Робота з класним колективом серед функціональних обов’язків класного керівника займає особливе місце, тому що від рівня згуртованості класного колективу, від емоційного настрою класу залежить не тільки індивідуальні успіхи кожного, але й задоволеність життям у школі всіх учнів.
Креативні ідеї для класного керівника
Іноді ми думаємо, що сучасна дитина знає та уміє все , тому що вона з легкістю працює за комп’ютером, розв’язує завдання підвищеної складності нестандартними методами, філософствує тощо. Із року в рік ускладнюються навчальні програми, збільшується кількість навчальних предметів у розкладі та товщина підручників… Але школа не завжди може розв’язати одну задачу – створити умови для розвитку Особистості дитини, тому що ні один із предметів навчальної програми не надає можливості учневі «пізнати себе» - пізнати власні можливості, психологічні особливості , визначитися в інтересах і планах на майбутнє, знайти власне місце у суспільстві. Ні один із підручників не дає навичок спілкування у соціумі. Це можливе лише в повноцінному житті класного колективу в школі.
Робота з класним колективом серед функціональних обов’язків класного керівника займає особливе місце, тому що від рівня згуртованості класного колективу, від емоційного настрою класу залежить не тільки індивідуальні успіхи кожного, але й задоволеність життям у школі всіх учнів. Коли учнівський колектив дружний, згуртований, то всі завдання розв’язуються швидше, тому і з таким колективом вчителю працювати цікаво і легко.
Саме в колективі однолітків у дітей формується вміння співіснувати у суспільстві, розвиваються навички статтєворольової і статутної поведінки, різноманітні комунікативні навички. Саме ці навички разом зі спеціальними знаннями та вміннями з навчальних предметів є запорукою успіху сучасних випускників у мінливих соціально-економічних умовах України і світу.
Існує багато засобів і методів роботи в класі. Але сучасне суспільство ставить перед класними керівниками нові завдання, в яких крім традиційних спільних справ у класі, організації цікавого дозвілля для класного керівника принципово важливим стає оволодіння такими формами і методами роботи, які створюють умови для розвитку інформаційно – пізнавальних, комунікативних , світоглядних компетентностей та засобів поведінки. Запорука успіху любого випускника сучасної школи є високий рівень розвитку потреби і здатності особистості до самопізнання, самоактуалізації, самореалізації, саморозвитку і самовдосконаленню. Тому саме класний керівник в сучасній школі може та повинен навчити дітей навичкам ефективної комунікації, успішній діяльності, навичкам досягнення мети і самоорганізації.
Пропоную деякі ідеї для організації групової та колективної роботи в класі, які можна використовувати класним керівникам в роботі з учнями класу. Саме вони, їхнє практичне втілення і є творча справа і фантазія самих вчителів і дітей.
№ з/п |
Назва ідеї |
1 |
«Наповнимо світ квітами» |
2 |
«Слухаємо світ!» |
3 |
«Пишемо рецепт радості» |
4 |
«Хочу все знати» |
5 |
«Горішок знань твердий, але ми не звикли відступати» |
6 |
«Проведемо урок самі» |
7 |
«Класне життя по новому» |
8 |
«Наші досягнення» |
9 |
«Давайте розуміти друг друга з напівслова» |
10 |
«У нас є друзі на всій планеті» |
11 |
«Історія однієї речі» |
12 |
«Назви улиць, де ми мешкаємо» |
13 |
«Ми посваримося і помиримося» |
14 |
«Не май 100 гривень, а май 100 друзів» |
15 |
«Прочитаємо всі книги» |
16 |
«Ти бажаєш стати волонтером?» |
17 |
«Оцінка по-іншому» |
18 |
«Проект – це просто, проект – це важливо, проект – це потрібно» |
19 |
«Якби їх зустріти…» |
20 |
«Присвятимо!» |
21 |
«Говоримо голосно мудрі думки» |
22 |
«Давайте заплануємо?» |
23 |
«Пограємо…» |
24 |
«Природа на нас чекає…» |
25 |
«Ми – команда!» |
26 |
«Згадаємо все, що було» |
27 |
«Допоможемо друг другу» |
28 |
«Я маю власну думку» |
29 |
«Починаємо діалог» |
30 |
«Я – юний дослідник…» |
31 |
«Прийшов час мандрувати» |
32 |
«Допомагаємо краще навчатися» |
33 |
«Пишемо книгу про себе» |
34 |
«Назвемо друг друга по імені» |
35 |
«Корисні перерви» |
36 |
«Вчителі – наші друзі» |
37 |
«Давайте перезнайомимося знову» |
38 |
«Робимо спільну справу» |
39 |
«Будемо жити дружно» |
40 |
«Дні дружби» |