Урок " Професії. У агенції з працевлаштування".

Про матеріал
Розробка уроку для 9-го класу з теми "Професії".з використанням ігрового прийому.
Перегляд файлу

  Конспект уроку з англійської мови для 9 –го класу на тему

                     «Професії. У агенції працевлаштування».

Мета: тренувати учнів у вживанні лексичних одиниць з теми, вчити робити власні висновки, спираючись на статистичні дані, вести ситуативний діалог за зразком; розвивати логічне мислення, довготривалу пам’ять, комунікативні навики;  знайомити з особливостями працевлаштування у Великій Британії, виховувати культуру спілкування.

Матеріал: Click On 3, екран з інтернет-доступом для демонстрації відео, роздруковані картки для заповнення під час перегляду. Для гри «TABOO» : картки з назвами професій, таймер, подавач сигналу.

At the employment agency.

Lesson procedure.

Time

Teacher activity

Learner activity

Interaction

Stage aim

2 min

Greet the learners and ask them about their weekend.

Greet each other and ask each other about their weekend.

T-S

S-S

To build rapport and get learners thinking in English.

 

Warming up

 

 

 

5min

Show some results from a recent UK National Survey.

Jobs at home    w        m

Cooking          74%    50%

Cleaning and

Tidying            58%    13%

What do you think the times are for men and women in Ukraine?

Take turns talking about jobs and routines.

S1 – s2- s3 -…

Practise agreeing or disagreeing.

 

Taboo game in teams.

 

 

 

10min

Split students into 2 teams.

Put the cards in the cardholder.

Choose one player on the team to be a describer. The other team chooses someone to hold the squeaker and start the timer.

When all players have taken equal turns as the describer, the team with the most points WINS.

Example

  • Someone who designs buildings.
  • An architect

S - team

Practise vocabulary and making sentences.

 

Watching the dialogue

 

 

 

6 min

Tell the instructions how to watch the interview.

Watch the dialogue at the employment agency and complete the form below

Employment Agency

Name:  ______

Surname: _____

Studies:   ______

Experience: ____

Preferred working hours: ____

 

Practise listening and writing

 

Reading ex.20 p.8 Wb

 

 

 

10 min

Tell the instructions and explain the task.

Read the interview and fill in the gaps.

 

Practise reading

 

Acting out similar dialogues

 

 

 

10 min

Put students in pairs and ask them to act out a job interview.

Ask each other questions about experience, qualities required, salary, working hours …

S1 –s2

Get students give personal information.

2 min

Summarizing.

Homework.

Ask students to complete the sentence What I like most is…

 

 

Ask questions if they have.

 

To get learners understand that the lesson is over.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
17 лютого 2022
Переглядів
433
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку