Календарно-тематичне планування уроків
хімії для 7 класу на 2022 -2023 н. р.
(2 години на тиждень, всього 70 годин)
Навчальна програма. Хімія. 7-9 класи (оновлена), затверджена наказом МОН України від 07.06.2017 № 804. За Типовою освітньою програмою, затвердженою Наказом МОН від 20.04.2018 №405.
Підручник: Хімія: підруч. для 7 кл. закл.заг.сер.освіти/ Павло Попель, Людмила Крикля. – Київ: «Академія», 2015.
7 клас (70 годин, 2 години на тиждень)
№ |
Тема |
Кількість годин |
Кількість контрольних робіт |
Кількість лабораторних робіт |
Кількість практичних робіт |
1. |
Вступ |
4 |
- |
- |
1 |
2. |
Початкові хімічні поняття |
28 |
1 |
3 |
2 |
3. |
Кисень |
17 |
- |
- |
1 |
4. |
Вода |
21 |
1 |
2 |
- |
|
всього |
70 |
2 |
5 |
4 |
№ |
Дата проведення |
Зміст навчального матеріалу |
Наскрізні змістові лінії |
Примітка |
|
7-А |
7-Б |
||||
Вступ (4 години) Навчальні проекти до теми: 1. Хімічні речовини навколо нас. 2. Історичне значення вогню. |
|||||
1
|
|
|
Вступний інструктаж з БЖД. Хімія – природнича наука. Речовини та їх перетворення у навколишньому світі. Короткі відомості з історії хімії. |
Наскрізні змістові лінії
Здоров’я і безпека.
Громадянська відповідальність.
Екологічна безпека і сталий розвиток.
Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті.
Ознайомлення з маркованням небезпечних речовин |
|
2 |
|
|
Первинний інструктаж з БЖД. Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті. Ознайомлення з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії. |
|
|
3 |
|
|
Найпростіші операції в хімічному експерименті. Правила безпеки під час роботи з лабораторним посудом та обладнанням кабінету хімії. Практична робота 1. Прийоми поводження з лабораторним посудом, штативом і нагрівними приладами. Інструктаж з БЖД. |
|
|
4 |
|
|
Представлення результатів навчальних проектів «Хімічні речовини навколо нас», «Історичне значення вогню» |
|
|
Тема 1. Початкові хімічні поняття ( 28 годин ) Навчальні проекти 3. Хімічні явища у природі. 4. Хімічні явища у побуті. 5. Використання хімічних явищ у художній творчості й народних ремеслах. 6. Речовини і хімічні явища в літературних творах і народній творчості.
|
|||||
5 |
|
|
Речовини, атоми, молекули.
|
Наскрізні змістові лінії Здоров’я іі безпека Безпечне поводження з речовинами. Підприємливість і фінансова грамотність Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. Розв’язування розрахункових задач за темою «Масова частка елемента в складній речовині». |
|
6 |
|
|
Фізичні властивості речовин. Як вивчають речовини. Лабораторний дослід 1. Ознайомлення з фізичними властивостями речовин. Опис спостережень . Формулювання висновків. Інструктаж з БЖД. |
|
|
7 |
|
|
Чисті речовини і суміші. Методи розділення сумішей. |
|
|
8 |
|
|
Практична робота 2. Розділення неоднорідної суміші. Інструктаж з БЖД. |
|
|
9 |
|
|
Атоми. Хімічні елементи, їхні назви і символи. Поширеність хімічних елементів у природі. |
|
|
10 |
|
|
Повторення і узагальнення з теми «Початкові хімічні поняття». |
|
|
11 |
|
|
Контроль знань з теми «Початкові хімічні поняття» (Частина 1) |
|
|
Тематична 1 |
|
||||
12 |
|
|
Маса атома. Відносні атомні маси хімічних елементів. |
|
|
13 |
|
|
Прості речовини. Метали й неметали. |
|
|
14 |
|
|
Складні речовини. Лабораторний дослід 2. Ознайомлення зі зразками простих і складних речовин. Інструктаж з БЖД. |
|
|
15 |
|
|
Хімічні формули. |
|
|
16 |
|
|
Валентність хімічних елементів. Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів. |
|
|
17 |
|
|
Складання формул бінарних сполук за валентністю елементів. Розв’язування вправ. |
|
|
18 |
|
|
Повторення та узагальнення з теми «Початкові хімічні поняття». |
|
|
19 |
|
|
Контроль знань з теми «Початкові хімічні поняття» (Частина 2) |
|
|
Тематична 2 |
|
||||
20 |
|
|
Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічною формулою.
|
|
|
21 |
|
|
Масова частка елемента в складній речовині. |
|
|
22 |
|
|
Фізичні та хімічні явища (хімічні реакції). |
|
|
23 |
|
|
Хімічні властивості речовин. |
|
|
24 |
|
|
Як досліджують хімічні реакції. Лабораторний дослід 3. Проведення хімічних реакцій. Інструктаж з БЖД. |
|
|
25 |
|
|
Практична робота 3. Дослідження фізичних і хімічних явищ. Інструктаж з БЖД. |
|
|
26 |
|
|
Схема хімічної реакції. |
|
|
27 |
|
|
Закон збереження маси речовин під час хімічних реакцій. |
|
|
28 |
|
|
Хімічні рівняння. |
|
|
29 |
|
|
Розв’язування задач і вправ. Підготовка до контрольної роботи. |
|
|
30 |
|
|
Контрольна робота 1 |
|
|
31 |
|
|
Представлення результатів навчальних проектів |
|
|
32 |
|
|
Аналіз контрольної роботи |
|
|
Тематична 3 |
|||||
Тема 2. Кисень ( 17 годин ) Навчальні проекти 7. Проблема забруднення повітря та способи розв’язування її. 8. Поліпшення стану повітря у класній кімнаті під час занять. |
|||||
33 |
|
|
Оксиген. Поширеність Оксигену в природі. |
Громадянська відповідальність Умови виникнення та припинення горіння. Здоров’я і безпека Безпечне поводження з речовинами. Колообіг Оксигену в природі. Озон. Проблема чистого повітря. Екологічна безпека і сталий розвиток Склад повітря. Проблема чистого повітря. Застосування та біологічна роль кисню. Поняття про окиснення (горіння, повільне окиснення, дихання). Підприємливість і фінансова грамотність Проблема чистого повітря. Поняття про каталізатор. |
|
34 |
|
|
Кисень, склад його молекули, поширеність у природі. Склад повітря. |
|
|
35 |
|
|
Фізичні властивості кисню. |
|
|
36 |
|
|
Добування кисню. Реакції розкладу. |
|
|
37 |
|
|
Поняття про каталізатор. Способи збирання кисню. Доведення наявності кисню. |
|
|
38 |
|
|
Практична робота 4. Добування кисню з гідроген пероксиду, збирання, доведення його наявності. Інструктаж з БЖД. |
|
|
39 |
|
|
Хімічні властивості кисню: реакції з простими речовинами. Реакції сполучення. |
|
|
40 |
|
|
Оксиди |
|
|
41 |
|
|
Розв’язування вправ |
|
|
42 |
|
|
Взаємодія кисню зі складними речовинами. |
|
|
43 |
|
|
Процеси окиснення. Умови виникнення та припинення горіння. |
|
|
44 |
|
|
Небезпечні речовини та їх маркування |
|
|
45 |
|
|
Колообіг Оксигену в природі. |
|
|
46 |
|
|
Біологічна роль і застосування кисню. |
|
|
47 |
|
|
Повторення і узагальнення з теми «Кисень» |
|
|
48 |
|
|
Контроль знань з теми «Кисень» |
|
|
49 |
|
|
Представлення результатів навчальних проектів |
|
|
Тематична 4 |
|||||
Тема 3. Вода ( 21 година) Навчальні проекти 9. Дослідження якості води з різних джерел. 10. Дослідження фізичних і хімічних властивостей води. 11. Способи очищення води в побуті. 12. Збереження чистоти водойм: розв’язування проблеми у вашій місцевості. 13. Еколого-економічний проект «Зберігаючи воду – заощаджую родинний бюджет». |
|||||
50 |
|
|
Вода, будова молекули, поширеність у природі, фізичні властивості. |
|
|
51 |
|
|
Розчин і його компоненти. Вода – розчинник. |
|
|
52 |
|
|
Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини. |
|
|
53 |
|
|
Розв’язування розрахункових задач |
|
|
54 |
|
|
Розв’язування розрахункових задач. |
|
|
55 |
|
|
Лабораторний дослід 4. Виготовлення водних розчинів із заданими масовими частками розчинених речовин. Інструктаж з БЖД. |
|
|
56 |
|
|
Розв’язування розрахункових задач на обчислення масової частки, маси розчиненої речовини, маси і об’єму води в розчині. |
|
|
57 |
|
|
Реакції води з оксидами. |
|
|
58 |
|
|
Поняття про кислоти й основи. |
|
|
59 |
|
|
Розв’язування вправ. |
|
|
60 |
|
|
Виявлення лугів і кислот у розчинах за допомогою індикаторів. Лабораторний дослід 5. Випробування водних розчинів кислот і лугів індикаторами. Інструктаж з БЖД. |
|
|
61 |
|
|
Значення води і водних розчинів. Кислотні дощі. |
|
|
62 |
|
|
Проблема чистої води. Охорона водойм від забруднення. Очищення води на водоочисних станціях та в домашніх умовах. |
|
|
63 |
|
|
Розв’язування задач і вправ |
|
|
64 |
|
|
Розв’язання задач і вправ |
|
|
65 |
|
|
Повторення і узагальнення з теми «Вода» |
|
|
66 |
|
|
Розв’язок розрахункових задач і вправ. Підготовка до контрольної роботи. |
|
|
67 |
|
|
Контрольна робота 2 |
|
|
68 |
|
|
Захист навчальних проєктів |
|
|
69 |
|
|
Захист навчальних проєктів. |
|
|
70 |
|
|
Підсумковий урок |
|
|
Тематична 5 |