КОРИСНІ КОПАЛИНИ ( урок з предмету "Я досліджую світ")

Про матеріал
Формування предметних компетентностей (природничої): формувати поняття «гірські породи», «корисні копалини»; ознайомити з найпоширенішими гірськими породами, з їх різноманітністю і використанням людиною в побуті; удосконалювати вміння досліджувати, аналізувати, робити висновки; розвивати образне, конструктивне мислення; виховувати старанність, товариськість; стимулювати бажання пізнавати навколишній світ.
Перегляд файлу

                                                  Я досліджую світ 4 клас

Тема: Корисні копалини

Очікувані результати.

Формування предметних компетентностей( природничої):

формувати поняття « гірські породи», « корисні копалини»;

ознайомити з найпоширенішими гірськими породами, з їх різноманітністю і використанням людиною в побуті;

удосконалювати вміння досліджувати, аналізувати, робити висновки;

розвивати образне, конструктивне мислення;

виховувати старанність, товариськість;

стимулювати бажання пізнавати навколишній світ.

Формування ключових компетентностей:

Формування вміння висловлювати думку державною мовою;

Формування усвідомлення ролі природничих знань для застосування їх у житті;

Формувати навички взаємодії з іншими під час роботи в парах, групах;

Формування навички безпечного використання засобів інформаційно – комунікативної компетентності під час уроку та інших життєвих ситуаціях.

Обладнання: ноутбук, телевізор, підручник, презентація, колекція корисних копалин, роздатковий матеріал.

Тип уроку: урок формування умінь і навичок.

Форма проведення: урок-тренінг

Освітні галузі: природнича, мовно-літературна.

                                                          Хід уроку

I.Вступна частина.

1. Привітання, організація класу

2.Емоційне налаштування на урок.

Вправа «Обери долоньку й зарядись позитивом»

https://medialiteracy.org.ua/wp-content/uploads/2019/09/2019.09.11-11-58-59.jpg

3. Девіз уроку(1 слайд)

- Діти сьогодні у нас урок-тренінг, тому пригадаємо правила тренінгу ( 2 слайд)

2. Хвилинка спостережень ( 3 слайд)

II. Основна частина.

          1. Проблемне питання.

  •          Діти, що я тримаю в руках?(вчитель показує крейду)
  •          Для чого нам потрібна крейда?
  •          Де ще використовують крейду?
  •          Отже, крейда нам необхідна і приносить користь. Крейда – це природній матеріал, який являє собою залишки стародавніх організмів  і  захована під землею, тому її необхідно здобути, викопати. Крейду можна назвати корисною копалиною. Отож прочитайте тему нашого уроку ( слайд 4)

     2. Повідомлення теми і мети уроку.

  •          Сьогодні на уроці ми дізнаємось що таке корисні копалини, гірські породи. Як їх видобувають і де використовують.

     3.Вивчення нового матеріалу.

  •          Перш ніж здобути корисні копалини їх необхідно знайти. Розгадайте ребус і дізнаєтесь як  називається професія людей, які знаходять корисні копалини. (слайд 5,6)
  •          Прочитаємо ,що ж таке корисні копалини ( слайд 7)
  •          Давайте розглянемо мінерали(слайд 8)
  •          Які мінерали ви ще знаєте?
  •          На які ж  групи поділяються  корисні копалини( слайд 9)
  •          Дізнаємось про горючі корисні копалини( слайд 10)

Прочитайте інформацію на наступному слайді( 11)

Перегляд відео. https://youtu.be/s1pCM7iZ_Qs?si=QX70Mgzz8cWkAgP7

Запитання після перегляду відео.

  •          В яких областях України видобувають вугілля?
  •          Якими методами видобувають вугілля?

Гімнастика для очей https://youtu.be/8G87kg9s1HM?si=wY4jiQiRxsX5C13N

Робота з підручником с. 82

           Знайдіть на с. 82 інформацію про рудні та нерудні корисні копалини.     Що цікавого ви можете розповісти про ці копалини?

           Гра « Рудні нерудні»

          У кожної дитини на парті є дві цеглинки червона і зелена. Якщо вчитель називає        рудні корисні копалини, то дитина піднімає червону цеглинку, якщо нерудні, то зелену.

  Дізнаємось де використовують корисні копалини( слайд 15,16,17)

Робота в групах.

Потрібно скласти пазли (матеріал подано на с.82 QR код)

Вправа « Передбачення»

-Чи може бути щось дорожче за золото?

Послухайте легенду і зробіть висновок ( читання легенди « Хліб і золото»)

Запитання після прослуховування легенди.

  •          Чи може людина обійтися без золота?
  •          А чи може обійтися без хліба?
  •          Чому навчає нас ця легенда?

Руханка ( слайд 20)

Вправа « Дослідники»

Діти діляться на групи за допомогою цеглинок LEGO.На партах, замкнутих у коло, розміщені коробочки з корисними копалинами. Кожна команда досліджує корисну копалину і результати  учасники фіксують у таблиці. По сигналу команди рухаються за часовою стрілкою до іншої парти. Таким чином кожна група досліджує всі запропоновані корисні копалини. Потім команди презентують результати.

Корисна копалина, яку досліджую.

Якого кольору?

Чи має блиск?

Тверда чи крихка?

Як використовують люди?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підсумки уроку

Вправа « Мікрофон»

  •          На які групи поділяються корисні копалини?
  •          Як називається місце з покладами корисних копалин?
  •          Назвіть корисні копалини відносяться до рудних?
  •          Назвіть копалини, які  відносяться до нерудних.
  •          Де використовують корисні копалини?
  •          Чи є корисні копалини невичерпними? Як повинна людина використовувати корисні копалини?

 

 

 

 

 

 

 

 

Рефлексія

- Оберіть той смайлик, який на вашу думку характеризує вашу роботу на сьогоднішньому уроці. (Прикріпіть прищіпку до того смайла)

Бібліо@Розумашки: День інформації "Смайлик дарує посмішку"

Що означає смайл "мавпочка з закритими очима" і в яких ситуаціях його  використовувати?

«Я - молодець!»

 

«Працював добре, але інколи припускався помилок».

 

«Треба попрацювати, потренуватися більше».

 

 

docx
Додано
9 жовтня
Переглядів
119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку