Конспект
інтегрованого заняття
(розвиток мовлення, ознайомлення з довкіллям, аплікація)
«Прийшла весна»
для дітей старшої групи
Мета. Уточнити й поглибити знання дітей про сезонні зміни в природі навесні (поява таловин, зникнення снігу на полях, поступове підвищення температури повітря, цвітіння перших весняних квітів, приліт перелітних птахів); вчити відповідати на запитання вихователя за змістом картини і складати коротеньку розповідь за допомогою мнемо таблиці. Повторити з
дітьми з прислів’я про весну, узагальнити знання дітей про перші весняні квіти (пролісок, підсніжник, тюльпан, нарцис); збагачувати словниковий запас новим словом «таловини». Розвивати мовлення, увагу, мислення.
Вчити дітей втілювати в художній формі своє уявлення про підсніжники, виконувати роботу в техніці орігамі, управляти у складанні паперових кружечків навпіл, загинати їх краї так, щоб вийшли деталі трикутної, прямокутної форми; формувати композиційні вміння, розвивати м'язи пальців рук, удосконалювати окомір, зорово-рухову пам'ять; розвивати творчі здібності, оригінальність; закріпити прийоми викладання і наклеювання; виховувати самостійність, впевненість у своїх силах, охайність; любов і дбайливе ставлення до природи, прагнення передати її красу у творчості.
Попередня робота: вивчення прислів’я про весну, бесіди про пори року, зміни в рослинному та тваринному світі навесні, читання оповідань, виготовлення матеріалів до аплікації (кружечки білого та зеленого кольору, наклеювання стебла на фон).
Матеріали і обладнання: презентація до заняття, мнемотаблиці для складання розповіді, мнемотаблиця «Прислів’я про весну», коректурна таблиця «Квіти», фішки, клей, пензлики, кружечки білого та зеленого кольору.
Хід заняття.
Вправа на релаксацію «Намалюй те, про що ми говорили».
Діти сідають по колу один за одним і на спині дитини, що сидить попереду, малюють об’єкти весняної природи.
Я малюю веселе сонечко.
Я малюю зелену травичку.
Я малюю дзвінкий струмочок.
Я малюю блакитну квіточку.
Я малюю рясний дощ.
Я малюю тендітний підсніжник.
Я малюю блакитне небо.
- Діти, як ви думаєте. де живе Весна? (Орієнтовні відповіді дітей: в синьому небі, в білій хмаринці, в весняних квітах, за горами, в лісі).
- Так,вона живе всюди: у повітрі, у теплому лагідному сонечку, за високими горами, в лісі.
- Подивіться, якою весну побачив відомий художник Ісаак Левітан.
- Як ви гадаєте, як ми можемо назвати цю картину? (Орієнтовні відповіді дітей - Весна, природа, тощо.)
- Зверніть увагу, що де-не-де ще лежить сніг. Коли це буває? ( на початку весни, тобто ранньою весною).
- Художник назвав цю картину «Рання весна»
Пропоную вам розглянути малюнок «Весна прийшла»
- Яка пора року зображена на малюнку?
- Де подівся сніг?
- Якого кольору небо?
- Що розквітло на галявині?
- Хто прилетів із теплих країв?
- Як змінився одяг людей навесні?
- Хто радіє весні?
Вихователь пропонує дітям скласти розповідь за картиною, використовуючи мнемотаблицю.
Наприклад:
«Прийшла весна. Розтанув сніг. Небо стало блакитне та прозоре. Сонечко ласкаво та привітно світить. На галявині розквітли перші весняні квіточки. Птахи повернулись з теплих країв. Вони будують собі домівки та співають веселих пісень. Як гарно навесні!»
Фізкультхвилинка
Давайте заспіваємо нашу веснянку «Вийди, вийди сонечко!» - покличемо тепло в наші домівки.
Діти виконують веснянку «Вийди, вийди сонечко» на сл. і муз. З.Красуляк.
Вихователь пропонує дітям за допомогою мнемотаблиць повторити вивчені прислів’я про весну.
Психогімнастика “Я - весняна квітка”
А давайте уявимо себе квіткою та розкажемо про себе, свій настрій.
Дидактична гра “Весняні квіти” (з використанням коректурних таблиць)
Вихователь загадує загадки, а діти накривають фішками картинки, на яких зображені відгадки (коректурні таблиці «Первоцвіти»)
1. Із малої цибулини
виріс весняної днини,
до нарциса привітався
та на грядці запишався. (Тюльпан)
2. Я найперша зацвітаю
Синім цвітом серед гаю,
Відгадайте, що за квітка,
Бо мене не стане влітку. (Пролісок)
3. Біло-жовті стали в ряд.
Певно, вийшли на парад?
Напарфумені, біленькі,
У листочках зелененьких. (Нарцис)
4. Перша квіточка весняна
тихо під сніжком куняла.
Дмухнув вітерець тепленький,
і з’явився цвіт біленький. (Підсніжник)
Вихователь.
Квітка підсніжник росте в лісі, на лісових галявинах, люди садять її в квітниках біля своїх будинків. Треба пам’ятати, якщо квітку підсніжника зривають, то наступного року вона зможе випустити всього один бутончик або навіть не зацвісти зовсім. Але якщо квітку не турбують, то щороку з цибулинки виростає на один бутончик більше. Якщо пощастить, можна побачити підсніжники з десятьма-дванадцятьма дзвіночками. Якщо зірвати її, то у воді вона швидко відцвіте і зав'яне. Щоб зберегти красу цих квітів надовго, зробімо їх самі, своїми руками.
Пальчикова гімнастика «Квіти»
Пояснення вихователем послідовності виконання роботи.
Самостійна робота дітей.
Підсумок.
Вихователь. Подивіться, діти, яку прекрасну квіткову галявину ви зробили. Скільки гарних підсніжників - вісників весни на ній росте.
А на останок, заспіваємо пісеньку про ще одну квітку ранньої весни - пролісок.
Діти виконують пісню «Проліски» ,муз. І сл.. А.Житкевич.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|