Костюкова В.М._9 кл._Мистецтво_ Презентація "Авангард: кубізм, футуризм, кубофуторизм"_За підручником Л. М. Масол.

Про матеріал
Презентація 9 кл. Мистецтво. Тема 7- 8. Авангард: кубізм, футуризм, кубофутуризм. 2021. За підручником Масол Л. М. Мистецтво : підруч. для 9 кл. загальноосвіт. навч. закл. / Л. М. Мосол. Додатковий матеріал передбачає поглиблене уявлення про авангардне мистецьке явище початку ХХ ст., та його процеси формування. Акцентується увага на вивчені різноманітних напрямів, течій авангарду. Розглядаються характерні особливості новаторських експериментів художників авангарду; візуально наводяться приклади для аналізу кращих світових зразків образотворчого мистецтва. Розвиває поняття мистецьких напрямів, течій та сприяє вихованню кращих художніх смаків. Формує й розкриває мистецьку обізнаність у використанні та відборі необхідної інформації.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Матеріал до уроку підготувала: вчителька Київської спеціалізованої школи № 260 І-ІІІ ступенів з поглибленим вивченням української мови та літератури. Костюкова Валентина Миколаївна 2021 Тема 7-8. АВАНГАРДИЗМ: КУБІЗМ, ФУТУРИЗМ, КУБОФУТУРИЗМ

Номер слайду 2

ФЕНОМЕН УКРАЇНСЬКОГО АВАНГАРДУКУБОФУТУРИЗМ АБСТРАКЦІОНІЗМ СУПРЕМАТИЗМ КОНСТРУКТИВІЗМНЕОПРИМІТИВІЗМ

Номер слайду 3

Авангардизм (від фр. avant — попереду та garde — охорона), або («передовий загін») — одна зі світонастанов модернізму, скерована на руйнування традиційних художніх законів,форм. Термін для означення так званих «лівих течій» у мистецтві, радикальніших, ніж модернізм. Авангардизм — умовний термін для позначення низки художніх течій у літературі й мистецтві, що зародилися на початку XX ст., і рішуче поривали з попередньою літературною традицією. Вихідним пунктом естетичного пошуку митців-авангардистів було прагнення зламати усталені принципи побудови художнього твору та норми смаку публіки. К. Малевич. «Людина, що біжить» або «Селянин поміж хрестом і мечем». Полотно, олія, (1932-33).

Номер слайду 4

До авангардистських стильових течій відносять:футуризм, експресіонізм, конструктивізм, дадаїзм, сюрреалізм, імажинізм, абстракціонізм, кубізм.

Номер слайду 5

Український аванга́рд — течія в українському модерномумистецтві 1910—1930 років, сформована в процесі синтезу європейського модернізму з традиціями народного мистецтва. Представлена головним чином творами кубістів, футуристів, фовістів. К. Малевич. Супрематична композиція 1, 1916. (Колекція І. Диченка)

Номер слайду 6

Поняття «український авангард» уперше введено до наукового обігу паризьким мистецтвознавцем А. Наковим для виставки «Tatlin‘s dream», улаштованої в Лондоні 1973 р. Тоді світ уперше побачив твори невідомих авангардистів України В. Єрмілова й О. Богомазова, що стали справжнім відкриттям. Ця подія дала імпульс до переоцінки мистецької належності багатьох всесвітньовідомих майстрів, які за походженням, вихованням, самосвідомість і національними традиціями були пов'язані з Україною. Серед них – Д. Бурлюк, О. Архипенко,К. Малевич, О. Екстер, В. Татлін.

Номер слайду 7

Авангарди́зм (від фр. avant — попереду та garde — охорона) — одна зі світонастанов модернізму, скерована на руйнування традиційних художніх законів, форм. Термін для означення течій у мистецтві, радикальніших, ніж модернізм. Казимир Малевич, Супрематизм 1916,Тейт Модерн, Лондон

Номер слайду 8

Комплекс явищ у мистецтві 1-ї третини XX ст., якому притаманне прагнення до радикального оновлення змістовних та формальних принципів творчості, і як наслідок, відмова від канонів мистецтва епох, що передували йому. Авангардистські тенденції виявились у мистецтві Західної Європи, США, Росії, Латинської Америки. Авангардизм проявився в цілій низці течій та шкіл (фовізм, кубізм, футуризм, абстракціонізм, дадаїзм, сюрреалізм, експресіонізм, конструктивізм, імажизм) — торкнувся різних царин мистецтва (живопис, скульптура, архітектура, література, музика, кіно).

Номер слайду 9

Казимир Малевич (1878–1935) – український , російський художник-авангардист, визначний діяч українського авангарду, засновник супрематизму, один з фундаторів кубофутуризму; педагог, теоретик мистецтва. Разом із Велимиром Хлєбниковим був членом «товариства голів земної кулі».

Номер слайду 10

Супремати́зм (від лат. supremus — найвищий) — напрям авангардного мистецтва, безпредметність, абстрактний геометризм, що виник на початку XX століття. Зачинателем вважається К. Малевич. Напрям вийшов від кубізму і футуризму, він знайшов застосування в урбаністиці, плакаті і графіці. Червоний квадрат 1916-ті рр.  Казимира Малевича

Номер слайду 11

Супрематизм, за Малевичем, — це остаточний розрив живопису із зображенням реального світу. На думку митця, усі зусилля потрібно зосередити на кольорі, формі, фактурі, русі. «Коли зникне звичка бачити в картинах куточки природи, мадонн та безсоромних венер, тоді тільки побачимо чисто живописний витвір» — писав художник в одному із своїх маніфестів. «Чорний квадрат» був символом кінця старого предметно-натурального і першим кроком до нового мистецтва. Супрематизм 65, 1915. Пархомівський художній музей Луньова П. Ф. Чотири квадрати, 1915. Саратовський художній музей. Супрематична композиція. 1916.$85 812 500.

Номер слайду 12

О. Ектер. Міст. Севр. 1912. НХМУ. О. Ектер. Міський пейзаж, 1916 О. Екстер. Конструкція колірних площин, 1921

Номер слайду 13

О. Богомазов. «Космос», 1910-ті. Колекція І. Диченка. О. Богомазов. Композиція, 1915

Номер слайду 14

О. Богомазов. Пилярі. 1927 О. Богомазов. В'язниця, 1914

Номер слайду 15

Загальними рисами авангардизму є:атмосфера бунту;настанова на постійне оновлення та творчий експеримент;зовнішньо-формальна новизна;епатаж;аморалізм;принцип деструкції цілого та монтажу його уламків;колажування;мозаїчність;потік свідомості;ігрові перевтілення. Голова селянина. 1929 г. Казимир Малевич. К. Малевич. Супрематизм. Форма. Колір.1920-ті рр.

Номер слайду 16

Дух бунтарства і творчого кипіння притаманний діяльності видатного авангардиста, поета і художника Давида Бурлюка (1882-1967). Нащадку козаків-запорожців родом зі Слобожанщини (так він писав про своє українське походження у «Спогадах футуриста») судилося стати ідеологом модернізму. Спільність багатьох достатньо зухвалих естетичних ідей єднала футуристів — поетів і художників. Володимир Маяковський вважав Д. Бурлюка своїм «дійсним учителем». За власними підрахунками художник намалював 15 тисяч картин. Їх розкидано по різних континентах, де жив і творив цей невтомний мандрівник і бунтар у мистецтві, наче підтверджуючи своє прізвище імпульсивним бурхливим характером і епатажною творчістю. Д. Бурлюк. Посадка риса. («Японка, що сіє рис»). 1922.

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Кубізм (фр. cubisme, від cube — куб) — модерністський художній напрям із переважанням геометричних форм, заснований П. Пікассо і Ж. Браком на поч. XX ст. Кубофутурйзм (фр. cubofuturism) — художній напрям у поезії та образотворчому мистецтві поч. XX ст., який об’єднав авангардні явища кубізму і футуризму. Футуризм (лат. futurum — мабутнє) — радикальний літературно-художній напрям авангардного мистецтва, був поширений на поч. XX ст. Його представники оспівували майбутнє як еру техніки, високих швидкостей і темпу життя.

Номер слайду 19

Кубізм — авангардна течія в образотворчому мистецтві початку XX століття, яка передувала абстрактному мистецтву. Кубізму притаманні підкреслено геометризовані форми, прагнення подрібнити об'єкти на стереометричні складові. Л. Попова. Людина + повітря + простір. 1912 Л. Попова. Портрет філософа, 1915

Номер слайду 20

Кубофутури́зм — (угруповання «Гілея») — течія в футуризмі, до якої належали Велимир Хлєбников, брати Володимир та Давид Бурлюки, В. Каменський, О. Гуро, Н. Гончарова, О. Розанова, Н. Удальцова, В. Меллер, В. Баранов-Росіне, О. Богомазов, O. Екстер, I. Пуні рання творчість Володимира Маяковського. Термін «кубофутуризм» виник з назв двох живописних напрямків: французького кубізму та італійського футуризму, які, здавалось би, важко синтезувати. О. Богомазов. Трамвай.1914 р. К. Малевич. Голова Симпатичної Дівчини.1912-1913 рр.

Номер слайду 21

В. Єрмілов, Рельєф А, 1920-ті рр. В. Єрмілов. Мандоліна. 1920-ті рр. В. Єрмілов. «Автопортрет»Близько 1922 Дерево, метал, олія

Номер слайду 22

Вадим Меллер •  1918. Кубофутуризм. Н. Гончарова. Ткацький станок та жінка, 1913

Номер слайду 23

У 1922 р. Лесь Курбас залучив Меллера до оформлення постановок у Київському державному театрі “Березіль”. Серед численних робіт художника для цього театру виділяється сценографія вистав “Джиммі Хіггінс” (1922), “Мікадо” (1927) і “Загибель ескадри” (1933). 

Номер слайду 24

Конструктиві́зм (від лат. constructio — побудова) — авангардистський метод (стиль, напрямок) в образотворчому мистецтві, архітектурі, художньому конструюванні, літературі, фотографії, оформлювальні на декоративно-прикладному мистецтві, що отримав розвиток в 1920-х — початку 1930-х років. Характеризується суворістю, геометризмом, лаконічністю форм і монолітністю зовнішнього вигляду. В. Татлін. «Трамвай В», 1920-ті рр.

Номер слайду 25

Володи́мир Євгра́фович Та́тлін (16 (28) грудня 1885, Харків  — 31 травня 1953, Москва) — український художник, скульптор, дизайнер, архітектор, родоначальник конструктивізму, один із лідерів світового авангарду.

Номер слайду 26

В. Татлін. Контррельеф, 1916. Лакіроване червоне дерево, залізо, дерево, цинк. В. Татлін. Летатлін, 1929-1932. Дерево, пробка, сталевий трос, дюраль, китовый ус, сиромятний ремінь, кулькові підшипники, тканина та ін.

Номер слайду 27

В. Татлін. Летатлін. 1930-1932 Cтиль: Конструктивизм.

Номер слайду 28

Синякова-Уречина Марія Михайлівна (13 листопада 1890, Красна Поляна, Змиївський район, Харківська область — 30 травня 1984, Москва) — українська художниця близька до авангарду, графік, художник книги. В українському мистецтві 1910-1920-х років репрезентує неопримітивістський напрямок. Член спілки «Голів Земної кулі» Велимира Хлєбникова. Роботи зберігіються в Національному художньому музеї України та приватних колекціях в Україні й за кордоном. М. Синякова. Пікнік на траві» 1920-ті рр. М. Синякова. Венера. 1920-ті рр.

Номер слайду 29

Мистецька скарбничка. Колаж (фр. collage — клеїти) — художня техніка, сутність якої полягає у використанні в композиції різних наклейок із пласких (кольоровий папір, шпалери, тканини) або об’ємних (мотузки, шматки дерев, метал) матеріалів. Кубізм (фр. cubisme, від cube — куб) — модерністський художній напрям із переважанням геометричних форм, заснований П. Пікассо і Ж. Браком на поч. XX ст. Кубофутуризм (фр. cubofuturism) — художній напрям у поезії та образотворчому мистецтві поч. XX ст., який об’єднав авангардні явища кубізму і футуризму. Футуризм (лат. futurum — мабутнє) — радикальний літературно-художній напрям авангардного мистецтва, був поширений на поч. XX ст. Його представники оспівували майбутнє як еру техніки, високих швидкостей і темпу життя.

Номер слайду 30

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ!!!

pptx
До підручника
Мистецтво 9 клас (Масол Л.М.)
Додано
19 грудня 2021
Переглядів
1629
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку