Календарно-тематичне планування з англійської мови для 2 класу за підручником А.Несвіт “English”
№ |
Дата |
Зміна дати |
Тема уроку |
Мовленнєві функції |
Засоби вираження |
Лексика
|
Аудіювання |
Мовлення |
Письмо |
Читання |
Домашнє завдання |
|
|
||||||||||||
49 |
|
|
Відвідування зоопарку. |
|
This is… It is (colour). It lives… It eats… |
The jungle, an elephant, tree, a zebra, an animal, meat, leaf-leaves |
Ex. 3, 4 p. 94 |
Ex. 1, 2, 3, 5, 6 pp. 94-95 |
Ex. 5 p. 95
|
Ex. 3, 4 p. 94 |
Ex. 7 p. 95 Описати одну із зображених нижче тварин |
|
50 |
|
|
Похід до зоопарку. |
Has it got…? Have they got…? |
A body, a tail, a head, a leg, an ear, an eye, a tooth |
Ex. 1, 3 p. 96 |
Ex. 1, 2, 5 pp. 96-97 |
Ex. 4 p. 97
|
Ex. 3, 4 pp. 96-97 |
Ex. 6 p. 97 Розказати про свій похід у зоопарк |
||
51 |
|
|
Природа.світ тварин. Тест |
|
|
|||||||
Тема6: Свята та традиції.
|
||||||||||||
52 |
|
|
День народження. |
Вміти: розповідати / розпитувати про свята; вітати зі святом; описувати дії під час святкування. |
When is your birthday? It’s in… |
Months |
Ex. 3, 4 pp. 104-105 |
Ex. 1, 2, 65 pp. 104-105 |
Ex. 6 p. 105 |
Ex. 4, 7 p. 105 |
Ex. 8 p. 105 скласти і написати 3-4 запитання |
|
53 |
|
|
Сімейні свята. |
Do we have…? |
To clean the room, to bake a cake, to invite the guests, to celebrate, to write a postcard, to buy a present, to open the presents, to congratulate, usually |
Ex. 1 p. 106 |
Ex. 2, 3, 4, 5 pp. 106-107 |
Ex. 6 p. 107
|
Ex. 3, 5 pp. 106-107 |
Ex. 6p. 107 доповнити речення
|
||
54 |
|
|
Свята. |
When does it start? |
Birthday, New Year, Christmas, St. Valentine’s Day, Easter, Independence Day, always, sometimes, never, every, on, in, at |
Ex. 1 p. 108 |
Ex. 2 p. 108 |
Ex. 3, 4 p. 109 |
Ex. 2 p. 108 |
Ex. 5 p. 109 розповісти про свята родини |
||
55 |
|
|
Зимові свята. |
How do you/they celebrate…? |
China, Europe, the USA, Spain, India, South America, carnival, dance, sing, give, watch |
Ex. 1, 3, 5 pp. 110-11 |
Ex. 2, 3, 4 pp.. 110-11 |
|
Ex. 3, 5 p. 111 |
Ex. 6 p. 11 описати зимові свята |
||
56 |
|
|
Свято Великодня. |
How do you/they celebrate Easter? |
The Easter Bunny, Easter eggs, the Easter basket, a paska, an Easter greeting card, an Easter present |
Ex. 1, 3, 6 pp. 112-113 |
Ex. 1, 2, 5 pp. 112-113 |
Ex. 4 p. 113
|
Ex. 4, 6 p. 113 |
Ex. 3 p. 112 читати виразно Ex. 7 p. 113 описати святкування Великодня |
||
57 |
|
|
Свята. День матері. День батька. |
Do you …? |
To play football, to watch TV, to help to cook, to wear costumes, to eat a cake, to swim, to get presents |
Ex. 1, 4, 3 pp. 114-117 |
Ex. 1, 2, 3, 5, 1, 2, 4 pp. 114-117 |
Ex. 6 p. 115 Ex. 5 p. 117 |
Ex. 4 p. 115 Ex. 3 p. 117 |
Ex. 6 p. 117 списати, відкриваючи дужки |
||
58 |
|
|
Шкільне свято. |
What’s this/ What colour is it? |
Лексичний матеріал, вивчений за темою |
Ex. 1 p.118 |
Ex. 2, 3, 5 pp. 118-119 |
Ex. 4 p. 119 Ex. 3, 4, 5 pp. 120-121 |
|
Ex. 6 p. 119 розказати про улюблене свято |
||
59 |
|
|
Свята та традиції. Тест |
|
||||||||
Тема 7: Школа. Шкільне приладдя.
|
||||||||||||
60 |
|
|
Шкільне приладдя. |
Вміти: давати елементарну характерис-тику шкільним приладдям; розповідати та запитувати про речі в класі / діяльність під час уроків / після уроків; описувати класну кімнату. |
Have you got…? What colour is it? |
A pen, a bag, a pencil, a ruler, a rubber, a desk, an album, paints, a pencil-case, an exercise-book, a textbook, a brush |
Ex. 1, 3, 4 pp. 124-125 |
Ex. 1, 2 p. 124 |
Ex. 5 p. 125 |
Ex. 3, 4 p. 125 |
Ex. 6 p. 125 описати шкільні речі |
|
61 |
|
|
Школа. Клас. |
Can you…? |
A picture, a marker, a pencil-sharpener, a file, a stapler |
Ex. 1, 3 p. 126 |
Ex. 2, 4, 5 pp. 126-127 |
|
Ex. 3, 4 pp. 126-127 |
Ex. 6 p. 127 описати речі, що мвстяться в портфелі |
||
62 |
|
|
Шкільне приладдя. |
How many … can you see? |
Long, short, big small, new, old, thin, thick, next to, between, a blackboard, a poster, a wall, a lamp, a pointer, a duster, a chair, a bookcase |
Ex. 1p. 128 Ex. 1, 4 p. 130-131 |
Ex. 1, 2, 3, 4, 5 pp. 128-129 Ex. 1, 2, 3, 5 pp. 130-131 |
|
Ex. 3 p. 128 Ex. 4, 6 p. 131 |
Ex. 7 p. 131 читати, перекладати |
||
63 |
|
|
Мої однокласники. |
What’s…? Have you got …? Do you like..? Where …? |
To listen to English, to speak English, to read English, to write English, to sing in English, to play games in English, a school emblem, a uniform |
Ex3, 4 pp. 132-133 Ex. 1 p. 135 |
Ex. 2, 5 pp. 132-133 Ex. 2, 3 pp. 134-135 |
Ex. 6 p. 133 Ex. 4 p. 135
|
Ex. 4 p. 133 Ex. 5 p. 135 |
Ex. 7 p. 133 усно Ex. 6 p. 135 записати запитання до малюнка |
||
64 |
|
|
Вільний час після уроків. |
|
To learn a poem, to draw a picture, to take photos, to go in for sports, to listen to a CD, to watch a DVD, to do the crossword puzzle, to tell my friend a story, to play computer games/badminton, table tennis/ football/the guitar/the piano/ on the beach, to ride a bike |
Ex. 3 p. 137 |
Ex. 1, 2, 4 pp. 136-137 Ex. 1, 2, 3, 4 pp. 138-139 |
Завдання на картках |
Ex. 4 p. 137 Ex. 3 p. 138 |
Ex. 5 p. 137 розказати, про заняття у вільний час
|
||
65 |
|
|
Позакласне читання |
|
Лексичний матеріал, вивчений за темою |
Завдання на картках
|
Завдання на картках |
|||||
66 |
|
|
Школа. Шкільне приладдя. Тест |
|
||||||||
67 |
|
|
Контроль аудіювання |
|
||||||||
68 |
|
|
Контроль говоріння |
|
|
|||||||
69 |
|
|
Контроль читання |
|
|
|||||||
70 |
|
|
Контроль письма |
|
|
|||||||