КЗ «Краснопавлівський ЗДО ( ясла – садок) «Оленка»
Лозівської районної ради Харківської області»
Круглий стіл з батьками на тему: «Сенсорний розвиток у закладі та сім’ї”
Виконала: вихователь Зливка Н. О.
Тема : « Сенсорний розвиток у закладі та сім’ї»
Мета : підвищувати рівень компетентності батьків ЗДО в питанні реалізації сенсорного виховання дошкільників, показати вплив використання сенсорних ігор на розвиток мовлення, мислення, логіки, моторики; залучати батьків до виготовлення сенсорних ігор власноруч та спонукати їх до використання ігор вдома; сприяти розвитку творчої ініціативності, комунікативності та партнерської взаємодії педагога та батьків.
Форма проведення : круглий стіл.
Обладнання: ноутбук, проектор, столи, стільці по колу для всіх учасників, клей, серветки.
Література :
1 Базовий компонент
2 Програма «Дитина»
3 Книга Марії Монтессорі.
План проведення:
1Вступна частина ( презентація, визначення та обговорення понять)
2Обмін досвідом між батьками та педагогами ЗДО
3Заключна частина
Хід круглого столу
Вступна частина.
Слайд 1
Добрий день, шановні присутні! Запрошую вас прийняти участь в обговоренні теми: «Співпраця сім’ї та закладу дошкільної освіти з розвитку сенсорних здібностей дітей раннього віку»
Ведучий: Сьогодні за нашим столом зібралися батьки вихованців Краснопавлівського ЗДО « Оленка» групи №1 . Впродовж круглого столу ,за кожну відповідь я буду дарувати вам невеличкі подарунки.
Круглий стіл буде супроводжуватися презентацією досвіду вихователя групи № 1.
Слайд 2
Актуальність
Сенсорний розвиток дитини - це розвиток її відчуттів і сприймань, метою якого є формування уявлення про зовнішні властивості предметів: їх форму, колір, розмір, положення у просторі тощо. У перші три роки життя активно розвиваються її органи чуття, при цьому головною умовою повноцінного розвитку дітей раннього віку є розвиток сенсорики. Цей період називають “золотою порою” сенсорного виховання,а обмеження зовнішніх вражень породжує у дитини відчуття “сенсорного голоду”, уповільнює її розумовий розвиток.
Слайд 3
Значення сенсорного розвитку:
- сенсорний розвиток являє собою базу для інтелектуального розвитку дитини;
-стимулює розвиток спостережливості та уваги;
-сприяє розвитку фантазії та уяви;
-готує малюка до взаємодії з реальним світом;
-дозволяє розширити словниковий запас;
-робить вплив на рівень розвитку слухової, зорової , образної , моторної пам’яті
Слайд 4
Для організації навчально-ігрової діяльності з сенсорного розвитку дитини використовуються 5 видів дидактичних іграшок:
воно являє собою базу для інтелектуального розвитку дитини;
стимулює розвиток спостережливості та уваги;
сприяє розвитку фантазії та уяви;
готує малюка до взаємодії з реальним світом;
дозволяє розширити словниковий запас;
робить вплив на рівень розвитку слухової, зорової , образної , моторної пам’яті
Слайд № 5
Граючи, дитина набуває вмінь діяти на основі розрізнення форми, величини, кольору предметів, оволодіває новими різноманітними рухами, діями: прикладанням, порівнянням, зіставленням. І це своєрідне навчання елементарним знанням і умінням відбувається в захоплюючих, доступних для дитини формах.
Слайд № 6
Ігри та заняття в нашій групі проводяться, як з усіма дітьми та к і з під групами дітей.
Слайд № 7
Результативність
- у результаті сенсорного виховання діти поступово оволодівають способами чуттєвого пізнання світу, наочно – образним мисленням;
- розширюються сенсорні можливості дитини, що забезпечують перцептивну, моторну й мовленнєву активність, зумовлюють розвиток фонематичного та музичного слуху;
- виявляються особливості процесу сприйняття сенсорних еталонів і обґрунтовуються значимість гри, як засобу виховання сенсорної культури дітей раннього віку.
Слайд № 8
Батьки та діти.
-Саме від батьків діти пізнають перші життєві істини, наслідують зразки поведінки ,вчаться оцінювати різні події, набувають життєвого досвіду.Дуже важливо для батьків приділити дитині увагу у спілкувані, навчити дитину сприймати та відчувати навколишній світ, орієнтуватися та берегти все, що нас оточує.
- Я бажаю, щоб педагогічним кредом для батьків став вислів: «Дивитися на світ очима дітей, дивуватися, радіти, творити і пізнавати нове разом з нею».
Слайд № 9
Шановні батьки та гості, дякую вам за увагу , а тепер я запрошую вас перейти до практичної частини нашого круглого столу.
Практична частина
І перш ніж ми почнемо працювати з вами, хочу запропонувати вам пройти анкетування
А Н К Е Т А
(ігрова діяльність дитини в сім’ї)
а) розвивальні;
б) сюжетно-рольові;
в) рухливі.
2. Скільки іграшок у Вашому домі?
а) дуже багато;
б) досить для гри дитини;
в) замало.
3. Якою з іграшок найчастіше бавиться Ваша дитина?
____________________________________________________________________________________________________________
4. Хто складає іграшки після закінчення гри дитини?
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
5. Що Ви робите, коли дитина не має бажання бавитися своїми іграшками?
а) купуєте нову?
б) пропонуєте зробити обмін;
в) починаєте грати разом з нею.
А ще я хочу пограти з вами в дуже цікаву гру, яка називається « Чи добре ви знаєте свою дитину»
Молодці, батьки, бачу ви добре знаєте вподобання своїх малят.
А тепер ми пограємо в інтерактивну гру « Незакінчене речення»
Дякую вам, за участь у іграх, а тепер я пропоную вам перейти до виготовлення ігор, які надалі будуть нам допомагати розвивати сенсорику та дрібну моторику пальців рук у вихованців нашої групи.
(виготовлення ігор)
Заключна частина
Шановні батьки!!!!
Хочу виразити Вам глибоку вдячність за добре виховання дитини, за проявлену цікавість не тільки до її виховання в садочку, а і до навчання в цілому. Дякую Вам за тісну співпрацю з вихователем. Бажаю вам міцного здоров’я, сімейного щастя, успіхів у праці і подольшому вихованні Вашої дитини. Перемоги Вашої дитини- це наша спільна радість і нагорода.
Дякую Вам за чуйність, співпрацю і взаємопорузуміння!!!!!!