Українська мова
Зведена таблиця розподілу навчального часу в 3класі
Семестр |
Загальна кількість годин |
Кількість годин на тиждень |
І семестр |
61 |
4 |
ІІсеместр |
|
3 |
Усього |
|
7 |
Програмне і навчально-методичне забезпечення навчального плану
Календарне планування складено згідно:
Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. 3- 4 клас Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743-22
Підручник:
3 клас Українська мова та читання: підруч. для 3 класу закл. загал. серед. освіти, частина1 : М.Вашуленко,— Видавничий дiм «Освiта», 2020
№ уроку |
Дата проведення |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
||
І СЕМЕСТР |
|||||
Розділ І. Текст |
|||||
1 |
02.09 |
Що таке текст. Розпізнаю текст за його основними ознаками (Частина 1, с. 3-5, впр. 1-4). |
уважно слухає репліки співрозмовника, уточнює почуте в діалозі з огляду на ситуацію спілкування [3 МОВ 1.1]; сприймає уважно монологічне висловлення з конкретною метою [3 МОВ 1.1]; розуміє й адекватно виконує навчальні дії відповідно до прослуханої інструкції, настанови вчителя [3 МОВ 1.1]; передає зміст почутого (послідовність подій у розповіді, перелік ознак в описі, наведені аргументи в міркуванні) [3 МОВ 1.2]; добирає заголовки до частин прослуханого тексту [3 МОВ 1.2]; визначає тему і мету усного повідомлення [3 МОВ 1.4]; вибирає інформацію з почутого з певною метою, використовує її для створення власних висловлень [3 МОВ 1.3]; визначає позицію мовця, погоджується з нею або заперечує [3 МОВ 1.5]; висловлює власні думки з приводу почутого, аргументує їх, спираючись на власний досвід [3 МОВ 1.6]; вступає і підтримує діалог на теми, пов’язані з важливими життєвими ситуаціями [3 МОВ 1.7]; аргументує свої думки під час розмови [3 МОВ 1.6], [3 МОВ 1.7]; виявляє доброзичливе ставлення до думок інших; дотримується етичних норм спілкування, правил етикету [3 МОВ 1.8]; вживає у процесі спілкування правильні форми звертань, слів, що виражають прохання, пропозицію, побажання, вибачення [3 МОВ 1.7], [3 МОВ 1.8]; формулює розгорнуту відповідь на поставлене запитання [3 МОВ 1.6]; доводить аргументовано свою думку [3 МОВ 1.6]; будує усне зв’язне висловлення (розповідь, опис, міркування) за малюнком, ситуацією з опорою на допоміжні матеріали (частиною тексту, планом, опорними словами, словосполученнями) [3 МОВ 1.6] бере участь у створенні есе під керівництвом учителя[3 МОВ 1.6]; використовує виражальні засоби мови [3 МОВ 1.7]; висловлює власну думку про предмети, явища, події [3 МОВ 1.6] дотримується загальних правил письма [3 МОВ 3.1]; дотримується пропорційної висоти, ширини, нахилу великих і малих букв та пунктуаційних знаків (! ?) у зошитів одну лінійку [3 МОВ 3.1]; нарощує швидкість письма, безвідривно поєднуючи елементи букв та букви між собою [3 МОВ 3.1]; прискорює письмо в міру своїх психофізіологічних можливостей, не спотворюючи форми букв та їх поєднань[3 МОВ 3.1]; пише розбірливо [3 МОВ 3.1]; оформлює охайно письмову роботу в зошиті в одну лінію[3 МОВ 3.1]; дотримується абзаців, полів зошита [3 МОВ 3.1]; записує слова в колонку [3 МОВ 3.1]; обирає для оформлення повідомлення відповідний шрифт,розмір і колір букв тощо [3 МОВ 3.1]; створює письмове висловлення (розповідь, опис) на добре відому й цікаву тему, на основі вражень від прочитаного твору, переглянутого фільму, ситуації з життя [3 МОВ 3.1], [3 МОВ 3.2]; висловлює своє ставлення до того, про що пише [3 МОВ 3.1]; |
||
2 |
05.09 |
Мета тексту. Типи текстів. Навчаюся визначати тему і мету тексту, розрізняти типи текстів (Ч. 1, с. 6-7, впр. 1- 5). |
|||
3 |
06.09 |
Складаю тексти. Навчальний діалог (Ч. 1, с. 8-9, впр. 6-10). |
|||
4 |
07.09 |
Засоби зв’язку речень у тексті. Навчаюся визначити тему і мету тексту, розрізняти типи текстів (Ч. 1, с. 10-11, впр. 1-4). |
|||
5 |
09.09 |
Будова тексту. Визначаю частини тексту (Ч. 1, с. 12-13, впр. 1-4). |
|||
6 |
12.09 |
Навчаюся визначати частини тексту-розповіді, будувати текст (Ч. 1, с. 14-15, впр. 5-9). |
|||
7 |
13.09 |
Навчаюся визначати частини тексту-есе, будувати текст (Ч. 1, с. 16-17, впр. 10—14). |
|||
8 |
14.09 |
Розвиток зв’язного мовлення |
|||
9 |
16.09 |
Навчаюся визначати частини тексту-міркування, будувати текст (Ч. 1, с. 18-19, впр. 15-19). |
|||
10 |
19.09 |
Спостереження за ознаками текстів різних стилів. Навчаюся розрізняти тексти різних стилів (Ч. 1, с. 20-21, впр. 1-6). |
|||
11 |
20.09 |
Порівняння художніх і науково-популярних описів. Навчаюся визначати частини тексту-опису, будувати текс- ти-описи художні і науково-популярні (Ч. 1, с. 22-23, впр. 1-5). |
|||
12 |
21.09 |
Спостереження за роллю абзаців у тексті. Навчаюся ділити текст на абзаци (Ч. 1, с. 24-25, впр. 1-3). |
|||
13 |
23.09 |
Складання плану тексту. Навчаюся складати план тексту, створювати текст за планом (Ч. 1, с. 26-27, впр. 1-4). |
|||
14 |
26.09 |
Робота з медіа текстами. Навчаюся розрізняти медіа тексти, досліджувати їх (Ч. 1, с. 28-30, впр. 1-4). |
|||
15 |
27.09 |
Розвиток зв’язного мовлення |
|||
16 |
28.09 |
Діагностична робота.Списування |
|||
17 |
30.09 |
Аналіз діагностичної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Текст» (с. 30). |
|||
Розділ ІІ. Речення |
|||||
18 |
03.10 |
Речення. Розпізнаю речення за його основними ознаками (Ч. 1, с. 31-33, впр. 1-6). |
складає і записує художні і науково-популярні описи за поданим зразком, використовуючи інформацію з різних джерел [3 МОВ 3.1]; будує текст-міркування за зразком та поданим початком [3МОВ 3.1];письмово переказує текст розповідного змісту [3 МОВ 3.1]; використовує у власних текстах виражальні засоби мови [3 МОВ 3.1]; оформлює власне висловлення так, щоб воно було грамотним (у межах вивченого) і зрозумілим [3 МОВ 3.1]; знаходить і акуратно виправляє у власному тексті помилки(графічні, орфографічні, граматичні, лексичні і стилістичні), орієнтуючись на пам’ятку, підготовлену вчителем [3 МОВ 3.3]; обговорює письмові роботи (власні й однокласників) у парі, невеликій групі, визначає позитивні характеристики[3 МОВ 3.3] сприймає доступні медіатексти [3 МОВ 1.1], [3 МОВ 2.1]; визначає мету простих медіаповідомлень [3 МОВ 1.4], [3 МОВ 2.2]; інтерпретує медіаповідомлення на основі власного досвіду [3 МОВ 1.4], [3 МОВ 2.2]; виділяє цікаву для себе інформацію [3 МОВ 1.3]; намагається виявити приховану інформацію в медіапродуктах [3 МОВ 1.4]; пояснює свою реакцію на медіаповідомлення (як буде реагувати у відповідь) [3 МОВ 1.5]; створює прості медіапродукти (листівка, запрошення, sms-повідомлення, фотоколаж, книжечка тощо) [3 МОВ 1.7], [3 МОВ 3.2]; пояснює, кому і для чого призначені створені ним медіапродукти [3 МОВ 1.7] правильно вимовляє слова з апострофом, звуками [ґ], , , , дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу перед глухим, ненаголошеними голосними [е], [и], подовженими приголосними звуками [3 МОВ 4.1]; правильно наголошує загальновживані слова [3 МОВ 4.1]; |
||
19 |
04.10 |
Види речень за метою висловлювання та інтонацією. Розпізнаю види речень за метою висловлювання та інтонацією (Ч. 1, с. 34-35, впр. 1-4). |
|||
20 |
05.10 |
Навчаюся правильно відтворювати інтонацію речень (Ч. 1, с. 36-37, впр. 5-11). |
|||
21 |
07.10 |
Звертання. Навчаюся розпізнавати звертання, правильно вживати їх (Ч. 1, с. 38-39, впр. 1-6). |
|||
22 |
10.10 |
Навчаюся виокремлювати звертання. Навчальний діалог (Ч. 1, с. 40-41, впр. 7-12). |
|||
23 |
11.10 |
Члени речення. Навчаюся розпізнавати члени речення (Ч. 1, с. 42-43, впр. 1-3).
|
|||
24 |
12.10 |
Розвиток зв’язного мовлення |
|||
25 |
14.10 |
Зв’язок слів у реченні. Навчаюся встановлювати зв’язок між членами речення (Ч. 1, с. 44-45, впр. 1-4). |
|||
26 |
17.10 |
Установлюю зв’язок між словами в реченні (Ч. 1, с. 46, впр 5-8). |
|||
27 |
18.10 |
Діагностична робота.Діалог |
|||
28 |
19.10 |
Аналіз діагностичної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Речення» (с. 46). |
|||
Розділ ІІІ. Слово. Значення слова |
|||||
29 |
21.10 |
Багатозначні слова. Пояснюю значення багатозначних слів (Ч. 1, с. 47-49, впр. 1-5). |
відтворює напам’ять український алфавіт [3 МОВ 4.1] розташовує 7-9 слів за алфавітом, орієнтуючись на першуі другу літери [3 МОВ 4.1] користується алфавітом під час роботи з навчальними словниками [3 МОВ 4.1]; пояснює пряме і переносне значення слів [3 МОВ 4.1]; добирає до поданого слова 1-2 найуживаніші синоніми,антонім [3 МОВ 4.1]; користується навчальними словниками синонімів, антонімів [3 МОВ 2.5]; розпізнає найуживаніші багатозначні слова і пояснює їхрізні значення; [3 МОВ 4.1] знаходить і пояснює роль синонімів, антонімів, багатозначних слів у тексті [3 МОВ 4.1]; доречно використовує у власних висловленнях слова в прямому і переносному значеннях, синоніми, антоніми, багатозначні слова [3 МОВ 4.2]; визначає і пояснює роль закінчення, кореня, префікса, суфікса в слові [3 МОВ 4.1]; розрізнює спільнокореневі слова і форми того самого слова(з допомогою вчителя) [3 МОВ 4.1]; пояснює, що таке орфограма [3 МОВ 4.1]; розпізнає слова з орфограмами і перевіряє їх [3 МОВ 4.1]; правильно записує слова з ненаголошеними голосними [е],[и] в корені, які перевіряються наголосом [3 МОВ 4.1]; користується орфографічним словником для перевірки написання слів з ненаголошеними [е], [и], що не перевіряються наголосом [3 МОВ 4.1]; правильно записує слова з префіксами роз-, без-, з- (с-) [3МОВ 4.1] ; розпізнає в тексті і самостійно добирає іменники, ставить до них питання [3 МОВ 4.1]; |
||
30 |
31.10 |
Пряме і переносне значення слів. Розпізнаю пряме і переносне значення слова (Ч. 1, с. 50-51, вир. 1-6). |
|||
31 |
01.11 |
Близькі за значенням слова — синоніми. Розпізнаю близькі за значенням слова (Ч. 1, с. 52-53, впр. 1-5). |
|||
32 |
02.11 |
Розвиток зв’язного мовлення |
|||
33 |
04.11 |
Навчаюся доречно вживати слова в мовленні (Ч. 1, с. 54-55, впр. 6-10). |
|||
34 |
07.11 |
Протилежні за значенням слова— антоніми. Розпізнаю протилежні за значенням слова (Ч. 1, с. 56-57, впр. 1-6). |
|||
35 |
08.11 |
Навчаюся користуватися словниками синонімів, антонімів. Навчальний діалог (Ч. 1, с. 57-58, впр. 7-9), |
|||
36 |
09.11 |
Діагностична робота. Робота з мовними одиницями |
|||
37 |
11.11 |
Аналіз діагностичної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів за розділом «Слово. Значення слова» (с. 58). |
|||
Розділ ІV. Будова слова |
|||||
38 |
14.11 |
Закінчення слова, його роль у реченні. Навчаюся визначати закінчення у слові (Ч. 1, с. 59-61, вир. 1-6). |
розпізнає іменники, які називають опредмечені дії, ознаки[3 МОВ 4.1]; розрізняє іменники – назви істот і неістот, правильно ставить до них питання [3 МОВ 4.1]; розрізняє власні і загальні іменники [3 МОВ 4.1]; записує власні іменники з великої букви [3 МОВ 4.1]; визначає рід іменників [3 МОВ 4.1]; змінює іменники за числами [3 МОВ 4.1]; доречно вживає іменники у власному мовленні [3 МОВ 4.2]; розпізнає слова з орфограмами і перевіряє їх [3 МОВ 4.1];правильно записує слова з ненаголошеними голосними [е],[и] в корені, які перевіряються наголосом [3 МОВ 4.1]; користується орфографічним словником для перевірки написання слів з ненаголошеними [е], [и], що не перевіряються наголосом [3 МОВ 4.1]; правильно записує слова з префіксами роз-, без-, з- (с-) [3МОВ 4.1] ; розпізнає в тексті і самостійно добирає іменники, ставить до них питання [3 МОВ 4.1]; розпізнає іменники, які називають опредмечені дії, ознаки[3 МОВ 4.1]; розрізняє іменники – назви істот і неістот, правильно ставить до них питання [3 МОВ 4.1]; розрізняє власні і загальні іменники [3 МОВ 4.1]; записує власні іменники з великої букви [3 МОВ 4.1]; визначає рід іменників [3 МОВ 4.1]; змінює іменники за числами [3 МОВ 4.1]; доречно вживає іменники у власному мовленні [3 МОВ 4.2]; розпізнає слова з орфограмами і перевіряє їх [3 МОВ 4.1]; правильно записує слова з ненаголошеними голосними [е],[и] в корені, які перевіряються наголосом [3 МОВ 4.1]; користується орфографічним словником для перевірки написання слів з ненаголошеними [е], [и], що не перевіряються наголосом [3 МОВ 4.1]; правильно записує слова з префіксами роз-, без-, з- (с-) [3МОВ 4.1] ; розпізнає в тексті і самостійно добирає іменники, ставить до них питання [3 МОВ 4.1]; розпізнає іменники, які називають опредмечені дії, ознаки[3 МОВ 4.1]; розрізняє іменники – назви істот і неістот, правильно ставить до них питання [3 МОВ 4.1]; розрізняє власні і загальні іменники [3 МОВ 4.1]; записує власні іменники з великої букви [3 МОВ 4.1]; визначає рід іменників [3 МОВ 4.1]; змінює іменники за числами [3 МОВ 4.1]; доречно вживає іменники у власному мовленні [3 МОВ 4.2]; розпізнає слова з орфограмами і перевіряє їх [3 МОВ 4.1]; правильно записує слова з ненаголошеними голосними [е],[и] в корені, які перевіряються наголосом [3 МОВ 4.1]; користується орфографічним словником для перевірки написання слів з ненаголошеними [е], [и], що не перевіряються наголосом [3 МОВ 4.1]; правильно записує слова з префіксами роз-, без-, з- (с-) [3МОВ 4.1] ; розпізнає в тексті і самостійно добирає іменники, ставить до них питання [3 МОВ 4.1]; розпізнає іменники, які називають опредмечені дії, ознаки[3 МОВ 4.1]; розрізняє іменники – назви істот і неістот, правильно ставить до них питання [3 МОВ 4.1]; розрізняє власні і загальні іменники [3 МОВ 4.1]; записує власні іменники з великої букви [3 МОВ 4.1]; визначає рід іменників [3 МОВ 4.1]; змінює іменники за числами [3 МОВ 4.1]; доречно вживає іменники у власному мовленні [3 МОВ 4.2]; правильно інтонує речення, різні за метою висловлюваннята вираженням почуттів [3 МОВ 4.1]; правильно будує і записує розповідні, питальні, спонукальні, окличні і неокличні речення [3 МОВ 4.1]; правильно інтонує і записує речення зі звертанням [3 МОВ4.1]; використовує форми кличного відмінка під час звертань [3МОВ 4.1]; визначає в реченні головні (підмет і присудок) та другорядні (без поділу на види) члени речення [3 МОВ 4.1]; виділяє словосполучення в групі підмета і групі присудка [3 МОВ 4.1]; встановлює зв’язок між головним і залежним словом у словосполученні [3 МОВ 4.1]; встановлює граматичні зв’язки між словами в простому реченні за допомогою питань [3 МОВ 4.1]; будує різні види простих речень [3 МОВ 4.1]; визначає в тексті зачин, основну частину і кінцівку [3 МОВ 4.1]; розпізнає текс-розповідь, опис, міркування, есе [3 МОВ 4.1]; розрізняє за характерними ознаками художні, науковопопулярні та ділові тексти [3 МОВ 4.1]; визначає тему і мету тексту [3 МОВ 2.2], [3 МОВ 4.1]; добирає заголовок відповідно до теми тексту [3 МОВ 4.1]; складає плану тексту; [3 МОВ 4.1] дотримується абзаців у оформленні текстів на письмі [3МОВ 4.1]; використовує для зв’язку речень у тексті займенники, прислівники, близькі за значенням слова [3 МОВ 4.2] |
||
39 |
15.11 |
Навчаюся визначати нульове закінчення (Ч. 1, с. 62-63, вир. 7-11). |
|||
40 |
16.11 |
Розвиток зв’язного мовлення |
|||
41 |
18.11 |
Основа слова. Частини основи. Навчаюся визначати основу слова. Навчальний діалог (Ч. 1, с. 64-65, впр. 1-5). |
|||
42 |
21.11 |
Спільнокореневі слова. Корінь слова. Навчаюся визначати корінь, добирати спільнокореневі слова (Ч. 1, с. 66-67, впр. 1-4). |
|||
43 |
22.11 |
Розрізняю спільнокореневі слова і форми слова (Ч. 1, с. 67, впр. 5-7). |
|||
44 |
23.11 |
Наголос. Правильно наголошую слова (Ч. 1, с. 68-69, впр. 1-6). |
|||
45 |
25.11 |
Загальне поняття про орфограму. Навчаюся розпізнавати слова з орфограмами, перевіряти їх (Ч. 1, с. 70—71, впр. 1- 6). |
|||
46 |
28.11 |
Ненаголошені голосні звуки [е], [и] в коренях слів. Позначення їх на письмі. Навчаюся правильно вимовляти слова з ненаголошеними голосними [е], [и] (Ч. 1, с. 72- 73, впр. 1-4). |
|||
47 |
29.11 |
Навчаюся правильно записувати слова з ненаголошеними [е], [и] (Ч. 1, с. 74-75, впр. 5-12). |
|||
48 |
30.11 |
Діагностична робота. Письмовий переказ |
|||
49 |
02.12 |
Розвиток зв’язного мовлення |
|||
50 |
05.12 |
Аналіз діагностичної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів. |
|||
51 |
06.12 |
Вимова і правопис слів із ненаголошеними [в], [и], що не перевіряються наголосом. Навчаюся користуватись орфографічним словником. Навчальний діалог (Ч. 1, с. 76-77, впр. 1-5). |
|||
52 |
07.12 |
Застосування алфавіту. Навчаюся розташовувати слова за алфавітом, користуватися словниками (Ч. 1, с. 78-79, впр. 1-6). |
|||
53 |
09.12 |
Вимова і написання слів зі звуками [г], [дж], [дз], [дз '] Правильно вимовляю, наголошую, записую слова (Ч. 1, с. 80-81, впр. 1—5). |
|||
54 |
12.12 |
Розвиток зв’язного мовлення |
|||
55 |
13.12 |
Вимова і написання слів із дзвінкими приголосними звуками в кінці слова і складу. Правильно вимовляю і пишу слова із дзвінкими приголосними в кінці слова і складу (Ч. 1, с. 82-83, вир. 1-6). |
|||
56 |
14.12 |
Діагностична робота.Диктант |
|||
57 |
16.12 |
Префікс як значуща частина слова. Навчаюся визначати префікси у словах, творити слова за допомогою префіксів (Частина 1, с. 84-85, впр. 1-5). |
|||
58 |
19.12 |
Аналіз діагностичної роботи. Узагальнення і систематизація знань учнів. |
|||
59 |
20.12 |
Розвиток зв’язного мовлення |
|||
60 |
21.12 |
*резервний урок |
|||
61 |
23.12 |
Повторення вивченого за І семестр |
|||
Наскрізні змістовні лінії |
|||||
Взаємодіємо усно |
спрямована на формування в учнів початкової школи умінь сприймати, аналізувати, інтерпретувати й оцінювати усну інформацію та використовувати її в різних комунікативних ситуаціях, спілкуватися усно з іншими людьми в діалогічній і монологічній формах заради досягнення певних життєвих цілей. |
||||
Взаємодіємо письмово |
передбачає формування в учнів повноцінної навички письма, умінь висловлювати свої думки, почуття, ставлення та взаємодіяти з іншими людьми в письмовій формі, виявляти себе в різних видах мовленнєво-творчої діяльності. |
||||
Досліджуємо медіа |
спрямована на формування в учнів умінь аналізувати, інтерпретувати, критично оцінювати інформацію в медіатекстах та використовувати її для збагачення власного досвіду, створювати прості медіапродукти. |
||||
Досліджуємо мовні явища |
передбачає дослідження учнями мовних одиниць і явищ з метою опанування початкових лінгвістичних знань, норм літературної вимови та правил українського правопису, формування 7 у школярів умінь послуговуватися українською мовою в усіх сферах життя. |
||||