Коучинг у виховній роботі

Про матеріал
Висвітлено поняття коучингу в освіті, описано який повинен бути педагог-коуч, які є сім кроків коучингу. Висвітлено питання відмінності коуч-заходу від традиційного заходу. Наведено приклади вправ.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

* To coach – тренувати, навчати, спрямовувати, підказувати. Coach (коуч) – тренер, наставник. Коучинг – тренування, репетиторство, підготовка. /Оксфордський словник англійської мови/. Коучинг – процес виявлення цілей учня та вироблення оптимальних шляхів їхнього досягнення.

Номер слайду 3

КОУЧИНГ – новий напрямок діяльності, що збагачує навчально-виховний процес та підвищує його ефективність. Реалії нашого часу • Високий темп. • Стреси. • Відсутність довіри. • Конфлікт цінностей. • Розвиток системи Лідерства. • Боротьба за таланти. • Тренд “Навчання впродовж життя” (life – long – learning) • Учні навчаються краще коли хочуть, а не коли повинні. КОУЧИНГ – це розкриття потенціалу людини з метою максимального підвищення його ефективності. КОУЧИНГ не вчить, а допомагає вчитись (Тімоті Голві)

Номер слайду 4

Усвідомлення учнями особистої потреби в навчанні. “учень не повинен мати ілюзії стосовно того, що його навчання та досягнення цілей /успішне закінчення школи, вступ до ВНЗ / - це справа школи та учителя”. [ “Сила навчання”, Е.Мей, Е. Ленк ]. Формування в учня адекватної самооцінки. (Віра в свої можливості → навчально-пізнавальна мотивація → відповідальність за своє навчання). Допомога учневі побачити зв′язок майбутнього з сьогоденням (інфантильна спроба якомога довше залишатися в дитячому стані) [С.В. Кривцова “Подросток на перекрестке епох”]. Допомога учневі розглядати свої помилки та невдачі не як програш або провал, а як можливість отримати новий цінний досвід (атмосфера активного навчання)!

Номер слайду 5

За допомогою збільшувального скла або підсилювача звуку зір і слух можуть наблизитися до норми. Так само можна значно підвищити й усвідомлення необхідності навчання за допомогою посиленої уваги й практики. Не можна нікого нічому навчити, перш ніж людина сама цього не захоче!

Номер слайду 6

Встановлення партнерських взаємостосунків між вчителем і учнями. Спільне визначення завдань для досягнення конкретної мети. Дослідження поточної ситуації чи проблеми. Визначення внутрішніх і зовнішніх перешкод на шляху до результату. Вироблення і аналіз можливостей для подолання труднощів у вирішенні проблеми. Вибір конкретного варіанту дій і складання плану дій. Домовленість про те, що конкретно повинно бути зроблено і у які терміни, тобто кожне наступне коучинг-заняття завжди починається з огляду: – що зроблено, – що вдалося, – що можна було зробити краще.

Номер слайду 7

КОУЧ НЕ ДОПОМОЖЕ: • учень не готовий активно працювати над досягненням своєї мети; • учень чекає готових рецептів вирішення проблем; • учень не вірить в успіх ідей; • учень не здатен самостійно вибудовувати позитивний ряд власних переконань “ХОЧУ! – МОЖУ! – ВІРЮ! – РОБЛЮ! – МАЮ РЕЗУЛЬТАТ!” Педагогічне наставництво: “ РОБИ ЯК Я!” Тренінг: “НЕ ВМІЄШ – НАВЧИМО!” Консультування: “Я ТОБІ ДОПОМОЖУ!” КОУЧИНГ : “ХОЧУ! – МОЖУ! – ВІРЮ! – РОБЛЮ! МАЮ РЕЗУЛЬТАТ!”

Номер слайду 8

Вправа «Бінго» Хід вправи: Роздати учням аркуші паперу А4 із зображенням фігурки Бінго – силует людини. Кожен учень пише на фігурці «Бінго» свою мрію, захоплення, улюблену музику, страву, місце відпочинку (5 хв.). Після виконання всі встають і вільно рухаючись по кімнаті підходять один до одного, знаходять і записують на відповідних частинах «Бінго» імена тих учнів, з ким збігаються позиції. Потрібно познайомитися з усіма учасниками (7 хв.). Запитання для обговорення: Чи є такі учні у яких збіглися всі позиції? У кого збіглася одна позиція, дві…? Чи є такі, в яких не збіглося жодної позиції? Чим це можна пояснити? Які ваші враження від вправи? Як ви гадаєте, що допомагає людям пізнавати один одного? Висновок: люди пізнають і розуміють один одного у спілкуванні! Мрія Місце відпочинку Музика Захоплення Страва

Номер слайду 9

Вправа «Бінго» Хід вправи: Показати ілюстровану розповідь або мульт-притчу про пекло і рай. (Можна зачитати). Запитання для обговорення: Що допомогло людям з другої кімнати стати щасливішим? Що змогли зробити щасливі люди і не змогли нещасні? Висновок: порозумілися, вирішити проблеми люди можуть взаємодіючи один з одним спілкуючись!

Номер слайду 10

Вправа «Коло знань» Хід вправи: Роздати учням маленькі аркуші 3-х кольорів, після чого керівник групи просить учнів об‘єднатися у групи за кольорами. Кожна група отримує картку з інформаційним повідомленням, в якому описано певну модель поведінки. Протягом 5 хвилин учні повинні вивчити цю інформацію. Запитання для обговорення: З якими видами поведінки ви ознайомилися? Які прояви має пасивна поведінка, які її слабкі сторони, а які сильні? Які прояви має активна поведінка…………..? Які прояви має асертивна поведінка……….? Чи є люди, які дотримуються в своєму житті тільки одного виду поведінки? Від чого залежить поведінка людини? Висновок: в житі ми поводимось по-різному, використовуємо різні моделі поведінки. Важливо знати сильні і слабкі сторони кожної поведінки, враховуючи до чого призводить дана поведінка і використовують різні моделі поведінки залежно від ситуації!

Номер слайду 11

* Вправа «Інформаційне повідомлення «Як поводитись асертивно» Вправа «Ситуація» Керівник групи об‘єднує учнів у 3 підгрупи, кожній з них дає картку з описом проблемної ситуації, потрібно обговорити і позначити на картці правильну відповідь (5 хв.) Запитання для обговорення: Які з варіантів відповідей вам здаються найбільщ прийнятними? Чому? Висновок: у ситуаціях, відмовляємо асертивно і впевнено, а не перекладаємо відповідальність на іншого, або ж відмовляємо толерантно, ми можемо розраховувати на те, що нашу відмову сприймуть без образ і не будуть наполягати далі.

Номер слайду 12

Вимоги до виховного заходу Традиційний виховний захід Коуч-захід Тема чи вид заходу Керівник групи оголошує тему, обирає вид проведення Учні обирають самостійно тему і вид заходу Планування Керівник групи повідомляє учням, які завдання вони повинні виконати, щоб організувати проведення заходу Учні планують самостійно (під чутливим коригуванням педагога) Практична діяльність Керівник групи розробляє сценарій, тощо і розподіляє слова, ролі між учнями Учні самостійно складають сценарій, розподіляють ролі, тощо (під чутливим коригуванням педагога) Реалізація контролю Керівник групи організовує і проводить репетиції Учні самостійно організовують і проводять репетиції (під чутливим коригуванням педагога) Підсумок Педагог дізнається в учнів, що вони зрозуміли Проводиться рефлексія

Номер слайду 13

Отже, навчально-виховний коучинг включає: системний супровід зростання учня, спрямований на ефективне досягнення важливих для нього цілей в конкретні терміни; партнерське комунікативне співробітництво; розкриття потенціалу особистості для досягнення максимально значущого результату; супровід учня, що дозволяє переміститися із зони проблеми в зону ефективного її рішення; сприяння і допомога особистості в пошуку її власних рішень; підтримка учня за індивідуальною освітньою траєкторією.

Номер слайду 14

Номер слайду 15

ПЕДАГОГІЧНИЙ КОУЧІНГ - інноваційна технологія плекання довершеної особистості:

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Lebets Natalia
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Додано
22 січня 2020
Переглядів
2071
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку