КР Леся Українка, С Чернілевський, І. Жиленко
Тестові завдання
1.У поезії «Теплота родинного інтиму» С.Чернілевський згадує про: (0,5б)
А. Своє дитинство.
Б. Шкільні роки.
В. Перше кохання.
Г. Канікули у бабусі.
2.Який художній засіб використано С.Чернілевським у рядку «Перекотилось літо за село» в поезії «Забула внучка в баби черевички»? (0,5б)
А. Порівняння.
Б. Епітет.
В. Метафору.
Г. Гіперболу
3.Після від’їзду внучки бабуся, стоячи, хустинкою витирала сльози через: (С.Чернілевський «Забула внучка в баби черевички») (0,5б)
А. Клопіт, який їй завдано дитиною.
Б. Власне горе, самотність.
В. Сум з приводу розлучення.
Г. Через хворобу онучки.
4.Що опустила осінь перед вікном бабусі (С.Черкасенко «Забула внучка в баби черевички…»)?(0,5б)
А. Гілля з рожевими яблуками.
Б. Горіховий листок.
В. Кетяг горобини.
Г. Лебедине пір’я.
5.Чим мати прив’язала хату до небес? (С.Чернілевський «Теплота родинного інтиму»)
А. Світанковим вогнем.
Б. Ковдрою.
В. Мотузочком диму.
Г. Вишитим рушником.
6.Що трапилося із Жар-птицею взимку?
А. Вона померла
Б. Простудилась.
В. Загубилась.
Г. Її викрали.
7.Підкова, яку загубив Дід Мороз, була (за твором «Підкова»)
А. Золота.
Б. Срібна.
В. Смарагдова.
Г. Бурштинова.
7.Де спить гном (за поезією «Гном у буфеті»)?
А. У старій музикальній скриньці.
Б. У буфеті.
В. На дитячому ліжку.
Г. На книжковій полиці.
8.Слухняним дітям гном:
А. Розповідав казки.
Б. Давав шоколадки.
В. Дарував чарівні речі.
Г. Виконував бажання.
9.Дівчина хотіла, щоб підкова їй (І. Жиленко «Підкова»):
А. Виконувала її бажання.
Б. Принесла щастя.
В. Вилікувала.
Г. Допомогла гарно вчитися
10.Чи належить гном (І.Жиленко «Гном у буфеті») до доброї нечистої сили? Відповідь обґрунтуйте.
11.Що свідчить про велику любов бабусі до внучки. Як про це сказано у творі С.Чернілевського «Забула внучка в баби черевички…»? (1 б)
12.Напишіть, що означає вираз СПІЙМАТИ ЖАР-ПТИЦЮ. (1 б)
13.Справжнє ім’я та прізвище Лесі Українки:
А Леся Косач
Б Лариса Косач
В Олена Пчілка
Г Олександра Драгоманова
14.У дитячі роки лірична героїня вірша «Мрії» «бажала надзвичайного, дивного», тому й захоплювалася:
А фантастичними казками Б віком лицарства
В народними легендами, переказами Г романтичними віршами
15.Персонажа твору «Мрії» приваблював переможений лицар, який говорив:
А «Убий, не хочу більше жити!» Б «Убий, бо все одно тяжко поранений»
В «Убий, не здамся!» Г «Не вбивай, жити хочу!»
16. У вірші «Як дитиною, бувало...» лірична героїня нікому не зізнавалася про свій біль, тому що:
А була гордоюБ не хотіла засмучувати рідних
В не любила приймати ліки
Г боялася, що не відпустять погуляти
17.Уславлення у вірші «Як дитиною, бувало...» сили волі, терпіння, наполегливості дівчини в боротьбі зі своєю хворобою — це:
А тема
Б ідея
В сюжет
Г мотив
18. Ліричній героїні вірша «Тиша морська» здається, що перебуває вона:
А у країні сонячного тепла й комфортуБ у казці про ясне сонце і синє море
В уві сні, у якому подорожує морем Г у країні світла та злотистої блакиті
19.У рядках вірша «Тиша морська»: Попливла б я ...Тим шляхом, що проложило Ясне сонце через воду — використано художні засоби:
А дві метафори
Б метафора й порівняння
В метафора та епітет
Г епітет і порівняння
20. Героїні вірша «Тиша морська» притаманні такі риси характеру:
А волелюбність Б безпорадність
В чуйність, душевність Г уміння протистояти труднощам і долати їх
21.Установіть відповідність між назвою вірша Лесі Українки й художніми засобами.
1 «Мрії»
2 «Як дитиною, бувало...»
3 «Тиша морська»
А горді переможці
Б злий жарт
В стежечка злотиста
22.Лесю Українку я вважаю яскравою особистістю, тому що