"Мій опис досвіду". Опис досвіду роботи вчителя початківця.

Про матеріал
Нова українська школа забезпечує набуття учнями вміння обговорювати проблеми, доводити власну позицію, виробляти власну точку зору, розвивати критичне і креативне мислення та адаптуватися у мовному середовищі.
Перегляд файлу

Опис досвіду роботи

 Сучасний етап розвитку системи освіти в Україні характеризується освітніми інноваціями, спрямованими на збереження досягнень минулого і, водночас, на модернізацію системи освіти відповідно до вимог часу, новітніх надбань науки, культури і соціальної практики. Характерною особливістю цього періоду розвитку педагогічної освіти є пошук нових змісту, форм, методів і засобів навчання; розгортання широкої експериментальної роботи, спрямованої на впровадження освітніх інновацій на засадах сучасної освіти.

Нова українська школа забезпечує набуття учнями вміння обговорювати проблеми, доводити власну позицію, виробляти власну точку зору, розвивати критичне і креативне мислення та адаптуватися у мовному середовищі.

Найбільш ефективними шляхами реалізації  навчання є  застосування інтерактивних методів навчання.   Організація інтерактивного навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне розв'язування проблеми на основі аналізу обставин та відповідної ситуації, критично мислити, приймати продумані рішення, також передбачає різні форми взаємодії учнів між собою та учнів з учителем. Інтерактивні методи навчання передбачають фронтальну роботу учнів та роботу малими групами.  

 На своїх уроках я користуюся основними формами інтерактивної роботі у парах і мікрогрупах. Діти демонструють вміння мислити, спілкуватися; в них формується самостійне критичне мислення; розвивається вміння аналізувати, порівнювати, оцінювати. Учні не тільки помічають недоліки у чужій роботі, а й відшукують позитивні моменти, аналізують їх. Також вчаться критично оцінювати та аналізувати результати своєї роботи. Для цього застосовую такі методи навчання:

  •          метод прогнозування;
  •           постановка та рішення проблемного запитання;
  •         метод образного бачення;
  •         встановлення причинно-наслідкових зв’язків;
  •          метод порівняння;
  •         метод запитань;
  •         метод оцінювання дій інших;
  •          метод дослідження проблеми;
  •         метод інформації;
  •         творчі завдання

Під час уроків використовую такі методи і методики інтерактивного навчання:

  •         «Мозкова атака» ( є прекрасним методом для використання досвіду учнів з метою розв’язання проблем та розробки ідеї ).
  •         «Кубування» ( є методом навчання, який полегшує розгляд різних  сторін теми: описання, порівняння, встановлення асоціації, аналіз, аргументація).
  •             «Асоціативний кущ» ( універсальний метод, може бути використаний на всіх етапах уроку під час вивчення будь-якого предмету. Спонукає думати вільно та відкрито стосовно певної теми ).
  •         «Передбачення» ( метод стимулює розвиток критичного мислення; дозволяє синтезувати думку, аналізувати інформацію, давати оцінку та зіставляти свої уявлення з розвитком подій ).
  •         «Взаємного навчання» ( надає можливість учням брати участь у навчанні та передачі знань своїм однокласникам. Учні виступають у ролі вчителя і керують процесом навчання. Методика дає можливість ставити питання і вислуховувати відповіді на них ).
  •         «Доповідач – респондент» ( робота в парах: один учень переказує зміст прочитаного, інший показує за допомогою рухів, жестів, міміки. Учні взаємодоповнюють один одного; сприяє розвитку уваги, пам’яті ).
  •         «Дискусія» ( метод дає нагоду виявити різні позиції з певної проблеми або з суперечливого питання; сприяє розвитку мовленнєвої компетенції. Учні вчаться висловлювати та аргументувати власну думку. Фрази, що найчастіше вживаються: «Я думаю», «Я вважаю», «На мою думку», «Я згоден, але…», «Я не згоден, тому що…» ).

           Зваживши все вище зазначене, починала поступово використовувати технології, прийоми, щоб і я, і учні звикли до них. Спочатку проводила з учнями особливе організаційне заняття, де разом із ними обговорили правила роботи у класі, групі. Використовувала спочатку прості інтерактивні технології:

  •         роботу в парах;
  •          роботу в малих групах;
  •          «мозкова атака» тощо.   

Так, на уроках , починаючи з І семестру 1-го класу учні працюють в парах, групах. Наприклад:  слова подані в два стовпчики, перший стовпчик читає один учень, а партнер слідкує за правильністю читання (виступає в ролі учителя), потім обмінюються ролями. Важливими моментами групової роботи є опрацювання змісту і подання групами результатів колективної діяльності.

Найпоширенішою технологією ситуативного моделювання в початкових класах вважаю розігрування ситуацій за ролями («Рольова гра», «Програвання сценки», «Драматизація»). Розігрування конкретної життєвої ситуації за ролями допомагає учням виробити власне ставлення до неї, набути досвіду шляхом гри, сприяє розвитку уяви і навичок критичного мислення. Відмічу, що учням дуже подобається саме ця технологія навчання та інсценування епізодів прочитаного. У своїй роботі  здійснюю особистісно-орієнтований підхід.

 

Мої труднощі:

  •         діагностика  початкових знань та вмінь із предмету;
  •          навчання навичкам самоконтролю та взаємоконтролю;
  •          визначення рівня  досвідченості школярів;
  •         організація  групової та парної работи. 

Мої висновки

      Кожен з методів навчання має певні переваги і недоліки. Універсальних рекомендацій щодо складу і застосування методів навчання не існує.  Я, як педагог, самостійно приймаю рішення про використання того чи іншого методу на основі свого власного досвіду, враховуючи особливості своїх учнів з метою максимальної ефективності процесу навчання. Прагну у своїй роботі розвивати в учнів вміння та навички, всі уроки та завдання забезпечували виховну мету, привчаю працювати в команді, використовувати вправи, які знімають нервове напруження та навантаження. Навчальні заняття для мене та моїх учнів - постійний пошук, спільна праця, в основі якої довіра та спільне бажання досягнути бажаний результат.

     

 

docx
Додано
20 січня 2019
Переглядів
1196
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку