Календарно – тематичне планування уроків хімії 11 клас (рівень стандарту)
70 год (2 год на тиждень, 6 год резерв)
Навчальна програма: Хімія для 10 - 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів (оновлена). Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 23.10.2017р. №1407.
Навчальний підручник: Хімія: підруч. для 11 кл. закл.заг.сер.освіти/ Павло Попель, Людмила Крикля. – Київ: «Академія», 2019.
Зошит для лабораторних дослідів і практичних робіт: Хімія. 11 клас : зошит для лабораторних дослідів і практичних робіт /О.В. Григорович, І.І. Черевань. – Харків. Вид-во «Ранок», 2019.
№ з/п |
Дата
|
Зміст навчального матеріалу |
Практична частина |
Примітка Д/З |
||
Демонстрації, лабораторні досліди, практичні роботи |
Навчальні проекти, домашні експерименти |
|||||
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів (5 год) |
||||||
|
|
|
Повторення основних питань про будову атома. Первиний інструктаж з БЖД
|
Демонстрації 1. Різні варіанти періодичної системи хімічних елементів (довга і коротка форми, віртуальні 3D). |
Навчальні проекти 1. Створення 3D-моделей атомів елементів. 2. Застосування радіонуклідів у медицині. 3. Використання радіоактивних ізотопів як індикаторів у тваринництві, археології. |
Опрацювати §1 ст. 8 № 2,3 |
|
|
|
Електронні і графічні електронні формули атомів s-, p-, d-елементів |
Демонстрації 2. Форми електронних орбіталей (у тому числі 3D-проектування). 3. Моделі атомів s-, p-, d-елементів (у тому числі 3D-проектування). |
Опрацювати §2 ст. 15 № 15, 20.
|
|
|
|
|
Збуджений стан атома. Валентні стани елементів. Принцип «мінімальної енергії». |
|
Опрацювати §3 ст. 23 № 27,29. |
|
|
|
|
Явище періодичної зміни властивостей елементів і їхніх сполук на основі уявлень про електронну будову атомів. Можливі ступені окиснення неметалічних елементів 2 і 3 періодів. |
|
Опрацювати §4 ст. 28 №33 |
|
|
|
|
Захист навчальних проектів (№1-3)
|
|
Повторення |
|
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини (8 год) |
||||||
|
|
|
Природа хімічного зв’язку. Йонний зв'язок. |
|
Навчальні проекти 4. Застосування рідких кристалів. 5. Використання речовин із різними видами хімічних зв’язків у техніці. 6. Значення водневого зв’язку для організації структур біополімерів. |
Опрацювати §5 ст. 33 № 40, 42. |
|
|
|
Ковалентний зв'язок. Донорно-акцепторний механізм утворення ковалентного зв’язку (на прикладі катіону амонію). |
|
Опрацювати §6 ст.40 №47,51. |
|
|
|
|
Водневий зв'язок |
|
Опрацювати §7 до ст. 43, ст.45 № 56,58. |
|
|
|
|
Металічний зв'язок |
|
Опрацювати §7 ст. 43 – 44 ст. 44 № 60,62. |
|
|
|
|
Кристалічний і аморфний стани твердих речовин |
Демонстрації 4. Моделі різних типів кристалічних ґраток (у тому числі 3D-проектування). 5. Утворення амоній хлориду з амоніаку і гідроген хлориду. |
Опрацювати §8 ст. 48 № 64,66. |
|
|
|
|
Залежність фізичних властивостей речовин від їхньої будови |
Демонстрації 6. Зразки кристалічних і аморфних речовин. |
Опорний конспект. |
|
|
|
|
Діагностичний контроль |
|
|
|
|
|
|
Захист навчальних проектів (№4-6) |
ТО № 1 |
|
|
Тема 3. Хімічні реакції (8 год) |
||||||
|
|
|
Необоротні і оборотні хімічні процеси. |
|
Навчальні проекти 7. Гальванічний елемент з картоплі, лимону. 8. Види і принципи роботи малих джерел електричного струму, утилізація їх. |
Опрацювати §9 ст.52 № 70,71. |
|
|
|
Хімічна рівновага. Принцип Ле Шательє |
|
Опрацювати §10 ст. 59 № 77,79. |
|
|
|
|
Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції. |
|
Опрацювати §11 ст. 64 № 83,84. |
|
|
|
|
Розрахункові задачі №1 Обчислення за хімічними рівняннями відносного виходу продукту реакції. |
|
|
|
|
|
|
Гідроліз солей. Інструктаж з БЖД |
Лабораторний дослід №1 Визначення рН середовища водних розчинів солей за допомогою індикаторів. |
Опрацювати §12 ст. 71 № 90, ст. 72 № 93. |
|
|
|
|
Поняття про гальванічний елемент як хімічне джерело електричного струму. |
|
Опрацювати §13 ст. 79 №100. |
|
|
|
|
Діагностичний контроль |
|
|
|
|
|
|
Захист навчальних проектів (№7,8) |
ТО №2 |
|
|
Тема 4. Неорганічні речовини та їх властивості (38 год) |
||||||
|
|
|
Неметали. Загальна характеристика неметалів. |
Демонстрації 8. Зразки неметалів. |
Навчальні проекти 9. Штучні алмази у техніці. 10. Раціональне використання добрив та проблема охорони довкілля. 11. Запобігання негативному впливові нітратів на організм людини.
|
Опрацювати §14-15 ст.84 №106, ст. 90 №108, 112. |
|
|
|
Фізичні властивості неметалів. Адсорбція. |
|
Опрацювати §16 ст.94 № 114,115. |
|
|
|
|
Алотропія. Алотропні модифікації речовин неметалічних елементів. |
Демонстрації 9. Моделі кристалічних ґраток алотропних модифікацій Карбону і Сульфуру (у тому числі 3D-проектування).
|
Опорний конспект. |
|
|
|
|
Явище адсорбції. Інструктаж з БЖД |
Лабораторний дослід №2 Дослідження адсорбційної здатності активованого вугілля та аналогічних лікарських препаратів. |
Повторити §16 |
|
|
|
|
Окисні та відновні властивості неметалів.
|
|
Опрацювати §17 ст. 98 № 121. |
|
|
|
|
Застосування неметалів. Біологічне значення неметалічних елементів. |
|
Повторити §17 ст. 99 № 127. |
|
|
|
|
Сполуки неметалічних елементів з Гідрогеном. Особливості водних розчинів цих сполук, їх застосування. |
|
Опрацювати §18-19 ст.104 № 133, ст. 112 № 140. |
|
|
|
|
Оксиди неметалічних елементів, їх уміст в атмосфері. |
|
Опрацювати §20 ст. 119 № 149,151. |
|
|
|
|
Узагальнення знань за I семестр |
|
|
|
|
|
|
Підсумкова контрольна робота №1 |
|
|
|
|
|
|
Захист навчальних проектів (№9-11) |
ТО №3 |
|
|
II СЕМЕСТР |
||||||
|
|
|
Особливості взаємодії металів з нітратною і концентрованою сульфатною кислотами. |
|
Навчальні проекти 12. Неорганічні речовини у фармації (або домашній аптечці) і харчовій промисловості. 13. Кислотні дощі. 14. Дослідження рН ґрунтів своєї місцевості. Складання карти родючості.
Навчальні проекти 15. Властивості і застосування карбонатів, нітратів і ортофосфатів лужних і лужноземельних металічних елементів, солей амонію. 16. Усунення тимчасової і постійної жорсткості води. |
Опрацювати §21 до ст. 125 ст. 127 №157,158. |
|
|
|
Кислоти. Кислотні дощі |
|
Опрацювати §21 ст. 125 – 127. ст. 128№ |
|
|
|
|
Розрахункові задачі №2 Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
|
Опрацювати §22 ст. 132 №166 – 168. |
|
|
|
|
Обчислення кількості речовини, маси або об’єму продукту за рівнянням хімічної реакції, якщо один із реагентів взято в надлишку. |
|
Повторити §22 ст. 132№ 171,172. |
|
|
|
|
Загальна характеристика металів. Фізичні властивості металів на основі їхньої будови. |
Демонстрації 7. Зразки металів і їхніх сплавів. |
Опрацювати §23 ст. 138 №76, ст. 139 №179. |
|
|
|
|
Алюміній: фізичні та хімічні властивості |
|
Опрацювати §24 ст. 147 №185, ст. 148 №187. |
|
|
|
|
Залізо: фізичні та хімічні властивості |
|
Опрацювати §25 ст. 156 №195. |
|
|
|
|
Застосування металів та їхніх сплавів. |
|
|
|
|
|
|
Основи. Властивості, застосування гідроксидів Натрію і Кальцію. |
|
Опрацювати §26 ст. 162 №209. |
|
|
|
|
Біологічне значення металічних елементів |
|
|
|
|
|
|
Діагностичний контроль |
ТО №4 |
|
|
|
|
|
Солі, їх поширення в природі. Середні та кислі солі. |
|
Опрацювати §27 ст. 170 №218. |
|
|
|
|
Дослідження якісного складу солей. Інструктаж з БЖД |
|
|
|
|
|
|
Практична робота № 1 Дослідження якісного складу солей. Інструктаж з БЖД |
|
|
|
|
|
|
Розв’язування вправ та задач |
|
|
|
|
|
|
Узагальнення та систематизація знань. |
|
|
|
|
|
|
Діагностичний контроль |
ТО №5 |
|
|
|
|
|
Поняття про жорсткість води та способи її усунення. |
|
Опрацювати §28 ст. 175 №231. |
|
|
|
|
Сучасні силікатні матеріали |
|
Опрацювати §29 ст. 179 №235,238 |
|
|
|
|
Мінеральні добрива. Поняття про кислотні та лужні ґрунти |
|
Опрацювати §30 ст. 186 № 245. |
|
|
|
|
Якісні реакції на деякі йони |
Демонстрація 10. Виявлення у розчині катіонів Феруму (2+) (віртуально), Феруму (3+) (віртуально), Барію, амонію. Лабораторні досліди №3-6 Виявлення у розчині катіонів Феруму (2+), Феруму (3+), Барію, амонію. 7, 8. Виявлення у розчинах силікат- і ортофосфат-іонів. |
Опрацювати §31 ст.192 №248,250. |
|
|
|
|
Біологічне значення металічних і неметалічних елементів. |
|
Опрацювати §32 ст.198 №257, 260. |
|
|
|
|
Генетичні зв’язки між основними класами неорганічних сполук. |
|
Опрацювати §33 ст.204 №261, 267 |
|
|
|
|
Практична робота №2 Генетичні зв’язки між неорганічними речовинами. Інструктаж з БЖД |
|
|
|
|
|
|
Узагальнення знань за II семестр |
|
|
|
|
|
|
Підсумкова контрольна робота №2 |
|
|
|
|
|
|
Захист навчальних проектів (№15 -16) |
ТО №6 |
|
|
Тема 5. Хімія і прогрес людства (11 год) |
||||||
|
|
|
Роль хімії у створенні нових матеріалів, розвитку нових напрямів технологій |
|
Навчальні проекти 17. Вирішення проблеми утилізації різних видів електричних ламп. 18. Підготовка есе іноземною мовою «Роль хімії у моєму житті». |
Опрацювати §34 ст.213 №278. |
|
|
|
Роль хімії в розв’язанні продовольчої проблеми |
|
ст. 218 №283 |
|
|
|
|
Роль хімії в розв’язанні сировинної проблеми |
|
ст.222 №289 |
|
|
|
|
Роль хімії в розв’язанні енергетичної проблеми |
|
ст. 281 №285 |
|
|
|
|
Роль хімії в розв’язанні екологічної проблеми |
|
ст. 281 №284 |
|
|
|
|
«Зелена» хімія: сучасні завдання перед хімічною наукою та хімічною технологією. |
|
Опрацювати §35-36 |
|
|
|
|
Розв’язування вправ та задач |
|
|
|
|
|
|
Захист навчальних проектів (№ 17,18) |
|
|
|
|
|
|
Систематизація знань за I семестр |
|
|
|
|
|
|
Систематизація знань за II семестр |
|
|
|
|
|
|
Підсумковий урок |
ТО №7 |
|
Назва теми |
Кількість годин |
Практичні роботи |
Лабораторні досліди |
Демонстрації |
Навчальні проекти |
Контрольні роботи |
Тематичне оцінювання |
Тема 1. Періодичний закон і періодична система хімічних елементів |
5 |
- |
- |
3 |
3 |
1 |
- |
Тема 2. Хімічний зв’язок і будова речовини |
8 |
- |
- |
3 |
3 |
1 |
|
Тема 3. Хімічні реакції |
8 |
- |
1 |
- |
2 |
1 |
|
Тема 4. Неорганічні речовини і їхні властивості |
38 |
2 |
5 |
4 |
8 |
1 |
4 |
Тема 5. Хімія і прогрес людства |
11 |
- |
- |
- |
2 |
1 |
|
Разом |
70 |
2 |
6 |
10 |
18 |
2 |
7 |