Конспект колективної творчої справи
Тема: Міжнародний день щастя
Мета: Ознайомити учнів зі святом «Міжнародний день щастя», показати важливість відчуття щастя у житті, формувати вміння працювати у команді, розвивати логічне мислення, формувати вміння відстоювати власну думку, виховувати вміння бачити щастя у повсякденному житті, людяність, щирість.
Обладнання: магічна свічка, малюнок дівчинки, декор, карти для квесту, наліпки-смайлики, дерево, яблучка, клей, грамоти, правила квесту, повітряні кульки, пелюстки квітки, розрізані прислів’я, картки із завданнями, вірш, пазли, мішечок зі словами, баночка
План
1. Організація початку заходу. Гра «Вставай»
2. Повідомлення теми та мети заходу. Вірш « Що таке щастя?»
3. Мотивація навчальної діяльності учнів. (прикрашення кабінету)
4. Притча про щастя.
5. Бесіда « Що таке щастя? Що робить людину щасливою?»
6. Гра « Магічна свічка»
7. Повідомлення правил гри квесту «Сім кольорів щастя».
8. Поділ дітей на команди. Обрання назви та капітана.
9. Станція 1 «Перший колір щастя – червоний» . Конкурс « Склади прислів`я»
10. Станція 2 « Другий колір щастя – синій». Конкурс «Чи є в грошах щастя?»
11. Станція 3 «Третій колір щастя – помаранчевий». Конкурс – складання вірша «Яким треба бути…»
12. Станція 4 «Четвертий колір щастя – зелений». Конкурс – складання пазлу «Милуємося природою»
13. Станція 5 «П`ятий колір щастя – блакитний». Конкурс « Крокодил»
14. Станція 6 «Шостий колір щастя – жовтий». Конкурс « Шифрувальники»
15. Станція 7 «Сьомий колір щастя – фіолетовий». Конкурс «Збери слово»
16. Підведення підсумків конкурсу. Оголошення переможців.
17. Бесіда з елементами розповіді «Як бути щасливим?» Виготовлення баночки щастя.
18. Аналіз активності учнів. Гра «Оціни себе»
19. Підведення підсумків заходу.
Хід заняття
- Вітаємо вас, діти. Давайте для початку порухаємося. Встаньте зараз:
1. Ті, хто мають годинники.
2. Ті, у кого сірі очі.
3. Ті, у кого довге волосся.
4. Ті, у кого сережки.
5. Ті, у кого сьогодні новий ранець.
6. Ті, хто щасливий.
- Молодці!
2. Повідомлення теми та мети заходу. Вірш «Що таке щастя?»
- Що ж таке щастя, і де його шукать?
Може, заховалось,
Може, лягло спать?
Там я бачу зайчика,
М’ячик і трубу.
Тільки чомусь щастя
Досі не знайду.
По кімнатах бігаю
І кричу: «Ау!»
Може, пощасливиться,
І таки знайду.
Он висять на вішалці
Шуба і пальто.
Тільки мого щастя
Не зустрів ніхто.
Нема за телевізором,
Й на татовім столі.
Нема і за фіранками,
І в кухні на плиті.
Де ж воно ховається,
І чому мовчить?
Хочеться зустрітися
З ним, хоча б на мить.
-Ви здогадалися, яка тема нашого заходу? (щастя)
3. Мотивація навчальної діяльності учнів. (прикрашення кабінету)
- Діти, а чи любите ви казки? Сьогодні ми вас запрошуємо в одну чарівну казкову країну – Щастя. Для того, щоб опинитися в цій країні, ми повинні виконати одну умову. Сядьте всі зручніше, закрийте очі і не відкривайте до тих пір, поки не почуєте дзвін чарівного дзвіночка. Ітак, вії опускаються, очі закриваються. Ми в чарівну країну з вами направляємся. (звук дзвіночка, на дошці з’являється дівчинка)
- Вітаємо! Ви опинилися у країні Щастя.
4. Притча про щастя:
- Послухайте та подивіться на невеличку історію цієї країни.
: Одного разу йшло Щастя по лісу і раптом упало в яму, сидить Щастя в ямі і плаче. Йшла повз нього людина, Щастя почуло людину і кричить з ями: Аліна: – Людино добра! Витягни мене звідси, будь ласка!
-А що ти мені даси за це?
– А що ти хочеш?
– Я хочу великий і красивий будинок з видом на море, найдорожчий.
Щастя дало людині будинок, людина зраділа, побігла до хати і забула про Щастя. Сидить Щастя в ямі, плаче ще голосніше. Повз яму йшла друга людина, почуло Щастя людину і кричить їй:
– Людино, будь добра, витягни мене звідси!
– А що ти мені даси за це?
– А що ти хочеш?
– Я хочу багато красивих і дорогих машин різних марок.
Дало Щастя людині те, що вона попросила, зраділа людина, забула про Щастя і втекла. Зовсім втратило надію Щастя. Раптом чує: іде третя людина. Крикнуло їй Щастя:
– Людино добра! Витягни мене звідси, будь ласка.
Людина витягнула Щастя з ями і пішла далі. Зраділо Щастя, побігло за нею і питає:
– Людино! А що ти хочеш за те, що допомогла мені?
– Нічого мені треба,
–Так і побігло Щастя за людиною, не відстаючи від неї ніколи.
5. Бесіда « Що таке щастя? Що робить людину щасливою?»
Що таке щастя? Що робить людину щасливою?
Мабуть, немає такої людини серед нас, яка б не хотіла бути щасливою. Але чи всі знають, як цього досягти. У кожної людини своє поняття, що таке щастя, що потрібно для того, щоб бути щасливим. Не дарма народ каже: «Не родись багатий та вродливий, а родись при долі та щасливий. »
Що ж таке щастя?...
«Щасливий той, хто вважає себе щасливим.»-так сказав відомий англійський письменник Філдінг Генрі.
Багато людей бажають бути щасливими й живуть у пошуках щастя. Однак щастя – це не те, за чим потрібно бігати. Це, передусім, стан внутрішньої свободи, свободи від страхів, невпевненості у собі, сліпого підкорення звичкам та соціуму, заздрощів та недовіри. Отже, що таке щастя? Впевнена, що кожен з нас хоча б раз у житті задавав собі це питання, намагався визначити для себе поняття щастя. І для кожного щастя – це щось своє, щось, що ти відчуваєш постійно, а нестачу цього відчуваєш особливо різко і боляче…
Щастя – це стан цілковитого задоволення життям; вияв радості від спілкування з рідними, близькими; успіх, удача. Щастя – поняття моральної свідомості, що позначає стан людини, який найбільше відповідає внутрішній задоволеності повнотою й осмисленістю життя, здійсненням свого людського призначення. Поняття щастя стосується духовного світу людини. А скільки людей – стільки світів. Тож зрозуміло, що кожен витлумачуватиме щастя по-своєму. Для когось – це задоволення, втіха; для когось – добробут. Хтось щастя розуміє як удачу, талан. Для інших щастя – це радість. Оскільки кожна людина живе своїм життям, то й відчуття втіхи від нього в кожного своє.
6. Гра « Магічна свічка»
- Так як ми з вами потрапили у казкову країну Щастя, то можемо зрозуміти, що тут все чарівне і казкове, тому й ми можемо стати чарівниками які творять добро.
- У народі кажуть « Добро – творить дива ». Давайте зараз запалимо з вами свічку і уявимо, що вона магічна, і відтепер всі, хто візьме її в руки, перетворюється на чарівника. Підключіть свою фантазію, уявіть, що кожен з вас став добрим чарівником. Що б ви зробили, ставши чарівником? (діти передають свічку, називають добрі справи).
7. Повідомлення правил гри-квесту «Сім кольорів щастя».
- Друзі, погляньте! Хто це? Це дівчинка! Але чому вона плаче?
(Вчитель підходить до дівчинки і «слухає» її)
- Дівчинка сказала, що її звуть Мірабель. Їй мама подарувала казкову квіточку щастя, але злий чарівник вкрав цю квіточку і тепер вона плаче. Діти, чи допоможемо ми Мірабель знайти цю квіточку?
- Але пам’ятайте, що ми у казковій країні. І у ній є свій закон. Давайте, його зачитаємо. (на крафтовому папері написано «закон»-правила)
8. Поділ дітей на команди. Обрання назви та капітана.
- Але нас забагато для однієї команди, чи не так? Давайте об’єднаємося у дві команди. Оберіть для своєї команди назву та капітана.
9. Станція 1 «Перший колір щастя – червоний» . Конкурс « Склади прислів`я»
- Перший колір пелюстки квітки, який ми будемо шукати – червоний.
- Цей колір символізує цінність життя, яке подарувала нам мама. Потрібно радіти кожному дню, бути щасливим, всміхатися, й дарувати усмішку іншим людям.
- Зараз кожна команда отримає по 3 картки зі словами. Вам необхідно скласти з них прислів’я. За кожне правильно складене прислів’я ви отримаєте 1 бал.
Відповіді:
Від гніву старієш, від сміху молодієш.
Усмішка лікує краще за ліки.
Веселий сміх – здоров’я.
Хто сміється, тому не минеться.
Яка у людини усмішка, така і душа.
Посмішка – райдужний відблиск людської душі.
-Отже, про що були прислів’я? (про усмішку)
(вішаємо червону пелюстку і даємо наліпки, пишемо бали командам)
10. Станція 2 « Другий колір щастя – синій». Конкурс «Чи є в грошах щастя?»
- Другий колір пелюстки – синій.
-Щоб знайти цю пелюстку, нам треба трохи поміркувати. Для кожної команди у нас є завдання. Уважно прочитайте завдання.
- А тепер по черзі давайте будемо висловлювати свої думки. За кожний вдалий аргумент ви можете отримати 1 бал.
(вішаємо синю пелюстку і даємо наліпки, пишемо бали командам)
11. Станція 3 «Третій колір щастя – помаранчевий». Конкурс – складання вірша «Яким треба бути…»
- Третій колір щастя – помаранчевий. Це знання, які ми отримуємо звідусіль кожного дня у школі, вдома, на вулиці. Скажіть, з яких джерел ми можемо отримувати знання? Чи завжди ці знання корисні? Чи формують ці знання вас, як особистість? Так, звісно. А якою особистістю ви хочете бути? Зараз кожна команда отримає вірш, у який ви повинні вставити ті слова, які ви вважаєте необхідними. Для цього ви можете використовувати довідку у правому нижньому кутку аркуша.
- Хто першим впорається із завданням, вставить усі слова і прочитає вірш – той отримає 2 бали. Друга команда отримає 1 бал.
(вішаємо помаранчеву пелюстку і даємо наліпки, пишемо бали командам)
12. Станція 4 «Четвертий колір щастя – зелений». Конкурс – складання пазлу «Милуємося природою»
- Четвертий колір пелюстки – зелений. Де найчастіше ви можете побачити цей колір? Правильно, у природі. Щастя – це бачити велич нашої природи, милуватися нею. Вам треба не тільки зібрати пазл, а й приклеїти його на папір. Хто упорається швидше і охайніше, той отримає 2 бали. Друга команда отримує 1 бал.
(вішаємо зелену пелюстку і даємо наліпки, пишемо бали командам)
13. Станція 5 « П`ятий колір щастя – блакитний». Конкурс « Крокодил»
- П`ятий колір пелюстки – блакитний. Цей колір символізує дружбу. Якщо у людини немає друзів, чи буде вона справді щасливою?
- Справжній друг – це той, який підтримає тебе. Він розуміє тебе навіть без слів. Тож давайте зіграємо у відому для вас усіх гру – «Крокодил». Кожна команда отримує по 2 хвилини. За кожне відгадане слово ви отримуєте 1 бал.
(вішаємо блакитну пелюстку і даємо наліпки, пишемо бали командам)
14. Станція 6 « Шостий колір щастя – жовтий». Конкурс «Шифрувальники»
- Шостий колір пелюстки – жовтий. Це краса, світло та добро. Вони наповнюють наше життя яскравими моментами. Але ці моменти ми можемо іноді не побачити одразу. У нас є завдання, у якому також не усе зрозуміло з самого початку. Зараз на ваших столах з’являться магічні шифри, за допомогою яких ви можете розшифрувати послання від доброго чарівника.
- Хто перший впорається із завданням, той отримує 2 бали. Друга команда отримує 1 бал.
(Ключ:
Позитиву у всьому!
Нехай очі світяться від щастя!
Хай дні будуть сонячними!
Нехай усі здійсняться мрії!)
(вішаємо жовту пелюстку і даємо наліпки, пишемо бали командам)
15. Станція 7 «Сьомий колір щастя – фіолетовий». Конкурс «Збери слово»
- Сьома пелюстка щастя – фіолетова. Вона означає наші мрії, бажання, прагнення. Людина не може бути по справжньому щасливою, якщо у неї немає мрії.
- У кожного на столі з’являться фігури. Якщо ви їх з’єднаєте, у вас вийдуть слова, пов’язані із найбажанішими мріями дітей.
16. Підведення підсумків конкурсу. Оголошення переможців.
(швидко зібрати і порахувати бали)
- Отож, ми допомогли Мірабель зібрати її квітку. Але у нас було дві команди, які отримали різну кількість балів. Давайте дізнаємося, хто ж скільки отримав.
17. Бесіда з елементами розповіді «Як бути щасливим?» Виготовлення баночки щастя.
- Діти, як ви гадаєте, за допомогою чого можна бути по справжньому щасливим? Чи зробить вас щасливим одна маленька посмішка? Або спів пташки? Або гарна квіточка? Як ви бачите, щастя може складатися навіть з дрібниць. Давайте зараз виготовимо нашу особисту баночку щастя. Напишіть на папірці якісь дрібниці, які можуть зробити вас щасливими. Ми складемо це у нашу баночку щастя.
18. Аналіз активності учнів. Гра «Оціни себе»
(повісити на дошку дерево)
- Бачите, на нашій дошці виросло чарівне дерево. Але у нього немає плодів. Давайте допоможемо йому. Візьміть яблучко і прикріпіть його до дерева. У цей час скажіть те, що вам сьогодні найбільше запам’яталося або сподобалося.
19. Підведення підсумків заходу.
- Оголошення переможців!