«Космічна подорож» Конспект заняття для старшої групи. Мовленнєвий розвиток з елементами грамоти.

Про матеріал
Матеріал дозволить узагальнити і систематизувати інформацію про Космос, яку вже діти отримали з різних джерел. Поглибити знання про будову Сонячної системи та назви планет. Удосконалювати вміння підбирати прикметники, дієслова до іменників. Вправляти в суфіксальному утворенні слів, зменшено- пестливих слів, однокорінних, у множині. Продовжувати роботу над вимовою та диференціацією звука «р», звуковим аналізом слів. Розвивати зв’язне мовлення, фонематичні сприйняття, зорову увагу, пам'ять, мислення. Виховувати активність, спостережливість,бажання покоряти космічні простори, любов до рідної планети.
Перегляд файлу

Комунальний заклад дошкільної освіти (ясла- садок) комбінованого типу №176 Криворізької міської ради

 

 Костетська Олена Володимирівна

 

 

 

«Космічна подорож»

Конспект заняття для старшої групи

Мовленнєвий розвиток з елементами грамоти

C:\Users\admin\Desktop\Без названия (2).jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Програмовий зміст: узагальнити і систематизувати інформацію про Космос, яку вже діти отримали з різних джерел. Поглибити знання про будову Сонячної системи та назви планет. Удосконалювати вміння підбирати прикметники, дієслова до іменників. Вправляти в суфіксальному утворенні слів, зменшено- пестливих слів, однокорінних, у множині. Продовжувати роботу над вимовою та диференціацією звука «р», звуковим аналізом слів. Розвивати зв’язне мовлення, фонематичні сприйняття, зорову увагу, пам'ять, мислення. Виховувати активність, спостережливість,бажання покоряти космічні простори, любов до рідної планети.

Словник:сонячна система, орбіта,назви планет, космодром,сузір’я, інопланетяни, космічна ракета, політ, комета, супутник, мандрувати, планетарій, скафандр.

Попередня робота:знайомство з космічними об’єктами, розгляд ілюстрацій, перегляд мультфільмів, складання віршів за методом сінквейну,                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                      

 

Хід заняття.

- Діти, давайте з вами сьогодні помандруємо в космічну подорож!
- А на чому можна полетимо в Космос? /діти: - На ракеті!/
- Який перший звук у слові ракета?
- А що ми з вами обов'язково одягнемо? /діти: - скафандр!/.
- А є звук «р» у слові скафандр?
- Де він знаходиться: на початку, в середині чи в кінці слова?
- Одягаємо скафандр і вирушаємо в подорож.
Кожен переліт з планети на планету супроводжується кричалкою.

Кличе ревом нас ракета                                                                                                     Для польоту на планету!

-Діти розглядають слайд із зоряним небом.

- Подивіться, як багато зірок навколо! Світ зірок дуже різноманітний. У безхмарний ясний вечір на  небі видно безліч зірок. Вони здаються маленькими, тому що знаходяться далеко від нас. Насправді ж зірки - це величезні розпечені газові кулі. Сонце – це теж велика зірка.
-А давайте складемо вірш про Сонце.                                                                                                                                                                         

Завдання: діти складають вірш за методом синквейну:

Сонце                                                                         Сонце                                               Жовте, велике                                                     Тепле, лагідне                                               Світить, гріє, сяє                                               Сходить, світить, сідає                                                               Сонце зігріває усіх на землі                               Сонце- це велика зірка                                                    Ліхтарик.                                                            Велетень.

- Навколо  Сонця по своїм орбітам обертаються дев'ять планет.

На слайді зявляється сонячна система.
Раз - Меркурій,
Два - Венера,
Три - Земля,
Чотири - Марс.
П'ять - Юпітер,
Шість - Сатурн,
Сім - Уран,
Вісім - Нептун.
Дев'ятаь- Плутон.
- Перша планета Меркурій.
Ця планета перебуває найближче до сонця, вона найменша. Давайте разом скажемо це слово і запам'ятаємо назву цієї планети!
За сигналом вихователя діти промовляють слово Меркурій з різною інтонацією      ( тихо, голосно, з окликом, із запитанням).

-Скільки звуків «р» в цьому слові?/діти- два. А скільки складів?

/На кожній планеті діти виконують завдання./
Завдання: відгадування загадок
1.У синьому мішку                                                                                                Золотих ґудзиків багато.
                               ( Зірки)
2.Срібну скибку кавуна
Видно ввечері з вікна.                                                                                       Подивись- но у вікно:                                                                                                                           
Що воно?     (Місяць)                                                                                                                                    

3.Золотий пішов, а срібний прийшов. (Сонце і місяць)

4.В небі куля вогняна,                                                                                                   Має довгий хвіст вона.                                                                                                      Я не зірка , не планета                                                                                         Здогадалися? (Комета)

/Діти під музику, імітуючи космонавтів у космосі, перелітають на іншу планету./
- Друга планета, на яку ми прилетіли називається Венера. Тут дуже жарко. Давайте вимовив це слово і запам'ятаємо його.
/діти вимовляють слово Венера і знаходять звук «р», ділять слово на склади/.
Завдання: «Скажи навпаки»: день-ніч, світле – темне,сонце-місяць; відлітати – прилітати, біле- чорне, гаряче- холодне.
- Ну, що ж, діти, ви виконали завдання, час вирушати далі.
- Подивіться в ілюмінатори, ми наближаємося до планети під назвою Марс. Планета Марс виглядає червоною .

За сигналом вихователя діти промовляють слово Марс з різною інтонацією      (тихо, голосно, з окликом, із запитанням). Знаходять звук «р», ділять слово на склади.

Завдання:  гра «Що за чим?»

C:\Users\admin\Desktop\Без названия (1).jpgC:\Users\admin\Desktop\Без названия (2).jpgC:\Users\admin\Desktop\Без названия.jpg-Зараз я вам буду показувати картинку, ви уважно розглянете її, а потім , коли я її приберу, ви розкажете, що за чим на ній зображене.

 

 

 

 

-/ На картинці зображений Космос. На передньому плані  космічна ракета приземлилась на планету. За нею знаходиться космонавт в скафандрі. А за космонавтом світить велика зірка. Вдалині видно ще багато маленьких зірок./

Так діти розповідають за кожною картинкою.                                                                 -Що мандруємо далі?                                                                                                                            

-Кличе ревом нас ракета                                                                                              Для польоту на планету!

З’являється слайд з планетою.

-Ми наближаємося до планети Юпітер, над якою зависла загроза, їй потрібно допомогти втриматися у Всесвіті! А для цього потрібно виконати завдання.
Зявляється слайд з планетою.

Завдання: «Закінчи речення».                                                                                «Сонце» –Сонце- це велика зірка,навколо якої рухаються планети.                      «Ракета» - Ракета стартувала з космодрому.                                                      «Місяць» -Місяць з’явівся на нічному небі.                                                         «Зірки» -Зірки в небі ніби маленькі ліхтарики.                                         «Космонавт»-Космонавт побачив невідому планету.

- Вирушаємо далі!
/Діти перелітають на іншу планету під космічну музику/

-Ми наближаємося до планети Сатурн. (показую зображення планети). Зверніть увагу - цю планету оточують кільця, давайте вимовив назву планети і запам'ятаємо його.
/діти вимовляють слово Сатурн і знаходять звук «р»/.
Завдання: «Утвори множину».
ракета-...ракети;
комета - ...комети;
планета-...планети;
космонавт-...космонавти,
сузір'я-сузір'їв....

- Які сузір'я ви знаєте?
/відповіді дітей: велика ведмедиця, мікроскоп, павич, гончі пси, муха, хрест, південна корона, компас і т.д./
Гра «Збери сузір'я»
/Діти діляться на команди і за зразком викладають з зірочок свої сузір'я./

-  Вирушаємо в політ! Попереду нас чекає зустріч з іншими дивовижними планетами.                                                                                                                           

-Кличе ревом нас ракета                                                                                                     Для польоту на планету!

- Летимо на планету Уран. Це сьома планета по віддаленості від Сонця. На ній  дуже холодно і сухо.

-Зараз нам Макар розкаже вірш про цю планету.                                                Далеко від Сонця та світла                                                                                   Планети цієї орбіта.                                                                                                          Зі снігу та льоду кургани                                                                                        Вкрили поверхню…(Урану).

Завдання: зробити звуковий аналіз слова «Уран».

Гра «Літає - не літає»
-Якщо я називаю предмет, що літає - ви піднімаєте руки вгору, що не літає – тупаєте ногами. Але будьте дуже уважні.
- Літак літає? ... Літає.
- Місяцехід літає? Не літає ...
-Комета…. Літає.
- Супутник літає? ... Літає.
- Зірка літає? ... Не літає.
- Вертоліт літає? ... Літає.
- Ракета літає? ... Літає.
/Діти перелітають на іншу планету під космічну музику/.
- Летимо на планету Уран. Це сьома планета по віддаленості від сонця. На неї хлопці дуже холодно і сухо.
- Зараз нам Ваня розповість вірш: «Гагарін»
Летить, летить ракета
Навколо земної світла,
А в ній сидить Гагарін-
Простий Російський хлопець!
/Діти перелітають на іншу планету під космічну музику/.

- Нам залишилося ще долетіти до двох планет сонячної системи - Нептун і Плутон. Ці планети, так само як і Уран знаходяться далеко від Сонця і тому на них дуже холодно. Щоб нам не замерзнути і не захворіти потрібно виконати ще одне завдання.
Завдання: «Назви лагідно».
Зірка -...зіронька;
хмара-...хмаринка;
сонце -...сонечко;
літак -...літачок;
місяць -...місяченько.
/Діти визначають чи є в слові Нептун і Плутон звук «р», ділять слова на склади./

- Молодці  із завданням впоралися.

-Кличе ревом нас ракета                                                                                                     Для польоту на планету!

-Діти послухайте уважно, на якій планеті буде наша слідуюча зупинка?

Напевно вам назва відома                                                                                    Планети, де всі ви удома.                                                                                            Озера, ліси та поля-                                                                                             Звичайно, це наша…(Земля)

- Подивіться в ілюмінатори, ми підлітаємо до нашої, планети Земля. Якими теплими словами ви хочете її привітати?

Завдання: підбір прикметників.

Сонячна, квітуча, чарівна, улюблена, блакитна, найрідніша, необ’ємна.

Утворення однокорінних слів за допомогою картинок.
Земля - наземний, підземний,землетрус,землероб.
Космос-космонавт, космодром.                                                                             Місяць – місяцехід.                                                                                                   Планета – планетарій,інопланетянин.

C:\Users\admin\Desktop\1PC-Cute-30cm-Christmas-Decorations-Paper-Pentagram-Pendants-Laser-Star-Lampshade-Birthday-Festival-Home-Hotel-Party.jpg-  Наша подорож підійшла до кінця. Вам сподобалося подорожувати ? А що вам найбільше запам'яталося?
/Відповіді дітей./

-На згадку про нашу подорож я дарую вам ось такі зірочки.

docx
Додано
25 жовтня 2023
Переглядів
1071
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку