Кроссенс до уроку з вивчення твору Ніни Бічуї "Шпага Славка Беркути"

Про матеріал

Кроссенс та варіант його розв'язання да уроку «Проблема особистості у сучасному світі за твором Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути»

Перегляд файлу

Використання кроссенсу на уроках гуманітарного циклу

 

  1. Українська література.
  2. 8 клас.
  3. розділ «З української прози».
  4. Тема «Проблема особистості у сучасному світі за твором Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути».
  5. Етап уроку: узагальнення та систематизація знань.
  6. Міжпредметні зв’язки: правознавство, людина і світ
  7. Приклад розв’язання: див. нижче
  8. Фрагмент уроку

Фрагмент уроку з української літератури

Клас: 8

Тема уроку: Проблема особистості у сучасному світі за твором Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути»

Мета уроку: допомогти учням усвідомити ідейно-тематичний зміст твору; розвивати образне та аналітичне мислення, уміння переказувати сюжет, виділяти його елементи, висловлювати власні міркування з приводу прочитаного; виховувати усвідомлення важливості моральних чеснот у житті людини, сімейних цінностей, неприйняття жорстокості та обману.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань учнів

Методи і прийоми: слово учителя, кроссенс, аналіз матеріалу, колективна, індивідуальна робота.

Обладнання: кроссенс

Хід уроку

І. Узагальнення та систематизація знань учнів

- Перед вами знаходяться дев’ять малюнків. На перший погляд може здатися, що вони жодним чином не стосуються нашого уроку, але ваше завдання знайти смислові зв’язки між сусідніми зображеннями. З наявного набору малюнків та асоціативного ряду, який вони становлять, спробувати сформулювати відповідь на питання: Який вплив має оточення (дорослі, однолітки) на свідомість та душу дитини, яка тільки пізнає світ та стає на стежку дорослого життя? .

 

  1.  Приклад розв’язання кроссенса.

1-2 – Юлько Ващук, один з головних героїв повісті «Шпага Славка Беркути», має хист до малювання, у нього добре виходять коні, «неприборкані, необ’їжджені».

2-3 – У Юлька є сусід, Стефко Вус. Разом вони знайшли сороку з перебитим крилом, яку потім було віднесено до старої вчительки Надії Григорівни.

3-6 – Саме за поради Стефка Юлько звернувся до Лопуха, аби провчити Славка за образу. Саме у час зустрічі одного з хлопчаків було забрано до відділку міліції, де той назвався Славком Беркутою.

6-9 – Пригода у міліції не минула без сліду. Лист прийшов до школи, де навчаються хлопчаки, і Славко Беркута був звинувачений у пияцтві «у під’їзді з кількома іншими підлітками». З цього приводу був зібраний товариський суд.

9-8 – Директорка, класний керівник та майже уся школа засуджували та звинувачували Славка. Лише декілька дорослих, серед них був тренер Славка з фехтування, насмілилися захищати Славка и вірили у його невинуватість.

8-7 – Серед тих, хто став на захист Славка, була і Лілі Теслюк. Лілі Теслюк – однокласниця Беркути, активістка, грає у театрі. Їй симпатизує Славко. Вона казала: «Він фехтувальник. І спелеологією цікавиться… Не міг він!»

7-4 – Силу духу і здатність протистояти негараздам у Славкові виплекала родина. Батько Беркути був пілотом літака, і саме він розповів хлопчикові про «максимальне навантаження», яке спроможна витримати людина.

4-1 – Тема стосунків дітей та дорослих є одною із ключових у повісті. Якщо у Славка ці стосунки будуються на довірі, то у Юлька ситуація дещо складніша. Його думка про власного батька постійно змінюється. А після випадку плагіату книжки взагалі починає соромитися.

5 – у зображенні книжки про Африку прихований персонаж Славка Беркути, який оточений різними людьми, долає труднощі і зрештою переживає період дорослішання та становлення власної особистості.

Зв’язки за діагоналлю:

1-5 – стосунки Юлька і Славка складні, їх можна назвати «заклятими товаришами».

3-5 – через непорозуміння Славко опиняється у складній ситуації, коли більшість людей, які мають вірити у його невинуватість, відвертаються від нього.

9-5 – тренер, з яким Славко проводить багато часу, грає не менш важливу роль у вихованні хлопчака, ніж його батьки.

7-5 – «Від лагідного батьківського руху, від ласкавого «мій хлопчику» Славко відчув себе сильним і здатним довести власну правоту».


 

docx
Додано
17 жовтня
Переглядів
18
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку