінилось?» (2хв.) Слайд 11.
- Поглянь зосереджено на іншу картинку. Скажи, чи відрізняється твій город від того,що на картинці.Опиши.
- Наше заняття завершується. Ми виконали всі завдання.
Методичний коментар: вправа на розвиток пам’яті та уваги.
ІІІ. Заключна частина (3 хв.)
3.1. Рефлексія (1хв.) Слайд 12.
Дуже гарно працювали
І як друзі розмовляли.
Тож по дружньому скажи:
Що сподобалось тобі?
(Учень розказує, що йому найбільше сподобалось.)
Методичний коментар: дізнаюсь наскільки продуктивним було заняття, корисність і цікавість форм подачі знань, захопливість заняттям.
3.2. Релаксаційна вправа «Помідор» (1хв. 30сек.) Слайд 13.
Зараз ми опускаємо з тобою руки вниз і уявляємо собі, що в правій руці знаходиться помідор, з якого потрібно вичавити сік. Потрібно повільно стискати якомога сильніше праву (ліву) руку в кулак. Відчути, як напружена права (ліва) рука. Потім кинути «помідор» і розслабити руку:
Я візьму в долоню помідор.
Відчуваю, що круглий він.
Я його злегка стискаю –
Сік томатний вичавляю.
Все в порядку, сік готовий.
Помідор кидаю, руку розслабляю.
Виконати цю ж вправу лівою (правою) рукою.
Методичний коментар: одним з методів, спрямованих на зняття нервово-психічного напруження, скутості, зниження тривожності, стабілізацію психоемоційного стану, заспокоєння.
3.3. Традиційне прощання „Подаруй усмішку” (30 сек.) Слайд 14.
Слово вчителя
Ось прийшов прощання час Було в нас усе гаразд
Все зуміли, все змогли
„ До побачення” – скажи.
Використана література:
Інтернет-ресурси:
https://studfiles.net/preview/5191856/page:6/
https://naurok.com.ua/relaksaciyni-vpravi-dlya-ditey-ta-pidlitkiv-33420.html