ПІДСУМКОВЕ ОЦІНЮВАННЯ НУШ 5 клас (МАТЕМАТИЧНА ГАЛУЗЬ)

Про матеріал
КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З МАТЕМАТИКИ . ПІДСУМКОВЕ ОЦІНЮВАННЯ (МАТЕМАТИЧНА ГАЛУЗЬ). ФОРМУВАЛЬНЕ ОЦІНЮВАННЯ (МАТЕМАТИЧНА ГАЛУЗЬ)
Перегляд файлу

ПІДСУМКОВЕ ОЦІНЮВАННЯ (МАТЕМАТИЧНА ГАЛУЗЬ)

У 5 класі (НУШ)

(КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ)

РОЗДІЛ 1 УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ВИВЧЕНОГО В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

Рівні результатів навчання

 

Бал

 

Характеристика навчальних досягнень учня / учениці

Початковий

1

 

 

  • розуміє суть арифметичних дій додавання, віднімання, множення й ділення
  •  знає назви компонентів і результатів арифметичних дій;

 

  • володіє навичками письмового додавання й віднімання;
  • розуміє спосіб запису звичайного дробу;

 

  • розрізняє геометричні фігури за їх ознаками;
  • вміє користуватися креслярськими інструментами

2

 

 

 

3

Середній

4

 

 

 

  • володіє навичками усного додавання й віднімання, множення й ділення;
  • застосовує до обчислень правило знаходження невідомого компонента арифметичної дії;

 

  • володіє навичками письмового множення й ділення на одноцифрове та двоцифрове числа;
  • перевіряє правильність виконання арифметичних дій;

 

  • розпізнає звичайні дроби, які дорівнюють 1
  • визначає негативні емоції та застосовує способи їх опанування та реакції на них

5

 

 

 

 

6

 

 

Достатній

7

 

 

 

  • обчислює значення числових і буквених виразів при заданому числовому значенні букви;
  • обчислює значення числових виразів без дужок, що містять різні арифметичні дії, на основі порядку виконання дій у виразах;

 

  • застосовує порядок виконання дій у буквених виразах; застосовує закони додавання і множення чисел;
  • розуміє і пояснює суть чисельника і знаменника звичайного дробу;

 

  • читає і записує звичайні дроби
  • порівнює звичайні дроби з однаковими знаменниками
  • застосовує формулу для знаходження площі прямокутника
  • використовує властивість протилежних сторін прямокутника під час розв’язування практичних задач

8

 

 

 

 

9

 

Високий

10

 

 

 

  •  застосовує алгоритм ділення з остачею, перевіряє правильність виконання ділення з остачею;
  • розуміє спосіб одержання звичайного дробу як частини цілого;

 

  • застосовує правила знаходження дробу від числа та числа за його дробом під час розв’язування практично зорієнтованих завдань;
  • знаходить довжину однієї сторони прямокутника за відомими площею та іншою стороною;

 

  • розв‘язує практично зорієнтовані задачі на знаходження площі об’єкта прямокутної форми;
  • чітко і лаконічно висловлює думку;
  • обирає способи та розробляти план дій, необхідних для розв’язання проблемної ситуації

 

11

 

 

 

 

12

 

РОЗДІЛ 2 НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ З НИМИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ

Рівні результатів навчання

 

Бал

 

Характеристика навчальних досягнень учня / учениці

Початковий

1

 

 

  • називає компоненти дій додавання, віднімання та результат їх дії.;
  • знає,що таке буквений вираз;

 

  • називає геометричні фігури: прямокутник, квадрат, трикутник
  • знає правила: додавання, віднімання;

 

  • вміє користується креслярськими інструментами;
  • називає та розрізняє за кутами та сторонами види трикутників

 

2

 

 

3

Середній

4

 

 

 

  • вміє знайти невідомий доданок, зменшуване і від’ємник;
  • знає як розв’язати буквений вираз;
  • наводить приклади: числових і буквених виразів, формул;

 

  • застосовує властивості арифметичних дій з натуральними числами
  • записує і пояснює формули: периметра вказаних у змісті геометричних фігур;
  • зображує: вказані у змісті геометричні фігури за допомогою лінійки, косинця, транспортира;

 

  • вимірює та обчислює: периметр трикутника і прямокутника;
  • застосовує прийоми раціональних обчислень; арифметичних дій з натуральними числами;
  • знає та вміє застосувати переставний та сполучний закон додавання

5

 

 

 

 

6

Достатній

7

 

 

 

  • знає трикутники за  видами їхніх кутів та довжиною сторін; знає чому дорівнює сума кутів трикутника;
  • застосовує обчислення значень числових і буквених виразів, периметра прямокутника і квадрата;

 

  • вміє застосувати набуті знання на практиці (знаходити периметри земельних ділянок, підлоги класної кімнати….);

 

  • здійснює арифметичні дій із числами; основними величинами — довжини, маси, часу та арифметичними діями з іменованими числами;

 

8

 

 

9

Високий

10

 

 

 

 

  • аналізує дані, описує зв’язки між ними, подає дані в різних формах;
  •  добирає дані, потрібні для розв’язання проблемної ситуації;
  • обирає способи та розробляє план дій, необхідних для розв’язання проблемної ситуації;

 

  • оцінює різні способи розв’язання проблемної ситуації;
  • визначає та описує зв’язки між математичними об’єктами та об’єктами реального світу;

 

  • пов’язує різні елементи математичних знань і вмінь, робить висновки, підкріплює свою думку аргументами ;
  • висловлюється змістовно, точно, лаконічно.

 

11

 

 

 

12

 

РОЗДІЛ 2.1  РІВНЯННЯ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

 

Рівні результатів навчання

 

Бал

 

Характеристика навчальних досягнень учня / учениці

  Початковий

1

 

 

  • знає, що таке рівняння, та корінь рівняння;

 

 

  • розуміє, що рівняння може не мати розв’язку;

 

  • знає як знайти невідомий доданок, зменшуване, від’ємник, множник, ділене, дільник. 

 

2

 

3

Середній

4

 

 

  • визначає розв’язок (корінь) рівняння;

 

 

  • розв’язує рівняння, що містять невідоме в одній частині рівняння;
  • розв’язує рівняння з дужками;

 

  • читає задачі із розумінням;
  • виконує аналіз змісту задачі;
  • висловлює думку, щодо розв'язування  задачі

 

5

 

 

6

 

 

Достатній

7

 

 

 

  • розв’язує рівняння, що містять невідоме в одній частині рівняння, у тому числі ті, у яких треба знаходити суму / різницю доданків з невідомим;
  • виконує перевірку кореня рівняння;
  •  читає та розуміє тексти математичного змісту;

 

  • моделює описану в задачі ситуацію у вигляді короткого запису і / або схематичного рисунка;
  • записує розв’язання задачі та формулює відповідь;
  • самостійно виконує завдання в знайомих ситуаціях з достатнім поясненням;

 

  • виконує інтерактивні вправи за посиланням.
  • пропонує ідеї щодо ходу розв’язання проблемної ситуації
  • обирає математичну модель до стандартної ситуації
  • презентує свої висновки, конструктивно реагує на аргументи інших осіб, керуючи при цьому власними емоціями

8

 

 

 

 

 

 

9

Високий

10

 

 

  • аналізує умову задачі та обирає спосіб її розв’язування;
  • будує математичну модель, використовуючи вирази, рівняння;

 

  • визначає та описує математичні характеристики навколишніх об’єктів (кількість, розмір, форма);
  • складає план розв’язування задачі;
  • прогнозує очікуваний результат;

 

  • застосовує логічні способи мислення під час розв’язування пізнавальних і практичних задач;
  • пояснює, як розв’язувати задачу алгебраїчним та арифметичним способом.

 

11

 

 

 

12

 

 

РОЗДІЛ 3 ПОДІЛЬНІСТЬ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ

Рівні результатів навчання

 

Бал

 

Характеристика навчальних досягнень учня / учениці

Початковий

1

 

 

  • розрізняє парні і непарні числа;
  • розрізняє прості і складені числа;

 

  • впізнає дільники і кратні натурального числа, числа, що діляться націло на 2, 3, 5, 9, 10;

 

  • наводить приклади парних і непарних чисел, простих і складених чисел, чисел, що діляться націло на 2,3,5,9,10;
  • виконує розкладання натурального числа на прості множники за допомогою вчителя

2

 

 

3

Середній

4

 

 

 

 

 

  • відтворює означення понять: дільник, кратне, просте число, складене число, спільний дільник, взаємно прості числа;
  • відтворює ознаки подільності на 2,3,5,9,10;
  • виконує розкладання натурального числа на прості множники за зразком;

 

  • дає визначення понять: дільник, кратне, просте число, складене число, спільний дільник, взаємно прості числа;
  • формулює ознаки подільності з помилками та неточностями;
  • виконує розкладання натурального числа на прості множники та знаходить НСД та НСК двох чисел за відомими алгоритмами;

 

  • дає визначення понять: дільник, кратне, просте число, складене число, спільний дільник, взаємно прості числа;
  • формулює ознаки подільності на 2,3,5,9,10 та наводить власні приклади;
  • самостійно виконує розкладання натурального числа на прості множники та знаходить НСД та НСК двох чисел  з поясненням

5

 

 

 

 

 

 

6

 

 

Достатній

7

 

 

 

 

 

  • застосовує означення понять: дільник, кратне, просте число, складене число, спільний дільник, взаємно прості числа та ознаки подільності для розв’язування завдань у знайомих ситуаціях;
  • самостійно виправляє вказані йому помилки;
  • розв’язує завдання достатнього рівня з частковим поясненням  та з допущенням незначних помилок;

 

  • вільно володіє поняттями: дільник, кратне, просте число, складене число, спільний дільник, взаємно прості числа та частково аргументує обгрунтування подільності числа на задане число;
  • самостійно виконує завдання достатнього рівня розглянуті в класі з частковим поясненням;
  • самостійно виконує розкладання натурального числа на прості множники та знаходить НСД та НСК кількох чисел з поясненням;

 

  • вільно володіє поняттями: дільник, кратне, просте число, складене число, спільний дільник, взаємно прості числа та повністю  аргументує обгрунтування подільності числа на задане число;
  • самостійно виконує завдання достатнього рівня з повним поясненням;
  • виправляє допущені помилки;
  • самостійно виконує розкладання натурального числа на прості множники та знаходить НСД та НСК кількох чисел з поясненням в межах ста;

 

8

 

 

 

 

 

 

 

9

Високий

10

 

 

 

 

 

 

 

 

  • розв’язує завдання високого рівня з повним поясненням і обгрунтуванням, допускаючи незначні помилки;
  • самостійно розкладає натуральні числа на прості множники в межах тисячі;
  • знаходить спільні дільники кількох чисел;
  • під керівництвом учителя або з допомогою батьків знаходить інформацію в джерелах для дослідницької, проектної та пошукової діяльності з теми;

 

  • вільно і правильно висловлює свої міркування щодо подільності натурального числа на добуток заданих чисел, переконливо аргументує їх;
  • використовує набуті знання і вміння при розв’язуванні нових задач високого рівня з необхідними обгрунтуванням;
  • самостійно знаходить інформаціюв джерелах для дослідницької, проектної та пошукової діяльності з теми;

 

  • має системні, міцні знання в обсязі та у межах вимог вивченої теми;
  • використовує знання, виявляє варіативність мислення і раціональність у виборі способу розв’язання задач високого рівня;
  • вміє узагальнювати й систематизувати набуті знання;
  • користується джерелами інформації та приймає рішення самостійно

 

11

 

 

 

 

 

 

12

 

РОЗДІЛ 4 ДРОБОВІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ

4.1 ЗВИЧАЙНІ ДРОБИ.  ДІЇ ПЕРШОГО СТУПЕНЯ ЗІ ЗВИЧАЙНИМИ ДРОБАМИ З ОДНАКОВИМИ ЗНАМЕННИКАМИ

Рівні результатів навчання

 

Бал

 

Характеристика навчальних досягнень учня / учениці

Початковий

1

 

 

  • розуміє дріб як частку двох натуральних чисел;
  • розуміє суть чисельника і знаменника дробу;  читає й записує дроби;
  • визначає правильні, неправильні дроби;
  • порівнює дроби з однаковими знаменниками;
  • розуміє суть додавання й віднімання дробів з однаковими знаменниками та мішаних чисел;
  • виконує додавання й віднімання дробів, мішаних чисел з однаковими знаменниками;

 

2

 

3

Середній

4

 

  • виділяє цілу частину з неправильного дробу;
  • перетворює мішане число в неправильний дріб;
  • розміщує звичайні дроби на координатному промені;
  • розрізняє правильні й неправильні числові рівності;
  • розрізняє нерівності, що містять звичайні дроби;
  • обчислює значення числових виразів, що містять дроби;
  • обчислює числові значення буквених виразів, що містять дроби;
  • застосовує закони додавання і множення чисел для перетворення виразів

5

 

6

 

Достатній

7

 

 

 

  • складає числові рівності, нерівності, подвійні числові нерівності, що містять звичайні дроби, за вимогою;
  • розміщує мішані числа на координатному промені;
  • знаходить дріб від числа та число за його дробом під час розв’язування практично зорієнтованих завдань;
  • складає числові рівності, нерівності, подвійні числові нерівності, що містять звичайні дроби, за вимогою
  • розрізняє строгі й нестрогі числові нерівності, що містять звичайні дроби;
  • розв’язує рівняння з невідомим в одній частині, що містять дроби;
  • перевіряє, чи є правильною числова рівність, нерівність, що містить звичайні дроби;
  • дотримується  порядку виконання дій, перетворення виразів на підставі законів і правил арифметичних дій
  • розв’язує задачі, які передбачають знаходження довжини відрізка за довжинами його частин, периметра трикутника;
  •  різницеве порівняння довжин відрізків, які подано звичайними дробами з однаковими знаменниками

 

8

9

Високий

10

 

 

  •  розуміє, що таке таблиця даних, шкала приладу; будує таблицю даних, знятих зі шкали приладу;
  • зчитує та аналізує дані з таблиці, які подано звичайними дробами  й мішаними числами.
  • розв’язує складені задачі, які передбачають знаходження суми й різниці дробів з однаковими знаменниками.
  • розв’язує задачі на знаходження дробу від числа; числа за його дробом;
  • формулює та відображає у зручній для сприйняття формі результати розв’язання проблемної ситуації, зокрема з використанням інформаційно- комунікаційних технологій;
  • пов’язує різні елементи математичних знань і вмінь, робить висновки, підкріплює свою думку аргументами; висловлюється змістовно, точно.мішаними числами.
  • розв’язує складені задачі, які передбачають знаходження суми й різниці дробів з однаковими знаменниками.
  • розв’язує задачі на знаходження дробу від числа; числа за його дробом;
  • формулює та відображає у зручній для сприйняття формі результати розв’язання проблемної ситуації, зокрема з використанням інформаційно- комунікаційних технологій;
  • пов’язує різні елементи математичних знань і вмінь, робить висновки, підкріплює свою думку аргументами; висловлюється змістовно, точно.

11

 

 

 

12

 

4.2 ДЕСЯТКОВІ ДРОБИ ТА ДІЇ З НИМИ

Рівні результатів навчання

 

Бал

 

Характеристика навчальних досягнень учня / учениці

Початковий

1

 

 

  • розуміє спосіб одержання десяткового дробу;
  • знає назви розрядів дробової частини десяткового дробу;

 

  •  називає розрядні одиниці дробової частини десяткового дробу; -
  • читає й записує десяткові дроби;

 

  • порівнює десяткові дроби;

 

2

 

3

 

Середній

4

 

 

 

 

  • володіє обчислювальними навичками додавання й віднімання десяткових дробів;
  • встановлює співвідношення між розрядними одиницями;
  • розуміє спосіб множення й ділення десяткових дробів на натуральне число;
  •   розуміє спосіб множення й ділення десяткових дробів
  • розуміє спосіб додавання й віднімання десяткових дробів;
  • виконує додавання й віднімання іменованих чисел (однойменних величин)
  •   розміщує десяткові дроби на координатному промені;
  • знає співвідношення між одиницями довжини, маси, площі, грошовими одиницями;
  • зчитує дані із зображення координатного променя. знає правила множення й ділення десяткових дробів на розрядні одиниці;

5

 

 

6

 

 

Достатній

7

 

 

 

  • володіє обчислювальними навичками множення й ділення десяткових дробів; обчислює значення числових виразів, що містять десяткові дроби;
  • округлює десяткові дроби до заданого розряду;
  • виконує множення й ділення на натуральне число; ділення іменованих чисел.

 

  • обчислює числові значення буквених виразів, що містять десяткові дроби;
  • перетворює буквені вирази на підставі законів додавання і множення чисел;
  • виконує множення й ділення десяткових дробів на розрядну одиницю;

 

  • перетворює більші одиниці вимірювання величини на менші й навпаки; порівнює іменовані числа (однойменні величини);
  • уміє спостерігати, порівнювати, узагальнювати й абстрагувати;
  • складає план розв’язування задачі й записує розв’язання задачі за діями з поясненням та виразом, дає відповідь на запитання задачі

8

 

 

 

9

 

 

 

Високий

10

 

 

 

  • застосовує правила знаходження дробу від числа та числа за його дробом під час розв’язування практично зорієнтованих завдань;
  • розв’язує рівняння з невідомим в одній частині; що містять десяткові дроби;

 

  • розв’язує задачі на знаходження дробу від числа, числа за його дробом;
  • розв’язує прості й складені задачі на всі дії з десятковими дробами.

 

  • розв’язує задачі, які передбачають знаходження довжини відрізка за довжинами його частин, периметра трикутника; різницеве порівняння довжин відрізків, які виражено десятковими дробами
  • досліджує проблемну ситуацію, перевіряє достовірність даних; аналізує дані.
  • обирає  способи та розробляє план дій, необхідних для розв’язання проблемної ситуації

11

 

 

 

12

 

 

 

 

РОЗДІЛ 5 ПОВТОРЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ

Рівні результатів навчання

 

Бал

 

Характеристика навчальних досягнень учня / учениці

Початковий

1

 

 

 

  • володіє навичками читання й запису натуральних чисел, звичайних дробів, мішаних чисел, десяткових дробів; володіє навичками порівняння натуральних чисел; звичайних дробів; мішаних чисел; десяткових дробів;

 

  • володіє обчислювальними навичками додавання, віднімання, множення і ділення натуральних чисел;
  • зображує планіметричні фігури, позначає їх буквами латинського алфавіту;
  • вміє користуватися креслярськими інструментами

2

 

 

3

 

Середній

4

 

 

  • позначає числа на координатному промені; визначає координату точки на координатному промені;
  • володіє обчислювальними навичками десяткових дробів;

 

  • володіє обчислювальними навичками додавання і віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками; мішаних чисел;
  • обчислює периметр трикутника, прямокутника і квадрата;

 

  • обчислює площу прямокутника і квадрата;
  • застосовує правила знаходження середнього арифметичного / середнього значення величини під час розв’язування практично зорієнтованих завдань;

 

5

 

 

 

6

 

 

Достатній

7

 

 

 

  • обчислює значення числових і буквених виразів;
  • застосовує закони додавання і множення чисел для перетворення виразів; розкриває дужки;
  • розв’язує рівняння з невідомим в одній його частині;

 

  • знаходить відстань між точками за їх координатами;
  • застосовує формули для обчислення значень величин
  • самостійно виконує завдання в знайомих ситуаціях з достатнім поясненням, виконує інтерактивні вправи за посиланням;

 

  • пропонує ідеї щодо ходу розв’язання проблемної ситуації
  • читає та розуміє тексти математичного змісту
  • дотримується  порядку виконання дій, перетворення виразів на підставі законів і правил арифметичних дій

 

 

8

 

 

 

 

9

 

 

 

Високий

10

 

 

 

  • розв’язує задачі геометричного змісту.
  • вміє розв’язувати прості й складені задачі вивчених видів; володіє способами розв’язування типових завдань

 

  • пов’язує різні елементи математичних знань і вмінь, робить висновки, підкріплює свою думку аргументами
  • будує таблиці спостережуваних даних.
  • аналізує, зчитує дані з таблиці спостережень.
  • пов’язує різні елементи математичних знань і вмінь, робить висновки, підкріплює свою думку аргументами; висловлюється змістовно, точно, лаконічно;
  • формулює та відображає у зручній для сприйняття формі результати розв’язання проблемної ситуації, зокрема з використанням інформаційно- комунікаційних технологій;

11

 

 

 

12

 

 

 

 

docx
Додано
9 лютого 2023
Переглядів
587
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку