Використання технології кроссенс на різних етапах уроку мистецтва
Кроссенс – це головоломка нового покоління, яка поєднує в собі найкращі якості зразу деяких інтелектуальних розваг: загадки, ребусу, головоломки. Кроссенс є прекрасним засобом розвитку логічного і творчого мислення учнів. Це як певний елемент тренінгу: інформація — і відразу ж закріплення на практиці в доступній формі. Тут (у грі) працюють емоції, а емоційно підкріплена інформація запам'ятовується набагато краще. Для ефективного застосування методу «кроссенс» , зокрема щоб охопити весь необхідний обсяг матеріалу і глибоко його вивчити (а не перетворити технології на безглузді «ігри заради самих ігор»), педагог повинен старанно планувати свою роботу.Метод «кроссенс» можна поєднати із такими інтерактивними методами, як: робота в малих групах; робота в парах, «мозковий штурм», «коло ідей»; «мікрофон».Кроссенс, як метод виконує такі функції:
мотиваційну (формує інтерес і бажання зрозуміти, на перший погляд, незрозуміле і навіть абсурдне);
інформативну;
дослідницьку (допомагає відповісти на питання: що? де? коли?....);
комунікативну(організовує діалог між учнями та вчителем, учнями та підручником тощо);
розвиваючу;
пізнавально-пошукову;
виховну.
Дана розробка містить приклад використання кроссенсу на етапі актуалізації набутих знань, умінь, навичок.
Слово «кроссенс» англійського походження. Його значення легко пояснити, виходячи з добре відомого поняття «кросворд»: крос (англ. cross) – пересічення, ворд (англ. word) – слово; тож кросворд – пересічення слів. Спробуймо за аналогією пояснити поняття «кроссенс»: крос (англ. cross) – пересічення, сенс (англ. sens) – смисл, тож кроссенс – пересічення смислів. Кроссенс – це стандартне поле з 9 квадратів, кожному з яких відповідає певне зображення (мал. 1). Він був придуманий у 2002 році педагогом, письменником й математиком Сергієм Федіним і філософом та художником Володимиром Бусленком.
Щоб розв'язати кроссенс, треба встановити будь-які асоціативні зв'язки (від поверхових до глибинних) між сусідніми картинками спочатку по периметру (1-2, 2-3, 3-6, 6-9, 9-8, 8-7, 7-4, 4-1), а потім по хресту (5-2, 5-6, 5-8, 5-4). Центральне зображення № 5 – тема кроссенса.
Кроссенс можна використовувати на будь-якому етапі уроку.
Кроссенс – асоціативна головоломка нового покоління
Використання кроссенсів на уроках музичного мистецтва сприяє:
– розвитку логічного, образного і асоціативного мислення, уяви;
– прояву нестандартного мислення і креативності;
Застосування кроссенса на уроці різноманітне, його можна використати:
– при формулюванні теми і мети уроку;
– при вивченні нового матеріалу, в якості постановки проблемної ситуації;
– при закріпленні і узагальненні вивченого матеріалу;
Кроссенс, як метод, виконує такі функції:
• мотиваційну (формує інтерес і бажання зрозуміти на перший погляд,незрозуміле і навіть абсурдне);
• інформативну;
• дослідницьку (допомагає відповісти на питання: що? де? коли?….);
• комунікативну(організовує діалог між учнями та вчителем, учнями та підручником тощо);
• розвиваючу;
• пізнавально-пошукову;
• виховну.
Кроссенс 8 клас, мистецтво
Опис кроссенса.
По периметру:
2-3 Франц Йозеф Гайдн (композитор - класик)- симфонія (музичний жанр)- Гайдн –родоначальник цього музичного жанру.
3-6 Симфонія- «Ода радості» (партитура)- музичний твір симфонія «Ода радості».
6-9 «Ода радості» (партитура)- Людвіг ван Бетховен (композитор – класик)- Людвіг ван Бетховен є автором симфонії «Ода радості».
9-8 Людвіг ван Бетховен- місто Відень- жив і творив у Відні.
8-7 Місто Відень- симфонічний оркестр- композитори «віденської школи» засновники симфонічного жанру.
7-4 Симфонічний оркестр-Вольфганг Амадей Моцарт (композитор – класик)- автор багатьох творів для симфонічного оркестру.
4-1 Вольфганг Амадей Моцарт (композитор – класик)- Велика Французька революція (кінець 18 ст.)- доба класицизму.
По хресту:
5-2 Класицизм в музиці- Франц Йозеф Гайдн (композитор - класик)-
композитор писав твори в класичному стилі.
5-6 Класицизм в музиці- «Ода радості» (партитура)- жанр симфонія зародився в епоху класицизма.
5-8 Класицизм в музиці- місто Відень- видатні композитори-класики жили та творили у Відні.
5-4 Класицизм в музиці- Вольфганг Амадей Моцарт (композитор – класик)- видатний представник класицичного стилю в музиці.
Тема кроссенса – «Класицизм: музика».