Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів з географії.
10 клас
Тема 1. Загальна характеристика країн Європи (8 год)
Рівні навчальних досягнень |
Бали |
Орієнтовні вимоги навчальних досягнень учнів |
I.Початковий |
1 |
Учень (учениця) називає окремі регіони Європи та з допомогою вчителя знаходить їх на тематичних картах |
2 |
Учень (учениця) відтворює окремі факти з теми «Загальна характеристика країн Європи» на елементарному рівні, має нечіткі уявлення про сектори економіки. |
|
3 |
Учень (учениця) відтворює частину начального матеріалу з теми «Загальна характеристика країн Європи», з допомогою вчителя знаходить на карті регіони і країни, може самостійно розрізнити окремі характеристики господарства. |
|
II.Середній
|
4 |
Учень (учениця) за допомогою вчителя відтворює основний навчальний матеріал з теми «Загальна характеристика країн Європи». Наводить окремі приклади різних типів та підтипів країн Європи за рівнем економічного розвитку; кількісних та якісних змін на політичній карті регіону; виконує за зразком позначення на контурній карті країн Європи; під час відповіді користується географічною картою |
5 |
Учень (учениця) відтворює основний навчальний матеріал теми «Загальна характеристика країн Європи», розрізняє поняття «джентрифікація», «реіндустріалізація»; здат-ний(на) розрізняти форми державного правління і територіального устрою країн Європи; припускається помилок. Знаходить на карті окремі регіони і країни Європи |
|
6 |
Учень (учениця) самостійно наводить приклади різних типів та підтипів країн Європи за рівнем економічного розвитку; кількісних та якісних змін на політичній карті регіону; відтворює навчальний матеріал з незначним порушенням послідовності економічних характеристик. На середньому рівні володіє географічною номенклатурою та картою |
|
III.Достатній |
7 |
Учень (учениця) характеризує особливості демографічних та урбанізаційних процесів, розміщення населення в регіоні; здійснює необхідні обчислення для оцінювання забезпеченості окремих країн мінеральними ресурсами. Достатньо володіє картографічним матеріалом |
8 |
Учень (учениця) показує на карті:
пояснює поняття «джентрифікація», «реіндустріалізація»; порівнює чинники міжнародної спеціалізації економічно розвинених країн і країн з перехідною економікою; дає оцінку ресурсозабезпеченості окремих країн. |
|
9 |
Учень (учениця) обґрунтовує особливості спеціалізації сільського господарства та розміщення основних осередків переробної промисловості в Європі; пояснює причини вузької спеціалізації промислового виробництва економічно розвинених невеликих країн Європи; |
|
IV.Високий |
10 |
Учень (учениця) вирізняє особливості економіки країн Європи, зумовлені регіональною інтеграцією; прогнозує позитивні риси та ризики вступу України до ЄС; оцінює роль ЄС та НATO в регіоні; вплив ТНК на економіку регіону; зіставляє позитивні та негативні насліди глобалізації в економіці та культурі країн Європи. Дає розгорнуту відповідь, вільно оперує і дає визначення географічним поняттям та може їх класифікувати; використовує різні картографічні джерела |
11 |
Учень (учениця) має глибокі знання з теми «Загальна характеристика країн Європи», застосовує наукову термінологію, аргументує свої твердження і висновки, вміє працювати з додатковими джерелами географічної інформації; на високому рівні аналізує та використовує картографічний матеріал. Робить висновки про причини нерівномірності економічного розвитку країн і субрегіонів Європи; |
|
12 |
Учень (учениця) володіє грунтовними географічними знаннями у межах вимог навчальної програми з теми «Загальна характеристика країн Європи», висловлює та аргументує власне ставлення до різних поглядів на об’єкт вивчення; самостійно аналізує природні та суспільні явища, робить відповідні висновки і узагальнення; здатн-ий (а) розв’язувати проблемні завдання; вільно володіє картографічною інформацією та творчо її використовує |