Коучинг « Самореалізуємось в соціумі як сім’янин, професіонал, громадянин»

Про матеріал

Коучинг « Самореалізуємось в соціумі як сім'янин, професіонал, громадянин»

(виховна справа для випускників)

Мета: розкрити вихованцям основні модулі самореалізації в житті кожної людини; мотивувати випускника на реалізацію себе в соціумі:

  • -формувати ціннісне ставлення до шлюбу та сім'ї, розширюючи знання і розуміння учасників як будувати стосунки з коханою людиною, з членами родини, яка відповідальність покладається на того, хто прагне створити гарну, міцну сім'ю, які навички конструктивної комунікації відпрацьовувати, для подолання труднощів при вирішені різних життєвих ситуацій.;
  • -систематизувати знання учнів про види професій, спеціальностей, заклади для здобуття професійної освіти. Обговорити основні етапи побудови кар'єри;
  • - виховувати в учнів повагу до Конституції України, державних символів, свідоме ставлення до обов'язків громадянина;
  • -вчити дітей застосувати свої знання та здібності на практиці та успішно обрати свій життєвий шлях.
Обладнання: презентація, додатки, паперові ляльки, маркер, ватман, пісочні годинники, мультфільм «Що таке фінансові заощадження?», запис пісні О.Шпак «Повір у себе». Натхнення, колеги!
Зміст архіву
Перегляд файлу

Коучинг   « Самореалізуємось в соціумі як сім’янин, професіонал, громадянин».

                                                (11 –Б клас  Івасенко С.М.)

Мета: розкрити вихованцям основні модулі самореалізації в житті кожної людини; мотивувати випускника на реалізацію себе в соціумі:

  • формувати  ціннісне ставлення до шлюбу та сім’ї, розширюючи знання і розуміння учасників як будувати стосунки з коханою людиною, з членами родини, яка відповідальність покладається на того, хто прагне створити гарну, міцну сім’ю, які навички конструктивної комунікації відпрацьовувати, для подолання труднощів при вирішені різних життєвих ситуацій.;
  • систематизувати знання учнів про види професій, спеціальностей, заклади для здобуття професійної освіти. Обговорити основні етапи побудови кар’єри;
  •  виховувати в учнів повагу до Конституції України, державних символів, свідоме ставлення до обов'язків  громадянина;
  • вчити дітей застосувати свої знання та здібності  на практиці та успішно обрати свій життєвий шлях.

Обладнання:  презентація, додатки, паперові ляльки, маркер, ватман, пісочні годинники, мультфільм «Що таке фінансові заощадження?», запис пісні О.Шпак «Повір у себе».

Хід заняття

Модуль «Я- сім’янин»

Внрава «Ким бути краще: холостяком чи сім’янином?» (5хв)

Мета: сприяти усвідомленню переваг сімейного життя над холостяцьким.

Ресурси: аркуші паперу, поділені на дві частини («+» та «-»), для сім’янина та для холостяка.

Хід проведення. Тренер об’єднує учнів у дві групи й роздає кожному аркуш паперу з позначкою «Сім’янин» та «Холостяк».

Пропонує подумати та написати всі переваги та недоліки, які мають ці ролі.

Потім за бажанням учасники озвучують свої думки.

Занитання для обговорення: важко чи легко було виконати це завдання? Чому?

 

Вправа «Якості сім’янина» (2 хв)

Мета: визначити основні якості майбутнього сім’янина.

Ресурси: два аркуші ватману.

Хід проведення. Ведучий об’єднує у дві групи хлопців та дівчат. Далі просить хлопців подумати й написати, якими якостями повинна володіти справжня дружина, а дівчат — справжній чоловік. Учасники обмінюються аркушами й дописують якості (хлопці — у чоловіків, а дівчата — у жінок). Потім обговорюються спільні та відмінні якості для майбутнього чоловіка і дружини.

Запитання для обговорення

  • Які якості частіше були названі? Чому?
  • Чи можуть одні й ті самі якості бути притаманні як чоловікові, так і дружині?
  • Чи варто віддавати перевагу якійсь одній якості?

Вправа «Для чого потрібні діти?». (Обговорення)

Вправа «Сімейні ситуації»

Ситуація 1

(Розподіл сімейного бюджету. Витрати більші, ніж заробітки).

Роксолана і Юхим — молоде подружжя, одружені рік. Роксолана працює медичним працівником після закінчення училища. Юхим — менеджер у фармацевтичній компанії. Знімають двокімнатну квартиру. Дітей немає. Влітку відпо- чивають у Турції. Виплачують кредит на машину. Грошей по- стійно не вистачає. Виникають конфлікти і взаемні нарікання.

 

Ситуація 2

(Народження першої дитини. Нові ролі мами й тата).

Ярема і Соломія довго чекали дитину. У шлюбі вже 3 роки. Нарешті з’явився хлопчик. Вони мають власну однокімнатну квартиру. Батьки живуть в іншому місті. Разом із радістю новонародженого з’явилися нові проблеми: роздратованість батьків, адже вони не можуть нормально поспати; почуття тривоги в Соломії, що з дитиною щось трапиться; сусіди нарікають, що дитина голосно плаче вночі, а мати не може її заспокоїти тощо. Зростає напруженість між Яремою і Соломією. У розмовах час від часу виникають образи, злість, гнів.

 

Ситуація 3

{              Вплив батьків на сімейні стосунки молодої сім'ї. Боротьба за увагу)

Орест і Ярина одружені 2 роки. Батьки Ореста — заможні люди і час від часу надають фінансову допомогу молодій  сім’ї. Орест працює програмістом. Ярина — домогосподарка.

Мама Ореста спілкується з невісткою, завжди дає поради              щодо ведення домашнього господарства. На всі свята Оресті і Ярина обов’язково їдуть до батьків Ореста, де мама перебуває у центрі уваги сина і чоловіка. Ярина відчуває себе   зайвою. Орест не бачить проблеми. Ярина фінансово залежна                від Ореста і нічого йому не говорить про свої почуття.. Конфлікт прихований.

 

Вправа «СМС - повідомлення»  (Дітям надходять СМС . Обговорення).

  • головне вдало вийти заміж, а продовжувати навчання  не обов’язково;

 

  • готувати їжу чоловіку — це вчорашній день, краще

сходити в кафе чи замовити їжу додому;

  • бабусі існують для того, щоб виховувати онуків;

 

  • отримаю штамп в паспорті — і можна розслабитися;

 

  • справжній чоловік повинен заробляти гроші, а жінка —
    сидіти вдома;
  • народжу дитину, і нікуди він від мене не подінеться;
  • після весілля він зміниться: буде добрішим, уважнішим,
    допомагатйме, перестане грати в карти, проводити весь віль-
    ний час з друзями, стане ініціативною та активною людиною;
  • відсутність житла, низькооплачувана робота — це неважливо. Головне, ми любимо одне одного і в нас чудовий  секс;

 

  • вдалий шлюб — це лотерея! Буду грати, поки не виграю!

 

Рольова гра «Школа виживання» (15 хв)

 

Мста: ознайомити з основами домашньої економіки.

Ресурси: конверти, умовні гроші, роздрукований матеріал «Основні статті витрат», банківський лист із переліком відсотків за депозитними внесками від фізичних осіб (бажано брати з різних банків, щоб відсотки на депозити були різними).

Хід проведення. Тренер просить за бажанням піднятися 2 хлопців та 2 дівчат. Вони будуть грати лідерські ролі «батьків» та «матерів». Потім кожен лідер повинен обрати собі «другу половинку», а вже разом — «дітей». Кожна сім’я повинна вигадати свою сімейну історію (ім’я кожному члену сім’ї, вік, професії, матеріальний добробут, чітко вказати загальну суму сімейного бюджету).

«Батьки» говорять, як поповнюється їхній сімейний бюджет, а тренер записує відповіді на ватмані.

Далі тренер наголошує, що в країні виникла криза, доходи кожної сім’ї різко знизилися (на 50 %). У нових умовах потрібно переглянути сімейний бюджет.

Кожна сім’я пише на ватмані свої статті витрат («Комунальні послуги», «їжа», «Одяг та взуття», «Зв’язок та транспорт», «Косметичні та медичні засоби», «Відпочинок», «Скарбничка» та «Інше») і умовно вказує гроші, які вона може витрати на ці статті, враховуючи зниження сімейного бюджету на 50 %. Члени родини розподіляють на аркуші паперу ці витрати у три групи: «Необхідні», «Бажано мати», «Розкіш». Далі «сім’ї» розповідають, чому вони так вважають.

Тренер пропонує обміркувати «сім’ям»: як можна зекономити гроші на певних витратах? Потім кожна сім’я пише свої «Правила домашньої економіки» і озвучує загалу.

Ведучий говорить, що кожна сім’я отримує додатково 5000 грн, і батьки повинні збільшити суму. Вони відповідають, як це можна зробити.

Запитання для обговорення

  • Легко чи важко було виконувати цю вправу? Чому?
  • Як ви себе почували, коли у вас не вистачало грошей?
  • Що ви робили, щоб змінити ситуацію?   

Вправа «Скарбничка для найкращих батька й матусі»

Мета: сприяти формуванню в старшокласників навичок виокремлення та аналізу тих позитивних якостей, які є необхідними для справжніх, найкращих батька та матері.

Ресурси: аркуш паперу із зображеною скарбничкою, поділеною на дві частини.

Хід проведення. Ведучий пропонує зібрати скриньку для справжніх батька та матері. У неї мають увійти всі якості, які, на думку учасників, є необхідними для оптимального виконання батьківських функцій чоловіком і дружиною і допоможуть їм у вихованні власних дітей.

Але потрібно нагадати і про ті якості, які заважатимуть їм стати ідеальними батьком та матір’ю, тобто їхні негативні якості. Кожен з учасників записує на стікері ті позитивні і негативні якості для «скриньки», які, на його думку, сприятимуть і заважатимуть оптимальному виконанню батьківських ролей. Усі стікери прикріпляються на символічну «скриньку», потім ведучий витягує їх та зачитує. Для фіксації результатів ведучий разом із вихованцями обирають двох «секретарів», які на великому аркуші будуть записувати всі позитивні та негативні якості батька і матері, названі групою. «Секретарі» записують усі думки на великих аркушах паперу окремо  батька і матері. Коли «скриньку» складено, ведучий починає обговорення деяких якостей, щоб усім було зрозуміло, про що йдеться.

 

Вправа «Життевий шлях» (10 хв)

Мета: сприяти творчому мисленню учасників та розвитку навичок моделювання ситуацій.

Ресурси: фліпчарт та маркери. (змоделювати життєвий шлях своєї дитини)

Рефлексія «Знаннєвий продукт»

Модуль «Професіонал»

Гра «Розкодуй». 
До кожної букви слова «професія» придумати слово – характеристику.
П – ……………………….практичність, професіоналізм, порядність
Р – ……………………….. розум, робітничий, рішучість
О – ………………………..обладнання, обмін досвідом
Ф – ………………………..фанатичність, фантазія
Е – …………………………ерудиція, енергійність
С – …………………………службовий, соціальний,
І – …………………………..ініціативний, інтелектуальний
Я – ………………………….якісний, яскравий

Що ж найголовніше з перерахованого? З чого почати вибір? Вибір професії – це друге народження людини. Це питання досить складне й серйозне. Адже вибір професійного шляху багато в .чому визначає нашу долю. Кожна окремо взята професія – це цілий світ, цікавий і незвичайний. Існує багато різних спеціальностей, тому вибір професії – це задача з багатьма невідомими. 
 

Повідомлення
Вправа «Букет професій» (Робота в групах)

 

Тип

Предмети праці

 

Приклади професій


«Людина — природа»
 

Різні живі організми, біологічні процеси

Тракторист-машиніст, рибовод, зоотехнік, агроном, зоотехнік, лісник


«Людина — техніка»
 


Технічні системи, речові об'єкти, матеріали, види енергії


Водій, токар, диспетчер, інженер,будівельник кухар, пекар, інженер-технолог по переробці харчових продуктів


«Людина — людина»
 

 


Люди
 


Продавець, медсестра, секретар-друкарка, офіціант,бортпровідник, учитель.


 

«Людина — знакові системи»


 

Умовні знаки, цифри, формули, коди, природні або штучні мови


 

Складальник, касир, діловод, бухгалтер, програміст


«Людина – художній образ»


Твори літератури, мистецтва


Перукар-модельєр, карбувальник, різьбяр по каменю, фотограф

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Професія — це певний вид праці,сталий та відносно широкий рід трудової діяльності, що вимагає певних знань і навичок,набутих в результаті спеціальної підготовки, досвіду роботи і є джерелом існування – про що написано у тлумачному словнику.

 

 У кожній професії є свої різновиди праці, які називають спеціальностями. Наприклад, немає професії «учитель всього», а є учитель початкових класів, математики, фізики тощо, а інженер може бути інженером-електриком, програмістом, механіком.
 

Світ професій дуже великий: їх налічується близько шести тисяч. Існує кілька класифікацій: за знаряддями праці (ручні, механізовані, автоматизовані, комп’ютеризовані, функціональні),

за галузевою ознакою (промислові, будівельні, транспортні, ),

за умовами праці (робота вдома, на повітрі, в незвичайних умовах).

Лялька «Бінго-мрія» ( Гра "Бінго"(5 хв.))

Мета: дати можливість учням наочно побачити свої здібності й усвідомити можливість їхньої реалізації.

Учасникам гри роздають аркуші паперу, з яких вони повинні "вирізати" руками ім’я­­. На голові – професію, яку мріють здобути. Права рука – це їхні здібності, які вже є для обраної професії. Ліва рука – чого дитина має навчитися. Права нога – де вона може навчитися цієї професії. Ліва нога – де зможе працювати.


Коли ви підростете , ви зможете правильно визначитися, що вам до вподоби найбільше. Прислухаючись до своїх уподобань ви самі оберете професію. А поки що, давайте помріємо разом з лялькою, що має незвичайне ім’я – «Бінго – мрія».

Учні розповідають про своє "Бінго"

Рефлексія   «Дерево цілей»

Модуль «Громадянин»

Україна… Рідний край… Золота чарівна сторона. Скільки ніжних, лагідних слів придумали люди, щоб висловити свою гарячу любов до краю, де народилися і живуть. З давніх -  давен  линули по світу слова про Україну, про її щирий, веселий і працьовитий народ, про лани широкополі, і Дніпро, і кручі, гаї зелені.

Щасливі ми, що народилися на такій чудовій, багатій, мальовничій землі – на  нашій славній Україні. Тут жили наші діди і прадіди, тут живуть наші батьки, тут корінь роду українського, що сягає сивої давнини

Обов’язки громадянина.

Робота в групах з картками.

Рефлексія  «Ерудит»

  • 1.Кольори нашого прапора
  • 2.Перші два рядки національного Гімну
  • 3.Старовинний обряд уславлення різдвяних свят піснями
  • 4.Кущ, оспіваний в українських  народних  піснях, символ дівочої вроди
  • Дерево – символ, з яким в українських народних піснях і переказах порівнюють струнких дівчат
  • Чим прикрашають голову українські дівчата
  • Національний символ України. Матері дарують його своїм дітям на щастя та долю, виряджаючи в далеку дорогу
  • 8.Основний Закон України
  • 9.Як співаю і слухають Гімн
  • 10.Синій колір українського прапора символізує
  • 11.Державний герб України
  • 12.28 червня 1996 року – це День
  • Найрідніше, найкраще, найдорожче місце на землі
  • 14.24 серпня 1991 року –
  • 15.Державною мовою України є
  • 16.Хто був і залишається в серцях українців Кобзарем
  • 17.Земля там найкраща, де…
  • 18.Кого з відомих українців ви знаєте.

Діти, шукайте своє щастя, думайте, вчіться, робіть вибір. І найголовніше – повірте у себе. Ви все зможете, вам все вдасться. Дякую вам за підтримку, за активну роботу на занятті, бажаю здійснення ваших мрій, та досягнення в майбутньому успіхів.
Хочу закінчити заняття у тісному колі друзів і послухати напутні слова пісні.

Пісня «Повір у себе»

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Коучинг “Самореалізуємося всоціумі як сім’янин професіонал,громадянин”“Пізнай самого себе” Сократ

Номер слайду 2

Я- сім’янин“Щасливий той, хто щасливий у себе вдома”

Номер слайду 3

Вправа “ Ким бути краще: холостяком?сім’янином?”

Номер слайду 4

Вправа «Якості сім’янина»

Номер слайду 5

Рольова гра“Школа виживання”

Номер слайду 6

Вправа «Сімейні ситуації»

Номер слайду 7

Вправа “ СМС – повідомлення”

Номер слайду 8

Рефлексія «Скарбничка для найкращих батька й матусі » Вправа “ Життєвий шлях”

Номер слайду 9

Я професіонал Вдало вибери професію,Вклади в неї свою душу,Тоді щастя само тебе відшукає. К. Д. Ушинський

Номер слайду 10

Гра «Розкодуй».  П… Р…О…Ф…Е…С…І…Я…

Номер слайду 11

Професія — це певний вид праці,сталий та відносно широкий рід трудової діяльності, що вимагає певних знань і навичок,набутих в результаті спеціальної підготовки, досвіду роботи і є джерелом існування. У кожній професії є свої різновиди праці, які називають спеціальностями. Наприклад, немає професії «учитель всього», а є учитель початкових класів, математики, фізики тощо, а інженер може бути інженером-електриком, програмістом, механіком. Світ професій дуже великий: їх налічується близько шести тисяч. Існує кілька класифікацій: за знаряддями праці (ручні, механізовані, автоматизовані, комп’ютеризовані, функціональні), за галузевою ознакою (промислові, будівельні, транспортні, ), за умовами праці (робота вдома, на повітрі, в незвичайних умовах).

Номер слайду 12

Формула правильного вибору професіїХОЧУ –МОЖУ –ТРЕБА„ ХОЧУ” – це професія, яка Вам подобається.“МОЖУ” – це Ваші здібності, можливості (і фінансові зокрема), стан здоров’я, необхідні для обраної професії.„ТРЕБА ” – попит на обрану професію на ринку праці.

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Вправа “Букет професій”

Номер слайду 15

Людина - природа. Професії, праця яких направлена на об’єкти живої природи. Предмет праці: різні живі організми, біологічні процеси. Професії: тракторист-машиніст, рибовод, зоотехнік, агроном, ветеринар, лісник.

Номер слайду 16

Людина – техніка. Предмети праці: технічні системи, речові об'єкти, матеріали, види енергії. Професії: водій, токар, диспетчер,інженер,будівельник кухар, пекар, інженер-технолог по переробці харчових продуктів.

Номер слайду 17

Людина – знакова система. Предмети праці: умовні знаки, цифри, формули, коди, природні або штучні мови. Професії: складальник, касир, діловод, бухгалтер, програміст.

Номер слайду 18

Людина – художній образ. Предмети праці: твори літератури, мистецтво. Професії: Перукар-модельєр, артист, фотограф.

Номер слайду 19

Людина – людина. Предмет праці: люди. Професії: продавець, медсестра, секретар-друкарка, офіціант,бортпровідник, учитель.

Номер слайду 20

  Лялька «Бінго-мрія» На голові – професія, яку мрієте здобути. Права рука – це здібності, які вже є для обраної професії. Ліва рука – чого маєте навчитися. Права нога – де можете навчитися цієї професії. Ліва нога – де зможете працювати.

Номер слайду 21

Рефлексія Я зрозумів, що…Я спробував…Для життя я взяв…Мені захотілося... Я спробував…Було цікаво…Дерево цілей

Номер слайду 22

Я - громадянин

Номер слайду 23

Обов’язки громадянина

Номер слайду 24

Рефлексія “Ерудит ”

Номер слайду 25

Дякую за роботу. Підготувала: вихователь Івасенко С. М.

zip
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
10 лютого 2018
Переглядів
1599
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку