Корекційно – розвиткового заняття на тему: "Розвиток зорового та слухового сприймання. Овочі. Кольори."

Про матеріал
Заняття передбачає корегуванню повноти відтворення словесного матеріалу; вдосконаленню артикуляції, дихального та голосового апарату; вдосконаленню і якісним розвитком кінестетичного сприймання, просторового орієнтування. У розробці заняття учитель опирається на особистісно-орієнтоване навчання (завдання пониженої та підвищеної складності, рефлексія), лего-технологію (робота з шість цеглинок LEGO), а також здоров’язберігаючу технологію («Кольоротерапія», дидактична гра, пальчикова гімнастика, дихальна вправа). Розробка заняття відповідає програмі «Корекція розвитку» (базова програма) для 1-4 класів загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із порушеннями опорно-рухового апарату. Автори: Чеботарьова О.В., Іоганова Н.А.,2015р.
Перегляд файлу

Загальноосвітня школа I-III ступенів №10

Новокаховської міської ради

Херсонської області

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Міський конкурс

«Сучасний урок»

 

 

корекційно-розвиткове заняття

на тему: «Розвиток зорового та слухового сприймання.

Овочі. Кольори.»

 

 

 

 

Автор: Здоровець Анна Олегівна,

вчитель початкових класів,

вчитель фізичної реабілітації

 

 

 

 

 

 

 

 

2018-2019 н. р.

 

Тема: Розвиток зорового та слухового сприймання. Овочі. Кольори

Мета :навчальна:  закріпити знання про овочі, їх ознаки, місця де вони ростуть;  формувати  поняття «овочі»;  повторити основні кольори;  навчити порівнювати овочі за кольором та формою; продовжувати вчити орієнтуватися на аркуші паперу;

розвиваюча: розвивати логічне і конструктивне мислення, пам 'ять, мову, творчу уяву, пізнавальну активність, вміння концентрувати увагу, порівнювати, узагальнювати, класифікувати, систематизувати на наочній і вербальній основі; розвивати математичну, інформаційну, комунікативну компетентності;

виховна: виховувати інтерес до навчання, бажання приносити користь людям;

корекційна:  корегувати повноту відтворення словесного матеріалу; вдосконалювати артикуляційний, дихальний та голосовий апарат; працювати над вдосконаленням і якісним розвитком кінестетичного  сприймання, просторового орієнтування.

Тип: корекційно-розвиткове заняття

Обладнання:  комп'ютер, телевізор, презентація, муляжі овочів, аркуш паперу, шість цеглинок LEGO; картинки із зображенням овочів, «чарівний» мішечок.

 

Перебіг  заняття:

І.  Вступна частина

1. Привітання (2хв.) Слайд 2.

Доброго ранку! Доброго дня!

Все навкруг добрим хай буде щодня!

Подивись, скільки , гостей прийшло до нас на заняття! Привітаймося з ними. 

Учень: - Добрий день! Ми зичимо всім. Хай справді добрим буде він.

А тепер дивись тільки на мене і слухати, лише мене.

Починається заняття. Побажаємо собі успіху! Посміхнімося! Нехай гарний настрій допоможе нам міркувати, бути розумними і  кмітливими.

 Для того, щоб ми краще займались на занятті давай с тобою налаштуємось. (Вчитель з учнем, взявшись за руки, промовляють разом такі слова.)

Очі дивляться,      

Вуха слухають,                  

Голова думає,        

а руки виконують.  

Методичний коментар: організаційний момент націлений на підготовку здобувача освіти до продуктивної роботи, задає тон спілкуванню, заряджає позитивним настроєм.

ІІ. Основна частина (20хв.)

2.1. Вправа «Назви одним словом» (2хв.) Слайд 3.

Дитині показуємо картинку із зображенням овочів. 

 

  • Розглянь картинку та назви, що зображено на малюнку? (Помідор, огірок, картопля, капуста, баклажан, морква.)
  • Як можна перераховане назвати одним словом? (Овочі.)
  • Де ростуть овочі? (На грядці.)
  • Де вирощують овочі? (На присадибній ділянці, у полі; у теплиці).
  • Яку користь вони приносять? ( В овочах багато вітамінів.)
  • Скажи, чи мають овочі однакову форму і однаковий колір? (Ні.)
  • Чи вони різні? (Так, всі овочі різні. Відрізняються за кольором та формою.)

Методичний коментар: вправа на розвиток  узагальнення.

 

2.2. Вправа «Кольоротерапія» (2хв.) Слайд 4.

 

  • Назви зелені овочі? (Огірок, капуста.)
  • Що символізує зелений колір або з чим ти його асоціюєш? (Символізує природу, навколишнє середовище.)
  • Назви  червоні овочі? (Помідор.)
  • Назви помаранчеві овочі? (Морква.)
  • А тепер  назви жовті? (Перець.)
  • Що символізує жовтий колір? (Жовтий колір символізує сонце, щастя і тепло.)

Методичний коментар: ця вправа спрямована на розвиток у дитини сенсорного сприймання кольору та закріплення кольорів.

 

Щоб виконати наступні вправи нам необхідно виконати пальчикову гімнастику. Приготували наші руки, пальчики.

 

  1. . Вправа «Скільки овочів росте  на городі?» (2хв.) Слайд 5.

 

Прослухай уважно віршик.  Коли почуєш назву овочу, по черзі загинай пальчики на руці. Потім даси відповідь: «Скільки овочів росте на городі?»

На городі у Федори  

Ростуть на грядках помідори,

А у нашого Бориска 

Є смачна-смачна редиска.

А на грядці у Філата                    

Багато різного салату.

У Каті і у Толі

Картоплі виросло доволі.  

У родині Петруків

Чотири грядки буряків

Один, два, три, чотири, п'ять - 

Підемо врожай збирать.

  • Скільки овочів ти нарахував? ( 5 овочів.) Правильно, молодець.
  • А чим вони корисні? (Містять багато вітамінів.)

Методичний коментар: вправа на розвиток уваги, уяви, уміння слухати та розуміти. Розвивати математичну компетентність.

 

2.4.  Вправа «Чарівний» мішечок  у поєднанні з дидактичною грою «Овоч Картинки по запросу мішечокякий?» (3хв.) Слайд 6.

 Ми розім’яли наші пальчики, вони нам допоможуть добре виконати наступну вправу.  У мене є «чарівний мішечок», в середині якого  знаходяться овочі. Тобі треба дістати овоч з мішечка і, не дивлячись, на дотик назвати його та вказати ознаки. Даємо відповідь за зразком, наприклад: помідор – червоний, круглий.

-Діставай з мішечка, ти не помилишся! Я в тебе вірю!

  • Капуста - кругла, товста, зелена;
  • буряк –круглий, фіолетовий, солодкий;    

огірок - зелений, довгий;

морква - помаранчева, довга, тонка;

  • баклажан - фіолетовий, довгий.

    - Ти, молодець! Всі овочі впізнав, не помилився.

 

Методичний коментар: вправа на розвиток тактильного сприймання.

 

2.5. Вправа «Шаткування капусти!» (2хв.) Слайд 7.

   Руками імітуємо відповідні рухи:

  •      Ми капусту шаткували, шаткували! (двічі) – прямими,  напруженими долонями імітуємо рухи сокири : уверх – униз.
  •      Солі в неї ми поклали, ми поклали! (двічі) – пальці зібрані  «щіпкою», «солимо капусту».
  •      Ми капусту м’яли, дерли! М’яли, дерли!  (двічі) – енергійно  стискаємо пальці в кулачки, то одночасно на двох руках, то по черзі.
  •      Смачну моркву туди терли, туди терли. (двічі) – пальці однієї руки  зжаті в кулак і здійснюють ритмічні рухи уверх – униз по долоні другої руки. Після цього міняємо руки.
  •      Ми капусту смакували, смакували!

 

Методичний коментар: Пальчикова гімнастика сприяє розвитку дрібної моторики рук, швидкісно-моторних реакцій, м'язової рухливості.)

 

2.6. Виконання дихальної вправи «Пахощі» (1хв.)

Слайд 8.

А зараз ми дізнаємось, який аромат має наш салат з капусти. Уявимо,  що перед нами тарілочка з салатом, який ми приготували.

Робимо повільний глибокий вдих через ніс – затримка дихання (ніби насолоджуємося запахом) – плавний, тривалий  видих через рот (промовляючи: «Який чудовий запах».)

Методичний коментар: під час виконання дихальної вправи, потрібно обов'язково дихати но­сом, а видихати ротом, що сприяє розвитку дихальної мускулатури, особли­во м'язів, які забезпечують глибокий видих. Це дозволить не лише швидко ліквідувати кисневий голод, який утворюється внаслідок інтенсивної робо­ти, але й загартовувати організм.

 

2.7. Робота з шість цеглинок LEGO (3хв.) Слайд 9.

Перед тобою шість цеглинок LEGО , зараз я буду називати овоч, а тобі необхідно підняти вгору ту цеглинку, кольору якого відповідає цей овоч.

лего.jpg      

   помідор

 морква

 капуста

 кукурудза

 баклажан

 

 

 

 

 

            -Чудово, ти впорався із завданням. Скажи, чи всі кольори цеглинок ми використали? (Ні.)

           - Якого кольору ти не піднімав? (Блакитного.)

           - Чи можеш ти назвати овоч блакитного кольору? (Показую картинку та знайомлю учня з сортом картоплі блакитного кольору.)

            - Що ще може бути блакитного кольору?

            Методичний коментар: під час виконання завдання з цеглинками LEGO дитина вчиться зосереджуватися, асоціативно мислити, логічно обґрунтовувати свою думку.

2.8. Вправа «Город» (3 хв.) Слайд 10.

- Зараз ми з тобою будемо самі садити свій город. Перед тобою лежить аркуш паперу.

 - Уяви, що це наш  город. Поряд на тарілці  - що там? (Овочі).

   - Вірно. А тепер будь уважним. Я називатиму  тобі місце куди потрібно садити  овоч.

  • У лівому верхньому куті  росте  капуста.
  • У правому верхньому куті  росте картопля.
  • У нижньому лівому куті  росте  морква.
  • У нижньому правому куті росте цибуля.
  • А посередині у нас росте помідор.

  •      Ну що ж, зараз перевіримо,  як ти посадив свій город.
  •      Молодець,  ти  впорався  із завданням. 
  •      Для чого саджають овочі? (Для їжі.)
  •      Будь дуже уважним. Зосереджено поглянь на  картинку. Запам’ятай, де на картинці зображені овочі?

 Методичний коментар: вправа на розвиток просторового орієнтування.

 

2.9. Вправа «Що змінилось?» (2хв.) Слайд 11.

-  Поглянь зосереджено на іншу картинку. Скажи, чи відрізняється твій  город від того,що на картинці.Опиши.

  • У лівому верхньому куті росте капуста.
  • У правому верхньому куті росте цибуля, а на моєму городі росла картопля.
  • У нижньому лівому куті росте морква.
  • У нижньому правому куті росте картопля , а на моєму городі росла цибуля.
  • А посередині замість помідора у нас росте кабачок.

- Наше заняття завершується. Ми виконали всі завдання. 

Методичний коментар: вправа на розвиток пам’яті та уваги.

 ІІІ. Заключна частина (3 хв.)

 3.1. Рефлексія (1хв.) Слайд 12.

Дуже гарно працювали

І як друзі розмовляли.

Тож по дружньому скажи:

Що сподобалось тобі?

(Учень розказує, що йому найбільше сподобалось.)

Методичний коментар: дізнаюсь наскільки  продуктивним було заняття, корисність і цікавість форм подачі знань, захопливість заняттям.

 

3.2. Релаксаційна вправа «Помідор» (1хв. 30сек.) Слайд 13.

       Зараз ми опускаємо з тобою руки вниз і уявляємо собі, що в правій руці знаходиться помідор, з якого потрібно вичавити сік. Потрібно повільно стискати якомога сильніше праву (ліву) руку в кулак. Відчути, як напружена права (ліва) рука. Потім кинути «помідор» і розслабити руку:

Я візьму в долоню помідор.

Відчуваю, що круглий він.

Я його злегка стискаю –

Сік томатний вичавляю.

Все в порядку, сік готовий.

Помідор кидаю, руку розслабляю.

 

Виконати цю ж вправу лівою (правою) рукою.

     Методичний коментар: одним з методів, спрямованих на зняття нервово-психічного напруження, скутості, зниження тривожності, стабілізацію психоемоційного стану, заспокоєння.

 

3.3. Традиційне прощання „Подаруй усмішку” (30 сек.) Слайд 14.

Слово вчителя

Ось прийшов прощання час Було в нас усе гаразд

Все зуміли, все змогли

 „ До побачення” – скажи.

 

  •                   Прощаємось з дитиною, за бажанням традиційні обійми.
  •                   Методичний коментар: заохочую дитину, коли вона притискає до себе домашнього улюбленця або людину. Така взаємодія знижує кров'яний тиск і зменшує кількість гормонів стресу.

 

 

 

 

 

Використана література:

 

  1. Психологічна підготовка дітей шестирічного віку до школи. / Н. Зацепіна // Психолог дошкілля.- № 3(8). – 2010.
  2. Романюк Л. Хочу бути успішним: корекційно-розвивальні вправа для дітей дошкільного і молодшого шкільного віку/ Л.Романюк, О.Поборча. - Київ. : Шк. світ, 2009. - 128с.
  3. Сидоренко Н.О. Перший раз у перший клас: адаптація дитини до навчання у школі / Наталія Сидоренко. - Київ. : Шк. світ,2009. - 179с.
  4. Туріщева Л.В. Психокорекційні ігри в роботі педагога/ Туріщева Л.В. - Харків: Видавнича група „Основа”,2007. - 152с.
  5. Учні з особливими потребами. Корекційно-розвивальна робота психолога// Психолог.- № 15-16. - 2012.

Інтернет-ресурси:

https://vseosvita.ua/library/integrovane-zanatta-dla-ditej-z-osoblivimi-osvitnimi-potrebami-ribki-plavaut-pirnaut-ditok-nasih-rozvazaut-75543.html

 https://studfiles.net/preview/5191856/page:6/

 https://naurok.com.ua/relaksaciyni-vpravi-dlya-ditey-ta-pidlitkiv-33420.html

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Розробки уроків
Інкл
Додано
5 березня 2019
Переглядів
4314
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку