Короткі історичні відомості про культурний символ України-писанку.

Про матеріал

: Короткі історичні відомості про культурний символ України-писанку.

Мета. Створити умови для формування в учнів понять про техніки писанкарства,про композицію українських орнаментів і принципи їх побудови,виховувати в учнів повагу до писанки,розвивати естетично-сенсорні сфери особистості,продуктивної творчої діяльності учнів.

Обладнання. Комп'ютер, картки із завданням, малюнки.

Тип уроку. Вивчення і первинне закріплення нових знань.

Форма уроку. Урок-подорож.

Перегляд файлу

 

Тема: Короткі історичні відомості про культурний символ України-писанку.

Мета. Створити умови для формування в учнів понять про техніки писанкарства,про композицію українських орнаментів і принципи їх побудови,виховувати в учнів повагу до писанки,розвивати естетично-сенсорні сфери особистості,продуктивної творчої діяльності учнів.

Обладнання. Комп’ютер, картки із завданням, малюнки.

Тип уроку. Вивчення і первинне закріплення нових знань.

Форма уроку. Урок-подорож.

                    Хід заняття

І. Організаційний момент.

       Добрий день! На вас шановні,

       Вже знання чекають нові.

       Їх засвоять всі на раз,

       Роботящий,дружний клас!

ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Вступне слово вчителя.

- Сьогодні я вас запрошую до подорожі на чарівний острів назва якого «ПИСАНКА». А що ви очікуєте від сьогоднішньої мандрівки, стоячи біля воріт острова.

2.Вправа «Мої очікування»

- У вас на робочих столах лежать кольорові зірки, напишіть свої очікування на сьогоднішній урок, виразивши їх трьома словами.

- Подивіться на дошку, ми знаходимось біля воріт до цього острова, але ж вони зачинені. Ворота не відчиняються, але я бачу на них якийсь лист. Давайте зачитаємо його.

(Учениця зачитує лист)

Текст листа

Дорогий друже! Для того, щоб потрапити до нашого острова, треба згадати все, що ми вивчали на уроках трудового навчання, і якщо ваші знання міцні-ворота відчиняться! Бажаю успіху!

3. Виконання різнорівневих завдань.

                  (Робота в групах)

Завдання для І групи « Склади поняття»

  • Вам запропоновані картки з трьома поняттями, але букви в них переплуталися. Складіть букви в певному порядку.

м о а н р н т е

в о м т и

я і ц и з о п м о к

Відповіді:( орнамент; мотив; композиція).

Завдання для ІІ групи «Яке сердечко без слова?»

Вам запропоновано чотири сердечка із набором букв, ви повинні прочитати зашифровані слова і сказати в якому сердечку немає слова.

 

 

Стиль                                   інтер’єр

 

 

 

 

                                                                                            традиція

Завдання для ІІІ групи «Розв’яжи головоломку»

  • Починаючи з першого складу та прямуючи лініями, прочитай слова. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4. Слово вчителя.

 

- Молодці, ви добре впорались із завданням. І я повертаюсь до воріт, які ведуть нас до чарівного острова. І ось нарешті ми потрапляємо на цей острів, але на ньому є чарівний замок.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

- Сьогодні на уроці ми пройдемо його кімнати, і я сподіваюсь, ви отримаєте для себе дуже багато корисного та цікавого.

- Людина за своєю природою художник. Усе, що її оточує і до чого торкаються її руки, вона намагається внести красу. Майстри декоративно-ужиткового мистецтва створили справжні шедеври, до таємниць яких ми сьогодні спробуємо доторкнутися.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

- І ми заходимо до першої кімнати нашого замку, яка має назву «Теоретична»

1. Поняття про писанку.

- Пташине яйце, розписане мініатюрним орнаментом, називають писанкою. Назва її походить від слова «писати», тобто прикрашати орнаментом.

Писанка-одна із стародавніх форм українського народного розпису, в якому наші пращури втілювали свої прагнення, віру. Зрештою писанка-це символ весни, сонця, повернення природи до життя. Існує декілька видів орнаментальних яєць:

- крашанка;

- писанка;

- крапанка;

- дряпанка.

- А ми переходимо до другої кімнати нашого чарівного замку, яка має назву «Історична».

Не можна говорити про сучасне декоративно-прикладне мистецтво, не пов’язуючи його з надбанням українського народу, з життям та побутом людей.

(Виступ учня, відомості з історії).

Дякуємо, і ми переходимо в наступну кімнату нашого замку «Орнаментика».

(виступ учня, орнаментика писанкового розпису).

V.Закріплення нового матеріалу.

1. Картки для індивідуального опитування.

П.І. ______________________ 

Перевір себе: Позначте знаком «+» правильні твердження, «- «  неправильні.

                       Картка із завданням.

*  Крапанка- це яйце з темною шкарлупою, яке фарбується в один колір і на його поверхні гострим інструментом надряпують малюнок.

*  Дряпанка- це яйце з темною шкаралупою в один колір і на його поверхні гострим інструментом надряпують малюнок.

*  Мальованка- це яйце, розписане фарбами за допомогою пензля.

*  Писанка- це символ весни, сонця, повернення природи до життя.

Відповіді: 1-; 2+; 3+; 4+.

VI. Підсумок уроку.

1. Оцінювання досягнень учнів за роботу на уроці.

(Учні виставляють оцінки за роботу в «Аркуш самоконтролю»).

Учитель коментує виставлені оцінки.

2. Заключне слово вчителя.

- Ось і підійшла до кінця наша подорож по чарівному замку. Щоб вийти з цього острова, треба відповісти на запитання:

- Чи сподобалась вам наша подорож?

- Що нового дізнались на уроці?

- Про що хотіли б ще дізнатись?

- Я сподіваюсь, що ми досягли з вами певної мети і на сьогоднішньому уроці ви здобули нові знання.

Домашнє завдання.

Підготувати повідомлення про види орнаментів нашої місцевості.

 

 

docx
Додано
13 березня 2018
Переглядів
2513
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку