КТП з всесвітньої історії 7 клас 2024 рік

Про матеріал
Календарно - тематичне планування укладено на основі модельної навчальної програми «Всесвітня історія. 7-9 класи» для закладів загальної середньої освіти (авт. Щупак І. Я., Посунько А. С., Бакка Т. В., Бурлака О. В., Власова Н. С., Желіба О. В., Махонін О. О., Мелещенко Т. В., Павловська-Кравчук В. А., Піскарьова І. О., Худобець О. А.) «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» (наказ Міністерства освіти і науки України від 16 серпня 2023 року № 1001) ПІДРУЧНИК ДЛЯ 7 КЛАСУ З ВСЕСВІТНЬОЇ ІСТОРІЇ І. ЩУПАК О. БУРЛАКА О. ЖЕЛІБА І. ПІСКАРЬОВА "ОРІОН"2024 РІК
Перегляд файлу

Всесвітня історія

7 клас (35 год.)

Календарне планування укладено на основі модельної навчальної програми

«Всесвітня історія. 7-9 класи»

для закладів загальної середньої освіти

(авт. Щупак І. Я., Посунько А. С., Бакка Т. В., Бурлака О. В.,

Власова Н. С., Желіба О. В., Махонін О. О., Мелещенко Т. В.,

Павловська-Кравчук В. А., Піскарьова І. О., Худобець О. А.)

«Рекомендовано Міністерством освіти і науки України»

(наказ Міністерства освіти і науки України від 16 серпня 2023 року № 1001)

ПІДРУЧНИК ДЛЯ 7 КЛАСУ З ВСЕСВІТНЬОЇ ІСТОРІЇ І. ЩУПАК О. БУРЛАКА О. ЖЕЛІБА І. ПІСКАРЬОВА  "ОРІОН"2024 рік

з/п

 

 

Зміст навчального матеріалу.

Теми уроків                             

Очікувані результати

навчально-пізнавальної діяльності

Види навчальної діяльності

Д/З сторінки

Дата

Примітки

1.

 

 

Вступ. Середньовіччя як історична епоха

Учень/учениця знає хронологічні межі та періодизацію Середньовіччя, види джерел з історії Середньовіччя.

Учень/учениця розрізняє види джерел з історії Середньовіччя, виявляє смислові зв’язки між джерелами різних видів, вплив економічних, політичних, соціальних та культурних обставин на погляди і життєву позицію авторів джерел, може визначити сутність, важливість і пізнавальні можливості джерела інформації, порівняти зміст різних джерел за самостійно визначеними критеріями, досліджує і використовує історичні джерела для аналізу історичних процесів доби Середньовіччя.

 

 

навчально-пізнавальна, дослідницька, пошукова, творча, проєктна.

Робота з навчальним текстом, історичною картою, дослідження різновидових прикладів історичних джерел, укладання синхронізованої хронологічної таблиці

 

 

 

Ст.6

 

§1

Розділ 1. Народження середньовічної Європи

2.

 

 

Велике переселення народів і занепад античного світу

Учень/учениця демонструє знання перебігу таких подій, явищ, процесів у часі.

 Характеризує види та форми міграцій, вплив міграційних процесів на економіку, культуру, довкілля, людину. Визначає причини, описує перебіг, встановлює сутність міграційних процесів Великого переселення народів і розселення слов’ян.

 Коректно використовуючи відповідні поняття і терміни,  визначає і пояснює передумови, особливості перебігу, результати й наслідки подій, явищ, процесів у межах, формування і розпад ранньосередньовічних держав у Європі, утворення Священної Римської імперії та слов’янських держав, «каролінгського відродження», «оттонівського відродження», великий розкол християнської церкви.

Формулює та аргументовано висловлює власні судження стосовно ролі цивілізаційних надбань античної культури для середньовічної Європи, принципів внутрішньої та зовнішньої політики ранньосередньовічних держав, їх історичної обмеженості з урахуванням інформації з різних доступних джерел

Репродуктивна, дослідницька, творча, проєктна.

складання за навчальним текстом та історичними джерелами карт пам’яті, аналітичних таблиць, складання хронологічної/синхронізованої таблиці, створення ілюстрованої лінії часу, робота (позначення об’єктів, «читання» за допомогою легенди) з історичними/контурними картами, пошук відповідей на запропоновані запитання, складання .

Підготовка і презентація творчих проєктів, складання плану розповіді, добір і формулювання аргументів для участі в дискусії.

 

§2

3.

 

 

Імперія ромеїв(Візантійська імперія)- наступниця Риму

§3

4.

 

 

Варварські держави в Європі

§4

5.

 

 

Доба вікінгів

§5

6.

 

 

Священа Римська імперія. Угорське королівство. Винекнення слов'янських держав

§6

7.

 

 

Християнська церква

 в V-XI ст.

§7

8.

 

 

Практична робота. Вплив перших середньовічних імперій на європейську історію

 

9.

 

 

Контроль знань з розділу 1. Народження середньовічної Європи

§8

Розділ 2. Середньовіччя за межами Європи.

 

10.

 

 

Араби та народження ісламського світу

Учень/учениця знає основні особливості ісламської релігії, релігій степу (тенгріанство), релігій Китаю, Японії, Індії, доколумбової Америки; території розселення хозар, території середньовічних Індії, Китаю та Японії, території держав ацтеків, мая, інків.

Коректно використовуючи відповідні поняття та терміни визначає і пояснює передумови, особливості перебігу, результати й наслідки таких подій, явищ, процесів: виникнення й поширення ісламу, завойовницькі походи арабів, монгольські завоювання в Азії та Європі.

•пов’язує вищезгадані історичні події, явища, процеси з географічним простором, позначає їх на карті та використовує карту для їх опису і пояснення.

•наводить приклади спільного і відмінного в історичних подіях

• пояснює культурно-історичні витоки різних систем літочислення

• характеризує зовнішньополітичні стосунки між кочовими середньовічними державами та Руссю-Україною.

визначає належність культурно-історичних пам’яток епохи Середньовіччя до географічних, етнографічних та історичних регіонів, країн, цивілізацій.

• формулює та аргументовано висловлює власні судження стосовно важливості взаємозбагачення культур на основі гуманістичних цінностей.

• оцінює якість виконання роботи за допомогою рефлексії та конструктивного зворотного зв’язку.

Репродуктивна, дослідницька, творча, проєктна.

Робота з навчальними текстами, синхронізованою таблицею, з історичною та контурною картами; складання карт пам’яті, аналітичних таблиць, схем з метою встановлення причинно-наслідкових зв’язків в історичному процесі, порівняння історичних явищ, особливостей розвитку суспільств середньовічного Сходу та Америки з європейським;

підготовка і проведення мінідискусії; творчі проєкти (есе, віртуальні екскурсії, лепбуки тощо)

§9

11.

 

 

Етнічна мозаїка Великого Степу

§10

12.

 

 

Китай та Японія  в Середньовіччі

§11

13.

 

 

Середньовічна Індія

§12

14.

 

 

Держави доколумбової Америки

§13

15.

 

 

Практична робота: укласти синхронізовану хронологічну таблицю відомості про утворення Османської імперії, падіння Константинополя; позначити на контурній карті території Османської імперії, напрямки завойовницьких походів турків-османів.

§

16.

 

 

Контроль знань з розділу 2. Середньовіччя за межами Європи.

 

§14

Розділ 3. Середньовічне суспільство (V-XV ст.)

 

17.

 

 

Людина і природа в Середньовіччі

Учень/учениця знає основи світогляду середньовічної людини; стани середньовічного суспільства, особливості їх правового становища, побуту, культури; форми землеволодіння у Середньовіччі

 розрізняє економічні, політичні, культурно-інтелектуальні чинники розвитку європейського суспільства у Середньовіччі, пояснює їх взаємовпливи на основі отриманих знань.

• характеризує станове суспільство як суспільство з ієрархічно вибудуваною соціальною структурою.

• характеризує діяльність людини у природно-географічному середовищі в Середньовіччі

• Коректно використовуючи відповідні поняття і терміни пояснює: причини та наслідки панування релігійного світогляду у Середньовіччі; взаємозв’язок індивіду та суспільства у Середньовіччі; причини і наслідки внутрішньої і зовнішньої

колонізації середньовічної Європи; суть станового суспільства й причини поступового ускладнення соціальної структури; феодалізм як політико-правову систему; причини та наслідки боротьби середньовічних міст за самоврядування; форми соціальних конфліктів, їх причини та наслідки.

• показує на карті найбільші міста Європи, основні торговельні шляхи Середньовіччя.

Наводить приклади різних форм конфліктів в Середні віки; характеризує наслідки соціальних конфліктів для суспільства; Формулює та аргументовано висловлює власні судження стосовно особливостей світогляду і ціннісних орієнтирів людини в середньовічному суспільстві, становища представників різних соціальних верств за доби Середньовіччя

Дослідницька, творча, проєктна.

Пошук відповідей на запропоновані питання, складання запитань до навчальних текстів; дослідницькі проєкти з вивчення взаємодії природи і людини за доби Середньовіччя, демографічних процесів у Європі;

робота з різновидовими історичними джерелами щодо вивчення соціальної структури та становища різних верств і груп середньовічного суспільства; складання на основі інформації навчальних текстів аналітичних таблиць, карт пам’яті про соціальні конфлікти доби Середньовіччя; творчі проєкти про життя представників різних верств і груп середньовічного суспільства «Один день із життя…» (мінівистави, п’єси, картинки із життя, віртуальні екскурсії, лепбуки тощо)

 

§15

18.

 

 

Світогляд середньовічної людини

§16

19.

 

 

Стани середньовічного суспільства

§17

20.

 

 

Середньовічне місто та його мешканці

§18

21.

 

 

Соціальні конфлікти в середні віки

§19

22.

 

 

Практична робота.

  Повсякденне життя середньовічного мешканця міста/села (на основі доступних джерел)

 

§

23.

 

 

Контроль знань з розділу 3. Середньовічне суспільство (V-XV ст.)

 

 

§20

Розділ 4. Середньовічні держави в Х–XV ст.

 

24.

 

 

Етапи державотворення в Середні віки

Учень/учениця демонструє знання перебігу подій, явищ, процесів у часі ,знає час утворення, хронологічні межі існування, території, особливості устрою середньовічних держав та імперій. Коректно використовує відповідні поняття і терміни ,визначає і пояснює передумови, причини, особливості перебігу, результати й наслідки таких подій, явищ, процесів.Пов’язує вищезгадані історичні події, явища, процеси з географічним простором, позначає їх на карті та використовує карту для їх опису і пояснення, характеризує причини, наслідки та особливості політичного роздроблення держав у різних регіонах; значення формулювання принципу недоторканності особи для становлення правової культури європейської цивілізації; феодально-теократичний характер Священної Римської імперії; особливості держав східного типу; наслідки зовнішньополітичної експансії Московської держави.

 Визначає взаємовплив подій у середньовічних державах Центральної Європи, державах східного типу і на українських теренах. Формулює та аргументовано висловлює власні судження стосовно ролі середньовічної держави в житті суспільства й людини; характеру політичних процесів доби Середньовіччя; характеру історичної міфології середньовічних держав, базуючись на гуманістичних цінностях та європейському і українському баченні історії.

Репродуктивна, дослідницька, творча, проєктна.

Робота з навчальними текстами, історичними і контурними картами, складання синхронізованої таблиці;

дослідницькі проєкти (карти пам’яті, таблиці, схеми, порівняльні таблиці тощо) з аналізу історичних подій, процесів, явищ; робота з історичними документами, правовими пам’ятками (за визначеним алгоритмом); складання запитань до навчального тексту; робота з фрагментами сучасних наукових досліджень (у рамках розділу); складання плану розповіді та розповіді на визначену тему; творчі проєкти (написання есе, історичного портрета діяча/діячки).

 

§21

25.

 

 

Держави західноєвропейського типу

§22

26.

 

 

Держави центральноєвропейського типу

§23

27.

 

 

Зовнішня колонізація та цивілізаційні конфлікти

§24

28.

 

 

Держави східновропейського типу

§25

29.

 

 

Практична робота:

Робота з контурною картою. Позначити регіони Західної Європи, де в Середні віки:

1) найшвидше відродилося міське життя;

2) зародився комунальний рух.

2. Вказати і підписати назви:

1) міст, які першими здобули магдебурзьке право;

2) міст, які об’єднувалися в Ганзейський союз;

3) двох торговельних республік, що панували в Середземномор’ї.

3. Позначити стрілками основні торговельні шляхи середньовічної Європи. Підписати  і підкреслити назви тогочасних головних центрів торгівлі.

 

§

30.

 

 

Контроль знань з розділу 4. Середньовічні держави в Х–XV ст.

 

§26

Розділ 5. Духовний світ Середньовіччя

 

31.

 

 

Християнство в Середні віки. Іслам в Середні віки.

Знає межі поширення католицької та православної церков, ісламу сунітського та шиїтського спрямування; історичні умови розвитку середньовічної культури, університетські центри, основні наукові й технічні досягнення Середньовіччя; хронологічні межі розвитку та характерні риси архітектурних стилів; особливості арабської культури; визначних діячів середньовічної культури та їх внесок у становлення світової культурної традиції.

Визначає і пояснює передумови, причини, особливості перебігу, результати й наслідки таких подій, явищ, процесів: появи єретичних вчень, діяльності інквізиції, течій в ісламі, університетів, книгодрукування, Раннє Відродження, поширення ідей гуманізму.  Пояснює: вчення основних світових релігій; причини кризових явищ всередині християнської церкви; основні напрями філософської та богословської думки періоду Середньовіччя . Наводить приклади спільного і відмінного у європейській та неєвропейській науці, освіті, мистецтві; порівнює ісламський та християнський підхід у ставленні до «невірних» (іновірців) та «єретиків».

 Формулює та аргументовано висловлює власні судження стосовно впливу середньовічної церкви на культуру і освіту; духовних цінностей гуманізму; основних ідей середньовічної філософії; суспільної значущості освіти, науки і культури; спільних духовних цінностей авраамічних релігій —юдаїзму, християнства, ісламу, неприпустимості ісламофобії й антисемітизму та інших видів ксенофобії, шанобливого ставлення до традицій інших народів, ідей толерантності в історичній перспективі з урахуванням інформації з різних доступних джерел, власного досвіду, на основі гуманістичних цінностей.

 

Репродуктивна, дослідницька, творча, проєктна.

Робота з навчальними текстами, візуальними історичними джерелами, синхронізованою таблицею; робота з історичними і контурними картами; робота з фрагментами релігійних пам’яток християнства, ісламу, юдаїзму; робота з фрагментами творів діячів середньовічної культури, видатних гуманістів; складання порівняльної таблиці;

Творчі дослідницькі проєкти щодо вивчення пам’яток культури доби Середньовіччя і Раннього Відродження (ілюстрована лінія часу, мультимедійна презентація, лепбук, віртуальна екскурсія, туристичний буклет тощо); творчі проєкти .

 

§27-28

32.

 

 

Середньовічні коли та університети.

Мистецтво в Середньовіччі.

§29-30

33.

 

 

Раннє Відродження і гуманізм.

§31

34.

 

 

Практична робота: укласти хронологічну таблицю відомості про час поширення романського і готичного мистецьких стилів, раннє Відродження.

§

 

 

 

 

 

 

35.

 

 

Контроль знань з розділу 5. Духовний світСередньовіччя

 

§32

36.

 

 

Узагальнення до курсу:

"Здобутки середньовічної доби"

( узагальнююча гра-вікторина)

Учень/учениця демонструє знання основних подій, явищ економічного та політичного розвитку держав доби Середньовіччя, особливості становлення та функціонування середньовічного суспільства.

 

репродуктивна, дослідницька, творча, проєктна.

 

§33

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Бойко Ольга Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Богдан Марина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 червня
Переглядів
1602
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку