Критерії оцінювання НУШ з інтегрованого курсу "Пізнаємо природу"

Про матеріал

Вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти розроблено на основі наказу Міністерства освіти і науки України від 01 квітня 2022 р. № 289.

Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється за 12-ти бальною шкалою.

Перегляд файлу

Розроблено вчителем

інтегрованого курсу "Пізнаємо природу"

Братошевською С.В.

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

педагогічною радою

протокол №1 від 29.08.2022 р.

 

 

Критерії оцінювання з курсу «Пізнаємо природу»

5-6 класи НУШ

Вступ

Вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти розроблено на основі наказу Міністерства освіти і науки України від 01 квітня 2022 р. № 289.

Оцінювання навчальних досягнень учнів здійснюється за 12-ти бальною шкалою.

Змістом вимог до оцінювання є виявлення, вимірювання та оцінювання навчальних досягнень учнів, які структуровані у навчальних програмах, за предметами.

Відповідно до ступеня оволодіння знаннями і способами діяльності виокремлюються чотири рівні навчальних досягнень учнів: початковий, середній, достатній, високий.

І  початковий рівень, коли у результаті вивчення навчального матеріалу учень:

 називає об’єкт вивчення (правило, вираз, формули, геометричну фігуру, символ тощо), але тільки в тому випадку, коли цей об’єкт (його зображення, опис, характеристика) запропонована йому безпосередньо;

 за допомогою вчителя виконує елементарні завдання.

ІІ  середній рівень, коли учень повторює інформацію, операції, дії, засвоєні ним у процесі навчання, здатний розв’язувати завдання за зразком.

ІІІ  достатній рівень, коли учень самостійно застосовує знання в стандартних ситуаціях, вміє виконувати певні операції, загальна методика і послідовність (алгоритм) яких йому знайомі, але зміст та умови виконання змінені.

IV  високий рівень, коли учень здатний самостійно орієнтуватися в нових для нього ситуаціях, складати план дій і виконувати його, пропонувати нові, невідомі йому раніше розв’язання, тобто його діяльність має дослідницький характер.

Кожен наступний рівень вимог включає вимоги до попереднього, а також додає нові.

Оцінювання здійснюється у процесі повсякденного вивчення результатів навчальної роботи учнів, а також за результатами перевірки навчальних досягнень учнів: усної ( формувальне, поточне (індивідуальне, групове, фронтальне опитування)), письмової (самостійна робота, діагностична робота, тематична діагностична робота, тестування, та інші).

Навчальний заклад може використовувати інші системи оцінювання навчальних досягнень учнів за погодженням з місцевим органом управління освітою. При цьому оцінки за семестри, рік, результати державної підсумкової атестації переводяться у бали відповідно до цих критеріїв.

 

Пізнаємо природу

При оцінюванні навчальних досягнень з інтегрованого курсу «Пізнаємо природу»  враховується:

       засвоєння на рівні вимог навчальної програми знань про об'єкти, і процеси, що відбуваються у природі, сформованість понять про системи живої і неживої природи;

       правильність, науковість, логічність і доказовість викладу матеріалу, повнота розкриття понять і закономірностей, точність вживання природознавчої термінології;

       ступінь самостійності відповіді;

       сформованість загальноосвітніх, специфічних, інтелектуальних умінь та навичок спостереження, опису, експерименту, роботи з додатковими та інформаційно-комунікаційними джерелами, роботи в малій групі співробітництва.

 

Рівні навчальних досягнень

Бали

Характеристика навчальних досягнень учня (учениці)

Початковий

1

Учень (учениця) за допомогою вчителя розпізнає і називає окремі тіла і явища природи

2

Учень (учениця) за допомогою вчителя називає окремі факти, програмового матеріалу;  користуючись підручником знаходить визначення наукових понять

3

Учень (учениця) за допомогою вчителя (підручника) називає окремі факти, уявлення, наводить приклади окремих тіл і явищ природи, фрагментарно описує їх; робота в малій групі співробітництва потребує активізації та контролю

Середній

4

Учень (учениця) за допомогою вчителя дає визначення окремих понять, фрагментарно характеризує тіла і явища природи; за допомогою вчителя знаходить необхідну інформацію у підручнику (зошиті) для виконання елементарного завдання; за допомогою інших виконує завдання у малій групі співробітництва

5

Учень (учениця) відтворює основний навчальний матеріал, допускаючи неточності у визначенні та формулюванні правил і означень; описує тіла та явища природи за типовим планом, допускаючи неточності; проводить спостереження, за допомогою вчителя виконує досліди та описує їх результати

6

Учень (учениця) відтворює  основні положення навчального матеріалу, характеризує тіла і явища природи з незначними неточностями; досліди проводить з  допомогою вчителя, не пояснюючи їх результатів; за вказівкою  виконує завдання у малій групі співробітництва

Достатній

7

Учень (учениця) самостійно відтворює більшу частину навчального матеріалу з незначними порушеннями послідовності; розкриває властивості тіл і явищ природи, допускаючи неточності; пояснює відповідь прикладами з підручника; за зразком виконує завдання;  проводить та описує природничо-наукові спостереження; самостійно проводить досліди, описує їх результати   

8

Учень (учениця) самостійно послідовно відтворює навчальний матеріал з окремими неточностями; з допомогою вчителя формулює висновки, аналізує, встановлює найсуттєвіші зв'язки і залежність між тілами живої і неживої природи, явищами, фактами, процесами; застосовує отримані знання у стандартних ситуаціях; проводить досліди, пояснює їх суть; виконує завдання у малій групі співробітництва

9

Учень (учениця) вільно відтворює навчальний матеріал, для пояснення використовує загальновідомі докази; застосовує знання у стандартних ситуаціях, при виконанні практичних робіт і завдань, проведенні досліджень;   аналізує та систематизує інформацію; проводить досліди в школі та вдома, пояснює та оформляє їх результати; знаходить необхідну інформацію в довідкових виданнях

Високий

10

Учень (учениця) усвідомлено відтворює навчальний матеріал; аргументовано пояснює свої відповіді на прикладах з підручника та власного досвіду; аналізує і розкриває суть явищ природи; узагальнює та  систематизує інформацію на основі вивчених закономірностей і понять, робить висновки; вміє працювати зі схемами, малюнками, картографічним матеріалом, атласамивизначниками;  здійснює природничонаукові спостереження, проводить дослідження, обґрунтовано пояснює їх результати та застосовує у практичній діяльності; усвідомлено використовує вивчену природничонаукову лексику в самостійних усних повідомленнях

11

Учень (учениця) має глибокі знання про різноманіття тіл і явищ природи; встановлює зв'язки з раніше вивченим; розкриває взаємозв'язки між живою і неживою природою на основі загальних закономірностей; аргументовано використовує отримані знання у різних ситуаціях; проводить досліди, зіставляє їх результати;   усвідомлює значення та висловлює власне ставлення до охорони навколишнього середовища; уміє знаходити, аналізувати й застосовувати додаткову природознавчу інформацію; організовує  роботу у малій групі співробітництва

Високий

12

Учень (учениця) має системні, міцні знання про закономірності природи та місце людини у ній, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях; уміє самостійно аналізувати, оцінювати, узагальнювати природознавчий матеріал; самостійно проводить природничонаукові спостереження, досліди, вимірювання, оформляє результати; вміє користуватися лабораторним обладнанням, вимірювальними і збільшувальними приладами; застосовує знання про природу в повсякденному житті, оцінює рівень безпеки навколишнього середовища як сфери життєдіяльності; бере участь у дискусіях, вирішенні проблемних питань; знаходить та використовує додаткові джерела інформації для виконання навчального завдання; уміє приймати рішення, аргументувати власне ставлення до різних поглядів на об’єкт вивчення

 

Оцінювання практичних завдань і досліджень

При оцінюванні практичних робіт і досліджень враховується:

 обсяг виконання завдань роботи;

 наявність помилок, їх кількість;

 оформлення роботи (порядок оформлення, виконання рисунків обєктів, охайність тощо);

 для практичних досліджень наявність і зміст висновків (відповідність меті та змісту завдань роботи, повнота, логічність, послідовність тощо);

 для практичних завдань наявність і зміст звіту про роботу;

 рівень самостійності під час виконання завдань і формулювання висновків (написання звіту).

Таблиця 2

Рівні навчальних досягнень

Бали

Характеристика навчальних досягнень учня (учениці)

Початковий

1

Учень (учениця) за допомогою вчителя або з використанням  підручника (робочого зошита)  розпізнає і називає окремі об’єкти природи

2

Учень (учениця) за допомогою вчителя або з використанням  підручника (робочого зошита) називає окремі ознаки об'єктів природи; наводить елементарні приклади об'єктів природи  

3

Учень (учениця) відтворює окремі факти; за допомогою вчителя або з використанням підручника (робочого зошита) характеризує окремі ознаки об'єктів природи; відповідає на запитання, що потребують однослівної відповіді (наприклад так або ні); допускає суттєві помилки

Середній

4

Учень (учениця) за допомогою вчителя відтворює незначну частину навчального матеріалу; дає визначення окремих понять, неповну характеристику  загальних  ознак об'єктів природи, допускаючи несуттєві помилки

5

Учень (учениця) відповідаючи на запитання вчителя відтворює основний зміст навчального матеріалу; характеризує загальні  ознаки об’єктів природи, дає визначення окремих понять, описує обєкти природи за планом, допускаючи несуттєві помилки; проводить та описує спостереження; за допомогою вчителя виконує прості природничі дослідження та описує їх результати; за допомогою вчителя розв’язує прості типові природничі вправи і задачі

 

6

Учень/учениця самостійно, але неповно відтворює навчальний матеріал, відповідає на окремі запитання; частково пояснює відповідь прикладами, що наведені у підручнику; у цілому правильно вживає природничі терміни; характеризує будову та функції окремих об’єктів природи за планом з незначними неточностями; за зразком розв’язує прості типові природничі вправи і задачі 

Достатній

7

Учень/учениця самостійно відтворює основну частину навчального матеріалу, використовуючи необхідну термінологію; розкриває суть природничих понять, допускаючи у відповідях неточності; за визначеними ознаками порівнює об‘єкти та явища природи;     виконує прості природничі дослідження та описує їх результати;  з допомогою вчителя формулює  висновки

8

Учень/учениця самостійно відтворює навчальний матеріал; відповідає на поставлені запитання, допускаючи у відповідях неточності; порівнює об’єкти, явища і процеси природи, встановлює відмінності між ними; пояснює причинно-наслідкові зв’язки; застосовує отримані знання у стандартних ситуаціях; розв’язує типові природничі вправи і задачі користуючись  алгоритмом

9

Учень/учениця вільно відтворює навчальний матеріал та  відповідає на поставлені запитання;   аналізує інформацію, за допомогою вчителя встановлює причинно-наслідкові зв’язки; самостійно розв’язує  типові природничі вправи і задачі; використовує знання у стандартних ситуаціях; виправляє помилки; уміє працювати зі схемами, графіками, малюнками, таблицями, атласами, визначниками, натуральними обєктами природи та їх моделями; виконує прості природничі дослідження та пояснює їх результати; виявляє емоційно-ціннісне ставлення до природи

Високий

10

Учень/учениця логічно та усвідомлено відтворює навчальний матеріал у межах програми;  розкриває суть природничих явищ, процесів, пояснює відповіді прикладами; дає порівняльну характеристику природничим об’єктам і явищам з визначенням подібності й відмінності;  аналізує, систематизує, узагальнює, встановлює причинно-наслідкові зв’язки;  використовує знання у нестандартних ситуаціях; виявляє ставлення й готовність реагувати відповідно до засвоєних ціннісних орієнтацій

11

Учень/учениця виявляє міцні й глибокі знання з курсу у межах програми; самостійно аналізує і розкриває закономірності природи, пояснює прикладами, що ґрунтуються на власних спостереженнях; дає порівняльну характеристику явищам природи з поясненням причин подібностей й відмінностей; встановлює і обґрунтовує причинно-наслідкові зв’язки; визначає можливості практичного застосування результатів дослідження; виявляє переконання і активно проявляє  ціннісні орієнтації, здійснюючи вибір завдань і рішень

12

Учень/учениця виявляє системні знання з курсу, усвідомлено використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях; самостійно аналізує явища і процеси в природі, виявляє особисту позицію щодо них;  використовує знання з інших предметів для виконання ускладнених завдань; знаходить та використовує додаткові джерела інформації для виконання навчального завдання; уміє виокремити проблему і визначити шляхи її розв’язання, приймати рішення, аргументувати власне ставлення до різних поглядів на об’єкт вивчення, бере участь у дискусіях, вирішенні проблемних питань 

 

 

 

 

 

 

 

 

Критерії оцінювання при проведенні онлайн уроків дистанційного та змішаного типу навчання

Таблиця 3

 

Рівні навчальних досягнень

Бали

Характеристика навчальних досягнень здобувача освіти

Початковий

1

Був присутній на уроці, записав тему уроку. Учень розрізняє об’єкти вивчення.

2

Приступив до виконання класної роботи, але не зумів її виконати і оформити результати. Учень з допомогою вчителя відповідає на деякі питання без розгорнутої відповіді, відповідь односкладна.

3

Робота виконана частково, не оформлені всі необхідні записи.

Середній

4

 Самостійні завдання зроблені  з помилками, допущено ряд наукових помилок, не міг дати відповідь при опитуванні

5

Робота виконана, проведено оформлення роботи, але в оформлені допущені помилки, не зроблені висновки. При усному опитуванні допущені помилки.

6

Був уважним на онлай уроці. Оформив конспект уроку. Учень дає правильні відповіді на питання але без узагальнення. Не вміє наводити власні приклади, а відтворює  приклади з підручника

Достатній

7

Давав відповіді на запитання по перевірці домашнього завдання. Під час вивчення нової теми активно включався в роботу, але  у відповідях допускались помилки, прикладів з досвіду наводив мало.

8

Записи класної роботи оформлені якісно, відповіді були вірні, але аналіз результатів, висновки неповні.

9

Активно співпрацював на онлайн уроці, робив  висновки без акцентування на значенні цих знань в життєвих ситуаціях. Відповідь учня підтверджує володіння вивченим матеріалом, уміння наводити власні приклади, висловлювати емоційно-ціннісне ставлення до природи, але відсутні знання в розв’язуванні творчих проблем.

Високий

10

Давав повні відповіді на усні запитання, самостійно з дотриманням єдиних правил, оформляв роботу, виконував самостійно завдання підвищеної складності. Отримав глибокі знання з уроку, зміг розкрити значення у  практичній діяльності, зроблені вірні висновки.

11

Класна робота виконана на ускладненому рівні з дотриманням всіх правил, висновки зроблені аргументовано, проведений аналіз отриманих результатів.

12

Показав високий рівень засвоєння програмового матеріалу  з дотриманням всіх правил техніки безпеки, наводив приклади із власного досвіду, зумів  використати міцні знання  з теми для оформлення результатів проведеної роботи, проведено аналіз практичного використання життєвого досвіду.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Критерії оцінювання усної відповіді учня при проведенні синхронних уроків при традиційному та дистанційному навчанні

Таблиця 4

 

Рівні навчальних досягнень

Бали

Характеристика навчальних досягнень здобувача освіти

Початковий

1

Учень розрізняє об’єкти вивчення.

2

Учень з допомогою вчителя відповідає на деякі питання без розгорнутої відповіді, відповідь односкладна.

3

Учень з допомогою вчителя дає відповідь на питання, може повторювати за вчителем вірну відповідь та знаходити відповідь у підручнику.

Середній

4

 Учень дає відповіді на запитання за допомогою вчителя, орієнтується в тексті підручника для знаходження відповіді.

5

Учень самостійно знаходить в підручнику навчальний матеріал і дає відповідь на прості питання, але не здатен узагальнювати. У відповідях є помилки.

6

Учень дає правильні відповіді на питання, але без узагальнення. Не вміє наводити власні приклади, а відтворює  приклади з підручника

Достатній

7

Відповідь учні вірна ґрунтується на різноманіття об'єктів і явищ природи, але допущено окремі помилки, наведено лише деякі власні приклади із природного середовища.

8

Відповідь учня розгорнута, логічно викладена інформація, але має окремі  неточності.

9

Відповідь учня підтверджує володіння вивченим матеріалом, уміння наводити власні приклади, пояснювати та висловлювати емоційно-ціннісне ставлення до природи, але відсутні знання в розв’язуванні творчих проблем.

Високий

10

Відповідь учні підтверджує глибокі знання про різноманітні явища живої і неживої природи, учень демонструє здатність використовувати ці знання у своєму житті.

11

Відповідь учня підтверджує міцні знання про природні явища і позитивне емоційно-ціннісне ставлення до природи, прагнення діяти в навколишньому середовищі відповідно до екологічних норм поведінки, містить елементи творчого і нестандартного підходу.

12

Відповідь учня підтверджує міцні системні знання, вміння вирішувати творчі завдання та пояснювати їх, самостійно аналізувати, користуючись додатковими джерелами інформації, відповідати на проблемні питання.

 

 

Критерії оцінювання онлайн уроку синхронного режиму вчителя при дистанційному навчанні 

Таблиця 5

 

з/п

 

Критерії оцінювання уроку при дистанційному навчанні

 

НЗ 1

1.

Зміст завдань, які пропонуються учням, спрямовані на оволодіння ключовими компетентностями

 

2.

Завдання для учнів містять критерії оцінювання результатів їхнього навчання, що спрямовані на оволодіння учнями ключовими компетентностями

 

3.

Вчитель/вчителька використовує освітні ресурси:

 

3.1

Розробки навчальних занять

 

3.2

Презентації

 

3.3

Тести

 

3.4

Завдання для самостійного опрацювання учнями

 

3.5

Завдання для підсумкового оцінювання результатів навчання учнів

 

4.

Завдання, які пропонується вчителем/вчителькою, сприяють формуванню суспільних цінностей

 

5.

При використанні освітніх ресурсів учитель/учителька дотримується принципів та визначених законом правил академічної доброчесності

 

6. 

Пропонує батькам дітей з особливими освітніми потребами покрокові інструкції для виконання запропонованих завдань/вправ

 

 

 

 

 

 

Викорстанні джерела:

1. https://www.schoollife.org.ua/download/schooladmin/Rekomendatsiyi-shhodo-otsinyuvannya-navchalnyh-dosyagnen-uchniv-5-6-klasiv-yaki-zdobuvayut-osvitu-vidpovidno-do-novogo-Derzhavnogo-standartu-bazovoyi-serednoyi-osvity.pdf

Рекомендації щодо оцінювання навчальних досягнень учнів 5-6 класів, які здобувають освіту відповідно до нового Державного стандарту базової середньої освіти.

2. https://naurok.com.ua/kriteri-ocinyuvannya-navchalnih-dosyagnen-uchniv-z-piznay-prirodu-u-sistemi-zagalno-seredno-osviti-307931.html

3.  Модельна навчальна програма  «Пізнаємо природу» 5-6 класи (інтегрований курс)» для закладів загальної середньої освіти (авт. Коршевнюк Т.В.)

4. Навчальна програма з  інтегрованого курсу «Пізнаємо природу» для 5 класу у Миколаївській гімназії №29

5.АБЕТКА ДЛЯ ДИРЕКТОРА

6. https://vseosvita.ua/library/kryterii-otsiniuvannia-nush-intehrovanyi-kurs-piznaiemo-pryrodu-691324.html

Критерії оцінювання НУШ інтегрований курс "Пізнаємо природу"


 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Гнатюк Віра Олексіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Єнікеєва Тетяна Степанівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 листопада 2023
Переглядів
12416
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку