Королівська реформація в Англії. Єлизавета І

Про матеріал
Урок з всесвтньої історії із застосуванням методів критичного мислення. В розробці є готовий "Кросенс", робота з історичним документом, цікаві інтерактивні вправи.
Перегляд файлу

Всесвітня історія 8 клас.

Тема: Королівська реформація в Англії. Єлизавета І

 

Після цього уроку учні зможуть:

  • Називати час королівської реформації в Англії;
  • Пояснювати і застосовувати поняття: «компанія», «аграрна революція», «обгороджування», «англіканська церква», «пуритани»;
  • Характеризувати діяльність Єлизавети І;
  • Визначати характер змін, що відбулися в Англії;
  • Пояснювати особливості створення англіканської церкви.

Тип уроку:  комбінований ( з елементами інтерактивних технологій та методів критичного мислення)

Обладнання: підручник, атлас; ноутбук, проектор, презентація; дошка; роздатковий матеріал

Основні  поняття  та  терміни:  «Криваве  законодавство»,  обгороджування, мануфактура, англіканська церква, пуританство, лорд-паулер.

Основні дати та події:

•  1534 р. — «королівська реформація»;

•  1571 р. — прийняття «39 статей» — основ англіканської церкви.

Історичні діячі: Генріх VII, Генріх VIII, Едуард VI, Єлизавета I, Марія Кривава,

 Т. Мор.

 

План:

  1. Країна на початку 17 ст.
  2. Огороджування.
  3. Реформація в Англії

_______________________  хід уроку__________________________________

 

І. Організаційний етап. Емоційне налаштування учнів

Привітання учнів, перевірка відсутніх

Вправа «Комплімент» 

Для створення сприятливої атмосфери, організації комунікації між учнями, оперативного включення їх  у діяльність. Вчитель називає метод і починаючи коло робить комплімент учневі (англійською мовою, використовуючи між предметні зв’язки). Потім всі присутні по черзі роблять комплімент сусідові, останній учень/учениця роблять комплімент вчителеві. Після завершення ставлю учням запитання:

  • Навіщо ми цього навчались?
  • Чого ви особисто навчились?
  • Де ви можете це використовувати у своєму житті?

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Учитель. Ми продовжуємо подорож по Європейським країнам 16-17 століття. Згадаємо, в яких країнах ми з вами вже побували(діти показують на карті). Сьогодні перепливаємо Ла-Манш і опиняємось…. ?Де

? Що ми вже знаємо про цю країну? ( парламент, король, війна троянд)

Проблема: Тож, сьогодні наше завдання розглянути Англію 16 століття і спробувати порівняти її розвиток з іншими країнами

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів

 

Учитель. Навіщо в парламенті  Англії уже  300 років стоїть мішок з шерстю??? В палаті Лордів є крісло “Вулсак” (мішок набитий шерстю) на якому сидить  Лорд-канцлер, вищий чиновник королівства , а Уільям Шекспір говорив про економіку Англії XVIст. «Квітучий сад в огорожі моря».

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

1. Посилення королівської влади за Генріха VII Тюдора (розповідь вчителя)

Ми пам’ятаємо, що після війни троянд в Англії було встановлено нову династію Тюдорів, які поступово зміцнювали свою владу, опираючись на багате купецтво і власників мануфактур.

Парламент не втратив свого значення, оскільки був вірним союзником королівської влади – затверджував податки, приймав закони, тобто був опорою королівської влади, що зміцнювалась.

На початку 16 століття Англія поступалася багатьом європейським державам – кількістю населення, розмірами міст, багатством, але протягом століття зуміла вийти на перше місце.?

Перегляд відеосюжету

 

Які ж умови дали змогу досягти такого прориву? Умови розвитку капіталізму:

  • розвиток мануфактур в провідних галузях;
  • вуглевидобуток на капіталістичній основі;
  • вигідне місце на торговельних шляхах;
  • поява буржуазії в сукноробстві.

?Чи були ці умови сприятливими?

2. Процес огороджування. «Криваве» законодавство

Ми вияснили, що основною галуззю було виробництво сукна.

 А що є сировиною для даного виробництва? (шерсть овець)

А що треба для вирощування великої кількості овець (пасовища)

А де землевласники можуть їх взяти?.

«Рамка цілі»

Метод передбачає чотири етапи:

1.  Мета (Чому? Навіщо? Для чого?)

2.  План ( Як? Яким чином?)

3.  Дія (Що? Де? Коли?)

4.  Результати (Які наслідки? Які підсумки?)

За цим алгоритмом діти опрацьовують підпункт питання «Обгороджування» за текстом підручника (ст 120-121)

Зразок учнівської відповіді

Мета:  захопити  землі  селян  і  перетворити  їх  на  пасовиська  для овець, які давали вовну, яка, у свою чергу, забезпечувала величезні прибутки для дворян.

План: «обгороджування».

Дія: у будь-який спосіб дворяни захоплювали громадські землі і зганяли селян  з  їхніх ділянок. Загарбані  землі  зазвичай обгороджувалися частоколами, парканами, канавами, чагарниками  і здавалися в оренду фермерам-вівчарам.

Результат:  в Англії  з’явилась  величезна  кількість  знедолених,  які вимушені  були  продавати  власну  робочу  силу  власникам мануфактур і великих ферм. До того ж, знедолених було так багато, що Тюдори мали видати  жорстокі  закони,  які  отримали  назву —  «Криваве  законодавство».

Обгороджування – насильницьке позбавлення селян землі, яку землевласники потім обгороджували.

 

 

 

 

На землях феодала жили селяни, що обробляли панську землю, виплачували ренту і виконували повинності. В Англії були вільні селяни – фригольдери, та селяни, що користувалися землею на основі договору – копігольдери. Умови цього договору власник землі міг змінити будь-коли.

Селяни, що залишилися без землі перетворювалися на…? (жебраки, розбійники, наймані робітники, батраки)

Кросенс «Реформація» асоціативна головоломка для актуалізації знань учнів про Реформацію.

  1. Королівська Реформація за Генріха VIII.

В Англії, як і в інших європейських державах була сила, що контролювала життя суспільства, була найбільшим землевласником, мала величезні прибутки від податків і продажу посад, індульгенцій та різних ікон і мощів.

??? Чи всі  в державі були задоволені становищем католицької церкви???

 

Мета учасників Реформації

Звільнити церкву від підпорядкування Папі Римському

Отримати церковні землі й майно

Установити «дешеву церкву»

Реформація.

1534р. – король скориставшись прагненням розлучитися провів Реформацію. «Акт про супрематію» оголосив короля главою англіканської церкви.

??? в чиїх інтересах провели Реформацію???

 

Робота з документом

Витяги з Акта про супрематію

…Для сприяння християнській релігії в королівстві Англія, для придушення і знищення всіх зловживань, існуючих у ньому досі, нехай буде встановлено владою цього парламенту, що король, наш верховний володар, його нащадки й наступники, королі цього королівства, повинні прийматися, визнаватися й поважатися єдиним на світі верховним главою церкви Англії, і повинен володіти імператорською короною цього королівства, і прибутками, що належать посаді вищого глави церкви. Нашому верховному володареві, його нащадкам і наступникам, королям цього королівства, має належати повне право і влада періодично інспектувати, підтримувати порядок, придушувати, виправляти, реформувати, стримувати… усі ті помилкові думки, єресі, зловживання, вчинки й порушення порядку, що їх будь-яка духовна влада… повинна реформувати для добра всемогутнього Бога, для успіхів християнської релігії, для збереження миру, єдності, для спокою в королівстві. Використання будь-яких звичаїв іншої країни, іноземного закону, іноземної влади суперечить сказаному вище.

Запитання до документа

Які права набув за Актом про супрематію король як глава церкви?

 

 

Висновок: отже, всі зміни, що відбулися в Англії 16 ст. були спрямовані на пришвидшення розвитку капіталістичних відносин.

Наступний король Едуард VI продовжував реформування церкви. Усі відправи здійснювалися англійською мовою, було спрощено церковні обряди.

За правління королеви Марії Тюдор ( 1553 – 1558 рр.), яка дотримувалася католицизму, в Англії було здійснено спробу повернутися до старої, католицької віри. Марія Тюдор відновила католицьку церкву, почала страчувати протестантів, за що дістала прізвисько Марія Кривава.

Після смерті Марії Тюдор корона перейшла до Єлизавети І ( 1558 – 1603 рр.). Вона відновила англіканську церкву, оскільки Рим не визнавав її прав на престол.

  • Було видано суворі закони проти католиків;
  • Перехід з англіканської церкви в католицьку вважався державною зрадою;
  • Діяльність ордену єзуїтів було заборонено;
  • У 1571 р. був прийнятий англійський «Символ віри» ( «39 статей»), в якому проголошувалися основні принципи англіканської церкви.

Виникнення руху пуритан.

Серед  частини невдоволеної обмеженістю Реформації буржуазії поширилися ідеї кальвінізму. Ці люди виступали за «очищення» англіканської церкви від залишків католицизму. Називали їх пуританами.

  1. Єлизавета  І. Прихід до влади династії Стюартів. Доповідь учнів. Використання лепбука

Єлизавета  І- найбільш  яскрава  представниця  англійського  абсолютизму.  За часів її правління розпочалася відчутна активізація зовнішньої політики Англії —  англійському  капіталу  стало  «затісно»  на  національному ринку.

Три речення.

Метод дозволяє набути уміння чітко, лаконічно й логічно висловлювати думку. Учитель пропонує опрацювати відповідний матеріал параграфа  стосовно  діяльності Єлизавети  І і передати його  зміст  трьома реченнями.

Зразок учнівської відповіді.

1.  Боротьба  двох  королев —  протестантки  Єлизавети  і  католички Марії — відображала загальну ситуацію в Європі: протистояння реформаційних і контрреформаційних сил.

2.  Політика Єлизавети була спрямована на об’єднання Англії з Шотландією й приєднання Ірландії.

3.  Після входження цих країн до складу Англійського королівства держава отримала нову назву — Велика Британія.

V.Узагальнення та систематизація знань учнів.

  • Вправа «Поняття про…» - розвиває критичне мислення. Учні обирають будь-яку річ у кошику і мають прив’язати її до отриманих знань на уроці.
  • Обмін питаннями за «Ромашкою Блума»

 

 

VI. Рефлексія

Прийом « Рефлексивний екран»

  • Сьогодні я дізнався/дізналася….
  • Було важко…
  • Я зрозумів/зрозуміла, що…
  • Я навчився/ навчилася….
  • У мене вийшло….
  • Я зміг/змогла…
  • Урок дав мені для життя….
  • Розповім вдома про…..

VIІ.Підсумки уроку
 

Вправа «Одне слово…»Ось і прийшла до кінця наша подорож Англією. Ми дуже втомилися і знайшли притулок у найближчому постоялому дворі, де нас пригостили обідом і дали можливість відпочити. Після обіду ми стали ділитися враженнями від подорожі, і намагалися згадати всі нові слова, які ми почули під час нашої мандрівки.

VIІІ. Домашнє завдання

 

  • . § 15 опрацювати
  • Завдання 9-10 на ст. 126 виконати в зошиті
  • Заповнити контурну карту “Піднесення Англії у XVI cт”

Кросенс

 

http://didaktnik.ru/wp-content/uploads/2018/08/14-e1533641818972.jpg

https://im0-tub-ua.yandex.net/i?id=05b91d838e8e6a4169df573b6649bf27&n=13

http://900igr.net/datas/istorija/Kultura-XVII-veka/0008-008-Kontrreformatsija.jpg

https://pptcloud3.ams3.digitaloceanspaces.com/slides/pics/004/021/309/original/Slide10.jpg?1497304719

https://myslide.ru/documents_3/c39ab43a8dbb80d0861d23bd09cc8ef4/img17.jpg

http://images.myshared.ru/6/601518/slide_21.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
5 квітня 2023
Переглядів
1534
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку