Урок-презентація " Персько-грецькі війни".

Про матеріал
Методична розробка урока "Персько-грецькі війни" до якого додається Презентація. Розробка дозволяє використати інтерактивні технології, творчі завдання, роботу в групах; формує навички роботи з картою, підручником; вміння аналізувати, порівнювати, робити висновки.
Перегляд файлу

ПЕРСЬКО-ГРЕЦЬКІ ВІЙНИ

Очікувані результати.

До кінця уроку ви зможете:

  1. Називати причини, дати, основні події та наслідки війн.
  2. Оперувати поняттями: фаланга , гопліт, марафонська битва.
  3. Показувати на карті місця основних битв
  4. Самостійно працювати з підручником, заповнювати таблицю.

ХІД УРОКУ

Актуалізація:

Почнемо з мозкового штурму:

  • Розгадайте ребус і дізнаєтесь ключове поняття уроку – війна

СЛАЙД

  • З яким кольором у вас асоціюється термін війна, чому

 ( чорним:руйнування,загибель людей, жорстокість, голод, хвороби, тощо).

  • Поміркуйте,  що означає поняття загарбницька війна і визвольна війна і з яка держава, історію якої ми вже вивчили, проводила найбільш агресивну зовнішню політику?

 

МОТИВАЦІЯ

У 6 ст. до н.е. наймогутнішою державою Стародавнього світу була Персія, яка підкорила велику кількість народів і держав. СЛАЙД.(вимагала повного підпорядкування, жорстоко придушувала будь-які виступи).

ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

Давайте спробуємо спрогнозувати причини і визначити привід,  які призвели до  персько-грецьких війн.

У великі міста грецьких полісів прибули перські посли. Вони нахабно заявили « НАШ ЦАР ЦАРІВ ДАРІЙ! ВИМОГАЄ ВІД ВАС ЗЕМЛІ І ВОДИ.» Більшість полісів відповіли готовністю підкоритися і тільки Афіни та Спарта виступили проти, а спартанці ще й кинули послів в колодязь  зі словами «Там ви знайдете  достатньо і води, і землі».

А в 499р. грецькі поліси, розташовані в Малої Азії розгорнули повстання проти персів, їх підтримали поліси Балканського півострова, зокрема Афіни. Повстання було придушено, але започаткувало низку конфліктів , які тривали 50 років і получили назву Персько-грецьких війн. СЛАЙД.

Відповіді учнів:

ПРИЧИНИ: бажання захопити територію Греції

ПРИВІД: Допомога Афін повсталим полісам.

СЛАЙД ЗАВДАННЯ : порівняти перське та грецьке військо, назвіть сильні та слабкі сторони противників ( текст на с.116).

( Можливі відповіді)

  1.  Перське найманці,хто більше платить тому й служать:  могли зрадити, не відрізнялися дисципліною, але були краще підготовлені і озброєні.
  2. Грецьке військо було ополченням, яке складалося із громадян полісів, тому вони відрізнялися високим бойовим духом і патріотизмом, бо захищали свою батьківщину, крім того вони билися бойовим порядком, який  мав назву фаланга.
  3.  Грецьких полководці, стратегія і тактика яких виявилася на порядок вище перської.

 

Вчитель: Історики поділяють війну на три етапи.

Зараз ми об’єднаємось в дві групи:

1. Всі учні , прізвища яких починається на А і до О працюють з 1 питанням – Перший етап війн с., 116

2. Учні з прізвищами з П і до Я -  2 питання – Основний етап війн, с. 116.

Задача: Назвати основні битви, їх дати, особливості і наслідки.

  1. Марафонська битва 490р.дон.е.: греки здобули перемогу.

Як Афіняни дізналися  про перемогу. Яке спортивне змагання з’явилось після цієї битви.

 

  1. Битви 480р.до н.е.

А). Фермопільська.

- Переправа через пролив Гелеспонт  - Дарданели. Требо було побудувати дві переправи, але сильний вітер розрушив її, тоді Ксеркс наказав вбити будівельників а море «відшмагати батогами».

  • 3 дні 300 спартанців на чолі с царем Леонідом захищали прохід.

 Перемога персів.

Б).Битва на мисі Артемісій: відступ греків під натиском перського флоту, який мав кількісну перевагу.

В).Саламінська битва - перемога греків, переломний момент в війні. Фемістокл – трієри- швидкоходні маневрені кораблі

  • - Битва під Платеями 479 р. до н е. – перемога афінян і спартанців, остання битва на території Греції.

СЛАЙД – КАРТА

 

Заключний етап війни має ряд особливостей. Давайте зараз дізнаємось чим він відрізнявся від двох попередніх етапів ( робота з підручником).

Відповіді учнів:

ЗАПИТАННЯ:

1. Чому греки отримали перемогу?

  1. Яке значення для греків мала війна з персами?

ЗАКРІПЛЕННЯ СЛАЙД

РЕФЛЕКСІЯ: скажіть будь ласка, який колір має ваш настрій в кінці нашого уроку, чому?

 

Домашнє  завдання:

  • опрацювати п.37;
  • заповнити таблицю 3 на с. 117;
  • за бажанням виконати творчу роботу : СКЛАСТИ ФОТОКОЛАЖ

- Полководці персько-грецьких воєн;

- Великі битви персько-грецьких воєн;

- Грецьке військо

 

docx
Додано
24 вересня 2021
Переглядів
412
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку