Конспект уроку "Лікарські рослини нашого краю." Розроблено до підручника О. Волощенко, О. Козак, Г. Остапенко “Я досліджую світ" 3 клас (частина 2) за програмою Шияна.
Тема: Лікарські рослини рідного краю.
Мета:закріпити вміння впізнавати і правильно називати лікарські рослини; розширювати знання дітей про користь і застосування лікарських рослин;
формувати здоров'язбережувальну, комунікативну, соціальну компетентності, сприяти ціннісному ставленню школярів до життя і здоров’я; збагачувати активний словник відповідно до тематики тижня; закріпити вміння визначати рід іменників; активізувати пізнавальну діяльність дітей;
розвивати самостійне мислення, уміння досліджувати, уяву, доказове та зв’язне мовлення, пам’ять, увагу, дрібну моторику, критичне мислення, навички вільного спілкування; виховувати бережне ставлення до дарів природи, бажання зміцнювати своє здоров’я.
Обладнання: робочий зошит № 2 “Я досліджую світ”; презентація; дидактичні ігри.
ХІД УРОКУ
І.Емоційне налаштування
(слайд 2) Бажаю всім вам гарного настрою, легкого засвоєння теми.
А зараз усміхніться одне одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб упоратися на уроці із завданнями, будьте старанними і слухняними.
(слайд 3) Фенологічні спостереження
Яка зараз пора року?
Який місяць?
Яке число та день тижня?
Яке небо сьогодні?
Чи є вітер? Який він?
Чи є опади? Які?
Чи спостерігалися інші явища природи? Які?
Яка температура повітря сьогодні?
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та мети уроку
(слайд 4) А урок у нас сьогодні не простий. До нас у гості завітав Зайчик. Давайте привітаємося до Зайчика.
А Зайчик прийшов не просто так. Він хоче вам розказати свою дуже сумну, але повчальну історію, яка трапилася з ним нещодавно!
Бідолашко заїнько дуже застудився:
Він на вулицю без шапки вийти примудрився!
Мав гарячого він лоба, і стріляло в вушко,
Горло «дряпало» так сильно – що плакав в подушку!
Мама зайку лікувала – чай, відвар йому давала!
От одужав наш зайчисько, одягнувся в шапку,
Не забув кожух вдягнути і узявши палку
Помандрував до нас в школу, щоби всім розказати
Про чудові ліки з трав, щоб всіх лікувати!
- Що трапилося із Зайчиком?
- Чому він захворів?
- Чим мама лікувала Зайчика?
(слайд 5) Сьогодні на уроці ми будемо з вами говорити про рослини, які допомагають лікувати різні хвороби – лікарські рослини.
ІІІ. Вивчення нового навчального матеріалу
3.1. Розповідь вчителя
(слайд 6) - Усі трави, як дерева, так і квіти, - величезне багатство нашої Землі. А кращих ліків, ніж трави, на світі немає. Навіть тварини про це знають. Ось, коли, наприклад, тварини починають хворіти, вони шукають в лісі чи на луці потрібну травичку, їдять її і незабаром одужують. Люди здавна помітили здатність деяких рослин лікувати хвороби людей і тварин. Такі рослини називають лікарськими.
3.2. Вправа «Які рослини – лікарські?» - робота в парах
У вас на партах є частинка якоїсь картинки. Вам потрібно скласти частини картинки, прочитати назву рослини. Її лікувальні властивості написані на листочку рожевого кольору.
- Звіробій – лікує горло і шлунок
- Спориш – лікує печінку
- Шипшина – лікує застуду, зміцнює імунітет
- Череда – хвороби шкіри
- Мати-й-мачуха – лікує кашель
- Горобина (ягоди) – лікує зір
- Ромашка – для промивання гнійних ран, хворобах шлунка
- Подорожник – лікування хвороб шлунка та загоєння ран
- Липа – лікує кашель та заспокоює
- Калина – знижує жар та лікує шлунок
- Малина – лікує застуду та органи травлення
- Часник – заспокоює біль, покращує імунітет
- Деревій – покращує апетит, спиняє кров,
- Кульбаба – покращує апетит, лікує хвороби шкіри
- Кропива – покращує апетит, знімає зубний біль
- Лопух – лікує хвороби горла
Давайте подивимося, які лікарські рослини ми зібрали? (на дошку учні вивішують картинки і розповідають)
3.3. Асоціативний кущ “Лікарські рослини”
(слайд 7)
|
|
Запропонуйте дітям називати слова, факти про лікарські рослини, які вони вже знають. Записуйте це маркером певного кольору. Залишіть усе на дошці й поверніться до цих записів під час рефлексії. |
3.4. Вправа “Відгадай назву”
(слайд 8)
https://learningapps.org/watch?v=ps4mmgdqj24
6. Фізкультхвилинка .
(слайд 9)
7.Робота з зошитом.(с.25)
(слайд 10-11)
1) Подорожник і інші рослини мають деякі загальні ознаки та характеристики, такі як наявність листків, стебел та кореневої системи. А також здатність до фотосинтезу.
3)На пункт прийому лікарських рослин привезли 130 кг листя кропиви, а ромашки — на 50 кг менше. Листя подорожника привезли стільки ж, скільки листя кропиви й ромашки разом. Скільки кілограмів листя подорожника було привезено?
1)130-50=80(кг)-ромашки;
2)80+130=210(кг)
Відповідь: 210 кг подорожника було привезено.
7. Практична частина .Виготовлення лепбуку.
(слайд 12)
|
Об’єднайтеся в групи і лепбук “Лікарські рослини”. Наприклад: |
8. Вправа “Пофантазуй”
(слайд 13)
|
Протягом 5 хвилин запишіть продовження речення: “Якби я був / була лікарською рослиною…”. |
9. Підсумок
(слайд 14) Вчитель роздає учням вихідний квиток, заповнюючи який учні повторюють вивчене за урок.
|
ф