Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з географії.
10 клас
Тема 2. Країни Європи (12 год)
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Орієнтовні вимоги навчальних досягнень учнів |
I.Початковий |
1 |
Учень (учениця) називає окремі країна Європи та з допомогою вчителя знаходить їх на тематичних картах. |
2 |
Учень (учениця) відтворює окремі факти з теми «Країни Європи» на елементарному рівні, має нечіткі уявлення про сектори економіки. |
|
3 |
Учень (учениця) відтворює частину начального матеріалу з теми «Країни Європи», з допомогою вчителя знаходить їх на карті, може самостійно розрізнити окремі характеристики їх господарства. |
|
II.Середній
|
4 |
Учень (учениця) за допомогою вчителя відтворює основний навчальний матеріал з теми «Країни Європи». Частково називає домінуючі складники первинного, вторинного та третинного секторів економіки високорозвиненої країни та країн, що розвивається; виконує за зразком позначення на контурній карті країн Європи; під час відповіді користується географічною картою. |
5 |
Учень (учениця) відтворює основний навчальний матеріал теми «Країни Європи», здатн-ий (-а) розрізняти поняття «рівень урбанізованості країни» та «темпи урбанізації»; припускається помилок. Знаходить на карті окремі країни Європи. |
|
6 |
Учень (учениця) самостійно використовує тематичні карти для обґрунтування особливостей системи розселення та розміщення виробництва товарів і послуг у межах країни; рейтинги показників соціально-економічного розвитку країн для обґрунтування їхнього місця у світі та регіоні; відтворює навчальний матеріал з незначним порушенням послідовності економічних характеристик. На середньому рівні володіє географічною номенклатурою та картою |
|
III.Достатній |
7 |
Учень (учениця) наводить приклади промислових виробництв та послуг, що визначають міжнародну спеціалізацію окремих європейських країн. Достатньо володіє картографічним матеріалом |
8 |
Учень (учениця) показує на карті найбільші міста країн, світові міста, промислові райони, найбільші морські порти, аеропорти, фінансові та туристичні центри країн; пояснює особливості спеціалізації сільського господарства та розміщення основних регіонів промисловості; складає комплексну економіко-географічну характеристику Німеччини, Франції, Великої Британії, Італії, Польщі, Білорусі, Росії; картосхему просторової організації економіки країни
|
|
9 |
Учень (учениця) знаходить та систематизує необхідну інформацію для характеристики країни; ілюструє добірками статистичної інформації, графіками, діаграмами інформаційно-технологічних процесів економік європейських країн; використовує тематичні карти для обґрунтування вивченого матеріалу; володіє навчальним матеріалом з теми «Країни Європи», вміло використовує картографічний матеріал в ході роботи. |
|
IV.Високий |
10 |
Учень (учениця) обґрунтовує особливості структури експорту й імпорту товарів та послуг країн Європи; робить висновки про причини нерівномірності економічного розвитку окремих районів у межах країни; оцінює вплив ТНК на економіку країн регіону; прогнозує перспективи розширення економічних зв’язків України з країнами Європи в рамках Угоди про асоціацію між Україною та Європейським Союзом. Усвідомлює сучасну географічну картину світу; дає розгорнуту відповідь, вільно оперує і дає визначення географічним поняттям та може їх класифікувати; використовує різні картографічні джерела |
11 |
Учень (учениця) має глибокі знання з теми «Країни Європи», застосовує наукову термінологію, аргументує свої твердження і висновки, вміє працювати з додатковими джерелами географічної інформації; на високому рівні аналізує та використовує картографічний матеріал. |
|
12 |
Учень (учениця) володіє грунтовними географічними знаннями у межах вимог навчальної програми з теми «Країни Європи», висловлює та аргументує власне ставлення до різних поглядів на об’єкт вивчення; самостійно аналізує природні та суспільні явища, робить відповідні висновки і узагальнення; здатний розв’язувати проблемні завдання; вільно володіє картографічною інформацією та творчо її використовує |