11-й клас
(2 год на тиждень, усього 70 год)
№ з/п |
Тема уроку |
Практичні та лабораторні роботи, навчальні проєкти |
Дата |
Примітки |
|
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів |
|||||
1 |
Первинний інструктаж з безпеки життєдіяльності під час роботи в кабінеті хімії. Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів. |
|
|
|
|
2 |
Електронні й графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів. Принцип «мінімальної енергії».
|
|
|
|
|
3 |
Збуджений стан атома. Валентні стани елементів. |
|
|
|
|
4 |
Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів. |
|
|
|
|
5 |
Виконання вправ. |
|
|
|
|
Тема 2. Хімічний зв’язок та будова речовини. |
|||||
6 |
Йонний зв’язок. Ковалентний зв’язок. |
|
|
|
|
7 |
Донорно-акцепторний механізм утворення ковалентного зв’язку (на прикладі катіону амонію). |
|
|
|
|
8 |
Водневий зв’язок. Металічний зв’язок. |
|
|
|
|
9 |
Кристалічний і аморфний стани твердих речовин. |
|
|
|
|
10 |
Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови. |
|
|
|
|
11 |
Захист навчальних проєктів. |
Навчальні проєкти:
|
|
|
|
12 |
Виконання вправ. |
|
|
|
|
13 |
Тематична атестація. Самостійна робота. |
|
|
|
|
Тема 3. Хімічні реакції |
|||||
14 |
Необоротні і оборотні хімічні процеси. |
|
|
|
|
15 |
Хімічна рівновага. Принцип Ле Шательє.
|
|
|
|
|
16 |
Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції. |
|
|
|
|
17 |
Розв’язування розрахункових задач. |
|
|
|
|
18 |
Гідроліз солей. |
|
|
|
|
19 |
Гідроліз солей. |
Лабораторні досліди:
|
|
|
|
20 |
Гідроліз солей. |
|
|
|
|
21 |
Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму. |
|
|
|
|
22 |
Захист навчальних проєктів. |
Навчальні проєкти: 7. Гальванічний елемент із картоплі, лимону. 8. Види та принципи роботи малих джерел електричного струму, утилізація їх. |
|
|
|
23 |
Тематична атестація. Самостійна робота. |
|
|
|
|
Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості |
|||||
24 |
Неметали. Загальна характеристика неметалів. |
|
|
|
|
25 |
Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів. |
|
|
|
|
26 |
Фізичні властивості неметалів. Явище адсорбції. |
Лабораторні досліди: 2. Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів. |
|
|
|
27 |
Хімічні властивості неметалів. |
|
|
|
|
28 |
Окисні та відновні властивості неметалів. Застосування неметалів. |
|
|
|
|
29 |
Виконання вправ. |
|
|
|
|
30 |
Тематична атестація. Контрольна робота № 1 |
|
|
|
|
31 |
Сполуки неметалічних елементів з гідрогеном. |
|
|
|
|
32 |
Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування. |
|
|
|
|
33 |
Виконання вправ. |
|
|
|
|
34 |
Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері. |
|
|
|
|
35 |
Кислоти. Кислотні дощі. |
|
|
|
|
36 |
Особливості взаємодії металів з нітратною й концентрованою сульфатною кислотами. |
|
|
|
|
37 |
Виконання вправ. |
|
|
|
|
38 |
Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів узято в надлишку. |
|
|
|
|
39 |
Розв’язування розрахункових задач. |
|
|
|
|
40 |
Розв’язування розрахункових задач. |
|
|
|
|
41 |
Тематична атестація. Самостійна робота. |
|
|
|
|
42 |
Загальна характеристика металів. Фізичні властивості металів на основі їхньої будови. |
|
|
|
|
43 |
Алюміній. Фізичні і хімічні властивості. |
|
|
|
|
44 |
Залізо. Фізичні і хімічні властивості. |
Лабораторні досліди: 3. Виявлення в розчині катіонів Феруму(2+) 4.Виявлення у розчині катіонів Феруму(3+)
|
|
|
|
45 |
Застосування металів та їхніх сплавів. |
|
|
|
|
46 |
Основи. Властивості, застосування гідроксидів Натрію й Кальцію. |
Лабораторні досліди: 5, 6 Виявлення в розчині катіонів Барію, амонію. |
|
|
|
47 |
Солі, їх поширення в природі. |
|
|
|
|
48 |
Середні солі. |
Лабораторні досліди: 7,8 Виявлення в розчинах силікат- й ортофосфат-йонів. |
|
|
|
49 |
Кислі солі. |
|
|
|
|
50 |
Поняття про жорсткість води та способи її усунення. |
|
|
|
|
51 |
Виконання вправ. |
|
|
|
|
52 |
Захист навчальних проєктів. |
Навчальні проєкти:
|
|
|
|
53 |
Тематична атестація. Самостійна робота. |
|
|
|
|
54 |
Сучасні силікатні матеріали. |
|
|
|
|
55 |
Мінеральні добрива. Поняття про кислотні та лужні ґрунти. |
|
|
|
|
56 |
Якісні реакції на деякі йони. |
|
|
|
|
57 |
Якісні реакції на деякі йони. |
|
|
|
|
58 |
Практична робота №1. Дослідження якісного складу солей. |
Практична робота №1. Дослідження якісного складу солей. |
|
|
|
59 |
Біологічне значення металічних і неметалічних елементів. |
|
|
|
|
60 |
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
|
|
|
|
61 |
Виконання вправ. |
|
|
|
|
62 |
Практична робота №2. Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами |
Практична робота №2. Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами |
|
|
|
Тема 5. Хімія і прогрес людства |
|||||
63 |
Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій. |
|
|
|
|
64 |
Роль хімії у розв’язанні продовольчої, сировинної, енергетичної, екологічної проблем |
|
|
|
|
65 |
“Зелена” хімія: сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією. |
|
|
|
|
66 |
Захист навчальних проектів. |
Навчальні проєкти:
|
|
|
|
67 |
Узагальнення знань та систематизація вивченого матеріалу. |
|
|
|
|
68 |
Узагальнення знань та систематизація вивченого матеріалу. |
|
|
|
|
69 |
Тематична атестація. Контрольна робота №2. |
|
|
|
|
70 |
Підсумковий урок. |
|
|
|
|