ТЕМА УРОКУ: ПІДСУМКОВИЙ УРОК ЗА ТЕМОЮ «КРАЇНИ ЄВРОПИ»
Мета: узагальнити та систематизувати знання за вивченими темами; визначити рівень оволодіння знаннями, уміннями та навичками; розвивати вміння працювати з картами атласу, вміння виконувати тестові завдання різних рівнів складності; розвивати вміння критично мислити, виділяти істотні ознаки, порівнювати, будувати логічні схеми, встановлювати взаємозв’язки, тлумачити факти та погляди, робити висновки; сприяти розвитку комунікативних властивостей мовлення; виховувати зацікавленість до сучасного світу, бажання розуміти соціально-економічні процеси, які в ньому відбуваються. виховувати уважність, організованість, відповідальність, зосередженість.
Обладнання: атласи, роздавальні матеріали із завданнями.
Тип уроку: урок узагальнення, контролю, оцінки й корекції знань учнів, інтелектуальна .
Європа у своїй єдності
та одночасно різноманітті
має неймовірне внутрішнє багатство
і вражаючий творчий потенціал.
Жак ЛеГофф
Структура уроку:
І.Організаційний момент уроку.
Учитель перевіряє готовність учнів до уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.
Приваблива мета уроку: Ми, українці, живемо в самому серці Європи і відчуваємо себе її часточкою. Україна як держава обрала свій шлях у Європейську спільноту і бачить своє майбутнє в європейській інтеграції. Тому й ми повинні добре пізнати ту частину нашої планети, де ми з вами мешкаємо, більше дізнатися про країни Європи, їх досягнення і традиції, культуру й мистецтво. До Європи входить понад 40 країн, кожна з яких самобутня й неповторна. Ми намагаємося стати частиною Європи і поважаємо європейські цінності: верховенство права, демократія, рівні умови для всіх, турбота і справедливість, повага до себе та інших, збереження миру. Щоб закріпити й перевірити наші знання про країни Європи, ми й проводимо сьогодні узагальнюючий урок по країнам Європи у формі інтелектуальної гри «Найрозумніший».
Гості, які прийшли до нас на урок будуть суддями. Судді професійні та непідкупні, але дуже справедливі. Ми готові розпочинати.
На дошці написані слова, які характеризують країни Європи, Ваше завдання визначити негативні та позитивні риси, які характеризують Європу.
- Географічне розташування
- Демографія
- Клімат
- Транспортні шляхи
- Мінеральні ресурси
Я хочу, щоби наш урок пройшов позитивно, щоби ви отримали задоволення, а ваші посмішки в кінці уроку символізували про гарні оцінки і це буде для мене найвищою нагородою.
Отже, проблемне питання уроку:
Які фактори сприяли економічному зростанню Європи, перетворенню регіону в один із найрозвиненіших центрів світу?
Наприкінці уроку ви повинні будете відпости на нього, отже будьте максимально уважними та організованими.
Ви зайняли свої місця і це вже визначило за яку команду ви граєте!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Приступаємо до завдань
ІІІ. Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок учнів.
Під час виконання завдань ви можете користуватися атласами.
- Одна з розвинутих країн Західної Європи, за європейськими мірками багата природними ресурсами, її роль помітна у виробництві і експорті автомобілів, авіаційно-ракетної техніки, парфумерно - косметичної продукції, вина та сиру. (Франція)
- Країна, яка дала світу відомих мореплавців, мандрівників, письменників та художників; тут визрівають фіники, виноград, маслини, апельсини, пшениця і табак, миндаль і лісовий горіх. Не маючи паливних ресурсів, відмовилась від будівництва АЕС, але створила потужну промисловість. (Італія)
(Фінляндія – республіка)
Від середини ХХ століття Європа перетворилась на своєрідну «лабораторію інтеграції», продемонструвавши небачені приклади економічного та політичного згуртування. Я маю на увазі Європейський Союз, який під такою назвою існує з 1993 року. Що ми знаємо сьогодні про це об’єднання і які вимоги повинна виконати Україна, щоб стати членом ЄС? На ці питання ми спробуємо відповісти за допомогою гри (1 бал за вірну відповідь):
1. Яким є прапор ЄС? (На синьому фоні 12 золотих зірочок розташовані колом);
2. Декларація якого міністра стала основою створення ЄС? ( Роберта Шумана);
3. У якому місті засідають Рада Європи, Європарламент, Європейський суд з прав людини? (Страсбург);
4. Що дало для країн ЄС підписання Шенгенської угоди? (скасовано прикордонний контроль і громадяни можуть вільно перетинати кордони);
-Які європейські країни не входять до Ради Європи? (Білорусь і Ватикан);
-Які питання вирішують країни ЄС? (Узгоджують основні напрямки економічної, екологічної та соціальної політики, підтримують відсталі регіони, надають фінансову допомогу країнам, реагують на поточні геополітичні виклики);
-Який президент України підписав Угоду про безвізовий режим з країнами ЄС? (Петро Порошенко);
-Скільки депутатів у Європарламенті? (736);
-Яка країна має найбільшу квоту представництва у Європарламенті?(Німеччина);
-Які вимоги повинна виконати Україна, щоб стати членом ЄС?(Підняти рівень економіки, підвищити рівень розвитку демократії, провести реформи, ліквідувати корупцію, прийняти закон про права нацменшин.).
У вас на столі лежить кіар код, будь-ласка відскануйте його та виконайте онлайн тестування. Ви повинні будете відповісти на 12 запитань. Деякі з завдань мають 3 вірні відповіді, 9 та 10 завдання потребує математичних розрахунків. Усі готові то ж можете починати виконувати завдання. Звичайно після того як усі виконають завдання ми разом проаналізуємо їх.
ІV.Підведення підсумків уроку.
1.Прийом «Мозковий штурм». Повернення до проблемного питання:
Які фактори сприяли економічному зростанню Європи, перетворенню регіону в один із найрозвиненіших центрів світу?
Учні висловлюють свої думки і записують їх на дошці. Шляхом обговорення обираються найвірніші відповіді:
-колоніальне минуле держав дозволило їм накопити матеріальні кошти для розвитку економіки;
-тривалий історичний розвиток території;
-капіталістичні відносини виникли в Європі;
-багатство корисних копалин на початку розвитку;
-сприятливі природно - кліматичні умови;
-економічна інтеграція країн (ЄС);
-великі доходи від туризму;
-високий рівень урбанізації, наявність світових фінансових центрів;
-накопичений інтелектуальний потенціал та сучасні технології;
-розвиток і розширення транснаціональних корпорацій.
2.Прийом кубування.
Учні по черзі кидають куб, яка грань відкривається, на те питання і відповідає учень. Потім кидає куб наступний учень.
V.Домашнє завдання.
Повторити §3 - §18,
Підготуйте доповіді на тему цікаві факти про країни Європи.