Опис досвіду роботи
Сучасний етап розвитку системи освіти в Україні характеризується освітніми інноваціями, спрямованими на збереження досягнень минулого і, водночас, на модернізацію системи освіти відповідно до вимог часу, новітніх надбань науки, культури і соціальної практики. Характерною особливістю цього періоду розвитку педагогічної освіти є пошук нових змісту, форм, методів і засобів навчання; розгортання широкої експериментальної роботи, спрямованої на впровадження освітніх інновацій на засадах сучасної освіти.
Нова українська школа забезпечує набуття учнями вміння обговорювати проблеми, доводити власну позицію, виробляти власну точку зору, розвивати критичне і креативне мислення та адаптуватися у мовному середовищі.
Найбільш ефективними шляхами реалізації навчання є застосування інтерактивних методів навчання. Організація інтерактивного навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне розв'язування проблеми на основі аналізу обставин та відповідної ситуації, критично мислити, приймати продумані рішення, також передбачає різні форми взаємодії учнів між собою та учнів з учителем. Інтерактивні методи навчання передбачають фронтальну роботу учнів та роботу малими групами.
На своїх уроках я користуюся основними формами інтерактивної роботі у парах і мікрогрупах. Діти демонструють вміння мислити, спілкуватися; в них формується самостійне критичне мислення; розвивається вміння аналізувати, порівнювати, оцінювати. Учні не тільки помічають недоліки у чужій роботі, а й відшукують позитивні моменти, аналізують їх. Також вчаться критично оцінювати та аналізувати результати своєї роботи. Для цього застосовую такі методи навчання:
Під час уроків використовую такі методи і методики інтерактивного навчання:
Зваживши все вище зазначене, починала поступово використовувати технології, прийоми, щоб і я, і учні звикли до них. Спочатку проводила з учнями особливе організаційне заняття, де разом із ними обговорили правила роботи у класі, групі. Використовувала спочатку прості інтерактивні технології:
Так, на уроках , починаючи з І семестру 1-го класу учні працюють в парах, групах. Наприклад: слова подані в два стовпчики, перший стовпчик читає один учень, а партнер слідкує за правильністю читання (виступає в ролі учителя), потім обмінюються ролями. Важливими моментами групової роботи є опрацювання змісту і подання групами результатів колективної діяльності.
Найпоширенішою технологією ситуативного моделювання в початкових класах вважаю розігрування ситуацій за ролями («Рольова гра», «Програвання сценки», «Драматизація»). Розігрування конкретної життєвої ситуації за ролями допомагає учням виробити власне ставлення до неї, набути досвіду шляхом гри, сприяє розвитку уяви і навичок критичного мислення. Відмічу, що учням дуже подобається саме ця технологія навчання та інсценування епізодів прочитаного. У своїй роботі здійснюю особистісно-орієнтований підхід.
Мої труднощі:
Мої висновки
Кожен з методів навчання має певні переваги і недоліки. Універсальних рекомендацій щодо складу і застосування методів навчання не існує. Я, як педагог, самостійно приймаю рішення про використання того чи іншого методу на основі свого власного досвіду, враховуючи особливості своїх учнів з метою максимальної ефективності процесу навчання. Прагну у своїй роботі розвивати в учнів вміння та навички, всі уроки та завдання забезпечували виховну мету, привчаю працювати в команді, використовувати вправи, які знімають нервове напруження та навантаження. Навчальні заняття для мене та моїх учнів - постійний пошук, спільна праця, в основі якої довіра та спільне бажання досягнути бажаний результат.