Складено згідно навчальної програми «Трудове навчання 5-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів», затвердженої наказом МОН України від 07.06.2017 № 804 «Про оновлені навчальні програми для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів»
Календарно-тематичне планування уроків
Трудове навчання для 7 кл. (2022-2023 н.р)
(35 годин, 1 година на тиждень)
Складено згідно навчальної програми «Трудове навчання 5-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів», затвердженої наказом МОН України від 07.06.2017 № 804 «Про оновлені навчальні програми для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів»
№ п/п |
К-ть год. |
Розділи, теми |
Дата |
Домашнє завдання |
Примітки |
Розділ 1. Основи проєктування, матеріалознавства та технології обробки |
|||||
Проєкт 1: Панно (9 годин) Основна технологія Технологія виготовлення штучних квітів Додаткова технологія Технологія оздоблення мозаїкою |
|||||
1
|
1
|
Інструктаж з БЖД. Основи проєктної діяльності. Методи проєктування. Метод фокальних обєктів. Інформаційні джерела. Пошук інформації. |
02.09 |
Переглянути відеоматеріали до уроку. |
|
2 |
1 |
Вибір та обгрунтування теми проєкту «Панно». Історичні відомості про виникнення декоративного мистецтва виготовлення штучних квітів. Регіональні особливості оздоблення оселі в національних українських традиціях. Моделі-аналоги. |
09.09 |
Підготувати повідомлення про переваги та недоліки штучних квітів. |
|
3 |
1 |
Вибір обєкта проєктування. Розробка композиції. Створення ескізного рисунка «Панно». Добір конструкційних матеріалів та інструментів. |
16.09 |
Завершити виконання ескізного малюнку. |
|
4 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Планування роботи з виконання проєкту. Виготовлення основних елементів панно. Самоконтроль якості виконання технологічних операцій. |
23.09 |
Завершити виготовлення основних елементів панно. |
|
5 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Процес виготовлення обраного об’єкта проєктування. Самоконтроль якості виконання технологічних операцій. Організація робочого місця. |
30.09 |
Продовжити виконання панно. |
|
6 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Продовження процесу виготовлення обраного об’єкта. |
07.10 |
Продовжити виконання панно. |
|
7 |
1 |
Інструктаж з БЖД Продовження процесу виготовлення обраного об’єкта. Самоконтроль. |
14.10 |
Завершити виконання панно. |
|
8 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Зєднання деталей панно. Остаточна обробка виробу. Догляд за предметами інтер’єру. Самоконтроль якості виконання. |
28.10 |
Підготуватися до захисту проєкту. |
|
9 |
1 |
Розрахунок орієнтованої вартості витрачених матеріалів на виготовлення виробу. Самоконтроль. Захист проєкту. |
04.11 |
Оформити звіт про виконання проєкту. |
|
Проєкт 2. Органайзер (7 годин) Основна технологія Технологія виготовлення швейних виробів ручним способом Додаткова технологія Технологія виготовлення виробів із шкіри |
|||||
10 |
1 |
Вибір та обгрунтування теми проєкту «Органайзер». Історичні відомості про органайзер. Моделі-аналоги. Вибір об’єкта проєктування. |
11.11 |
Закінчити добір та аналіз моделей-аналогів органайзеру. |
|
11 |
1 |
Створення ескізу та кресленика органайзеру. Добір конструкційних матеріалів та інструментів. |
18.11 |
Переглянути відеоматеріали до уроку. |
|
12 |
1 |
Розробка технологічної посідовності виготовлення органайзеру. |
25.11 |
Закінчити створення технологічної посідовності виготовлення органайзеру. |
|
13 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Процес виготовлення органайзеру. Організація робочого місця та безпека праці. Самоконтроль якості виконання. |
02.12 |
Продовжити виготовлення органайзеру. |
|
14 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Процес виготовлення обраного об’єкта проєктування. Самоконтроль якості виконання. |
09.12 |
Продовжити виготовлення органайзеру |
|
15 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Розрахунок орієнтовної вартості органайзеру. Захист проєкту. |
16.12 |
Закінчити оздоблення органайзеру |
|
16 |
1 |
Узагальнюючий урок |
23.12 |
Повторити вивчений протягом семестру матеріал. |
|
ІІ семестр Проєкт 3. Страви української кухні (7 годин) Основна технологія Технологія приготування їжі Додаткова технологія Технологія формування культури споживання їжі |
|||||
17 |
1 |
Загальні відомості про українську національну кухню. Українська система харчування, асортимент повсякденних страв, режим повсякденного харчування. Культурно-побутові традиції регіону: українська хата, її інтер’єр, традиційний посуд і його застосування. |
|
Скласти у зошиті власне меню та визначення його калорійність. |
|
18 |
1 |
Види круп, їх значення у харчуванні людини. Умови та терміни зберігання. Первинна обробка крупів, значення попереднього замочування крупів для збереження харчової цінності продуктів. Теплова обробка крупів. Страви з крупів. Каша як щоденна й обрядова страва українців. |
|
Написати у зошит рецепт приготування куті. |
|
19 |
1 |
Вибір та обґрунтування теми «Каша - обрядова страва». Планування роботи з виконання проєкту. Складання технологічної послідовності приготування страви. Визначення необхідної кількості продуктів для приготування та оздоблення страви, розрахунок їх орієнтовної вартості. Добір кухонного інвентаря, інструментів, пристосувань, обладнання для обробки інгредієнтів. |
|
Скласти у зошиті технологічну послідовність приготування гарніру з крупів (за власним рецептом). |
|
20 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Приготування страви з каші відповідндо до технологічної послідовності. Сервірування столу в народних традиціях. Контроль якості страви. Презентація виконаної роботи. |
|
Провести самоаналіз виконаної роботи. |
|
21 |
1 |
Українські народні страви з борошна. Види борошна. Технологія приготування страв з борошна (лемішка, соломаха, мамалига, буцики, галушки, затірка, млинці). Вареники як національна, обрядова і щоденна страва. Технологія приготування вареників. |
|
Записати у зошит 5 страв з макаронних виробів. |
|
22 |
1 |
Добір інгредієнтів для страви. Визначення необхідної кількості продуктів для приготування та оздоблення страви, розрахунок їх орієнтовної вартості. Добір кухонного інвентаря, інструментів, пристосувань, обладнання для обробки інгредієнтів та приготування вареників |
|
Скласти у зошиті технологічну послідовність приготування ряжанки. |
|
23 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Приготування вареників. Сервірування столу в народних традиціях. Контроль якості страви. Презентація виконаної роботи. |
|
Провести самоаналіз виконаної роботи. |
|
Проєкт 4. Кондитерські вироби (7 годин) Основна технологія Технологія виготовлення кондитерських виробів Додаткова технологія Технологія формування культури споживання їжі |
|||||
24 |
1 |
Короткі історичні відомості про виникнення десертів, кондитерських виробів. Види десертів: кондитерські вироби, фрукти (салати), мед, горіхи, сири. Класифікація кондитерських виробів: цукристі кондитерські вироби (карамель, драже, мармелад, пастильні вироби, ірис, козинак, халва, східні солодощі, цукерки без вмісту какао, желе); борошняні кондитерські вироби (печиво, бісквіти, рулети, мафіни, круасани, сушки, торти, тістечка, вафлі, чізкейки тощо); шоколадні кондитерські вироби. |
|
Створити банк ідей на тему «Кондитерські вироби». |
|
25 |
1 |
Основні продукти та їх властивості для приготування кондитерських виробів (борошно, молоко, яйця, цукор, какао, маргарин, дріжджі, сода, порошок для розпушування тіста, ароматичні добавки), харчова цінність та їх якість. |
|
Підготувати повідомлення про способи зменшення калорійності для кондитерських виробів. |
|
26 |
1 |
Обладнання та пристосування (духовка, плита, різні види форм, деко, кулінарна торбинка, кулінарний шприц, міксер). Вибір та обґрунтування теми проєкту. Планування роботи з виконання проєкту. |
|
Переглянути відеоматеріали до уроку. |
|
27 |
1 |
Солодощі та здорове харчування. Добір кондитерського виробу для приготування «корисних» цукерок. Історія шоколаду. Види шоколаду. Вплив шоколаду на організм. Інгредієнти цукерок та технологія їх приготування (загальновживана). |
|
Написати у зошит відмінності корисних цукерок від приготовлених за класичним (загальновживаним) рецептом. |
|
28 |
1 |
Визначення необхідної кількості інгредієнтів для приготування цукерок, розрахунок їх орієнтовної вартості. Добір кухонного інвентаря, інструментів, пристосувань, обладнання для приготування цукерок. Приготування цукерок |
|
Розроблення власний рецепт корисних цукерок. |
|
29 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Приготування цукерок із дотриманням розробленого рецепту, технології та прийомів роботи з інструментами, пристосуваннями та обладнанням. Контроль якості цукерок |
|
Підготуватися до захисту проєкту. |
|
30 |
1 |
Презентація виконаної роботи. Захист проєкту «Кондитерські вироби» |
|
Повторити вивчений матеріал. |
|
Розділ 2: Технологія побутової діяльності та самообслуговування |
|||||
Проєкт 1. Малярні роботи у побуті власними руками (2 години) Технологія: технологія малярних робіт. |
|||||
31 |
1 |
Матеріали та інструменти для малярних робіт. Необхідність застосування ґрунтовок. Технологія виконання малярних робіт. Вплив кольору на психологію людини. |
|
Описати колір своєї кімнати з точки зору психології кольору. |
|
32 |
1 |
Інструктаж з БЖД. Розробка технологічної послідовності виконання малярних робіт у власній кімнаті. Добір фарб для різних типів поверхонь. Виконання технологічних операцій. |
|
Розрахувати необхідну кількість фарби на власну кімнату. |
|
Проєкт 2. Я – споживач (3 години) Технологія: технологія придбання продуктів харчування та інших товарів. |
|||||
33 |
1 |
Маркування споживчих товарів. Призначення етикеток на товарах. Екологічні символи. Стандарти якості й безпеки. Склад продуктів. Індекс «Е» та його призначення. Попереджувальні символи. Спеціальні символи та їх значення. Штрих-код і його застосування. |
|
Знайти в продуктах харчування індекс «Е» та записати до зошиту тлумачення виявлених «Е». |
|
34 |
1 |
Читання маркування на споживчих товарах. Як перевірити автентичність товару. Розробка етикетки для власного виробу. |
|
Розробити етикетку в патріотичних кольорах для власного виробу. |
|
35 |
1 |
Узагальнюючий урок. Виставка проєктів. |
|
Повторити вивчений протягом навчального року матеріал. |
|