Календарно-тематичне планування уроків
літературного читання за підручником «Українська мова ти читання. Автори: К. Пономарьова та О. Савченко (2019)» для 2 класу за програмою НУШ (2021-2022 н.р.)
№ уроку |
Дата уроку |
Тема уроку |
Примітки |
І семестр |
|||
До школи, до книги, до друзів душа поривається знов! |
|||
|
|
Знайомство з підручником. Вступ до теми, В. Бичко «Літо, до побачення!» (Частина 2, с. 3-4). |
|
|
|
Створюємо усний журнал (с. 5). |
|
|
|
Йдуть до школи школярі. М. Сингаївський «До школи». Виразне читання (с. 6). |
|
|
|
Наш клас — одна міцна сім'я. Н. Умеров «Наш клас». М. Хоросницька «Добра порада». Т. Цидзіна «Очі, вуха маю...». Прислів’я (с, 7-8). |
|
|
|
Історії зі шкільного життя. Л. Повх «В їдальні». Читання в особах. Інсценування вірша (с. 8-9). |
|
|
|
Хитрощі не люблять совісті В. Сухомлинський «Як Наталя в лисиці хитринку купила». (с. 10-11). |
|
|
|
Хитрощі не люблять совісті В. Сухомлинський «Як Наталя в лисиці хитринку купила». Прислів’я. Переказування казки (с. 10-11). |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою. Оксана Сенатович «Поміняємось місцями» |
|
|
|
Медіавіконце: читаю, слухаю, бачу. Джерела інформації (с. 12-13). |
|
|
|
Потрібно учиться — завжди пригодиться. Ю.Ярмиш «Зайчик і Вовчик» (с. 14). |
|
|
|
Осінь — золотокоса красуня. М. Рильський «Ми збирали з сином на землі каштани...». Д, Павличко «Небеса прозорі...» (напам'ять) (с. 15-17). |
|
|
|
Жартівливі вірші. Грицько Бойко «Хвастунець». Г. Фалькович «Чесний кіт» (с. 17-18). |
|
|
|
Добре того вчити, хто хоче знати. «Дрізд і голуб» (українська народна казка) (с. 18). |
|
|
|
Перевіряю свої досягнення. Підсумок за темою (с. 19). |
|
|
|
Аудіювання |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою. Ганна Чубач «Українчики ідуть!» |
|
Читаємо і пізнаємо таємниці рідної мови |
|||
|
|
Вступ до теми. Колискові пісеньки — перлинки української мови. О. Кротюк «Ходить сон». |
|
|
|
Колискові пісні: «Котику сіренький», «Ходить котик по горі», «Ой люлі, ой люлі...» (за вибором напам'ять) (с. 20-23). |
|
|
|
Дитячі заклинки. «Іди, іди, дощику», «Вийди, вийди, сонечко» (за вибором напам'ять) (с. 23-24). |
|
|
|
Лічилки. Мирилки. Читання лічилок і мирилок (с. 24-26). |
|
|
|
Загадки. Читання і відгадування загадок. Д. Білоус «Загадки про розділові знаки» (с. 26-27). |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою. Загадки від Анни Осадко |
|
|
|
Народ скаже —як зав'яже. Скоромовки. Грицько Бойко «Вареники». В’язка народних прислів’їв (за вибором напам'ять) (с. 27-29). |
|
|
|
Поробиш усю роботу, то й поспиш в охоту. «Кіт і пес» (українська народна казка). Розігрування сценки за змістом казки. Перегляд мультфільму «Про всіх на світі» (с. 29). |
|
|
|
На зеленому човні пропливає літо. В. Чухліб «Чи далеко до осені?». Загадка-добавлянка (с. 30-31). |
|
|
|
Медіавіконце: книжка. Як побудована книжка. Створення реклами своєї улюбленої книжки (с. 32-33). |
|
|
|
У колі рідної сім'ї. Ласкаві слова-звертання. Н. Мовчан- Карпусь «Василинка». В. Гринько «Сію дитині» (с. 34). |
|
|
|
Що в людини найцінніше? Мензатюк «Золоте серце» (с. 35). |
|
|
|
Мовні цікавинки. В. Плахотников «Під парканом». 1. Січовик «Кістку пес в зубах тримав...». Т. Корольова «Рано-вранці в центрі міста...» (с. 36-37). |
|
|
|
Перевіряю свої досягнення. Підсумок за темою (с. 37). |
|
|
|
Усний переказ прочитаного твору |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою.Галина Малик «Розумна мавпа» |
|
В кожній казці є урок, мов у квіточці медок |
|||
|
|
Вступ до теми. Казки про тварин. Т. Майдановий «Примовка до казки». |
|
|
|
«Вовк та собака» (українська народна казка). Прислів'я (с. 38-39). |
|
|
|
Медіавіконце: мандрівка до бібліотеки. Як вибрати потрібну книжку? Створення листівки про користь читання (с. 40-41). |
|
|
|
Казка — вигадка, та в ній щось повчальне розумій. «Цап та баран» (українська народна казка) (с. 43-44). |
|
|
|
Казка — вигадка, та в ній щось повчальне розумій. «Цап та баран» (українська народна казка) (продовження). Переказування казки (с. 43-44). |
|
|
|
Коли щось робиш, думай і про наслідки. «Виноградар і змія» (болгарська народна казка) (с. 45-46). |
|
|
|
«Виноградар і змія» (болгарська народна казка) Складання плану твору і переказування за ним казки (с. 45-46). |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою. Василь Шкляр «Маленька мураха» |
|
|
|
Як риби короля обирали. «Оселедець і камбала» (польська народна казка) (с. 46-48). |
|
|
|
Як риби короля обирали. «Оселедець і камбала» (продовження) (с. 46-48). |
|
|
|
Перевіряю свої досягнення. Підсумок за темою (с. 49). |
|
Щоб у серці жила Батьківщина |
|||
|
|
Вступ до теми. Ой роде наш красний, роде наш прекрасний. М. Чумарна «Маленька і велика». «Роде наш красний» (українська народна пісня) (с. 50-51). |
|
|
|
Наш символ і оберіг. В. Скуратівський «Калина» (с. 52). |
|
|
|
Петриківський розпис. Н. Поклад «Петриківські диво- квіти» (с. 53). |
|
|
|
Нема без кореня рослини, а нас, людей, без Батьківщини.А. Костецький «Батьківщина» (напам'ять). Л. Полтава «Наша Батьківщина». Порівняння віршів (с. 54-55). |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою. Людмила Савчу «Український віночок» |
|
|
|
Щастя. М. Морозенко «Мій тато повернувся із війни» (с. 54-55). |
|
|
|
Щастя. М. Морозенко «Мій тато повернувся із війни» (продовження)(с. 54-55). |
|
|
|
Україна наша — вічна. В. Сухомлинський «Вічна тополя» (легенда) (с. 56). |
|
|
|
Перевіряю свої досягнення. Підсумок за темою (с. 57). |
|
|
|
Навичка читання вголос |
|
Зачарувала все зима... |
|||
|
|
Вступ до теми. Досліджуємо текст. (с.58) |
|
|
|
В. Чухліб «Зимова казка». Складання продовження казки (с. 59). |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою. Марія Чумарна «Як сплять дерева» |
|
|
|
Білі шати зими. Порівняння-образ. В. Скомаровський «Казкові шати». Загадки (с. 60). |
|
|
|
Досліджуємо текст. Г. Демченко «Ялинова шишка». Загадка-добавлянка (с. 62-63). |
|
|
|
Зимові дива. Зимові свята. В. Багірова «Лист до Чудотворця». І. Малкович «Молитва Ангелу». О. Наконечна «Свято Миколая» (с. 64-65). |
|
|
|
Вже Різдво прийшло до хати, нам пора колядувати! Робота з картиною Г. Назаренко «Колядники». Складання розповіді за картиною. Народна прикмета (с. 66). |
|
|
|
Медіавіконце: вітальна листівка. Написання привітання (с. 67). |
|
|
|
Ми йдемо колядувати, господарів величати! Л. Повх «Колядники». Інсценізація дійства (с. 68). |
|
|
|
Перевіряю свої досягнення. Підсумок за темою «Зачарувала все зима...» (с. 69). |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою. Олександр Олесь «Зима прийшла» |
|
ІІ семестр |
|||
Світ дитинства у творах українських письменників |
|||
|
|
Вступ до розділу. Тамара Коломієць «Як на білих сторінках...». (с.70) |
|
|
|
Платон Воронько «На кораблику»(с.71-72) |
|
|
|
Небилиці-небувалиці. Платон Воронько «Картина» (вірш-небилиця)(с.72) |
|
|
|
Світ доброти Тамари Коломієць. Тамара Коломієць «Хиталочка-гойдалочка»(с.73) |
|
|
|
Рушник — оберіг українського народу. Тамара Коломієць «Біле поле полотняне»(с.74) |
|
|
|
Художній образ зими в поезії Ліни Костенко. Ліна Костенко «Пряля»(с.75) |
|
|
|
Вірш-діалог. Ліна Костенко «Польові дзвіночки»(с.76) |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою. Тамара Коломієць «На галявині» |
|
|
|
Співець моря і степу. Анатолій Качан «Хвилювалось море»(с.77) |
|
|
|
Вірш-діалог. Анатолій Качан «Розмова з пароплавом»( с.78) |
|
|
|
Оповідання. Василь Сухомлинський «Глуха дівчинка»(с.79-80) |
|
|
|
Василь Сухомлинський «Глуха дівчинка»(продовження)(с.79-80) |
|
|
|
Медіавіконце: вистава. Василь Сухомлинський «Покинуте кошеня». Вистава «Хто зігріє кошеня?» (с.82-84) |
|
|
|||
|
|
Чи легко зробити вибір? Ніна Бічуя «Пиріжок з вишнями»(с.84-85) |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою. Марія Пономаренко «Лицар» |
|
|
|
Досліджуємо текст. Оксана Кротюк «Шкідлива звичка» (с.86-87) |
|
|
|
Оксана Радушинська «Кишенькові гроші» (уривок з повісті «Щоденник Славка Хоробрика») |
|
|
|||
|
|
Перевіряю свої досягнення (с.91) |
|
|
|
Аудіювання |
|
У колі літературних казок |
|||
|
|
Вступ до розділу. Іван Франко (с.92-93) |
|
|
|
Іван Франко «Лисичка і Рак»(с.93-94) |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою .Оксана Кротюк «Пластиліновий песик» |
|
|
|
Медіавіконце: малюнок, ілюстрація (с.95) |
|
|
|
Де тепло, там і добро. Наталя Забіла «Хто сильніший?»(с.96-99) |
|
|
|||
|
|
Право на життя. Василь Сухомлинський «Нехай будуть і Соловей, і Жук»(с.100) |
|
|
|
Казка поряд з нами. Галина Малик «Чому Равлик ховається?»(с.101) |
|
|
|
Чиє рішення краще? Марія Манеру «Збори іграшок»(с.102) |
|
|
|
Перевіряю свої досягнення (с.103) |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою. Тетяна Винник «Придорожній камінь» |
|
Шевченкове слово |
|||
|
|
Вступ до розділу. Дмитро Красицький «Тарас Шевченко»(с.104-105) |
|
|
|
Дмитро Красицький «Тарас Шевченко»(продовження) (с.104-105) |
|
|
|
Краса рідної природи. Тарас Шевченко «Світає...»(с.106) |
|
|
|
Світлий настрій у ліричних творах про природу Тараса Шевченка. «Встала весна...»(с.107) |
|
|
|
Краса природи і краса людини. Тарас Шевченко «Зацвіла в долині...»(с.107-108) |
|
|
|
Великий Кобзар. Вадим Скомаровський «Над “Кобзарем”»(с.108) |
|
|
|
Перевіряю свої досягнення(с.109) |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою. Тарас Шевченко . Поетична добірка |
|
|
|
Усний переказ прочитаного твору |
|
Надійшла весна прекрасна... |
|||
|
|
Вступ до розділу. Веснянки. Українська народна пісня «Ой весна, весна...»(с.110) |
|
|
|
Веснянки. Українська народна пісня «Вийди, вийди, сонечко...». Варвара Гринько «Мирилки»(с.111) |
|
|
|
Досліджуємо текст. Весняні зміни в природі. Олександр Копиленко «Весна іде»(с.112) |
|
|
|
Олександр Копиленко «Весна іде» (продовження)(с.113) |
|
|
|
Образ весни в поезії. Іван Франко «Надійшла весна прекрасна...»(с.113) |
|
|
|
Медіапроект: «Класна газета». Марія Чумарна «Сьогодні Василько найкраще читав...»( С.114-115) |
|
|
|
Причина і наслідок. Ліна Костенко «Перекинута шпаківня» (с.116) |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою.Любов Відута «Хмарки –пустунки» (с.31) |
|
|
|
Збережімо красу! Василь Сухомлинський «Хлопчик і Дзвіночок Конвалії»(с.117) |
|
|
|
Порівняння-образ. Анатолій Камінчук «Українська писанка» (с.118) |
|
|
|
Почуття любові. Володимир Лучук «Тільки мама»(с.119) |
|
|
|
Поетичні картини природи. Порівняння-образ. Леся Українка «На зеленому горбочку»(с.119) |
|
|
|
Що таке мир? Тетяна Майданович «Що таке мир» (с.120) |
|
|
|
Перевіряю свої досягнення(с.121) |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою.Любов Відута «Усмішка» |
|
|
|
Навичка читання вголос |
|
Скільки на Землі іще цікавого! |
|||
|
|
Вступ до розділу. Олександр Дерманський «Чудо із чудес» (с.122) |
|
|
|
Читання — класні «ліки» (з журналу «Барвінок»)(с.123) |
|
|
|
Медіавіконце: сторінками дитячих журналів(с.124) |
|
|
|
Медіавіконце: сторінками дитячих журналів( продовження)(с.125) |
|
|
|
«Наша гривня» (з журналу «Джміль»)(с.126) |
|
|
|
«Чому грошей не може бути скільки завгодно?» (з журналу «Джміль»)(с.126) |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою.Григорій Фалькович «Жук до жабки йшов у гості» |
|
|
|
Про одне по-різному. Марія Чумарна «Товар і покупець»(с.127) |
|
|
|
Наші мудрі друзі — енциклопедії. (с.128) |
|
|
|
«Поклоніння вогню» (з популярної енциклопедії школяра «Дивосвіт»)(с.129) |
|
|
|
Фантазуй і створюй! Надія Кир’ян «Розмова хмарок»(с.130) |
|
|
|
Веселе слово. Павло Глазовий «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші»(с.131-133) |
|
|
|
Веселе слово. Павло Глазовий «Як Сергійко вчив клоуна Бобу складати вірші»(продовження) (с.132-133) |
|
|
|
Фантазуємо і створюємо казку. Ліна Костенко «Вербові сережки»(с.134) |
|
|
|
Робота з дитячою книжкою. Олена Пчілка «сміховинки у школі» |
|
|
|
Як здійснити мрію. Микола Снаговський «Про пасажирський лайнер і паперовий літачок»(с.135) |
|
|
|
Як здійснити мрію. Микола Снаговський «Про пасажирський лайнер і паперовий літачок»(с.136) |
|
|
|
Країна Фантазія. Лідія Компанієць «Чотири квіточки»(с.137) |
|
|
|
Перевіряю свої досягнення(с.138).Підсумковий урок за рік |
|