Тема: Індійський океан
Мета: формування предметних компетентностей: ознайомити учнів із головними особливостями природи Індійського океану; виховувати спостережливість, захопленість неповторністю й величчю природи; формування ключових компетентностей: уміння вчитися: навчати визначати мету своєї діяльності; розвивати вміння аналізувати, порівнювати, встановлювати взаємозв’язки, проявляти зацікавленість навчанням; інформаційно-комунікативної: навчати шукати інформацію з різних джерел; удосконалювати вміння працювати над науково-популярними текстами; соціальної: розвивати здатність налагоджувати взаємодію з іншими дітьми, уміння працювати в групі, парі, активно долучатися до обговорення питання; загальнокультурної: учити дотримувати норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту.
Форма проведення: урок — дослідження.
Хід уроку
І. Організація класу
1. Емоційне налаштування учнів.
- Я вітаю вас, діти, в нашому затишному класі! Налаштуйтеся на роботу, посміхніться один одному.
- Я трохи хвилююся. Дуже хочу, аби наш урок був вдалим. Заплющте очі. Побажайте в думках своїм однокласникам, собі й мені успіхів.
2. Гра «Долонька».
Вчитель. (Звертаючись до учнів, які стоять у колі).
Простягніть мені долоньку.
Загніть мізинчик ті, хто прокинувся з гарним настроєм,
Хто почув лагідні слова від батьків зараз почуває себе здоровим на 100%;
хто до школи прийшов із задоволенням і готовий працювати.
- Що в нас залишилося (вказівний палець вверх) — супер.
- Це значить, що на уроці у нас буде все чудово, супер, окей, кльово, клас, суперово і т.д.
ІІ. Хвилинка спостережень.
- Яке сьогодні число?
- Який місяць, рік?
- Яка пора року?
- Яким було вранці небо? Що стосовно опадів? Яка температура повітря?
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Шириною широко,
Глибиною глибоко,
День і ніч об берег б’ється.
Із нього вода не п’ється,
Та тому що не смачна —
А солона і гірка. (Океан)
- Про який океан ми говорили на минулому уроці?
- Зараз ми перевіримо домашнє завдання у вигляді гри.
Гра «Вірю — не вірю» (з цеглинками LEGO.) (Жовта — так, синя — ні)
Океани – це великі ділянки води, що оточують материки і острови з усіх боків. Так
На Землі 6 океанів. Ні
Вода в океанах солона. Так
Тихий океан – найменший. Ні
Анлантичний – найдовший і другий за розміром океан після Тихого. Так
Атлантичний океан знаходиться тільки у Західній півкулі. Ні
Атлантичний океан омиває береги усіх материків, крім Австралії. Так
Назвіть їх. Покажи:
1) Тихий океан,
2) Атлантичний океан,
3)Індійський океан,
4)Північно-льодовитий.
А який з них найбільший? ( Тихий, його площа 180 мільйонів км2)
Площа 180млн км2
Ширина близько 24000км
Середня глибина 4000м
Найбільша глибина 11022м(Маріанська западина)
— Пригадайте! Який океан Землі є другим за розмірами? (Атлантичний)
— Розгляньте карту півкуль. У яких півкулях розташований Атлантичний океан? (Він омиває: на заході-Північну й Південну Америки, а на сході- Євразію й Африку, на півдні-Антарктиду.)
ІV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і задач уроку.
- Сьогодні ми продовжуємо говорити про океани і об’єктом нашого дослідження буде Індійський океан.
V. Вивчення нового матеріалу.
4. Фізкультхвилинка «Океанські хвилі» (музичний супровід)
Ми сіли, розслабились. Відчуваємо спокій, відпочинок, добрий настрій. Ми з вами на березі океану. Сидимо у зручному шезлонгу (кріслі), дивимося на море … Чуємо плескання морських хвиль, гомін чайок, запах морської водички, водоростей…, краплинки води на своєму обличчі …, смак солоної водички на губах… Дивимося на небо …воно чисте, прозоре, тільки де-не-де легкі білі хмаринки пливуть над нами… Море трохи хвилюється… невеличкі хвильки рухаються до берега одна за одною… Хвилька набігає на берег… та відлинує…, ми сидимо і відчуваємо, що хвильки навіть торкаються наших ніг… Вода чиста, тепла, приємна…Кожного разу, як тільки вода торкається наших ніг…, ми відчуваємо легкість, спокій, впевненість…
Ми добре відпочили, потягнулися, дихаємо на повні груди… та повертаємося у клас…
Раз — ми вже у класі… Два — сидимо на стільці… Три — потягнулися, посміхнулися, повернулися.
Покажіть, які ви стали здорові та красиві, які ваші руки сильні та ніжні, яка спинка струнка та міцна.
5. Перегляд відео
6. Закріплення вивченого матеріалу
VI. Підсумок уроку. Рефлексія.
7. Домашнє завдання — різнорівневе (на вибір дітей)
- Для допитливих: підготувати матеріал «Цікаві факти про Індійський океан».
- Для спостережливих: повідомлення про тварин океану, яких не назвали на уроці.
- с. 91 - 92 читати, відповідати на запитання.
8. Самооцінювання (з цеглинками LEGO)
- початковий рівень — червоний
- середній рівень — жовтий
- достатній рівень — синій
- високий — зелений
- Згідно ваших рівнів визначтеся, на який бал ви працювали і поставте оцінку у щоденник.
- Дякую вам за урок!