КТП "HIP HIP HELLO 6" 2 семестр

Про матеріал
Календарно-тематичне планування уроків англійської мови у 6 класі на ІІ семестр. Рівень стандарту: 3,5 години на тиждень. За модельною навчальною програмою «Іноземна мова. 5-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Зимомря І.М., Мойсюк В.А., Тріфан М.С., Унгурян І.К., Яковчук М.В.) рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ МОН України від 12.07.2021 №795). До підручника «Англійська мова» для 6 класу (з аудіосупроводом) (автори Амелія Уолкер, Ненсі Левіс, Олександр Любченко). Рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ МОН України від 08.03.2023 №254).
Перегляд файлу

Календарно-тематичне планування уроків

англійської мови у 6 класі

на ІІ семестр

 

Рівень стандарту: 3,5 години на тиждень.

 

За модельною навчальною програмою «Іноземна мова. 5-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Зимомря І.М., Мойсюк В.А., Тріфан М.С., Унгурян І.К., Яковчук М.В.) рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ МОН України від 12.07.2021 №795).

 

До підручника «Англійська мова» для 6 класу (з аудіосупроводом) (автори Амелія Уолкер, Ненсі Левіс, Олександр Любченко). Рекомендованою Міністерством освіти і науки України (наказ МОН України від 08.03.2023 №254).

 

Дата

Тема

 

Зміст уроку

Примітка

 

 

Unit 7

The Magic of Music

 

 

57

 

Music Festival

p.94-95

Vocabulary

reading a webpage about a folk festival

answering the questions

 

58-59

 

Piping Live! Festival

p.95-97

Vocabulary

sound |ɒ|

listening a conversation at a folk festival

reading a blog

 

60

 

Grammar

p.97

Vocabulary

sound |ɒ|

quite & very

 

61

 

Grammar

p.98

sound |ɒ|

as+adjective+as

not as+adjective+as

 

62

 

Grammar

p.98-99

reflexive pronouns

-self / -selves

 

63

 

Festivals & Celebrations

Guy Fawkes Day

p.99-100

Vocabulary

sound |ɒ|

 

 

64

 

Talking about Celebrations

Birthday Greetings

p.100-101

Vocabulary

dialogues

agreeing

 

 

65

 

My Favourite Family Celebration

Project 3 p.195

sound |ɒ|

writing a description of a traditional family gathering

Wordlist p.199-200

 

66

 

Self-assessment

p.102-103

Wordlist p.199-200

Play & Revise 7 p.188

 

 

 

Unit 8

Hobbies and Interests

 

 

67

 

Invitation to a Theatrical Performance

p.106-107

Vocabulary

sound [əu]

listening

inviting a friend

 

68

 

Congratulating People

p.108-109

Vocabulary

sound [əu]

reading e-mail

conversation

 

69

 

Grammar

p.109-110

Vocabulary

sound [əu]

can, could, be able to

 

70

 

Grammar

p.110-111

Vocabulary

sound [əu]

too & enough

 

71

 

Hobbies & Interests

p.111-112

Vocabulary

sound [əu]

making an exuse

 

72

 

Making Arrangements

p.112-113

Vocabulary

sound [əu]

dialogues

 

73

 

My Hobby

p.113

Vocabulary

sound [əu]

reading/writing

 

74

 

Self-assessment

p.114-115

Wordlist p.200

Play & Revise p.189

 

75

 

Project 5

p.196

writing an invitation/

declining an invitation

 

 

 

Unit 9

Are you Ready to Order?

 

 

76

 

Going to a Restaurant

p.118

Vocabulary

sound [ʌ]

listening

 

77

 

the Menu

Restaurant Food

p.119

Vocabulary

sound [ʌ]

listening &

reading a conversation

 

78

 

Grammar

p.120

Vocabulary

sound [ʌ]

would (like)

making polite requests & offers

 

79

 

Grammar

p.120-121

Vocabulary

sound [ʌ]

indefinite pronouns

 

80

 

Grammar

p.121-122

Vocabulary

sound [ʌ]

countable/uncountable concrete/abstract nouns

a bit of/a number of

 

81

 

Restaurant Food

p.123

Vocabulary

sound [ʌ]

dialogue

 

82

 

Ordering food & drinks

p.124-125

Vocabulary

sound [ʌ]

reading, listening,

making similar dialogues

 

83

 

My Family’s Eating Habits

p.125

Vocabulary

sound [ʌ]

Wordlist p.200-201

Play & Revise p.190

writing about eating habits

 

84

 

Project 4

p.195

Wordlist p.200-201

making a restaurant menu

 

85

 

Up to Now 3 p.128-129

Діагностувальна робота

Wordlist p.200-201

 

 

 

 

Unit 10

At the Culture Fair

 

 

86

 

Culture Fair

p.132-133

Vocabulary

sound [ju:]

 

87

 

The International Culture Fair

p.133-135

Vocabulary

sound [ju:]

listening & reading

 

88

 

Grammar

p.136

Vocabulary

sound [ju:]

cardinal & ordinal numbers

the in front of ordinal numbers

 

89

 

Grammar

p.137

Vocabulary

sound [ju:]

and/or/but/so

 

90

 

Continents

Countries & Nationalities

p.137-138

Vocabulary

sound [ju:]

agreeing & disagreeing

 

91

 

Asking & answering about Countries

p.138-139

Vocabulary

sound [ju:]

reading, listening

making a similar dialogue

 

92

 

Filling in a Form

p.139

Wordlist p.201-202

sound [ju:]

writing: filling in a registration form

 

93

 

Self-assessment

p.140-141

Wordlist p.201-202

sound [ju:]

Play & Revise p.190

 

 

 

Unit 11

Where There’s a Will, There’s a Way

 

 

94

 

Pocket Money

p.144

Vocabulary

 

95

 

Extra Pocket Money

p.144-146

Vocabulary

reading

 

96

 

Grammar

p.146-147

Vocabulary

make and do

 

97

 

Grammar

p.147-148

Vocabulary

Type 0 conditional

 

98

 

Jobs

p.148-149

Vocabulary

asking and answering about smb’s job

 

99

 

Talking about Pocket Money

p.150

Vocabulary

listening, reading

making similar dialogue

 

100

 

Describing a Job

p.151

writing about the job of a family member

pronunciation: falling intonation

 

101

 

Self-assessment

p.152-153

Wordlist p.202

Play & Revise p.192

 

 

 

Unit 12

Thanks a Million

 

 

102

 

Polite words & Phrases

p.156

Vocabulary

 

103

 

People Checking in at the Airport

p.157-158

Vocabulary

listening

reading

 

104

 

Grammar

p.158-159

Vocabulary

permission: can, could, may

 

105

 

Grammar

p.159-160

Vocabulary

adverbs of manner

 

106

 

Good Manners

p.160-161

Vocabulary

reading

 

107

 

Asking for Permission

p.162

Vocabulary

speaking

 

108

 

Making a Request

Expressing Gratitude

p.163

Vocabulary

writing a thank you note

pronunciation: rising intonation

 

109

 

Self-assessment

p.164-165

Wordlist p.202-203

Play & Revise p.193

 

 

 

Unit 13

Across Ukraine

 

 

110

 

Geography of a Country

p.168-169

Vocabulary

sound [ɜː]

 

111

 

Travelling on a Holiday

p.169-170

Vocabulary

sound [ɜː]

listening and reading

a conversation

 

112

 

Grammar

p.171

Vocabulary

sound [ɜː]

there is/there are

there was/there were

 

113

 

Grammar

p.172-173

Vocabulary

sound [ɜː]

many, much, a lot of

 

114

 

Travelling around the Country

p.173

Vocabulary

sound [ɜː]

speaking

 

115

 

Making a Suggestion

p.174

Vocabulary

sound [ɜː]

dialogue

 

116

 

Describing how People Travel

p.175

Vocabulary

sound [ɜː]

writing about relatives

 

117

 

Self-Assessment

p.176-177

Project 6 p.196

 

118

 

Up to Now p.178-179

Діагностувальна робота

 

 

119

 

Fun Time 2 p.180-181

Culture Trip

reading

speaking

 

120

 

Комплексна контрольна робота

 

 

121

 

Комплексна контрольна робота

 

 

122

 

Підсумковий урок

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Левченко Надія
Додано
13 січня
Переглядів
514
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку