Математика
Зведена таблиця розподілу навчального часу в 3 класі
Семестр |
Загальна кількість годин |
Кількість годин на тиждень |
І семестр |
62 |
4 |
ІІсеместр |
|
4 |
Усього |
|
4 |
Програмне і навчально-методичне забезпечення навчального плану
Календарне планування складено згідно:
Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. 3- 4 клас Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743-22
Підручник:
Математика: підруч. для 3класу закл. загал. серед. освіти : Л.В.Оляницька,— Київ : Вид-во «Грамота», 2020
№ уроку |
Дата проведення |
При мітка |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
||
І семестр |
||||||
Розділ І. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за 2 клас |
||||||
1 |
01.09 |
С.4-6 |
Нумерація чисел у межах 100. Усне додавання та віднімання |
відтворює послідовність чисел у межах тисячі [3 МАО 4.2]; читає і записує числа, утворює числа різними способами [3 МАО 4.2]; визначає розрядний склад трицифрового числа [3 МАО 4.2]; визначає загальну кількість сотень, десятків, одиниць у числі [3 МАО 4.2]; подає числа у вигляді суми розрядних доданків [3 МАО 4.2]; порівнює числа різними способами [3 МАО 4.2]; виконує додавання та віднімання, множення і ділення на основі нумерації чисел [3 МАО 4.3]; володіє навичкою усного додавання і віднімання круглих чисел [3 МАО 4.3]; обчислює усно зручним для себе способом [3 МАО 4.3]; володіє навичкою письмового додавання і віднімання чисел у межах 1000 [3 МАО 4.3]; прогнозує результат додавання та віднімання, [3 МАО 1.3]; перевіряє правильність обчислень [3 МАО 3.3], [3 МАО 3.4]; розуміє сутність арифметичних дій множення і ділення [3 МАО4.1]; застосовує в обчисленнях переставний закон множення, взаємозв’язок між діями множення і ділення; правила множення і ділення з числами 1 і 0, ділення рівних чисел, множення на 10 [3 МАО 3.2], [3 МАО 4.3]; володіє навичкою табличного множення і ділення [3 МАО 4.3]; володіє навичкою позатабличного множення і ділення чисел у межах тисячі [3 МАО 4.3]; виконує ділення з остачею [3 МАО 4.3]; розуміє, що остача маєбути меншою за дільник [3 МАО 4.3]; перевіряє правильність ділення з остачею [3 МАО 3.3], [3 МАО 3.4]; застосовує прийоми раціональних обчислень [3 МАО 3.2]; прогнозує результат множення і ділення, [3 МАО 1.3]; перевіряє правильність обчислень [3 МАО 3.3], [3 МАО 3.4]; розуміє сутність кратного порівняння чисел [3 МАО 4.3]; обчислює результат кратного порівняння чисел [3 МАО 4.3]; знаходить число, яке у кілька разів більше/менше за дане [3МАО 4.3]; застосовує в обчисленнях правила знаходження невідомихкомпонентів арифметичних дій [3 МАО 4.8]; розуміє спосіб утворення частини як однієї з кількох рівнихчастин цілого [3 МАО 4.2]; розуміє поняття |
||
2 |
02.09 |
С.6-7 |
Усне додавання та віднімання. Перевірка правильності виконання арифметичних дій |
|||
3 |
05.09 |
С.7-9 |
Збільшення та зменшення числа на кілька одиниць. Пряма, промінь, відрізок |
|||
4 |
07.09 |
С.9-10 |
Числові рівності й нерівності. Різницеве порівняння. Многокутник та його елементи |
|||
5 |
08.09 |
С.10-12 |
Вирази зі змінною. Кути. Прямий кут, непрямі кути |
|||
6 |
09.09 |
С.12-14 |
Арифметичні дії додавання та віднімання, множення та ділення. Многокутник Прямокутник.Побудова прямокутника та прямокутника |
|||
7 |
12.09 |
С.14-16 |
Збільшення та зменшення числа в кілька разів. Периметр прямокутника. Кратне порівняння |
|||
8 |
14.09 |
С.17-18 |
Арифметичні дії додавання та віднімання, множення та ділення. Квадрат. Побудова квадрата. Периметр квадрата |
|||
9 |
15.09 |
С.18-19 |
Перевірка правильності виконання арифметичних дій множення та ділення |
|||
10 |
16.09 |
С.19.20 |
Властивості множення та ділення. Коло й круг. Елементи кола й круга: центр, радіус, діаметр, їхнє позначення |
|||
11 |
19.09 |
С.20-21 |
Величини. Одиниці вимірювання величин |
|||
12 |
21.09 |
С.22 |
Іменовані числа. Порівняння іменованих чисел. Задачі, сформовані в непрямій формі |
|||
13 |
22.09 |
С.23 |
Іменовані числа. Дії з іменованими числами. Складання та розв’язування обернених задач до простих |
|||
14 |
23.09 |
|
Тематична контрольна робота 1 |
|||
Розділ ІІ. Таблиці множення та ділення |
||||||
15 |
26.09 |
С.25-26 |
Таблиця множення числа 6 |
чисельник і знаменник дробу [3 МАО 4.1]; читає і записує частини у вигляді дробу з чисельником 1 [3 МАО 4.2]; порівнює дроби з чисельником 1 за допомогою засобів наочності [3 МАО 4.2]; застосовує в обчисленнях правило знаходження частини відчисла та числа за величиною його частини [3 МАО 3.2], [3 МАО 4.3]; знає одиниці вимірювання довжини (сантиметр, дециметр, метр); маси (кілограм, центнер), місткості (літр); часу (доба,тиждень, година, хвилина, секунда), проміжки часу (місяць,рік) та співвідношення між ними [3 МАО 1.1], [3 МАО 4.7]; користується знанням співвідношень між величинами у навчально-пізнавальних і практичних ситуаціях [3 МАО 4.3]; вимірює і порівнює величини: довжину, масу, місткість, час [3МАО 4.2], [3 МАО 4.7]; обирає доцільну мірку для вимірювання величини [3 МАО 4.7]; користується для вимірювання величин інструментами, приладами та іншими засобами [3 МАО 4.7]; перетворює величини, виражені в двох одиницях найменувань[3 МАО 4.3], [3 МАО 4.7]; виконує арифметичні дії з іменованими числами [3 МАО 4.3]; визначає в навчальних і практичних ситуаціях групи взаємопов’язаних величин [3 МАО 1.2]; розуміє, що ситуація купівлі – продажу описується за допомогою трійки взаємопов’язаних величин: ціна, кількість,вартість [3 МАО 1.2]; розуміє, що робота описується за допомогою трійки взаємопов’язаних величин: продуктивність праці, час роботи,загальний виробіток [3 МАО 1.2]; застосовує для розв’язування практичних задач правила знаходження однієї з величин за двома відомими іншими [3МАО 1.2]; користується знанням залежності між величинами у навчальних і практичних ситуаціях, [3 МАО 1.2]; прогнозує очікуваний результат [3 МАО 1.3]; зіставляє одержаний результат із прогнозованим [3 МАО 3.3]; |
||
16 |
28.09 |
С.26-27 |
Таблиця ділення на 6 |
|||
17 |
29.09 |
С.28-29 |
Задачі на знаходження четвертого пропорційного. Спосіб знаходження однакової величини (зведення до одиниці) |
|||
18 |
30.09 |
С.29-30 |
Таблиця множення числа 7 |
|||
19 |
03.10 |
С.31-32 |
Таблиця ділення на 7 |
|||
20 |
05.10 |
С.32-33 |
Знаходження значень виразів і розв’язування задач на застосування вивчених таблиць множення та ділення |
|||
21 |
06.10 |
С.33-35 |
Таблиця множення числа 8 |
|||
22 |
07.10 |
С.35-36 |
Таблиця ділення на 8 |
|||
23 |
10.10 |
С.36-37 |
Прості задачі, які містять трійки взаємопов’язаних величин (загальна довжина, довжина одного відрізка, кількість відрізків) |
|||
24 |
12.10 |
С.38-39 |
Таблиця множення числа 9. Прості задачі, що містять трійки взаємопов’язаних величин (загальна маса, маса одного предмета, кількість предметів) |
|||
25 |
13.10 |
С.39-40 |
Таблиця ділення на 9. Розв’язування задач на застосування вивчених таблиць множення та ділення |
|||
26 |
14.10 |
С.40-42 |
Прості задачі, які містять трійки взаємопов’язаних величин (вартість, ціна, кількість) |
|||
27 |
17.10 |
С.42-44 |
Прості задачі, які містять трійки взаємопов’язаних величин (загальна місткість, місткість однієї посудини, кількість посудин) |
|||
28 |
19.10 |
С.44-46 |
Прості задачі, які містять трійки взаємопов’язаних величин (загальний виробіток, продуктивність праці, час роботи) |
|||
29 |
20.10 |
|
Тематична контрольна робота 2 |
|||
Розділ ІІІ. Нумерація чисел у концентрі «Тисяча». Усне й письмове додавання та віднімання чисел у межах 1000 |
||||||
30 |
21.10 |
С.48-49 |
Лічильна одиниця — сотня. Лічба сотнями. Утворення трицифрового числа |
розуміє сутність периметра многокутника [3 МАО 4.7]; користується формулою обчислення периметра прямокутника (квадрата) в навчальних і практичних ситуаціях [3 МАО 4.3] читає і записує математичні вирази, подані в текстовій формі, звикористанням математичних символів [3 МАО 2.1], [3 МАО 4.8]; встановлює відношення рівності й нерівності між числами йчисловими виразами [3 МАО 4.8]; розрізняє істинні та хибні числові рівності й нерівності [3МАО 4.8]; знаходить значення числового виразу та буквеного виразу із заданим значенням букви [3 МАО 4.3], [3 МАО 4.8]; застосовує правила порядку виконання дій під час обчисленьзначень виразів без дужок та з дужками [3 МАО 4.3]; розуміє сутність понять «рівняння», «розв’язок рівняння» [3МАО 4.8]; розв’язує рівняння на основі правил знаходження невідомого компоненту арифметичної дії та іншими способами [3 МАО4.8]; розрізняє числові нерівності та нерівності зі змінною [3 МАО4.1], [3 МАО 4.8]; знаходить окремі розв’язки нерівності зі змінною зручним длясебе способом [3 МАО 4.3], [3 МАО 4.8] орієнтується на площині і в просторі, рухається за визначеним маршрутом; планує маршрут пересування [3 ГІО2.1]; співвідносить реальні об’єкти з моделями геометричних фігур[3 МАО 4.5]; називає елементи геометричних фігур [3 МАО 4.5]; моделює геометричні фігури [3 МАО 4.6]; будує прямокутник/квадрат [3 МАО 4.6]; розрізняє коло і круг, позначає на рисунку елементи кола і круга (центр, радіус, діаметр) [3 МАО 4.5]; будує за допомогою циркуля коло [3 МАО 4.6] розв’язує прості і складені сюжетні задачі, задачі з геометричним змістом, компетентнісно зорієнтовані задачі; [3МАО 3.1], [3 МАО 2.3] розв’язує задачі на знаходження четвертого пропорційного, на подвійне зведення до одиниці, на спільну роботу [3 МАО 1.2],[3 МАО 2.3]; складає вираз до задачі з буквеними даними [3 МАО 2.2], [3МАО 4.8]; розв’язує прості задачі на визначення тривалості події [3 МАО3.1], [3 МАО 2.3]; розуміє сутність процесу і складає обернені задачі до даної задачі [3 МАО 2.3]; створює допоміжну модель задачі різними способами [3 МАО2.1]; обирає числові дані, необхідні і достатні для відповіді на запитання задачі [3 МАО 3.1]; планує розв’язування /розв’язання задачі [3 МАО 2.2]; створює математичну модель задачі [3 МАО 2.3]; перевіряє правильність розв’язку задачі: складає і розв’язує обернену задачу, розв’язує задачу іншим способом тощо [3МАО 3.2], [3 МАО 3.4]; складає сюжетні задачі [3 МАО 1.2]; виконує елементарні дослідження математичних залежностей здопомогою вчителя; [3 ПРО 1.1 – 1.6] використовує досвід математичної діяльності під час виконання дослідницьких завдань міжпредметного характеру, роботи над навчальними проектами, у проблемних ситуаціях повсякденного життя [3 ПРО 1.1 – 1.6] читає нескладні таблиці, зчитує дані з графів, схем, діаграм [3МАО 2.1], [3 ІФО 1.2] ; обирає дані, необхідні і достатні для розв’язання проблемної ситуації [3 МАО 2.3]; вносить дані до таблиць [3 МАО 2.1]; користується даними під час розв’язування практично зорієнтованих задач [3 МАО 2.1], [3 МАО 2.3], [3 ІФО 1.2] |
||
31 |
31.10 |
С.50 |
Додавання та віднімання числа 1 (170 + 1, 187 – 1) |
|||
32 |
02.11 |
С.51 |
Порівняння сотень. Додавання та віднімання сотнями (400 + 200, 400 – 200 ) |
|||
33 |
03.11 |
С.52-54 |
Лічба в межах 1000. Розряд сотень.Розрядний склад числа. Розрядні числа. Читання та запис трицифрових чисел |
|||
34 |
04.11 |
С.54-55 |
Розрядний склад числа. Загальна кількість одиниць, десятків і сотень у трицифровому числі. Порівняння чисел. |
|||
35 |
07.11 |
С.55-57 |
Розрядний склад числа. Рівняння. Розв’язок рівняння. Знаходження невідомого доданка |
|||
36 |
09.11 |
С.57-58 |
Арифметичні дії з числами на основі нумерації. Додавання на основі розрядного складу числа (300+40, 300+4, 300+50+4) |
|||
37 |
10.11 |
С.58-59 |
Віднімання на основі розрядного складу числа (345 –300, 345–40, 345–5) |
|||
38 |
11.11 |
С .59-61 |
Додавання та віднімання на основі розрядного складу числа. Одиниця вимірювання довжини — кілометр,міліметр. |
|||
39 |
14.11 |
С.61-65 |
Додавання на основі правила додавання суми до числа, числа до суми. Сполучний закон додавання |
|||
40 |
16.11 |
С.65-66 |
Віднімання на основі правила віднімання числа від суми, суми від числа. |
|||
41 |
17.11 |
С.66-67 |
Додавання круглих чисел (349 + 220) |
|||
42 |
18.11 |
С.67-68 |
Віднімання круглих чисел( 340 – 220) |
|||
43 |
21.11 |
С.69-70 |
Додавання та віднімання круглих чисел. Рівняння . Знаходження невідомого зменшуваного |
|||
44 |
23.11 |
С.70-72 |
Додавання та віднімання круглих чисел. Рівняння . Знаходження невідомого від’ємника |
|||
45 |
24.11 |
С.72-73 |
Усне додавання круглих трицифрових чисел (450 + 270 |
|||
46 |
25.11 |
С.73-74 |
Усне віднімання круглих трицифрових чисел (450 - 270 |
|||
47 |
28.11 |
С.74-77 |
Одиниця вимірювання маси-тонна, грам. Співвідношення між одиницями вимірювання величин Порівняння іменованих чисел. Додавання та віднімання іменованих чисел |
|||
48 |
30.11 |
С.77-78 |
Усне додавання та віднімання круглих трицифрових чисел. Прийом округлення |
|||
49 |
01.12 |
|
Тематична контрольна робота 3 |
|||
50 |
02.12 |
С.78-81 |
Залежність результату дій додавання, віднімання від зміни одного з компонентів за незмінності ( сталості іншого) |
|||
51 |
05.12 |
С.83-85 |
Письмове додавання, віднімання двоцифрових і трицифрових чисел( без переходу через розряд) |
|||
52 |
07.12 |
С.85-89 |
Письмове додавання, віднімання трицифрових чисел ( з переходом через розряд) |
|||
53 |
08.12 |
С.89-92 |
Письмове додавання, віднімання трицифрових чисел ( з переходом через розряд). Задачі на знаходження трьох чисел за їх сумою та сумами двох доданків. |
|||
54 |
09.12 |
С.92-93 |
Письмове додавання та віднімання трицифрових чисел |
|||
55 |
12.12 |
С.93-96 |
Перевірка правильності виконання дії додавання та віднімання |
|||
56 |
14.12 |
С.96-97 |
Закріплення прийомів додавання та віднімання чисел у межах 1000 |
|||
57 |
15.12 |
С.97-101 |
Одиниці вимірювання часу - тисячоліття,століття,секунда. . Співвідношення між одиницями вимірювання часу. Календар. Визначення часу за годинником. |
|||
58 |
16.12 |
С.101-103 |
Розв’язування простих і складених задач на визначення тривалості події, часу початку й закінчення події. |
|||
59 |
19.12 |
С.103-104 |
Порівняння іменованих чисел. Додавання та віднімання іменованих чисел. |
|||
60 |
21.12 |
|
Тематична контрольна робота 4 |
|||
61 |
22.12 |
С.104-105 |
Закріплення прийомів додавання та віднімання чисел у межах 1000 |
|||
62 |
23.12 |
|
Повторення вивченого. Для тих хто не боїться труднощів. |
|||
Наскрізні змістовні лінії |
||||||
Числа, дії з числами. Величини |
охоплює вивчення у 1 – 4класах питань нумерації цілих невід’ємних чисел умежах мільйона; формування навичок виконання арифметичних дій додавання і віднімання, множення і ділення; ознайомлення на практичній основі зі звичайними дробами; вимірювання величин; оперування величинами. |
|||||
Вирази, рівності, нерівності |
спрямована на формування в учнів уявлень про математичні вирази – числові та зі змінною; рівності і рівняння; числові нерівності та нерівності зі змінною; про залежність результату арифметичної дії від зміни одного з її компонентів. Ця змістова лінія є пропедевтичною до вивчення алгебраїчного матеріалу. |
|||||
Геометричні фігури |
націлена на розвиток в учнів просторових уявлень; формування здатності розрізняти геометричні фігури за їх істотними ознаками; формування практичних умінь будувати, креслити, моделювати й конструювати геометричні фігури від руки та за допомогою простих креслярських інструментів. Ця змістова лінія має пропедевтичний характер. |
|||||
Робота з даними |
передбачає ознайомлення учнів на практичному рівні з найпростішими способами виділення і впорядкування даних за певною ознакою. |
|||||
Математичні задачі і дослідження |
спрямована на формування в учнів здатності розпізнавати практичні проблеми, що розв’язуються із застосуванням математичних методів, на матеріалі сюжетних, геометричних і практичних задач, а також у процесі виконання найпростіших навчальних досліджень. |
|||||