Презентація до уроку за байкою Л. Глібова "Муха і бджола" допоможе вчителю і учням проаналізувати байку, визначити її алегоричний зміст, тему, ідею, основну думку, актуальність та особистісну значущість піднятої байкарем проблеми.
2 Весною Муха-ледащиця. Майнула у садок. На ряст, на квіти подивиться,Почуть Зозулин голосок. От примостилась на красоліТа й думає про те,Що як то гарно жить на волі,Коли усе цвіте. Сидить, спесиво поглядає,Що робиться в садку;Вітрець тихесенько гойдає,Мов панночку яку... Побачила Бджола близенько:— Добридень! — каже їй. —Муха і бджола. Розвиваємо навички виразного читаня
Номер слайду 3
Оддиш хоч трохи, моя ненько,Сідай отут мерщій.— Та ніколи мені сидіти, —Одвітує Бджола, —Вже час до пасіки летіти: Далеко від села.— Яка погана, — Муха каже, —На світі доленька твоя: Раненько встане, пізно ляже... Мені б отак — змарніла б я,За тиждень би головоньку схилила.3 Моє життя, голубко мила, —Талан як слід: Чи де бенкет, чи де обід. Або весіллячко, родини, —Такої гарної години. Ніколи не втеряю я:І їм, і ласую доволі, —Не те що клопоти у поліІ праця бідная твоя! –
Номер слайду 4
Нехай ся байка мухам буде,Щоб не сказали часом люде,Що надокучив їм. На річ таку Бджола сказала:— Нехай воно і так;Та тільки он що я чувала,Що Муху зневажає всяк,Що де ти не поткнешся. Або до страви доторкнешся, —Тебе ганяють скрізь: Непрохана не лізь.— Стару новинку, — каже Муха, — Десь довелось тобі почуть!.. Запевне, дурень дурня слуха... Велике діло — проженуть!Не можна в двері — я в кватирку. Або пролізу в іншу дірку –І зась усім!4
Номер слайду 5
Збагачуємо словник. Спесиво – зарозуміло, гордовито. Одвітує – відповідає. Оддиш – відпочинь. Красоля – рослина із запашними квітами, переважно жовтогарячого кольору. Ряст – весняна рослина5
Номер слайду 6
Поміркуймо6{21 E4 AEA4-8 DFA-4 A89-87 EB-49 C32662 AFE0}Муха. Бджола. Якими людськими рисами наділена Муха, а якими Бджола?
Номер слайду 7
Поміркуймо. Які дві протилежні життєві позиції уособлюють персонажі байки?Які вади викриває байка – суспільні чи особисті? Кого або що засуджує автор цією байкою?7 Муха – це носій соціального зла, паразит, зухвалий нероба, який вбачає сенс свого існування в безперервному гультяйстві. Вона наділена такими рисами, як хвалькуватість, зухвалість, чванливість, безсовісність. Бджола наділена якостями, характерними для "маленької людини". Вона – скромна, працьовита, чесна. Їй навіть ніколи перепочити: з ранку до вечора вона у праці, в "клопотах у полі".
Номер слайду 8
Тема «Муха й Бджола»: Ідея «Муха й Бджола»: Основна думка «Муха й Бджола »: Мораль байки «Муха й Бджола»:8 Підсумуємозображення зустрічі Мухи й Бджоли, в якій кожна висловила свого життя та покритикувала іншу.уславлення працьовитості, творчого натхнення, вміння раціонально використовувати час (Бджола); засудження ледарства, безпечності; прагнення жити за рахунок інших, задовольняючи власні потреби (Муха).пошану і повагу має той у суспільстві, хто працює заради інших, приносить користь, марно не витрачає часу; ледарі — непрохані гості.засудження нероб та ледарів.