ПІДСУМКОВЕ ОЦІНЮВАННЯ (МАТЕМАТИЧНА ГАЛУЗЬ)
У 5 класі (НУШ)
(КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ)
РОЗДІЛ 1 УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
Рівні результатів навчання
|
Бал
|
Характеристика навчальних досягнень учня / учениці
|
Початковий
|
1
|
-
розуміє суть арифметичних дій додавання, віднімання, множення й ділення
-
знає назви компонентів і результатів арифметичних дій;
-
володіє навичками письмового додавання й віднімання;
-
розуміє спосіб запису звичайного дробу;
-
розрізняє геометричні фігури за їх ознаками;
-
вміє користуватися креслярськими інструментами
|
2
|
3
|
Середній
|
4
|
-
володіє навичками усного додавання й віднімання, множення й ділення;
-
застосовує до обчислень правило знаходження невідомого компонента арифметичної дії;
-
володіє навичками письмового множення й ділення на одноцифрове та двоцифрове числа;
-
перевіряє правильність виконання арифметичних дій;
-
розпізнає звичайні дроби, які дорівнюють 1
-
визначає негативні емоції та застосовує способи їх опанування та реакції на них
|
5
|
6
|
Достатній
|
7
|
-
обчислює значення числових і буквених виразів при заданому числовому значенні букви;
-
обчислює значення числових виразів без дужок, що містять різні арифметичні дії, на основі порядку виконання дій у виразах;
-
застосовує порядок виконання дій у буквених виразах; застосовує закони додавання і множення чисел;
-
розуміє і пояснює суть чисельника і знаменника звичайного дробу;
-
читає і записує звичайні дроби
-
порівнює звичайні дроби з однаковими знаменниками
-
застосовує формулу для знаходження площі прямокутника
-
використовує властивість протилежних сторін прямокутника під час розв’язування практичних задач
|
8
|
9
|
Високий
|
10
|
-
застосовує алгоритм ділення з остачею, перевіряє правильність виконання ділення з остачею;
-
розуміє спосіб одержання звичайного дробу як частини цілого;
-
застосовує правила знаходження дробу від числа та числа за його дробом під час розв’язування практично зорієнтованих завдань;
-
знаходить довжину однієї сторони прямокутника за відомими площею та іншою стороною;
-
розв‘язує практично зорієнтовані задачі на знаходження площі об’єкта прямокутної форми;
-
чітко і лаконічно висловлює думку;
-
обирає способи та розробляти план дій, необхідних для розв’язання проблемної ситуації
|
11
|
12
|
РОЗДІЛ 2 НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ З НИМИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ
Рівні результатів навчання
|
Бал
|
Характеристика навчальних досягнень учня / учениці
|
Початковий
|
1
|
-
називає компоненти дій додавання, віднімання та результат їх дії.;
-
знає,що таке буквений вираз;
-
називає геометричні фігури: прямокутник, квадрат, трикутник
-
знає правила: додавання, віднімання;
-
вміє користується креслярськими інструментами;
-
називає та розрізняє за кутами та сторонами види трикутників
|
2
|
3
|
Середній
|
4
|
-
вміє знайти невідомий доданок, зменшуване і від’ємник;
-
знає як розв’язати буквений вираз;
-
наводить приклади: числових і буквених виразів, формул;
-
застосовує властивості арифметичних дій з натуральними числами
-
записує і пояснює формули: периметра вказаних у змісті геометричних фігур;
-
зображує: вказані у змісті геометричні фігури за допомогою лінійки, косинця, транспортира;
-
вимірює та обчислює: периметр трикутника і прямокутника;
-
застосовує прийоми раціональних обчислень; арифметичних дій з натуральними числами;
-
знає та вміє застосувати переставний та сполучний закон додавання
|
5
|
6
|
Достатній
|
7
|
-
знає трикутники за видами їхніх кутів та довжиною сторін; знає чому дорівнює сума кутів трикутника;
-
застосовує обчислення значень числових і буквених виразів, периметра прямокутника і квадрата;
-
вміє застосувати набуті знання на практиці (знаходити периметри земельних ділянок, підлоги класної кімнати….);
-
здійснює арифметичні дій із числами; основними величинами — довжини, маси, часу та арифметичними діями з іменованими числами;
|
8
|
9
|
Високий
|
10
|
-
аналізує дані, описує зв’язки між ними, подає дані в різних формах;
-
добирає дані, потрібні для розв’язання проблемної ситуації;
-
обирає способи та розробляє план дій, необхідних для розв’язання проблемної ситуації;
-
оцінює різні способи розв’язання проблемної ситуації;
-
визначає та описує зв’язки між математичними об’єктами та об’єктами реального світу;
-
пов’язує різні елементи математичних знань і вмінь, робить висновки, підкріплює свою думку аргументами ;
-
висловлюється змістовно, точно, лаконічно.
|
11
|
12
|
РОЗДІЛ 2.1 РІВНЯННЯ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ
Рівні результатів навчання
|
Бал
|
Характеристика навчальних досягнень учня / учениці
|
Початковий
|
1
|
-
знає, що таке рівняння, та корінь рівняння;
-
розуміє, що рівняння може не мати розв’язку;
-
знає як знайти невідомий доданок, зменшуване, від’ємник, множник, ділене, дільник.
|
2
|
3
|
Середній
|
4
|
-
визначає розв’язок (корінь) рівняння;
-
розв’язує рівняння, що містять невідоме в одній частині рівняння;
-
розв’язує рівняння з дужками;
-
читає задачі із розумінням;
-
виконує аналіз змісту задачі;
-
висловлює думку, щодо розв'язування задачі
|
5
|
6
|
Достатній
|
7
|
-
розв’язує рівняння, що містять невідоме в одній частині рівняння, у тому числі ті, у яких треба знаходити суму / різницю доданків з невідомим;
-
виконує перевірку кореня рівняння;
-
читає та розуміє тексти математичного змісту;
-
моделює описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису і / або схематичного рисунка;
-
записує розв’язання задачі та формулює відповідь;
-
самостійно виконує завдання в знайомих ситуаціях з достатнім поясненням;
-
виконує інтерактивні вправи за посиланням.
-
пропонує ідеї щодо ходу розв’язання проблемної ситуації
-
обирає математичну модель до стандартної ситуації
-
презентує свої висновки, конструктивно реагує на аргументи інших осіб, керуючи при цьому власними емоціями
|
8
|
9
|
Високий
|
10
|
-
аналізує умову задачі та обирає спосіб її розв’язування;
-
будує математичну модель, використовуючи вирази, рівняння;
-
визначає та описує математичні характеристики навколишніх об’єктів (кількість, розмір, форма);
-
складає план розв’язування задачі;
-
прогнозує очікуваний результат;
-
застосовує логічні способи мислення під час розв’язування пізнавальних і практичних задач;
-
пояснює, як розв’язувати задачу алгебраїчним та арифметичним способом.
|
11
|
12
|
РОЗДІЛ 3 ПОДІЛЬНІСТЬ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
Рівні результатів навчання
|
Бал
|
Характеристика навчальних досягнень учня / учениці
|
Початковий
|
1
|
-
розрізняє парні і непарні числа;
-
розрізняє прості і складені числа;
-
впізнає дільники і кратні натурального числа, числа, що діляться націло на 2, 3, 5, 9, 10;
-
наводить приклади парних і непарних чисел, простих і складених чисел, чисел, що діляться націло на 2,3,5,9,10;
-
виконує розкладання натурального числа на прості множники за допомогою вчителя
|
2
|
3
|
Середній
|
4
|
-
відтворює означення понять: дільник, кратне, просте число, складене число, спільний дільник, взаємно прості числа;
-
відтворює ознаки подільності на 2,3,5,9,10;
-
виконує розкладання натурального числа на прості множники за зразком;
-
дає визначення понять: дільник, кратне, просте число, складене число, спільний дільник, взаємно прості числа;
-
формулює ознаки подільності з помилками та неточностями;
-
виконує розкладання натурального числа на прості множники та знаходить НСД та НСК двох чисел за відомими алгоритмами;
-
дає визначення понять: дільник, кратне, просте число, складене число, спільний дільник, взаємно прості числа;
-
формулює ознаки подільності на 2,3,5,9,10 та наводить власні приклади;
-
самостійно виконує розкладання натурального числа на прості множники та знаходить НСД та НСК двох чисел з поясненням
|
5
|
6
|
Достатній
|
7
|
-
застосовує означення понять: дільник, кратне, просте число, складене число, спільний дільник, взаємно прості числа та ознаки подільності для розв’язування завдань у знайомих ситуаціях;
-
самостійно виправляє вказані йому помилки;
-
розв’язує завдання достатнього рівня з частковим поясненням та з допущенням незначних помилок;
-
вільно володіє поняттями: дільник, кратне, просте число, складене число, спільний дільник, взаємно прості числа та частково аргументує обгрунтування подільності числа на задане число;
-
самостійно виконує завдання достатнього рівня розглянуті в класі з частковим поясненням;
-
самостійно виконує розкладання натурального числа на прості множники та знаходить НСД та НСК кількох чисел з поясненням;
-
вільно володіє поняттями: дільник, кратне, просте число, складене число, спільний дільник, взаємно прості числа та повністю аргументує обгрунтування подільності числа на задане число;
-
самостійно виконує завдання достатнього рівня з повним поясненням;
-
виправляє допущені помилки;
-
самостійно виконує розкладання натурального числа на прості множники та знаходить НСД та НСК кількох чисел з поясненням в межах ста;
|
8
|
9
|
Високий
|
10
|
-
розв’язує завдання високого рівня з повним поясненням і обгрунтуванням, допускаючи незначні помилки;
-
самостійно розкладає натуральні числа на прості множники в межах тисячі;
-
знаходить спільні дільники кількох чисел;
-
під керівництвом учителя або з допомогою батьків знаходить інформацію в джерелах для дослідницької, проектної та пошукової діяльності з теми;
-
вільно і правильно висловлює свої міркування щодо подільності натурального числа на добуток заданих чисел, переконливо аргументує їх;
-
використовує набуті знання і вміння при розв’язуванні нових задач високого рівня з необхідними обгрунтуванням;
-
самостійно знаходить інформаціюв джерелах для дослідницької, проектної та пошукової діяльності з теми;
-
має системні, міцні знання в обсязі та у межах вимог вивченої теми;
-
використовує знання, виявляє варіативність мислення і раціональність у виборі способу розв’язання задач високого рівня;
-
вміє узагальнювати й систематизувати набуті знання;
-
користується джерелами інформації та приймає рішення самостійно
|
11
|
12
|
РОЗДІЛ 4 ДРОБОВІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ
4.1 ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ. ДІЇ ПЕРШОГО СТУПЕНЯ ЗІ ЗВИЧАЙНИМИ ДРОБАМИ З ОДНАКОВИМИ ЗНАМЕННИКАМИ
Рівні результатів навчання
|
Бал
|
Характеристика навчальних досягнень учня / учениці
|
Початковий
|
1
|
-
розуміє дріб як частку двох натуральних чисел;
-
розуміє суть чисельника і знаменника дробу; читає й записує дроби;
-
визначає правильні, неправильні дроби;
-
порівнює дроби з однаковими знаменниками;
-
розуміє суть додавання й віднімання дробів з однаковими знаменниками та мішаних чисел;
-
виконує додавання й віднімання дробів, мішаних чисел з однаковими знаменниками;
|
2
|
3
|
Середній
|
4
|
-
виділяє цілу частину з неправильного дробу;
-
перетворює мішане число в неправильний дріб;
-
розміщує звичайні дроби на координатному промені;
-
розрізняє правильні й неправильні числові рівності;
-
розрізняє нерівності, що містять звичайні дроби;
-
обчислює значення числових виразів, що містять дроби;
-
обчислює числові значення буквених виразів, що містять дроби;
-
застосовує закони додавання і множення чисел для перетворення виразів
|
5
|
6
|
Достатній
|
7
|
-
складає числові рівності, нерівності, подвійні числові нерівності, що містять звичайні дроби, за вимогою;
-
розміщує мішані числа на координатному промені;
-
знаходить дріб від числа та число за його дробом під час розв’язування практично зорієнтованих завдань;
-
складає числові рівності, нерівності, подвійні числові нерівності, що містять звичайні дроби, за вимогою
-
розрізняє строгі й нестрогі числові нерівності, що містять звичайні дроби;
-
розв’язує рівняння з невідомим в одній частині, що містять дроби;
-
перевіряє, чи є правильною числова рівність, нерівність, що містить звичайні дроби;
-
дотримується порядку виконання дій, перетворення виразів на підставі законів і правил арифметичних дій
-
розв’язує задачі, які передбачають знаходження довжини відрізка за довжинами його частин, периметра трикутника;
-
різницеве порівняння довжин відрізків, які подано звичайними дробами з однаковими знаменниками
|
8
|
9
|
Високий
|
10
|
-
розуміє, що таке таблиця даних, шкала приладу; будує таблицю даних, знятих зі шкали приладу;
-
зчитує та аналізує дані з таблиці, які подано звичайними дробами й мішаними числами.
-
розв’язує складені задачі, які передбачають знаходження суми й різниці дробів з однаковими знаменниками.
-
розв’язує задачі на знаходження дробу від числа; числа за його дробом;
-
формулює та відображає у зручній для сприйняття формі результати розв’язання проблемної ситуації, зокрема з використанням інформаційно- комунікаційних технологій;
-
пов’язує різні елементи математичних знань і вмінь, робить висновки, підкріплює свою думку аргументами; висловлюється змістовно, точно.мішаними числами.
-
розв’язує складені задачі, які передбачають знаходження суми й різниці дробів з однаковими знаменниками.
-
розв’язує задачі на знаходження дробу від числа; числа за його дробом;
-
формулює та відображає у зручній для сприйняття формі результати розв’язання проблемної ситуації, зокрема з використанням інформаційно- комунікаційних технологій;
-
пов’язує різні елементи математичних знань і вмінь, робить висновки, підкріплює свою думку аргументами; висловлюється змістовно, точно.
|
11
|
12
|
4.2 ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТА ДІЇ З НИМИ
Рівні результатів навчання
|
Бал
|
Характеристика навчальних досягнень учня / учениці
|
Початковий
|
1
|
-
розуміє спосіб одержання десяткового дробу;
-
знає назви розрядів дробової частини десяткового дробу;
-
називає розрядні одиниці дробової частини десяткового дробу; -
-
читає й записує десяткові дроби;
-
порівнює десяткові дроби;
|
2
|
3
|
Середній
|
4
|
-
володіє обчислювальними навичками додавання й віднімання десяткових дробів;
-
встановлює співвідношення між розрядними одиницями;
-
розуміє спосіб множення й ділення десяткових дробів на натуральне число;
-
розуміє спосіб множення й ділення десяткових дробів
-
розуміє спосіб додавання й віднімання десяткових дробів;
-
виконує додавання й віднімання іменованих чисел (однойменних величин)
-
розміщує десяткові дроби на координатному промені;
-
знає співвідношення між одиницями довжини, маси, площі, грошовими одиницями;
-
зчитує дані із зображення координатного променя. знає правила множення й ділення десяткових дробів на розрядні одиниці;
|
5
|
6
|
Достатній
|
7
|
-
володіє обчислювальними навичками множення й ділення десяткових дробів; обчислює значення числових виразів, що містять десяткові дроби;
-
округлює десяткові дроби до заданого розряду;
-
виконує множення й ділення на натуральне число; ділення іменованих чисел.
-
обчислює числові значення буквених виразів, що містять десяткові дроби;
-
перетворює буквені вирази на підставі законів додавання і множення чисел;
-
виконує множення й ділення десяткових дробів на розрядну одиницю;
-
перетворює більші одиниці вимірювання величини на менші й навпаки; порівнює іменовані числа (однойменні величини);
-
уміє спостерігати, порівнювати, узагальнювати й абстрагувати;
-
складає план розв’язування задачі й записує розв’язання задачі за діями з поясненням та виразом, дає відповідь на запитання задачі
|
8
|
9
|
Високий
|
10
|
-
застосовує правила знаходження дробу від числа та числа за його дробом під час розв’язування практично зорієнтованих завдань;
-
розв’язує рівняння з невідомим в одній частині; що містять десяткові дроби;
-
розв’язує задачі на знаходження дробу від числа, числа за його дробом;
-
розв’язує прості й складені задачі на всі дії з десятковими дробами.
-
розв’язує задачі, які передбачають знаходження довжини відрізка за довжинами його частин, периметра трикутника; різницеве порівняння довжин відрізків, які виражено десятковими дробами
-
досліджує проблемну ситуацію, перевіряє достовірність даних; аналізує дані.
-
обирає способи та розробляє план дій, необхідних для розв’язання проблемної ситуації
|
11
|
12
|
РОЗДІЛ 5 ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Рівні результатів навчання
|
Бал
|
Характеристика навчальних досягнень учня / учениці
|
Початковий
|
1
|
-
володіє навичками читання й запису натуральних чисел, звичайних дробів, мішаних чисел, десяткових дробів; володіє навичками порівняння натуральних чисел; звичайних дробів; мішаних чисел; десяткових дробів;
-
володіє обчислювальними навичками додавання, віднімання, множення і ділення натуральних чисел;
-
зображує планіметричні фігури, позначає їх буквами латинського алфавіту;
-
вміє користуватися креслярськими інструментами
|
2
|
3
|
Середній
|
4
|
-
позначає числа на координатному промені; визначає координату точки на координатному промені;
-
володіє обчислювальними навичками десяткових дробів;
-
володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками; мішаних чисел;
-
обчислює периметр трикутника, прямокутника і квадрата;
-
обчислює площу прямокутника і квадрата;
-
застосовує правила знаходження середнього арифметичного / середнього значення величини під час розв’язування практично зорієнтованих завдань;
|
5
|
6
|
Достатній
|
7
|
-
обчислює значення числових і буквених виразів;
-
застосовує закони додавання і множення чисел для перетворення виразів; розкриває дужки;
-
розв’язує рівняння з невідомим в одній його частині;
-
знаходить відстань між точками за їх координатами;
-
застосовує формули для обчислення значень величин
-
самостійно виконує завдання в знайомих ситуаціях з достатнім поясненням, виконує інтерактивні вправи за посиланням;
-
пропонує ідеї щодо ходу розв’язання проблемної ситуації
-
читає та розуміє тексти математичного змісту
-
дотримується порядку виконання дій, перетворення виразів на підставі законів і правил арифметичних дій
|
8
|
9
|
Високий
|
10
|
-
розв’язує задачі геометричного змісту.
-
вміє розв’язувати прості й складені задачі вивчених видів; володіє способами розв’язування типових завдань
-
пов’язує різні елементи математичних знань і вмінь, робить висновки, підкріплює свою думку аргументами
-
будує таблиці спостережуваних даних.
-
аналізує, зчитує дані з таблиці спостережень.
-
пов’язує різні елементи математичних знань і вмінь, робить висновки, підкріплює свою думку аргументами; висловлюється змістовно, точно, лаконічно;
-
формулює та відображає у зручній для сприйняття формі результати розв’язання проблемної ситуації, зокрема з використанням інформаційно- комунікаційних технологій;
|
11
|
12
|