Культура добросусідства. 6 клас.
(17 годин)
Модельна навчальна програма «Культура добросусідства. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: М. А. Араджионі, О. Г. Козорог, Н. К. Лебідь, В. І. Потапова, І. К. Унгурян)
Номер з/п |
Дата |
Тема уроку |
Примітки |
|
Розділ 1. Я, моя індивідуальність і безпека |
||||
1 |
|
Мій приватний інформаційний простір. Мої особисті щоденники. Особисті архіви. Блогінг. Сторіз. Селфі. Фотографії. |
|
|
2 |
|
Доброчесність у використанні інформації. Захист приватного інформаційного простору. |
|
|
3 |
|
Зовнішні вияви індивідуальності: одяг, зачіски, косметика. Традиційний і сучасний костюм населення України і регіону зокрема. Сучасна молодіжна мода. Прикраси. Зачіски. Фарбування волосся, використання декоративної косметики – корисно чи шкідливо? Корисні піктограми і позначки на одязі. |
|
|
4 |
|
Ресурси і потреби людини. Потреби людини. Ресурси відновні і невідновні, природні, матеріальні, духовні. Зовнішні та внутрішні ресурси особистості. Співчуття та взаємопідтримка як ресурс. |
|
|
5 |
|
Моє безпечне дозвілля. Гра. Варіанти проведення дозвілля. Безпечний і корисний відпочинок на природі та вдома. Гра як засіб згуртування колективу і навчання нових навичок. Комп’ютерні ігри –користь і небезпека віртуальної реальності |
|
|
6 |
|
Знання і навички як ресурс власного розвитку. Цінність освіти в сучасному світі. Чи можна здобувати знання за межами школи? Раціональна організація навчання. Навчальний прогрес. |
|
|
Розділ 2. Я в спільноті |
||||
7 |
|
Етикет під час релігійних свят у різних культурах. Основні правила поведінки під час релігійних свят і обрядів у друзів та сусідів. Одяг і подарунки, які відповідають події. Формули поздоровлення і відповіді. Обрядові Страви. |
|
|
8 |
|
Ефективна комунікація та співпраця. Ознаки ефективної комунікації. Навички ефективної комунікації: активне слухання та прояснення інформації. |
|
|
9 |
|
Ненасильницьке спілкування. Ознаки та особливості ненасильницького спілкування. Компоненти ненасильницького спілкування. Структура та формулювання «я - твердження». Аргументування власної позиції. |
|
|
10 |
|
Як розпізнавати конфлікти та запобігати насильницьким конфліктам. Які конфлікти найчастіше виникають ушколі та вдома? Стилі поведінки в конфлікті. Ненасильницькі шляхи розв’язання конфліктів: діалог, коло порозуміння, медіація тощо. |
|
|
11 |
|
Булінг. Кібербулінг. Чим булінг відрізняється від конфлікту. “Коло” булінгу. Моделі поведінки під час булінгу. Що таке кібербулінг і як від нього захиститися? |
|
|
Розділ 3. Я в громаді: діємо разом |
||||
12 |
|
Чим я можу допомогти іншим людям та бути корисним/корисною в громаді? Доброчинність, милосердя, меценатство. Сусідська допомога (толока). Волонтерська допомога. |
|
|
13 |
|
Природне середовище як ресурс. Людина, дружня до природи. Раціональне природокористування і економія ресурсів. Повторне використання. Культура споживання і поведінка відповідального споживача/споживачки. |
|
|
14 |
|
Підприємливість та ініціативність як ресурс розвитку власного добробуту і громади. Діяльність зі створення цінностей для інших осіб. Про що говорить приказка «Де народився – там і згодився»? Власна діяльність для успішного майбутнього та розвитку громади. |
|
|
15 |
|
Культура та різноманіття як ресурс для розвитку громади та країни. Якими бувають громади. У чому цінність та переваги різноманітності громади. Як жити разом в одній громаді. Як я можу підтримувати і зберігати культуру моєї спільноти та громади і сприяти розвитку країни. |
|
|
16 |
|
Підсумкове заняття |
|
|
17 |
|
Узагальнення знань з курсу «Культура добросусідства» |
|
|