Конспект уроку "Лікарські рослини рідного краю."

Про матеріал

Конспект уроку "Лікарські рослини нашого краю." Розроблено до підручника О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко “Я досліджую світ" 3 клас (частина 2) за програмою Шияна.

Перегляд файлу

Тема: Лікарські рослини рідного краю.

Мета:закріпити вміння впізнавати і правильно називати лікарські рослини; розширювати знання дітей про користь і застосування лікарських рослин;

формувати здоров'язбережувальну, комунікативну, соціальну компетентності, сприяти ціннісному ставленню школярів до життя і здоров’я; збагачувати активний словник відповідно до тематики тижня; закріпити вміння визначати рід іменників; активізувати пізнавальну діяльність дітей;

розвивати самостійне мислення, уміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування; виховувати бережне ставлення до дарів природи, бажання зміцнювати своє здоров’я.

Обладнання: робочий зошит № 2 “Я досліджую світ”; презентація; дидактичні ігри.

ХІД УРОКУ

І.Емоційне налаштування

(слайд 2) Бажаю всім вам гарного настрою, легкого засвоєння теми.

А зараз усміхніться одне одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб упоратися на уроці із завданнями, будьте старанними і слухняними.

 (слайд 3) Фенологічні спостереження

Яка зараз пора року?

Який місяць?

Яке число та день тижня?

Яке небо сьогодні?

Чи є  вітер? Який він?

Чи є опади? Які?

Чи спостерігалися інші явища природи? Які?

Яка температура повітря сьогодні?

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та мети уроку

(слайд 4) А урок у нас сьогодні не простий. До нас у гості завітав Зайчик. Давайте привітаємося до Зайчика.

А Зайчик прийшов не просто так. Він хоче вам розказати свою дуже сумну, але повчальну історію, яка трапилася з ним нещодавно!

Бідолашко заїнько дуже застудився:

Він на вулицю без шапки вийти примудрився!

Мав гарячого він лоба, і стріляло в вушко,

Горло «дряпало» так сильно – що плакав в подушку!

Мама зайку лікувала – чай, відвар йому давала!

От одужав наш зайчисько, одягнувся в шапку,

Не забув кожух вдягнути і узявши палку

Помандрував до нас в школу, щоби всім розказати

Про чудові ліки з трав, щоб всіх лікувати!

-  Що трапилося із Зайчиком?

-  Чому він захворів?

-  Чим мама лікувала Зайчика?

(слайд 5) Сьогодні на уроці ми будемо з вами говорити про рослини, які допомагають лікувати різні хвороби – лікарські рослини.

ІІІ. Вивчення нового навчального матеріалу

3.1. Розповідь вчителя

(слайд 6) - Усі трави, як дерева, так і квіти, - величезне багатство нашої Землі. А кращих ліків, ніж трави, на світі немає. Навіть тварини про це знають. Ось, коли, наприклад, тварини починають хворіти, вони шукають в лісі чи на луці потрібну травичку, їдять її і незабаром одужують. Люди здавна помітили здатність деяких рослин лікувати хвороби людей і тварин. Такі рослини називають лікарськими.

3.2. Вправа «Які рослини – лікарські?» - робота в парах

У вас на партах є частинка якоїсь картинки. Вам потрібно скласти частини картинки, прочитати назву рослини. Її лікувальні властивості написані на листочку рожевого кольору.


-  Звіробій – лікує горло і шлунок

-  Спориш – лікує печінку

-  Шипшина – лікує застуду, зміцнює імунітет

-  Череда – хвороби шкіри

-  Мати-й-мачуха – лікує кашель

-  Горобина (ягоди) – лікує зір

-  Ромашка – для промивання гнійних ран, хворобах шлунка

-  Подорожник – лікування хвороб шлунка та загоєння ран

-  Липа – лікує кашель та заспокоює

-  Калина – знижує жар та лікує шлунок

-  Малина – лікує застуду та органи травлення

-  Часник – заспокоює біль, покращує імунітет

-  Деревій – покращує апетит, спиняє кров,

-  Кульбаба – покращує апетит, лікує хвороби шкіри

-  Кропива – покращує апетит, знімає зубний біль

-  Лопух – лікує хвороби горла


Давайте подивимося, які лікарські рослини ми зібрали? (на дошку учні вивішують картинки і розповідають)

3.3. Асоціативний кущ “Лікарські рослини”

(слайд 7)

 

 

Запропонуйте дітям називати слова, факти про лікарські рослини, які вони вже знають. Записуйте це маркером певного кольору. Залишіть усе на дошці й поверніться до цих записів під час рефлексії.

3.4. Вправа “Відгадай назву”

(слайд 8)

https://learningapps.org/watch?v=ps4mmgdqj24
6. Фізкультхвилинка .

(слайд 9)

7.Робота з зошитом.(с.25)

(слайд 10-11)

1) Подорожник і інші рослини мають деякі загальні ознаки та характеристики, такі як наявність листків, стебел та кореневої системи. А також здатність до фотосинтезу.

3)На пункт прийому лікарських рослин привезли 130 кг листя кропиви, а ромашки — на 50 кг менше. Листя подорожника привезли стільки ж, скільки листя кропиви й ромашки разом. Скільки кілограмів листя подорожника було привезено?

1)130-50=80(кг)-ромашки;

2)80+130=210(кг)

Відповідь: 210 кг подорожника було привезено.

7. Практична частина .Виготовлення лепбуку.

(слайд 12)

 

Об’єднайтеся в групи і лепбук “Лікарські рослини”. Наприклад:

8. Вправа “Пофантазуй”

(слайд 13)

 

Протягом 5 хвилин запишіть продовження речення: “Якби я був / була лікарською рослиною…”.

9. Підсумок

(слайд 14)

Вчитель роздає учням вихідний квиток, заповнюючи який учні повторюють вивчене за урок.

 

 

ф

docx
Додав(-ла)
Гуменюк Іванна
Додано
14 березня
Переглядів
140
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку