Куріння чи здоров'я - обираємо самі

Про матеріал
Інтегрований виховний захід з курсу "Я досліджую світ" та англійської мови . 2 та 9 клас.
Перегляд файлу

 

Відділ освіти Борщівської міської ради

Королівська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів

 

 

 

 

 

“Куріння чи здоров’я – вибираємо самі”

 

https://bezpeka.zp.ua/image/cache/catalog/Znaky%20bezopasn/p01-800x700-product_popup.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                           Підготували:

                                   Ореста Станчак, вчитель початкових класів

                                Оксана Курилович, вчитель англійської мови

 

 

 

Тема. Куріння чи здоров’я – вибираємо самі

Мета:  

  • формування предметних компетентностей: формувати уявлення учнів про причинно-наслідкові зв’язки шкідливих звичок  людей та їх вплив на  здоров’я, вчити дотримуватися правил здорового способу життя та пропагувати його серед учнівської спільноти, розвивати загальну культуру, виховувати бажання вирости здоровим громадянином, надійним захисником України.
  • формування предметних компетентностей: спілкування державною мовою;  уміння навчатися упродовж життя; загальнокультурна грамотність;  екологічна грамотність і здорове життя.

Обладнання: комп’ютер, презентація, тематичні малюнки, матеріали для створення плаката.

Форма проведення:круглий стіл.

Освітні галузі:соціальна і здоров’язбережувальна, громадянська й історична, мовно-літературна,  мистецька.

Учасники:  учні 2 та 9 класів, класні керівники, шкільна медична сестра, лікар сімейної медицини.

 

ХІД ЗАХОДУ

  1. Слово вчителя.

 Сьогоднішня наша зустріч присвячена найактуальнішій проблемі сучасності – здоровому способу життя. Давайте поміркуємо, на яких засадах формується здоровий спосіб життя?

  1. Бесіда (актуалізація попередніх знань)

Зверніть, будь ласка, увагу на вислови, які записані на дошці.

  • «Люди впускають ворога в свої вуста, і він викрадає їх мозок»,— говорив великий Шекспір про спирт і тютюновий дим.
  • «Тютюн приносить шкоду тілу,руйнує розум, отупляє цілі нації. (О. де Бальзак).
    • Про що йде мова в них?
    • Що засуджується?
    • Як ці вислови пов’язані з нашою зустріччю?
    • Чому люди починають палити та пити?
    • З чого починаються пияцтво та тютюнопаління?
  1. Цільова настанова у формі дискусії

Вступне слово заступника директора

 «Чому люди курять? Як сказати “Ні”?

Армія курців поповнюється в основному за рахунок підлітків. Курці “зі стажем” зізнаються в тому, що почали палити цигарки, ще навчаючись у школі. Ні для кого не секрет, що зараз широко рекламуються різні марки сигарет на величезних бігбордах, по телебаченню, “попереджають” про шкідливість куріння, у фільмах показують розкутих жінок із сигаретою, які пускають легкий димок зі своїх вуст. Це стало “нормою” для нашого життя. Лікарі, педагоги б’ють на сполох, попереджають, що “куріння – бомба повільної дії”.

Тютюн – трав’яниста рослина. До її ск5ладу входить нікотин, який викликає залежність. Під час куріння нікотин швидко всмоктується в слизову оболонку рота, проникає в легені, досягає певних рецепторів у мозку, звільняючи речовину - стимулятор адреналін.

Чинники, сприяють початку куріння тютюну:

  • курять батьки;
  • курять друзі;
  • під тиском ровесників;
  • у колі однолітків механізм наслідування, щоб завоювати авторитет серед інших;
  • потреба здаватися сильним, дорослим.

Хоч при першій спробі тютюновий дим здається підліткові ядучим, бажання стати дорослим, досвідченим, бути не гіршим від інших у компанії вимагає від інших у компанії вимагає від нього терпіти неприємні відчуття.   

 4.Запитання до учнів 2 класу:

  • Хто з вас пробував курити?
  • Що відчували коло ви курили?
  • Що на вашу думку змушує підлітка курити?
  • Як ви вважаєте, як суспільство відноситься до тютюнопаління?
  • Чи вважаєте тютюнопаління небезпечним для здоров’я?
  • Причини, що зумовлюють відмову 10-18 річних дітей кинути курити?
  • Що таке пасивне куріння?
  • Що більше шкодить здоров’ю пасивне чи активне куріння?

5.Повідомлення учнів 9 класу

Student 1. Recently, the question arises "Why do people smoke?" Because young people think they look older when they hold a cigarette. Some smokers cultivate this habit in order to lose weight by replacing food with a cigarette. Sometimes stress pushes people to this habit. They smoke to calm down, to compensate for failure, boredom or dissatisfaction. The question is "Where did the habit of smoking come from?"

Student 2. The discovery of America in 1492 gave mankind two famous plants - potatoes and tobacco. However, he noted that potatoes have become a blessing for humans, and tobacco - a punishment. From ancient times the people began to observe the negative effects of smoking and fought against bad habits.

At the end of the 16th century, people in England were executed for smoking, and the heads of those executed with a pipe in their mouth were displayed on the square. In Turkey, smokers were put in circles. In Russia, people were executed for smoking, and those who found tobacco were beaten and had their noses and ears cut off and sent to Siberia.

Student 3. At present, tobacco advertising is prohibited, and a fine has been imposed for smoking in public places.

Smoking and alcohol are some of the bad habits. Statistics show that 1/2 of the population is a smoker, 1/4 of the population is a drug addict, and there are more and more alcoholics every year. The life expectancy of a smoker is 62 years, but a person could live another 20 years.

Student 4. Nicotine poisoning was felt by everyone who took the first cigarette in their life. No one can finish smoking the first cigarette. This is prevented by dizziness and nausea, and sometimes not even more pleasant sensations, such as intense salivation, noise in the head, headache, palpitations, general weakness, trembling hands, vomiting, diarrhea. In severe cases, the person faints.

Studies have shown that smoking in tobacco smoke contains more than 30 toxic substances: nicotine, cyanide - arsenic, ammonia, carbon dioxide, carbon monoxide, hydrocyanic acid; resinous substances - damage the upper respiratory tract and lungs; organic acids, radioactive substances - polonium - 210, radium, strontium; carcinogenic substances.

Student 5. Nicotine is one of the strongest plant poisons, the main component of tobacco smoke. The lethal dose of nicotine for humans is from 50-70 mg.

Smokers are saved by the fact that this dose is administered not immediately, but gradually. For 30 years, a smoker burns about 20,000 cigarettes or 160 kg of tobacco, absorbing 800 g of nicotine. Systematic absorption of small, non-lethal doses of nicotine causes a habit, a passion for smoking.

Student 6. Tobacco smoking has a detrimental effect on the sex of the smoker, but also on the health of those around him.

Statistics show that people who smoke most often suffer from angina 13 times, 12 times - myocardial infarction, 10 times gastric ulcer and stroke, and 20 times - lung cancer, tuberculosis, chronic bronchitis.

Nicotine has been shown to be harmful to pregnant women. Doctors have found that women who smoke have a high mortality rate, a high risk of miscarriage, premature birth is 2 times more common. People who smoke look older than their years, their skin loses elasticity and turns yellow, their teeth break down and turn yellow.

Student 7. Remember !!! Smoking is a social disaster. Due to misunderstanding, blind imitation of fashion, adults, the teenager starts smoking - first makes one puff, smokes one cigarette, and then reaches for the sinister pack again and again. And so smoking becomes a habit. And starting to smoke is much easier than quitting. So, it is better not to start.

  1. Медсестра(тези розповіді).

Нікотин – одна з найнебезпечніших отрут рослинного походження. Птахи гинуть, якщо до їх дзьоба всього лише піднести скляну паличку, змочену нікотином. Кролик гине від ¼ краплі нікотину, собака – від ½ краплі. Для людини смертельна доза нікотину складає від 50до 100 міліграмів, або 2-3 краплі. Саме така доза надходить щодня в кров після викурювання 20-25 сигарет (в одній сигареті міститься приблизно 6-8 міліграмів нікотину, з яких 3-4 міліграми потрапляють у кров).

Нікотин включається в процеси обміну, що відбуваються в організмі людини, і стає необхідним. Діти, що живуть у накурених приміщеннях, частіше і більш страждають захворюваннями органів дихання. У дітей батьків, що палять, протягом першого року життя збільшується частота бронхітів і пневмонії, підвищується ризик розвитку серйозних захворювань. Тютюновий дим затримує сонячні ультрафіолетові промені, які важливі для зростаючої дитини, впливає на обмін речовин, погіршує засвоєння цукру і руйнує вітамін С, необхідний дитині в період зростання. У віці 8-10 років у дитини порушується функція легенів. Унаслідок цього відбувається зменшення здатності використовувати фізичну діяльність, що вимагає витривалості і напруги. Паління впливає на успішність школяра. Число неуспішних зростає в тих класах, де більше учнів палять. Паління школярів уповільнює їх фізичний і психічний розвиток. Стан здоров’я,підірваний палінням, не дозволяє вибрати рід занять до душі, добитися успіху.

Отже, паління тютюну чи здоров’я – обирайте самі.

7.Учитель 2  класу поділяє клас на дві групи (команди).

Учитель дає завдання командам: за 5-10 хвилин намалювати плакат, який пропагує здоровий спосіб життя. Головні вимоги до плакату: яскравість, образність, запам’ятовуваність, інформативність, оригінальність. Саме ці критерії і визначатимуть найкращий плакат. Ці плакати вивішуються в класі.

Поки команди малюють учні 9 класу проводять гру «Що? Де? Коли?»

8.Інтелектуальна гра «Що? Де? Коли?»

Учитель 9 класу ділить учнів на дві команди. Команди вбирають собі назви.

Гра проходить 10 – 15 хвилин. Вчитель читає запитання, команди повинні відповісти на них. За кожну правильну відповідь команда одержує один бал. Запитання для гри:

1. Name the homeland of tobacco. (America.)

2. How and when did tobacco get to Europe? (In the XV century. After the discovery

America by Columbus, who brought it to Europe.)

3. The most valuable thing a person has. Its duration in smokers is reduced by an average of 17 years. (Life.)

4. What is the name of the process of formation of tobacco dependence due to a gradual increase in dose? (Habit.)

5. One of the main components of tobacco. Very dangerous poison, from one

drops of which the horse dies. (Nicotine.)

6. Haldfan Mayer, former director of the World Health Organization, believes that this is the most common and preventable cause of various diseases. What it is? (Smoking.)

7. A.P. Chekhov said: "Kissing a woman who smokes, it's like ...". Continue his statement. (... Kiss the ashtray.)

8. The activities of specialists are aimed at changing behavior, which, in turn, can reduce the desire to smoke. (Prevention.)

9. Very important, the internal organ that suffers more than others

smoking. (Lungs.)

10. Deadly respiratory disease, which occurs among smokers in

30 times more often than non-smokers. (Cancer.)

11. What is the subject of general condemnation abroad today and the reason for

that those who abuse it are not hired by some organizations?

(Smoking.)

Підведенняпідсумків конкурсу плакатів та гри

9. – Які прислів’я та приказки про шкідливість тютюнопаління для сьогоднішньої зустрічі ви знайшли? ( Для учнів 2 класу).

- « Здоров'я – дорожче за золото»

-  «Здоров'я, радість – це добро!»

-Хочеш жити - кидай палити: 

  -Тютюн – жуйка диявола.

- Курці впускають ворога в свої уста, який викрадає їх мозок.

-Хто курить тютюн, той собі ворог.

-Куріння – повільнес амогубство.

-Куріння - чума 21-го століття.

 -Палити - здоров'ю шкодити.

-Куриш - сам себе погубиш.

-Один курить, а весь будинок хворіє.

-Однією цигаркою весь будинок спалити можна.

-Від кого табачищем несе, той себе не береже.

10. Розгляд ситуацій учнями 9 класу

Situation 1.

Mykhailo came to his classmate's birthday party, where his classmates gathered. The older brother of the birthday girl took out a cigarette and offered to go out on the balcony to smoke Michael said… (Give options).

Situation 2.

The whole class went on a camping trip. Reached the place, set up camp, the girls began to cook dinner. Serhiy, Zhenya and Vitya approached Andriy. "Come with us," Vitya said, showing something hidden under his jacket. Andrew did not immediately understand, but seeing, "No," he said,… (Give answers).

11.Виступ лікаря сімейної медицини.

Одного разу троє друзів сперечалися: паління корисне чи все-таки шкідливе? Оскільки вони не могли знайти правильної відповіді, то вирішили звернутися за порадою до Мудреця.

Як ви гадаєте, що відповів Мудрець?

Він сказав: «Паліть, бо ті, що палять, завжди молоді; їх ніколи не покусає собака; їх ніколи не обкрадуть злодії».

Друзі покинули Мудреця, однак їх здивувала і занепокоїла його відповідь. Вони почали шукати справжнє значення сказаних слів. В одній із книг вони побачили інформацію, від якої вжахнулися:

Речовини, які потрапляють в організм людини з димом

Нікотин

Синильна кислота

Аміак

Бензоферон

Формальдегід

Чадний газ

Вміст шкідливих речовин в одній викуреній пачці цигарок

0,0012 г синильної кислоти

0,64 г аміаку

0,92 г чадного газу

0,0012 г сірководню

0,18г нікотину

1 г канцерогенних речовин

Хвороби, спричинені палінням

  • бронхіт;
  • рак легенів;
  • емфізема легенів;
  • атеросклероз;
  • стенокардія;
  • серцева недостатність;
  • інфаркт міокарда;
  • виразка шлунка;
  • захворювання ЦНС.

Вплив паління на розумову діяльність людини

Знижується обсяг пам’яті – на 5 %.

Знижується точність виконання математичних дій – на 5,5 %.

Задумайся!

  • Експериментами встановлено, що у 70% мишей, які вдихали тютюновий дим, розвинулися злоякісні пухлини легенів.
  • В Англії, де палять майже 75% чоловіків, рак легенів зареєстровано навіть у собак, господарі яких не розлучалися з цигаркою.
  • 95 із 100 хворих на туберкульоз перед початком захворювання палили.

Проаналізувавши інформацію, друзі знову пішли до Мудреця і запитали, чому він дав їм таку відповідь. Мудрець пояснив:

  • Ви будете завжди молодими, бо курці, як правило, помирають раніше, ніж ті, хто не палить.
  • Вас не обкрадуть злодії, бо курці постійно кашляють і злодії побояться залізти у будинок, коли почують, що вдома хтось є.
  • Вас не покусають собаки, бо у курців розвивається кульгавість унаслідок недостатнього постачання кінцівок киснем, який переноситься кров’ю, тому їм часто доводиться ходити з ціпком. А собаки, як відомо, бояться людей, в руках у яких ціпок.

Друзі зробили свій вибір. Як ви гадаєте, який? А що обираєте ви? (Відповіді учнів.)

  1.   Гра “Курінню – ні!” (для учнів 9 класу)

Objective: Write an advertisement that is directed against smoking.

In today's world we are accompanied by many temptations. Among them are cigarettes. How nice to light a cigarette, letting light balls of smoke. But think about it: what is behind the smokescreen !?

  1. Жартівливий експеримент (для учнів 2 класу)

Учні поділяються на 2 команди:

  1. Ті, хто курить;
  2. Ті, хто не курить.

Завдання:

1. Надути на швидкість повітряну кульку (щоб визначити продуктивність роботи легенів у курців і в тих, які не палять),

2. Віджимання хлопців від підлоги.

14. Підбиття підсумків

1). Перегляд відеофільму «Що буде, якщо ви припините курити»

(посилання  https://www.youtube.com/watch?v=D_rPGpibDMw)

2). Інтерактивна гра «Мікрофон»

- Що нового ви дізналися під час заняття?

- Що вас вразило?

- Що особливо запам’яталося?

- Прокоментуйте ці рядки:

Ти тільки на цьому шляху пам’ятай:

Цурайся цигарки, від чарки тікай,

Чи бути здоровим – вирішуєш Ти!

15.Флешмоб «Коло дружби та здоров’я»

 

 

docx
До підручника
Англійська мова (9-й рік навчання) 9 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
16 лютого 2022
Переглядів
745
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку