Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ
Зведена таблиця розподілу навчального часу в 3 класі
Семестр |
Загальна кількість годин |
Кількість годин на тиждень |
І семестр |
46 |
3 |
ІІсеместр |
|
3 |
Усього |
|
3 |
Програмне і навчально-методичне забезпечення навчального плану
Календарне планування складено згідно:
Типова освітня програма, розроблена під керівництвом Савченко О. Я. 3- 4 клас Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743-22
Підручник:
3 клас Я досліджую світ : підруч. інтегр. курсу для закл. загал. серед. освіти (у 2-х ч.) : Ч. 1 /Н. М. Бібік, Г. П. Бондарчук. — Харків : Вид-во «Ранок», 2020
№ уроку |
Дата проведення |
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності |
1 |
02.09 |
Україна — це я, Україна — це ми (Частина 1, с. 3-5). |
знає, що спільного та чим відрізняється людина відінших живих істот (мислення, мова, праця, спілкування і взаємодія з іншими людьми) [3 ГІО 2.2]; розповідає про частини тіла людини, їх значення;правила догляду за ними [3 ПРО 1.1], [3 ПРО 4.3]; володіє найпростішими гігієнічними навичками, навичками самообслуговування [3 СЗО 2.3], [3 СЗО 4.5] називає умови здорового способу життя (харчування, турбота про здоров’я, уникнення шкідливих звичок) [3 СЗО 2.3], [3 СЗО 3.1], [3 СЗО 3.3]; пояснює, як змінюється людина упродовж життя, наводить приклади з власного досвіду [3 СЗО 3.2]; пояснює, як суспільні групи (сім’я, дитячий колектив, друзі) впливають на розвиток людини [3СЗО 4.3], [3 СЗО 4.7] виявляє інтерес до своєї зовнішності,розповідає про себе, свої захоплення; прагне до акуратності розпізнає риси характеру і дає їм оцінку [3 ГІО 6.1]; називає риси характеру, які сприяють і ті, що заважають досягненню успіху в житті, спілкуваннюз іншими [3 ГІО 8.2]; пояснює, як досягнення мети залежить від наполегливості й старанності [3 ГІО 7.2] володіє прийомами планування робочого часу, тренування уваги, пам’яті [3 СЗО 4.1]; підтримує порядок на робочому місці [3 СЗО 1.1]; виявляє пізнавальну активність на уроках [3 СЗО 4.1]; співпрацює і взаємодіє з іншими у різних ситуаціях(навчання, гра) [3 СЗО 2.3], [3 ГІО 8.1] називає правила поведінки у сім’ї, школі, громаді [3СЗО 2.3], [3 ГІО 8.1], [3 ГІО 8.2]; розуміє почуття відповідальності перед родиною [3ГІО 6.2]; пояснює можливі ризики для життя і здоров'я вдома, у школі, на вулиці; вибирає безпечні місця для гри, прогулянки, вигулу тварин тощо; [3 СЗО 2.3], [3 ГІО 8.1], [3 ГІО 8.2] пропонує вирішення посильних проблем школи, громади [3 СЗО 2.1], [3 ГІО 8.1]; співпрацює і взаємодіє з іншими у збереженні традицій школи [3 ГІО 7.1]; виявляє інтерес до пізнання і збереження традицій школи [3 ГІО 7.1]; розуміє переваги доброго ставлення до інших на прикладах вияву таких якостей: чесність, доброзичливість, подільчивість, працьовитість, ввічливість на противагу хитрощам, байдужості, жадібності, лінощам, безкультурності [3 СЗО 1.4]; вирішує конфлікти мирним шляхом [3 СЗО 4.4]; дотримується правил шкільного розпорядку; правил поведінки під час шкільних і громадських заходів [3 ГІО 2.3] усвідомлює свою належність до українського суспільства; необхідність толерантних взаємин міжлюдьми [3 ГІО 7.1]; має уявлення про державну символіку України; своюприналежність до України [3 ГІО 8.3]; ділиться з іншими інформацією про права кожної дитини (право на навчання, медичну допомогу, відпочинок, захист від жорстокого поводження) [3ГІО 6.2]; виявляє інтерес до пізнання минулого і сучасного України; участі у відзначенні пам’ятних подій, державних і народних світ [3 ГІО 3.1], [3 ГІО 3.2]; розпитує старших і збирає інформацію про свій край, про минуле, історії назв [3 ГІО 2.1]; володіє навичками поводження в урочистих ситуаціях, у пам’ятних місцях [3 СЗО 3.3]; розуміє сутність правопорушень як порушень правінших людей [3 ГІО 6.2]; міркує на цю тему, наводить приклади[3 ГІО 4.1]; обґрунтовує необхідність відповідати за свої вчинки; встановлює взаємозв’язки у соціальному житті (між вчинком і наслідком, порушенням правил і відповідальністю); передбачає наслідки своїх вчинків; [3 СЗО 1.4] розповідає про значення праці людей різних професій для країни [3 ГІО 4.2], [3 ГІО 3.3]; усвідомлює: себе громадянином України; виявляє патріотичні почуття, шанобливе ставлення до символів держави, захисників і захисниць Вітчизни, традицій і звичаїв твого краю [3 ГІО 8.3] має уявлення про різноманітність народів у світі; наводить приклади звичаїв інших народів, світовихдосягнень; співробітництва країн; виявляє інтерес і повагу до різних культур [3 ГІО 7.1] наводить приклади тіл і явищ природи[3 ПРО 1.1], [3 ПРО 1.5]; розрізняє і називає тіла неживої і живої природи; тілаприроди і ті, що створила людина [3 ПРО 1.2]; складає перелік тіл неживої/живої природи на основі власних спостережень [3 ПРО 2.1]; виявляє у природному оточенні тіла неживої і живої природи, встановлює зв’язки між ними; описує явища природи, висловлює своє враження від них [3 ПРО 1.5]; розповідає про явища природи, що вивчалися і/або якідоводилось спостерігати [3 ПРО 1.2] називає джерела інформації про природу [3 ПРО 2.1]; розрізняє і використовує обладнання для дослідження природи [3 ПРО 1.4]; співвідносить органи чуття/обладнання для вивчення природи з інформацією, отриманою з їх допомогою [3 ПРО 2.1]; пояснює необхідність вивчення природи [3 ПРО 3.3]; здійснює пошук та аналіз інформації про тіла/явища природи у різних джерелах (виданнях природничого змісту, інтернет-ресурсах тощо), в тому числі з використанням технічних приладів і пристроїв [3 ПРО1.5]; визначає головне в інформації природничого змісту, висловлює враження щодо неї; презентує інформацію про природу у вигляді повідомлення, малюнку, схеми, презентації тощо [3 ПРО 2.2]; проводить спостереження тіл і явищ у найближчому природному оточенні за планом, фіксує результати, презентує їх [3 ПРО 1.4]; ставить і відповідає на запитання щодо дослідження тіла/явища природи [3 ПРО 1.2]; аналізує основні кроки дослідження, передбачені планом, пропонує власні ідеї [3 ПРО 1.3]; формулює припущення і перевіряє їх у ході дослідження за наданим або самостійно складеним планом [3 ПРО 1.2]; визначає самостійно або у групі, що необхідно для проведення дослідження (обладнання, інформація тощо) [3 ПРО 1.3]; виконує самостійно/у парі/у групі дослідження тіла/явища природи за планом/інструкцією (об’єкти дослідження обирає самостійно або надаються вчителем) [3 ПРО 1.5]; обговорює у парі/групі і презентує результати дослідження у різний спосіб (схеми, фото- чи відеозвіти, презентації, моделі та інші) [3 ПРО 1.4]; формулює з допомогою вчителя висновок за результатами виконання дослідження; аналізує виконання дослідження, виявляє помилки, пропонує способи їх виправлення, називає чинники успіху [3 ПРО 1.5]; робить висновок: нові знання про природу можна отримати із різних джерел, зокрема у результаті проведення досліджень [3 ПРО 2.1]; виявляє емоційно-ціннісне ставлення до природи та їївивчення [3 ГІО 2.2] наводить приклади речовин [3 ПРО 1.1]; виявляє у своєму оточенні тіла неживої природи і класифікує їх за певними ознаками (формою, кольором, станом тощо) [3 ПРО 4.3]; досліджує глину, крейду, молоко, повітря або інші тіла неживої природи і робить висновок про їхні властивості (колір, стан, твердість, прозорість, текучість, плавучість, крихкість, сипкість та інші) [3 ПРО 1.4]; порівнює тіла неживої природи за зовнішніми ознаками/на основі досліджених властивостей [3 ПРО1.5]; досліджує за інструкцією властивості речовин (води, заліза, цукру, кухонної солі, крохмалю) [3 ПРО 1.3]; застосовує знання про основні дії під час дослідження властивостей тіл і речовин [3 ПРО 1.6]; пояснює значення води у природі; зміни станів води;значення гірських порід і корисних копалин у добробуті людини [3 ПРО 3.3] ; пояснює необхідність охорони водойм і догляду за ґрунтом [3ПРО 3.4]; описує способи очищення води і практикує деякі з них(відстоювання, фільтрування) [3 ПРО 1.3]; досліджує у парі/у групі властивості повітря; властивості ґрунту, гірських порід, складає колекції [3ПРО 4.3], [3 ГІО 7.2 ; ділиться інформацією з іншими щодо вживання достатньої кількості води щодоби, користі прогулянокна свіжому повітрі [3 ПРО 2.2] ; моделює кругообіг води у природі;[3 ПРО 1.4] застосовує знання для ощадливого використання водиу побуті; [3 ПРО 3.4] виявляє шану до традицій українського народу у ставленні до води, повітря, ґрунту [3 ГІО 1.3] має уявлення про організми – тіла живої природи: рослини, тварини, гриби [3 ПРО 1.1]; називає ознаки рослин і тварин, органи рослин і тварин, умови, необхідні для життя різних організмів (рослин, тварин, людини); природні угруповання; заходи охорони рослин і тварин [3 ПРО 1.1]; наводить приклади рослин і тварин Червоної книги України, пояснює необхідність їх охорони [3 ПРО 2.1]; розуміє значення води, повітря, світла, тепла для організмів; описує поведінку тварин на основі власних спостережень та інформації, отриманої з додаткових джерел; [3 ПРО 1.4] [3 ПРО 1.5], [3 ПРО 1.6], [3 ПРО2.1] розпізнає і називає рослини, тварин, гриби різних груп (по 2-3 представники) [3 ПРО 4.3]; порівнює і класифікує рослини, тварин за певними ознаками [3 ПРО 4.3]; співвідносить рослини і тварин (на зображеннях, у колекціях тощо) з умовами їх існування [3 ПРО 1.5]; моделює взаємозв’язки між рослинами і тваринами, організмами і навколишнім середовищем [3 ПРО 3.2]; спостерігає та описує розвиток рослин, які вирощено з різних частин рослини (насінини, бульби, живця, пагона); поведінку тварин [3 ПРО 1.4]; доглядає за рослиною (-ами)/твариною(-ами) і ділиться своїм досвідом з іншими [3 ПРО 4.4]; робить висновок про зв’язки організмів між собою і з неживою природою, виявляє емоційно-ціннісне ставлення до представників живої природи, піклується про них [3 ПРО 3.1], [3 ГІО 2.2] наводить приклади матеріалів та їх використання, технологій і винаходів людства, аналізує їх вплив на життя людини і природу [3 ПРО 3.3]; дізнається з різних джерел про професії, пов’язані з діяльністю людини у природі [3 ПРО 2.1]; обговорює використання людиною енергії води і повітря [3 ПРО 3.4]; характеризує способи збереження й охорони природи на планеті [3 ПРО 3.4]; висловлює і аргументує свою позицію щодо зв’язків людини і природи [3 ПРО 3.2]; ідентифікує вивчені матеріали у виробах [3 ПРО 1.1]; досліджує властивості матеріалів [3 ПРО 1.4]; долучається до природоохоронних заходів і ділиться інформацією про них з іншими [3 ПРО 2.2], [3 ПРО 3.4]; пропонує способи повторного використання речей, ощадливого використання води, електроенергії, зменшення витрат тепла в оселі [3 ПРО 4.4]; дотримується правил безпечної поведінки у природі (у лісі, на воді тощо); пояснює наслідки ризикованої поведінки для себе й інших у довкіллі [3 ПРО 3.2]; оцінює власну поведінку і поведінку інших людей у природі [3 ПРО 4.4]; розуміє цінність природи для життя людей, залежність якості життя людей від стану навколишнього середовища [3 ПРО 2.1], [3 ГІО 2.2] |
2 |
05.09 |
Твоя школа. Коли і де з’явилися перші школи Шкільне приладдя: від минулого до сучасного (Ч. 1, с. 6-7). |
|
3 |
06.09 |
Проєкт-дослідження: «Історія моєї школи» (Ч. 1. с. 8). |
|
4 |
09.09 |
Дорога до успіху, до професії (Ч. 1, с. 9-10). |
|
5 |
12.09 |
Приватний і громадський простір Правила поведінки в громадських місцях (Ч. 1, с. 11-13). |
|
6 |
13.09 |
Дбаю про свою безпеку (Ч. 1, с. 14-15). |
|
7 |
16.09 |
Небезпечні ситуації під час навчання, гри, дозвілля. поведінка під час виявлення незнайомих предметів. |
|
8 |
19.09 |
Розпізнавання і реагування на застережливі знаки, сигнали (типу «Прохід заборонено», «Повітряна тривога», «Обережно: міни» тощо |
|
9 |
20.09 |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Діагностична робота. |
|
10 |
23.09 |
Моделювання поведінки під час виявлення вибухонебезпечних предметів; оголошення повітряної тривоги |
|
11 |
26.09 |
Природа — частина навколишнього середовища (Ч. 1, с. 16-17). |
|
12 |
27.09 |
Дивовижні явища природи (Ч. 1, с. 18-19). |
|
13 |
30.09 |
Що і як я досліджую (Ч. 1, с. 20-21). |
|
14 |
03.10 |
Вчимося спостерігати. Визначаємо висоту Сонця за допомогою гномона Шишка-синоптик. Прогнозуємо погоду за хмарами (Ч. 1, с. 24). |
|
15 |
04.10 |
Тіла навколо нас (Ч. 1, с. 25-26). |
|
16 |
07.10 |
Сторінка дослідників. Досліджуємо речовини (Ч. 1, с. 27- 28). |
|
17 |
10.10 |
Вода (Ч. 1, с. 29-30). |
|
18 |
11.10 |
Сторінка дослідників. Досліджуємо властивості води (Ч. 1, с. 31). |
|
19 |
14.10 |
Колообіг води в природі. Як вода потрапляє в наш дім (Ч. 1, с. 32-34). |
|
20 |
17.10 |
Повітря (Ч. 1, с. 35). |
|
21 |
18.10 |
Сторінка дослідників. Досліджуємо властивості повітря (Ч. 1, с. 36-37). |
|
22 |
21.10 |
Гірські породи. Корисні копалини. (Ч. 1, с. 38-40). |
|
23 |
31.10 |
Сторінка дослідників. Досліджуємо властивості корисних копалин (Ч. 1, с. 41). |
|
24 |
01.11 |
Ґрунт. Склад і утворення. Догляд (Ч. 1, с. 42-43). |
|
25 |
04.11 |
Сторінка дослідників. Досліджуємо властивості ґрунту (Ч. 1, с. 44). |
|
26 |
07.11 |
Проєкт-дослідження: «Як я впливаю на моє довкілля» (Ч. 1, с. 45-46). |
|
27 |
08.11 |
Узагальнення і систематизація знань- учнів. Діагностична робота. |
|
28 |
11.11 |
Ми всі різні: звичаї і традиції (с. 47-49). |
|
29 |
14.11 |
Рослини. — живі організми. Будова рослин Дерева, кущі, трав’янисті рослини (Ч. 1, с. 50-53). |
|
30 |
15.11 |
Різноманітність рослин у природі (Ч. 1, с. 54-56). |
|
31 |
18.11 |
Розмноження квіткових рослин (Ч. 1, с. 57). |
|
32 |
21.11 |
Середовище існування рослини (Ч. 1, с. 58). |
|
33 |
22.11 |
Сторінка дослідників. Як виростити нову рослину. Умови проростання насіння (Ч. І, с. 59-60). |
|
34 |
25.11 |
Сторінка дослідників. Умови росту і розвитку рослин (Ч. 1, с. 60). |
|
35 |
28.11 |
Сторінка дослідників. Як виростити нову рослину без насіння (Ч. 1, с. 61-62). |
|
36 |
29.11 |
Узагальнення і систематизація знань учнів. Діагностична робота. |
|
37 |
01.12 |
Тварини (Ч. 1, с. 63-64). |
|
38 |
05.12 |
Як тварини пристосувалися добувати корм (Ч. 1, с. 64-65). |
|
39 |
06.12 |
Різноманітність тварин у природі. Комахи (Ч. 1, с. 66). |
|
40 |
09.12 |
Різноманітність тварин у природі. Риби (Ч. 1, с. 67). |
|
41 |
12.12 |
Різноманітність тварин у природі. Земноводні (Ч. 1, с. 68). |
|
42 |
13.12 |
Різноманітність тварин у природі. Плазуни (Ч. 1, с. 69). |
|
43 |
16.12 |
Різноманітність тварин у природі. Птахи (Ч. 1, с. 70). |
|
44 |
19.12 |
Різноманітність тварин у природі. Звірі (Ч. 1, с. 71-72). |
|
45 |
20.12 |
Сторінка дослідників. Спостерігаю, доглядаю за тваринами. Кого поселимо в акваріум? (Ч. 1, с. 73-74). |
|
46 |
23.12 |
Узагальнення і систематизація знань учнів. |
|
Наскрізні змістовні лінії |
|||
Людина |
людина – частина природи і суспільства, пізнання себе, своїх можливостей; здорова і безпечна поведінка; безпечна поведінка в умовах надзвичайних ситуацій |
||
Людина серед людей |
соціальні ролі (школяр, член сім’ї і громади), стандарти поведінки в сім'ї, в школі, в громадських місцях; моральні норми; навички співжиття і співпраці, соціальні зв’язки між людьми у процесі виконання соціальних ролей; волонтерська діяльність як спосіб вияву безкорисливої допомоги іншим |
||
Людина в суспільстві |
(громадянські права та обов’язки як члена суспільства і громадянина України. Оцінювання загроз для себе і інших. Пізнання свого краю, історії, символів держави. Внесок українців у світові досягнення |
||
Людина і світ |
Земля – спільний дім для всіх людей; толерантне ставлення до різноманітності світу людей, культур, звичаїв; залежність стану довкілля від поведінки всіх людей; участь у доброчинній діяльності на користь інших; взаємодопомога і підтримка народів у кризових ситуаціях |
||
Природа |
різноманітність природи; методи дослідження природи; нежива і жива природа; зв’язки у природі; природа Землі; природа України |
||
Людина і природа |
взаємозв'язки людини і природи; використання людиною природничих знань, матеріалів, виробів і технологій; відповідальна діяльність людини у природі; правила поведінки в природі; участь дітей в природоохоронній діяльності |