Всесвітня історія. Історія України
(інтегрований курс) (70 годин)
6 клас
Інтегрований курс історії (Всесвітня історія. Історія України) для 6 класу є першим систематичним курсом історії в середній школі. Його особливостями є, по-перше, інтегрований характер – давня історія України вивчається як складова всесвітньої історії; по-друге, вивчення історичного матеріалу здійснюється в широких хронологічних межах: від появи первісних людей до падіння Західної Римської імперії. Головними завданнями курсу є: а) сформувати в учнів /учениць розуміння цивілізаційної значущості стародавнього періоду в історії України, Європи та світу в цілому, античної цивілізації як основи для подальшого розвитку європейських суспільств; б) сприяти формуванню засобами історії низки загальних (уміння вчитися впродовж життя, соціальна та громадянська компетентність, обізнаність у сфері культури тощо) і предметних (хронологічна, просторова, інформаційна тощо) компетентностей через актуалізацію змістових ліній (або їх елементів): сталого розвитку (з розумінням залежності людини і суспільств від природного середовища), громадянської відповідальності, культурної самосвідомості, життя в інформаційному середовищі, моральних цінностей; в) розвивати пізнавальний інтерес учнів /учениць до минулого через створення умов для активної взаємодії між вчителем /учителькою і учнями /учениця, виконання учнями /ученицями творчих практичних завдань.
Структура курсу:
Вступ. КОЛИ І ЯК РОЗПОЧАЛАСЯ ІСТОРІЯ ЛЮДСТВА
Розділ 1. ПЕРВІСНІ СПІЛЬНОТИ. АРХЕОЛОГІЧНІ КУЛЬТУРИ
Розділ 2. СТАРОДАВНІ ЦИВІЛІЗАЦІЇ АЗІЇ ТА АФРИКИ
Розділ 3. АНТИЧНА ЦИВІЛІЗАЦІЯ
Розділ 4. ВИТОКИ ЄВРОПЕЙСЬКОЇ ТА ІНШИХ СУЧАСНИХ ЦИВІЛІЗАЦІЙ
І-ІІ СЕМЕСТРИ
№ |
Тема і зміст уроку
|
Дата |
Примітка |
|
|
Домашнє завдання |
|||
1. |
Вступ: історія Стародавнього світу як наука та шкільний предмет. |
|
|
|
2. |
Практичне заняття № 1. Лічба часу в історії Стародавнього світу. |
§ 1. |
|
|
Розділ 1. Первісні спільноти. Археологічні культури
|
||||
3. |
Початок історії. Виникнення людини та її розселення. |
§ 2-3. |
|
|
4. |
Зародження мистецтва та релігійних вірувань. |
§ 4. |
|
|
5. |
Заняття та спосіб життя первісних людей. |
§ 5. |
|
|
6. |
Суспільна організація та організація влади за первісних часів. |
§ 6. |
|
|
7. |
Трипільська культура на землях України. |
§ 7. |
|
|
8. |
Практичне заняття № 2. Основні стоянки та пам’ятки первісних людей на території України. |
§ 8. Підготуватися до контрольної роботи. |
|
|
9. |
Урок контролю та узагальнення. |
§ 1-8. Повторити та узагальнити вивчене. |
|
|
Розділ 2. Стародавні цивілізації Азії та Африки
|
||||
Давній Єгипет
|
||||
10. |
Виникнення та розвиток Єгипетської держави. |
§ 9. |
|
|
11. |
Виникнення та розвиток Єгипетської держави. |
§ 9. |
|
|
12. |
Міфи та релігія Давнього Єгипту. |
§ 10. |
|
|
13. |
Практичне заняття № 3. |
§ 10. |
|
|
14. |
Освіта, наукові знання, образотворче мистецтво та архітектура давніх єгиптян. |
§ 11. |
|
|
Цивілізації Передньої та Центральної Азії
|
||||
15. |
Найдавніші держави Дворіччя. |
§ 12.
|
|
|
16. |
Найдавніші держави Дворіччя. |
§ 12. |
|
|
17. |
Фінікійські міста-держави. Ізраїльсько-Іудейське царство. |
§ 13. |
|
|
18. |
Нововавилонська та Перська держави. |
§ 14. |
|
|
Давні Індія та Китай |
||||
19. |
Давня Індія. |
§ 15. |
|
|
20. |
Суспільне, релігійне та культурне життя Давньої Індії. |
§ 16. |
|
|
21. |
Давній Китай.
|
§ 17. |
|
|
22. |
Давній Китай.
|
§ 17. |
|
|
23. |
Суспільне та культурне життя давніх Китайців. |
§ 18. |
|
|
24. |
Писемність, освіта та наукові знання в Давньому Китаї. |
§ 19. |
|
|
25. |
Практичне заняття № 4. |
§ 19. Підготуватися до контрольної роботи. |
|
|
26. |
Урок контролю та узагальнення.
|
§ 9-19. Повторити та узагальнити вивчене. |
|
|
Розділ 3. Антична цивілізація
|
||||
ІСТОРІЯ ДАВНЬОЇ ГРЕЦІЇ |
||||
Становлення Античної грецької цивілізації |
||||
27. |
Природа та населення Давньої Греції. |
§ 20. |
|
|
28. |
Давньогрецька міфологія та релігія. |
§ 21. |
|
|
29. |
Практичне заняття № 5. |
§ 21. |
|
|
30. |
Мінойська палацова цивілізація. |
§ 22. |
|
|
31. |
Ахейська палацова цивілізація. |
§ 23. |
|
|
32. |
Давньогрецьке суспільство за поемами Гомера. Виникнення грецьких полісів. |
§ 24. |
|
|
33. |
Велика грецька колонізація. |
§ 25. |
|
|
34. |
Велика грецька колонізація. |
§ 25. |
|
|
35. |
Кімерія та Скіфія. |
§ 26. |
|
|
36. |
Історичні джерела про скіфів. |
§ 27. |
|
|
37. |
Практичне заняття № 6. |
§ 27. |
|
|
38. |
Афінська та Спартанська держави. |
§ 28. |
|
|
39. |
Побут і виховання спартанців. |
§ 29. |
|
|
40. |
Практичне заняття № 7. |
§ 29. Підготуватися до контрольної роботи. |
|
|
41. |
Урок контролю та узагальнення.
|
§ 20-29. Повторити та узагальнити вивчене. |
|
|
Антична грецька цивілізація класичної доби
|
||||
42. |
Греко-перські війни (500-449 рр. до н.е.). |
§ 30. |
|
|
43. |
Розквіт афінської демократії. |
§ 31. |
|
|
44. |
Господарювання та повсякденне життя в Давній Греції. |
§ 32. |
|
|
45. |
Мистецтво Давньої Греції. |
§ 33. |
|
|
46. |
Мистецтво Давньої Греції. |
§ 34. |
|
|
47. |
Практичне заняття № 8.
|
§ 34. |
|
|
48. |
Підкорення Греції Македонією.
|
§ 35. |
|
|
Доба еллінізму
|
||||
49. |
Утворення імперії Александра Македонського. |
§ 36. |
|
|
50. |
Утворення імперії Александра Македонського.
|
§ 36. |
|
|
51. |
Елліністичні держави в 4-2 ст. до н.е. культура еллінізму. |
§ 37. |
|
|
52. |
Суспільне, господарське та повсякденне життя в античних полісах на території України. |
§ 38. |
|
|
53. |
Практичне заняття № 9. |
§ 38. Підготуватися до контрольної роботи. |
|
|
54. |
Урок контролю та узагальнення.
|
§ 30-38. Повторити та узагальнити вивчене. |
|
|
ІСТОРІЯ ДАВНЬОГО РИМУ
|
||||
Давній Рим за царської та республіканської доби
|
||||
55. |
Природні умови Італії та виникнення міста Рим. |
§ 39. |
|
|
56. |
Римська республіка 5 – середини 3 ст. до н.е. |
§ 40. |
|
|
57. |
Римська республіка в 2 ст. до н.е. |
§ 41. |
|
|
58. |
Релігія, сім’я, виховання й господарство давніх римлян. |
§ 42. |
|
|
59. |
Диктатура Гая Юлія Цезаря. |
§ 43. |
|
|
60. |
Диктатура Гая Юлія Цезаря. |
§ 43. |
|
|
Римська імперія
|
||||
61. |
Створення Римської імперії. Правління Октавіана Августа. |
§ 44. |
|
|
62. |
Місто Рим та повсякденне життя його мешканців. |
§ 45. |
|
|
63. |
Римська імперія в 3-4 ст. |
§ 46. |
|
|
64. |
Виникнення християнства. |
§ 47. |
|
|
65. |
Культура давнього Риму. |
§ 48. |
|
|
66. |
Практичне заняття № 10. |
§ 48. |
|
|
67. |
Початок Великого переселення народів та падіння Західної Римської імперії. |
§ 49. |
|
|
68. |
Суспільне та господарське життя і духовний світ давніх слов’ян. |
§ 50. |
|
|
69. |
Практичне заняття № 11. |
§ 50. Підготуватися до контрольної роботи. |
|
|
70. |
Урок контролю та узагальнення.
|
§ 39-50. Повторити та узагальнити вивчене. |
|
|