Календарно-тематичне планування
«Технології»
5 клас
на 2023/2024 навчальний рік
за Кільдеровим
№ п/п |
Тема уроку |
Дата |
ДЗ |
І семестр |
|||
Вступ. Який він – рукотворний світ |
|||
1 |
Що ми знаємо про світ технологій, інновації. Який вплив технологій на життя людини. Що я вже вмію робити своїми руками. Що потрібно знати про шкільну майстерню. Що можна зробити своїми руками в шкільній майстерні. Вивчення правил внутрішнього розпорядку та безпечної праці у шкільній майстерні. Безпека життєдіяльності в шкільній майстерні. |
|
Розповідь (опис) як облаштоване моє робоче місце в дома |
2 |
Ремесла та декоративно- ужиткове мистецтво в історичному просторі та повсякденному житті. Де можна знайти достовірну інформацію про особливості декоративно-ужиткового мистецтва. Обрядові, інтер'єрні, побутові, святкові вироби. Їх функції. Чому зростає інтерес до якісних і справжніх виробів в етностилі. Які стратегії участі в громадському житті та реалізації громадських проєктів. Порівняння зразків традиційних видів декоративно-ужиткового мистецтва за характерними ознаками. Вибір модулів для вивчення в п’ятому класі. |
|
|
Розділ 1. Традиційні та сучасні технології декоративно - ужиткового мистецтва або інших напрямів діяльності (18 год) |
|||
ТЕХНОЛОГІЇ ВИТИНАНКИ (6 год) Тема (напрямок проєкту): « Витинанка» Продукт проєктно-технологічної діяльності: настінне пано «Дерево життя» Технологія виготовлення виробу: технології витинанки |
|||
3 |
Як виявити потреби у виготовленні виробів. Потреби у виготовленні виробу в технології худ. обробки пластичних матеріалів. Вибір об’єкта праці для його виготовлення й оздоблення. Визначення теми, мети, завдань, критеріїв, яким має відповідати обраний для виготовлення виріб. Дослідження історії розвитку витинанки. Презентація результатів дослідження в зручній формі . |
|
|
4 |
Що впливає на якість виготовлення виробу. Матеріали, що використовуються під час художньої обробки пластичних матеріалів. Історія розвитку знарядь праці в художній обробці пластичних матеріалів. Матеріали натурального походження. Добір і розрахунок матеріалів для виготовлення витинанки. Технологічна послідовність виготовлення обраного виробу. |
|
|
5-6 |
Послідовне виготовлення виробу. Робоче місце. Інструменти та пристосування для виготовлення виробу в межах обраного модуля. Раціональне використання матеріалів. Способи оброблення і з’єднання матеріалів Правила безпечної праці та санітарних норм. |
|
|
7 |
Що сприяє естетичності виробу. Матеріали й інструменти для декорування виробу. |
|
|
8 |
Як правильно оцінити власноруч виготовлений виріб. Ознаки якості виготовленого виробу. Експертна оцінка (вчителя, майстрів декоративно-ужиткового мистецтва, фахівців, інших осіб). Особистісна і соціальна значущість виготовленого виробу. |
|
|
ТЕХНОЛОГІЇ ХУД. ОБРОБКИ ПЛАСТИЧНИХ МАТЕРІАЛІВ (6 год) Тема (напрямок проєкту): « Тістопластика» Продукт проєктно-технологічної діяльності: настінне пано «Підкова - стародавній оберіг» Технологія виготовлення виробу: технології худ. обробки пластичних матеріалів. |
|||
9 |
Як виявити потреби у виготовленні виробів. Потреби у виготовленні виробу в технології худ. обробки пластичних матеріалів. Вибір об’єкта праці для його виготовлення й оздоблення. Визначення теми, мети, завдань, критеріїв, яким має відповідати обраний для виготовлення виріб. Дослідження історії розвитку ліплення. Презентація результатів дослідження в зручній формі. |
|
|
10 |
Що впливає на якість виготовлення виробу. Матеріали, що використовуються під час художньої обробки пластичних матеріалів. Історія розвитку знарядь праці в художній обробці пластичних матеріалів. Матеріали натурального походження. Добір і розрахунок матеріалів для виготовлення виробу із солоного тіста. Рецепт солоного тіста.. Технологічна послідовність виготовлення обраного виробу. |
|
|
11-12 |
Послідовне виготовлення виробу. Робоче місце. Інструменти та пристосування для виготовлення виробу в межах обраного модуля. Раціональне використання матеріалів. Способи оброблення і з’єднання матеріалів. Правила безпечної праці та санітарних норм. |
|
|
13 |
Що сприяє естетичності виробу. Матеріали й інструменти для декорування виробу. Традиційні і сучасні технології декорування автентичних виробів Остаточна обробка виробу |
|
|
14 |
Як правильно оцінити власноруч виготовлений виріб Ознаки якості виготовленого виробу Експертна оцінка (вчителя, майстрів декоративно-ужиткового мистецтва, фахівців, інших осіб) Особистісна і соціальна значущість виготовленого виробу |
|
|
ТЕХНОЛОГІЇ ВИШИВАННЯ (6 год) Тема (напрямок проєкту): «Вишивання лічильними швами» Продукт проєктно-технологічної діяльності: «Пано вишите хрестиком за схемою» Технологія виготовлення виробу: технології вишивання |
|||
15 |
Як виявити потреби у виготовленні виробів. Потреби у виготовленні виробу в технології вишивання. Вибір об’єкта праці для його виготовлення й оздоблення. Визначення теми, мети, завдань, критеріїв, яким має відповідати обраний для виготовлення виробу. Дослідження готових робіт. Дослідження історії вишивання. Презентація результатів дослідження в зручній формі |
|
|
16 |
Що впливає на якість виготовлення виробу. Матеріали, що використовуються під час вишивання. Добір і розрахунок матеріалів для виготовлення вишивки. Технологічна послідовність виготовлення вишивки. Правила безпечної праці та санітарних норм під час вишивання хрестиком. Способи вишивання хрестиком їх різновиди. Вибір схем для роботи. |
|
|
17 18 |
Послідовне виготовлення виробу. Робоче місце. Інструменти та пристосування для виготовлення вишивки хрестиком. Правила безпечної праці та санітарних норм під час вишивання хрестиком. |
|
|
|
|
||
19 |
Що сприяє естетичності виробу Матеріали й інструменти для декорування виробу. Традиційні і сучасні технології декорування автентичних виробів. Остаточна обробка виробу. |
|
|
20 |
Як правильно оцінити власноруч виготовлений виріб Ознаки якості виготовленого виробу. Самооцінка. Експертна оцінка. Особистісна і соціальна значущість виготовленого виробу.Оформлення виставки робіт. |
|
|
Розділ 2. Технології в побутовій діяльності (4 год) |
|||
ЕСТЕТИКА ЖИТЛА, ДОВКІЛЛЯ (4 год) Тема (напрямок проєкту): «Естетика житла» Продукт проєктно-технологічної діяльності: лепбуки . |
|||
21 |
Як правильно використовувати побутову техніку. Розвиток технологій у різних сферах діяльності людини. Види техніки та її призначення. Наслідки технічного прогресу для людини і навколишнього середовища. Історія розвитку побутової техніки в обраному для вивчення модулі. |
|
Історичні довідки |
22 |
Технічні характеристики побутової техніки. Правила безпечного використання технічних пристроїв у побутових умовах. Презентація результатів дослідження в зручній формі (буклет, КТ презентація, лепбук.) |
|
|
23 |
Як вирішувати практичні завдання в побуті. Практичні потреби і завдання в побуті. Прогнозування наслідків побутової діяльності. Товарні знаки. Маркування товарів. Побутова техніка у виконанні практичних завдань. |
|
|
24 |
Сортування відходів під час виконання практичних завдань у побуті. Вторинні матеріальні ресурси в реалізації нових проектів. Оцінювання результатів власної побутової діяльності. |
|
|
Розділ 3. Алгоритм виконання навчальних проєктів (9 год) |
|||
Мій проєкт (проєкт на вільну тему) |
|||
25 |
Проєктування нового виробу. Вибір об’єкта проектування. Потреби у нових виробах. Сфери потреб людини і навколишнього середовища. Основні складові проєкту: проєктування, технології виготовлення проєктованого виробу, рефлексія. Типи проєкту: індивідуальний, парний, груповий, колективний. Формулювання теми, мети і завдань проєктно- технологічної діяльності. Критерії, яким має відповідати майбутній виріб. |
|
Історична довідка про обраний об’єкт проектування |
26 |
Цифрові засоби проєктно- технологічної діяльності. Маркетингові дослідження. Прогнозування доцільності і наслідків проєктно- технологічної діяльності. Проєктна документація. Портфоліо. |
|
|
27 |
Художнє конструювання об’єкта проектування. Вироби-аналоги Художні засоби побудови композиції декоративно- ужиткового мистецтва Творчі методи формотворення: фантазування, біоформ, комбінаторики, фокальних об’єктів тощо. Розроблення моделі майбутнього виробу. Ескіз. Малюнок. Макет |
|
|
28 |
Технічне конструювання об’єкта проєктування та визначення технологічної послідовності його виготовлення. Дослідження умов виготовлення спроєктованої моделі виробу. Матеріальні і часові ресурси. Розробка плану дій. Технічний опис моделі. Технічні характеристики моделі виробу. Технічний малюнок. Добір матеріалів. Проєктування технологічної послідовності виготовлення виробу. |
|
|
29
|
Технологія виготовлення спроєктованого виробу. Технологічна послідовність виготовлення виробу. Організація технологічної діяльності. Робоче місце. Безпечне використання і зберігання інструментів, пристосувань та матеріалів. Раціональне використання матеріалів. Способи оброблення і з’єднання матеріалів. |
|
|
30
|
|
|
|
31 |
|
|
|
32 |
Оцінювання і презентація результатів проєктно-технологічної діяльності. Продуктивність проєктно- технологічної діяльності. Оцінювання і самооцінювання результатів проєктно-технологічної діяльності. Самооцінювання й оцінювання створеного виробу за вимогами та попередньо виробленими критеріями. Експертна оцінка створеного виробу. |
|
|
33 |
Форми і засоби презентації результатів проєктно-технологічної діяльності. Презентація результатів проєктно-технологічної діяльності. Переваги власноруч виготовлених виробів. Повага до результатів праці інших осіб. Відгуки користувачів готового виробу. Можливості реалізації готових виробів, поширення інформації про них. Реклама готового виробу. |
|
|