Культура україни в другій половині XIXст.

Про матеріал
Матеріал дає змогу переглянути ілюстрації та отримати знання про архітектурні та мистецькі стилі . Необхідність усвідомити важливість даного періоду розвитку культури для сучасного державотворення.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Номер слайду 2

Музика. Народження національного Гімну „Ще не вмерла України і слава і воля...” Живопис. Архітектура та містобудування. Мета: навчальна – аналізувати втілення національних традицій у галузях культури та прослідкувати опір асиміляторській політиці імперій Російської та Австро-Угорської; виділяти різні стилі у розвитку музики, живопису, архітектури, встановлювати їх зв’язок із іншими країнами; розвивальна - знаходити на карті найбільші міста України, розповідати про пам’ятки архітектури та живопису, самостійно знаходити інформацію про композиторів і творців Гімну; описувати ілюстрації і знаходити у них національно-історичне; виховна – виховати священне ставлення до Гімну та бережливе – до культурної спадщини; зацікавлення українською музичною класикою. План

Номер слайду 3

Павло Чубинський (1839 - 1884) народився на хуторі поблизу Борисполя і походив з української шляхти. Вступив до Петербурзького університету, де здобув вишу юридичну освіту. Будучи студентом, приєднався до петербурзької Громади і мав нагоду особисто познайомитись із світочами української культури Миколою Костомаровим, Пантелеймоном Кулішем, Тарасом Шевченком. Захопився вивченням народного побуту, звичаїв, фольклору, обожнював поезію Шевченка, почав писати вірші і записувати народні пісні. Став головним ініціатором відкриття у 1873 році Київського Південно-Західного відділу Імператорського Російського Географічного Товариства, працював його діловодом, а з 1875 - заступником голови. Михайло Вербицький (1815 -1870) народився у родині священиків у селі Явірнику Руськім, неподалік Перемишля. Вступив до Львівської греко-католицької Духовної семінарії і став на чолі ентузіастів хорового багатоголосся, навчився грати на гітарі. У творчому доробку М. Вербицького є Літургії, окремі частини богослужебних пісне співів для чоловічого і мішаного хорів: "Жовнір-чарівник" (за Котляревським), "Гриць Мазниця" (за Ж. Б. Мольєром), "Козак і охотник" (за А. Коцебу), "Вер­ховинці" ...

Номер слайду 4

Олександр Кошиць (1875 -1944) народився у с. Ромашки Київської обл. у сім'ї священика. Збирав і записував козацькі пісні на Кубані, які опублікував у збірці „500 кубанських народних пісень”. 1906-1910 навчався в музично-драматичній школі М. Лисенка. Викладав співи у школах Києва, керував студентськими хорами у Київському університеті та інших навчальних закладах міста. Кирило Стеценко (1882 -1922) Народився у с. Квітках Київської губ. у сім'ї сільського живописця. Написав хори «Бурлака», та «Могила», здійснив обробку народних пісень «Світять зорі», «То не буйний вітер..., дитячі опери «Лисичка, Котик і Півник” та „Івасик-Телесик”, оперу „Кармелюк” і музику до п'єси „Сватання на Гончарівці” Микола Лисенко (1842-1912) Народився у с. Гриньках на Полтавщині. Навчався у Харківському та Київському університетах. Написав понад 80 вокальних та фортепіанних творів. Твори на тексти Т. Шевченка «Музыка к Кобзарю», «Радуйся, ниво неполитая», «Б'ють пороги», «Гайдамаки», «Іван Гус» та ін.). Лисенко - автор опер «Різдвяна ніч», «Утоплена», «Тарас Бульба», «Енеїда», дитячих опер «Коза-дереза», «Пан Коцький», «Зима і Весна», оперету «Чорноморці».

Номер слайду 5

Вечір Корчма Сергій Васильківський (1854-1917) народився у Ізюмі (тепер Харківська обл.). 1876-1885 навчався в Петербурзькій академії мистецтв у В. Орловського, а з 1886 удосконалював майстерність у Франції, Італії, Великобританії. Багато творів присвячено героїчному минулому українського наpoдy „Сутичка запорожців з татарами”, „Козак в степу”, «Запорожець на розвідці», „Похід козаків”; автор численних пейзажів „Весна в Україні”, „Козача левада”, „Дніпровські плавні”...

Номер слайду 6

МИКОЛА ПИМОНЕНКО (1862 - 1912) -художник, академік Петербурзької Академії Мистецтв (з 1904). Народився у Києві в сім'ї іконописця. Художню освіту здобув у іконописній школі Києво-Печерської лаври, у малювальній школі М. Мурашка (1878-1882) та Петербурзькій АМ (1882-1884) у В. Орловського. З 1884 викладав у Київській малювальній школі. 1900 став співзасновником і викладачем Київського художнього училища. Майстер реалістичного жанрового живопису. Один із перших в українському малярстві зумів поєднати побутовий жанр з поетичним національним пейзажем, автор близько 715 картин і рисунків. Найвідоміші картини: «Весілля в Київській губернії» (1891), «Свати» (1892), «По воду», «Ворожіння», «Проводи рекрутів» (всі ­1893), «Жнива» (1896), «Ярмарок» (1898), «Жертва фанатизму» (1899), «Брід» (1901), «Ревнощі»... Його учнями були Г. Дедченко, С. Костенко, Ф. Красицький, О. Мурашко та ін. Проводи козака

Номер слайду 7

Михайло Врубель (1856-1910) походив із Омська. 1880-1884 рр. навчався у Петербурзькій Академії Мистецтв у П. Чистякова, з 1905 р. – академік. Працював у галузі станкового, монументального і театрально-декораційного мистецтва, ілюстраційної графіки. 1884-1889 рр. жив і працював у Києві, малював ікони і розписи Кирилівської церкви („Зішестя Святого Духа”), та Володимирського собору. Київські картини: „Дівчина на тлі перського килима”, „Східна казка” (1886). З 1889 р. працює в Москві над навіяним творчістю М. Лермонтова образом Демона – втілив самотність і безсилля гордого бунтаря. Картини – „Іспанія” (1894), „Венеція” (1895), „Пан” (1899), „Царівна-Лебідь” (1900). Риси творчості: символічний образ та фантастичні уявлення...

Номер слайду 8

Ілля Рєпін (1844-1930) - народився у Чугуєві Харківської губернії у сім'ї військового поселенця. 1863 переїхав до Петербурга. Навчався у Рисувальній школі Товариства заохочування мистецтв у Р. Жуковського та І. Крамського, 1864-1871 - в Академії мистецтв. Створив низку полотен: „Бурлаки на Волзі”, „Околиця Парижа”, «Іван Грозний і його син Іван»... Творча та громадська діяльність Рєпіна була тісно пов'язана з батьківщиною: вивчав українську історію, культуру, фольклор, порушив проблему українського стилю у мистецтві. На українську тематику написано численні твори - «Українська селянка» (1880), «Вечорниці» (1881), «Чорноморська вольниця» (1908), «Гайдамака» (1902), «Гопак» (1930) та ін.; ілюстрації до творів М. Гоголя «Тарас Бульба» і «Сорочинський ярмарок» (1872-82), книги Д. Яворницького «Запоріжжя в залишках старовини і переказах народу» (1887)... Запорожці пишуть листа турецькому султану (1878-1891)

Номер слайду 9

У архітектурі панує класицизм та еклектизм – суміш архітектурних традицій: візантійських, козацького бароко, французького ренесансу. У самому містобудуванні простежується чітке планування: прямі вулиці, великі площі, у центрі яких – адмінбудинки... Міста Донбасу зростають за рахунок припливу робітників із сіл і втрачають вигляд церковно-монастирських містечок, а виникають фабрики і заводи, які вище церковних куполів збудували димарі. У 1870-х рр.. виникло м. Юзівка (металургійний з-д), розбудовуються в Галичині Борислав та Дрогобич... Вигляд міст Києва та Ніжина у XIX столітті

Номер слайду 10

Володимирський собор (1862-1882) Штром Іван Васильович (1823-1887) Український архітектор, академік Петербурзької Академії Наук. У Києві проектував Володимирський кадетський корпус 1857 р., Будинок “писутствєнних” місць – адміністративний будинок, міський театр (згорів), театр в Житомирі (клуб), один з співавторів 1859 р. Володимирського собору в Києві. Шретер Віктор Олександрович (1839-1901) Російський архітектор. З 1856 року навчається у Петербурзькій Академії Мистецтв, 1858-1862 років – у Німеччині. Будував вокзал в Одесі 1897 р., Київський театр – тепер Театр опери та балету. Національна опера. Київ. (1895-1901)

Номер слайду 11

незважаючи на сувору заборону царських законів 1863 і 1876 років, український національний рух знайшов свій розвиток у живописі, архітектурі та музиці, де відбувалось відродження давніх традицій; учні мають змогу переглянути ілюстрації та отримати знання про архітектурні та мистецькі стилі, відшукати у них національні особливості; необхідно усвідомити важливість даного періоду розвитку культури для сучасного державотворення.

Номер слайду 12

Кінець

ppt
Додано
19 листопада 2023
Переглядів
133
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку