Я досліджую світ 4 клас
Тема: Корисні копалини
Очікувані результати.
Формування предметних компетентностей( природничої):
формувати поняття « гірські породи», « корисні копалини»;
ознайомити з найпоширенішими гірськими породами, з їх різноманітністю і використанням людиною в побуті;
удосконалювати вміння досліджувати, аналізувати, робити висновки;
розвивати образне, конструктивне мислення;
виховувати старанність, товариськість;
стимулювати бажання пізнавати навколишній світ.
Формування ключових компетентностей:
Формування вміння висловлювати думку державною мовою;
Формування усвідомлення ролі природничих знань для застосування їх у житті;
Формувати навички взаємодії з іншими під час роботи в парах, групах;
Формування навички безпечного використання засобів інформаційно – комунікативної компетентності під час уроку та інших життєвих ситуаціях.
Обладнання: ноутбук, телевізор, підручник, презентація, колекція корисних копалин, роздатковий матеріал.
Тип уроку: урок формування умінь і навичок.
Форма проведення: урок-тренінг
Освітні галузі: природнича, мовно-літературна.
Хід уроку
I.Вступна частина.
1. Привітання, організація класу
2.Емоційне налаштування на урок.
Вправа «Обери долоньку й зарядись позитивом»
3. Девіз уроку(1 слайд)
- Діти сьогодні у нас урок-тренінг, тому пригадаємо правила тренінгу ( 2 слайд)
2. Хвилинка спостережень ( 3 слайд)
II. Основна частина.
1. Проблемне питання.
2. Повідомлення теми і мети уроку.
3.Вивчення нового матеріалу.
Прочитайте інформацію на наступному слайді( 11)
Перегляд відео. https://youtu.be/s1pCM7iZ_Qs?si=QX70Mgzz8cWkAgP7
Запитання після перегляду відео.
Гімнастика для очей https://youtu.be/8G87kg9s1HM?si=wY4jiQiRxsX5C13N
Робота з підручником с. 82
Знайдіть на с. 82 інформацію про рудні та нерудні корисні копалини. Що цікавого ви можете розповісти про ці копалини?
Гра « Рудні нерудні»
У кожної дитини на парті є дві цеглинки червона і зелена. Якщо вчитель називає рудні корисні копалини, то дитина піднімає червону цеглинку, якщо нерудні, то зелену.
Дізнаємось де використовують корисні копалини( слайд 15,16,17)
Робота в групах.
Потрібно скласти пазли (матеріал подано на с.82 QR код)
Вправа « Передбачення»
-Чи може бути щось дорожче за золото?
Послухайте легенду і зробіть висновок ( читання легенди « Хліб і золото»)
Запитання після прослуховування легенди.
Руханка ( слайд 20)
Вправа « Дослідники»
Діти діляться на групи за допомогою цеглинок LEGO.На партах, замкнутих у коло, розміщені коробочки з корисними копалинами. Кожна команда досліджує корисну копалину і результати учасники фіксують у таблиці. По сигналу команди рухаються за часовою стрілкою до іншої парти. Таким чином кожна група досліджує всі запропоновані корисні копалини. Потім команди презентують результати.
Корисна копалина, яку досліджую. |
Якого кольору? |
Чи має блиск? |
Тверда чи крихка? |
Як використовують люди? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Підсумки уроку
Вправа « Мікрофон»
Рефлексія
- Оберіть той смайлик, який на вашу думку характеризує вашу роботу на сьогоднішньому уроці. (Прикріпіть прищіпку до того смайла)
|
|
|
«Я - молодець!»
|
«Працював добре, але інколи припускався помилок».
|
«Треба попрацювати, потренуватися більше».
|